Benzínová atmosférická 1.6!
Dobrá alternativa pro někoho jako jsem já (teď nic nekupuji, ale teoreticky):
1) 1.2 MPI - problém: výkon
2) 1.2 TSI - problém: mám strach
3) 1.6 TDI - problém: nechci diesel (+vyšší cena)
4) 1.4 TSI - problém: cena - chybí v akční nabídce Fresh (pro někoho automat)
Přes starší konstrukci bych si já ze současné nabídky zvolil 1.4 TSI DSG, musí s ním být krásné svezení, svižné a pohodlné díky automatu, se kterým jezdím moc rád (u táty v autě). Raději delší dobu šetřit.
Motorizace pro Rapida jsou podle mě největší slabinou celého auta. Nejsou jimi chybějící plasty okolo pojezdů sedaček, není to ani chybějící zámek a tudíž lehce ukradnutelná škrabka SIMPLY CLEVER (bude nakonec vyřešeno otevíráním na tlačítko z interieru, že?). Tříválcový Rapid zní možná směšně, sám bych tento motor nechtěl kvůli výkonu, ale pro velkou část cílové skupiny tohoto modelu bych ho považoval skoro za ideální volbu - dá se očekávat vyšší spolehlivost (podle mě je nový Rapid u "cílovky" klidně 8 až 10 let), dynamika vhodná pro jízdu městem a po okresních silnicích. TSI motory ze starší vývojové řady mají sice krásnou dynamiku, ale jejich životnost je prostě velkým otazníkem, pocit jízdy s malou časovanou bombou, rozuměj downsizingovou, prostě není příjemný. Prozatím je asi nejvhodnější zkombinovat Rapida s dieselovým agregátem 1.6 TDI... Jenže ten je pro řadu lidí drahý, někdo diesel prostě nechce. Blbý, blbý... A zrovna motor je přeci hlavním aspektem auta, ne?