Cez víkend som úspešne rozchodil na svojej Octavii II FL parkovací asistent PLA2 . Nakoľko som si všimol že viacerí máte záujem o dorobenie tejto funkcie, skúsim napísať akýsi "návod" ako som to robil, cez čo všetko som musel prejsť a vyskúšať aby to vôbec fungovalo. Veľmi ma potešilo že asistent fungoval hneď na prvý pokus
Tento článok budem postupne dopĺňať o ďalšie detaily nakoľko v súčasnosti ešte nemám všetko zdokumentované
Predtým než začnem, musím sa poďakovať prispievateľom na tejto ruskej stránke:
http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?f=16&t=51802&start=75#p1402994
ďalej:
http://www.drive2.ru/cars/skoda/octavia_ii/octavia_ii/aleksei-ilin/journal/288230376152703127/#post
a tiež veľmi užitočný link je tento francúzsky (treba sa tam ale zaregistrovať):
http://forumskoda.forumactif.com/t16741-tuto-park-assist
Čo všetko je potrebné k dorobeniu PLA2?
Na svojom aute som mal od výroby iba zadné parkovacie senzory a riadiacu jednotku 1Z0 919 475 B.
Musel som teda dokúpiť:
4 predné senzory PDC
2 predné bočné senzory pre PLA1.5
2 zadné bočné senzory pre PLA2 (rovnaké ako pre PDC)
jednotku obsluhujúcu týchto 12 senzorov, označenie 3AA 919 475 M (funguje aj s "D")
tlačítko pre PDC
tlačítko pre PLA
bzučiak pre predné snímače
nové ABS senzory zadných kolies
kabeláž predného nárazníka pre 6 senzorov
kabeláž pre 2 zadné bočné senzory
prepojovaciu kabeláž od RJ po kabeláž predných snímačov, k tlačítkam a prednému bzučiaku
Predpoklady úspešnej realizácie PLA2:
1. ABS jednotka s ESP
2. servoriadenie s podporou parkovacieho asistenta
3. kábel so softom na kódovanie
4. dostatok času a trpezlivosti počas montáže
1. ABS jednotka s ESP
Základným predpokladom je mať v aute nainštalovanú ABS jednotku s ESP. Ideme do riadiacej jednotky ABS (adresa 03), ak sa zobrazí nápis "ESP MK60EC1" tak je to fajn ale zatiaľ to nie je všetko. Pozrieme kódovanie jednotky, ak je toto kódovanie 17 bajtové, tak sme skončili - v našom aute nepôjde PLA2. Toto bol aj môj prípad, v aute som mal jednotku 1K0 907 379 AN (17 bajtové kódovanie). Vymenil som ju za jednotku 1K0 907 379 BE ktorá má kódovanie 18 bajtové. OK, teda ak máme jednotku 18 bajtovú, ideme skúsiť nakódovať parkovací asistent: v bajte 17 nastavíme bit 0 z hodnoty 0 na 1 a jednotku nakódujeme. Pozrieme sa do chybových hlásení, ak sa zobrazila hláška "žiadne spojenie s parkovacím asistentom" a okrem tejto hlášky nie sú zobrazené žiadne iné, môžeme sa vrátiť do kódovania. V bajte 18 aktivujeme bity 4 a 6 (nastavíme ich hodnoty z 0 na 1, v hexe je to hodnota 50). Po nakódovaní začne prístrojovka pípať a blikajú kontrolky ABS/ESP. Na Maxidote sa zobrazí hláška "Závada na ABS/ESP, okamžite do servisu". Netreba sa ale zľaknúť, toto je len kvôli tomu že k PLA2 je potrebné na zadné kolesá nainštalovať iné senzory ABS. V chybových hláškach sa zobrazia aj tieto chyby ABS senzorov, čiže okrem hlášky o chýbajúcom asistente pribudnú aj hlášky o chýbajúcom ľavom a pravom ABS senzore. Ak je vo vašom aute všetko tak ako som napísal, môžeme ísť ďalej. Ak nie, PLA2 nebude fungovať.
