Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/20/13 v Příspěvky
-
V poslední době narážím na různých motoristických fórech na názor, jak je Octavia předražená a nejčastější srovnání je s jednou asijskou značkou. Protože jsem za svůj život Škodovek kupoval už 10 a z toho 8 nových, mám k té značce pochopitelně nějaký hlubší vztah i dnes, kdy jezdím něčím jiným. Pro rypáky, kterým to stejně nebude recht, ani kdyby to auto dostali zadarmo, alespoň menší srovnání : V roce 1997 jsem na jaře koupil, v mém okolí jako jeden z prvních, Octavia TDI 66kW. Byla to samozřejmě limuzína a vyjmenovat prvky výbavy je celkem jednoduchý. Metalíza, 15" hliníkový kola, man.klima, el. šíbr, el. okna a dveře, 2 bagy, ABS. To je asi tak všechno. Cena 519 000,-Kč. V únoru 2005 jsem byl opět mezi prvními, kdo si odvážel novou OII combi TDI 103kW (dodnes ten den proklínám). Výbava : halogeny, metalíza, 17" kola, man. klima, el. dveře bez dálky, el. okna jen vpředu, malý kožený paket (volant a řadička), mizerný rádio s úzkým displejem, 4 bagy, ABS a to je opět všechno. A teď se držte. Cena 740 000,-Kč. Když teď po letech o tom přemýšlím, ani se mi nechce věřit, že bych byl jednak tak blbej a druhak, že to je vůbec pravda a hlodá mnou pochybnost, jestli jsem se nesplet, protože fakturu mám ve starým účetnictví a to je bůhví kde. Ale ať počítám, jak počítám, tak nesplet. A teď přátelé to srovnání s dnešní OIII RS TDI, která je na vrcholu modelový řady nejen výbavou, ale taky cenou. Za 643 000,-Kč si odvezete auto s níže uvedenou výbavou. Takže s odstupem času a nestranným pohledem majitele jiný značky říkám, že kdo tvrdí, že Octavia III RS je předražená nebo špatně vybavená, je absolutní KOKOT. "CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektr. regulací 12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru 2 světla na čtení vpředu 8 reproduktorů (pasivní) Anténa s příjmem AM/FM "Diversity" Barevný "MAXI DOT" Bez asistenta při změně jízdního pruhu Bez přídavných světel (vnitřní osvětlení) Bez stěrače a ostřikovače zadního okna Bi-Xenonové světlomety + AFS + LED denní svícení Boční a zadní okna tónovaná Boční airbag vpředu a hlavový airbag Chlazená schránka Denní tlumené světlo s asistenčním světlem a funkcí "coming home" El. ovládání oken vpředu a vzadu Elektrické přídavné topení ESC Green tec Hlavové opěrky zadní 3 kusy Imobilizér elektronický Intervalový spínač stěračů se světelný/dešťovým senzorem Klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu Kolenní airbag řidiče Kontrola tlaku v pneumatikách Kotoučové brzdy zadní - Geomet D Loketní opěra vpředu "JUMBO BOX" Make-up zrcátka vlevo s krytkou Make-up zrcátka vpravo MDI ( Mobile Device Interface ) Odjištění opěry zadního sedadla ze zavazadlového prostoru Odjištění víka zadních výklopných dveří (elektricky) Odkládací paket 1 Odkládací prostor s víkem v bočním obložení kufru Opěrky hlavy na předních sedadlech Potah sedadel - kůže/látka Prodloužený servisní interval Přední mlhové světlomety Přídavné upevnění dětské sedačky pro systém ISO FIX Rádio Entry (Gen1) S CD mechanikou a zdířkou pro SD-karty S dálkovou regulací polohy světlometu automatická/dynamická AFS 1 Signalizace nezapnutých bezpečnostních pasů ( všichni pasažéři ) S osvětlením zavazadlového prostoru Sada nářadí Schránka na brýle Set na opravu pneumatik Sluneční clona zadního skla Sportovní provedení Střední konzola Síťový program Tempomat Ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce pro ostřikovače Varovná světla v předních dveřích Vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním Vnější zpětná zrcátka, s automatickým stmíváním, elektr. sklopná/nastavitelná/ vyhřívaná Vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla Vyhřívání předních sedadel s oddělenou regulací Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce (LHD) Výsuvné integrované ostřikovače světlometů Zadní sedadlo nedělené, zadní opěradlo s loketní opěrou dělené a sklopné Zakrytí zavazadlového prostoru se sítí Čelní sklo tonované Šrouby kol Standard Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklopné klíčky (bez SAFE systému) Disk z lehké slitiny 7 1/2J x 17 Ozdobné lišty černé Pneumatiky 225/45 R17 91W Se zakrytím pro kola z lehké slitiny Sportovní nárazník Vnější zpětné zrcátko a další díly v barvě vozu Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní Zadní díl výfuku, postranní Zpětné zrcátko vpravo, konvexní Chromový paket Dekorační obložení Hlavice řadící páky z kůže Kožený sportovní volant Madlo ruční brzdy z kůže Pedálové ústrojí Prahové nástupní lišty Sport-komfortní sedadla vpředu Vkládané tkané koberce Výplň dveří Zakrytí řadící páky z koženky1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Zimní guma má zvětšenou samočistící schopnost dezénu - a v případě ve videu zmiňovaný "sněhový kaše" je to pořád o ploše dotyku mezi gumou a podkladem. Když jsou dobře navržený figury, dokážou se i tou "kaší" prohrábnout tak, aby držely směr, když už nedokážou udržet na 100% adhezi a proklouznou. Ono to je taky o tom, jak kdo umí jezdit - někdo požaduje od gum, aby i v zimě jely jako po kolejích, jinej se dokáže smířit s tím, že gumy občas hrábnou nebo uklouznou. Toho prvního pak k smrti vyděsí situace, kdy jeho "kolejový" gumy mžikově překročí svoji adhezní mez a byť i jen na skutečně kratičkej moment, ale skutečně ujedou - takovej řidič pak nezvládne leknutí a skončí mimo cestu v kotrmelcích, v horším případě napasovanej pod něčím, co trefil v protisměru. Naopak gumy, který předem varujou mírným klouzáním, že se auto blíží k adhezní mezi, jsou daleko lepší variantou - nebezpečí si vědomej řidič na nich podvědomě ubere plyn ještě dřív, než se ztráta adheze nadobude trvalej charakter. Já jsem taky léta používal na zimu užší gumy - s velkýma figurama dezénu typu "hrabáky" i s pozdějšíma "lamelovýma". A nebyl pro mne problém obrátit na zimní cestě auto o 180° - prostě stačilo nabrat vhodnou rychlost a po patřičným zatočení přišla ke slovu ručka. Když jsem najel větší rychlostí, leckdy se hodiny povedly i "s kukačkou" = o 360°. Platilo to i pro moje současný auto - dokud bylo na zimu obutý do 15" 185/65 Polarisek 2. A pak jsem vloni koupil 15" Vredesteiny SnowTrac 3 v profilu 195/55 a všecko bylo jinak - nejen že na holým asfaltu kola neřvaly jako vojenský taktický balónový pláště na tatře 815, ale na sněhu i břečce auto drželo směr jak přilepený i přes snahu urvat zadek s pomocí ručky. Je to prostě fakt - dobrá zimní guma nepotřebuje zužovat profil ani do sraček.1 bod
-
Tohle je určitě dobrá myšlenka, bych měl začít taky dělat a do levé ruky ještě kolumbuse1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak zrovna v tomto případě to o servisu není, ta auta jsou po celé ČR a servisují podle místa provozovny1 bod
-
1 bod
-
To třetí brzdový je napojený na zadní brzdový světla - máš nejspíš zlomenej kabel v místě toho gumovýho "hada", kterým jsou kabely protažený do dveří. Vyndej zevnitř krytky v blatníkách a změř vodivost kabeláže mezi 3BS a zadníma skupinovkama. V tý gumě je NEJEN UKOSTŘENÍ 5. dveří - ale i osvětlení značky, vedení k zadnímu stěrači a hadička ostřikovače, tak bacha, ať si to všecko neporveš...1 bod
-
Ze vam do toho jeste vstoupim, kdyz si prostudujete tohle forum, tak tu zase neni tolik zprav o tom, ze by se posral treba system automatickeho parkovani, esp, elektricka sedadla, proste vselijake vychytavky a ona jich zase Skodovka az tolik nenabizi. Zato je tu spoustu topicu o poruchach ciste mechanickeho charakteru. Takze bych to opravdu nevidel tak dramaticky. Tyto vase uvahy jsou dneska hodne v mode, ale podle me uplne liche. A je jen vase skoda, ze si kvuli nepodlozenym teoriim nemuzete vychutnat auto s plnou vybavou.1 bod
-
super a pochvala za napísanie riešenia1 bod
-
V pondeli si precti presne to co pises. Treba pochopis co tim Maverick myslel. Nebo mislel?1 bod
-
Ta aktualni spotreba u rozjezdu je vzdy takovahle silena, ja tam mel i 99.9 bez vetsich problemu. To same sem mel i ve Fabii. Zbytecne resit.1 bod
-
Octavia II FCL Elegance výroba 12/2009 aktuálně 189 tis. km - závady: výměna vodní pumpy na 155tis.km a na 170tis. kompresor klimatizace. Takže u mne dobrý. Topí hned (climatronic) a na můj styl jízdy OK. Co si myslíte o OIII 1.6 TDI 4x4 máte to někdo?1 bod