Podľa tej ruskej stránky PLA2 spolupracuje aj s týmito jednotkami ABS:
1K0 907 379 BE
1K0 907 379 AJ
1K0 907 379 AT
2. Servoriadenie s podporou parkovacieho asistenta
Aby jednotka PLA bola schopná točiť vaším volantom, musíte mať nainštalované servoriadenie s podporou PLA. Zistíte to tak, že idete do servoriadenia (adresa 44) a tam v adaptácii nastavíte kanál 4 z hodnoty 2 na 1. Ak jednotka zoberie kódovanie, idete do chybových hlásení a podobne ako pri ABS, musí tam byť hláška o chýbajúcom parkovacom asistente.
Tí z vás, ktorí ste úspešne prešli cez body 1 a 2, máte 99% šancu že vám PLA2 pôjde! Nezabudnite vrátiť kódovanie jednotky ABS a servoriadenia na pôvodné hodnoty a vymažte všetky chyby v týchto jednotkách! Môžete prejsť k montáži PLA2!
Montáž (zatiaľ stručne)
Riadiaca jednotka PDC je umiestnená na ľavom zadnom blatníku takže treba odstrániť tapacírung na ľavej strane kufra. Do predného nárazníka vyvŕtame 4 diery priemeru 18mm na senzory PDC. Tu máme štastie lebo miesta pre diery sú predznačené. Ďalej vyvŕtame 2 diery priemeru 27mm na bokoch nárazníka pre senzory PLA1.5. Senzory nalakujeme na farbu karosérie (ja som použil obyčajný lak na nechty, uvidím koľko to vydrží )a upevníme do držiakov nalepených na nárazník. Prepojíme ich kabelážou. V zadnom nárazníku na bokoch vyvŕtame 2 diery priemeru 18mm, upevníme snímače a prepojíme ich kabelážou. Tlačítka PDC a PLA zacvakneme do stredového panelu a potiahneme k nim kábel z kufra. Ja som použil trasu cez prahy dverí. Je tam dosť miesta na dodatočnú kabeláž. V stredovom paneli je umiestnený aj bzučiak na predné snímače. ABS senzory zadných kolies vymeníme za nové (označenie 1K0927807A a 1K0927808A). Navonok vyzerajú byť identické ale od pôvodných snímačov sa líšia presnosťou. Celé to zapojíme a nakódujeme.
Funkcia
Ak zaradím spiatočku, podobne ako predtým sa mi zapne PDC a na displeji rádia (mám SWING) ukazuje prekážky s tým rozdielom, že ukazuje aj predok auta. Pritom svieti kontrolka PDC na oranžovo. Po ukončení cúvania, ešte do 10 km/h (rýchlosť sa dá nastaviť v adaptácii PDC) mi ostáva PDC zapnuté, potom sa sám vypne.
Keď chcem automaticky zaparkovať, stlačím tlačítko PLA 1x a systém začne vyhľadávať vhodné miesto na zaparkovanie medzi autami zaparkovanými za sebou. Ak miesto nájde, oznámi to na Maxidote. Stačí zastaviť a zaradiť spiatočku a PLA sám točí volantom, ja len pridávam plyn a obsluhujem spojku a brzdu.
Ak stlačím tlačítko PLA 2x, systém začne vyhľadávať vhodné miesto ale medzi autami stojacimi kolmo na cestu. Nakoľko mám MR2010 a budíky majú označenie 1Z0 920 843 D, tým pádom softvérovo nepodporujú zobrazenie kolmého parkovania, na Maxidote mi ukazuje obrázok ako keby som išiel zaparkovať paralelne ale to mi až tak nevadí
Nepodarilo sa mi zatiaľ rozchodiť vychádzanie z parkovacieho miesta, podľa všetkého by to malo fungovať tiež a to pri dlhšom stlačení (asi na 2s) tlačítka PLA.
Zatiaľ toľko, návod budem postupne dopĺňať!