Protože přední náprava (a vlastně celý zavěšení motoru i nápravy do kastle) je použitá už od prvogenerační fábule - jsou na ní jen zesílený některý věci, jako jsou tyčky stabilizátoru, silentbloky spodních ramen a podobně, který se u první generace všeobecně předčasně opotřebovávaly. KONCEPT Roomstera vyvstavovanej ve Frankfurtu a dalších autosalónech měl i na předku nápravu širší, původem z prvogenerační oktávie. Záměrem totiž bylo auto s co největším vnitřním prostorem za pokud možno co nejmenší vývojovou cenu, tudíž se sáhlo po kompletní podvozkový platformě z oktávky. V případě zájmu dodám fotky přímo konceptu z muzea v Bolce. Je vepředu širokej jak sněžnej pluh. JEN6E takto koncipovaný MPV neprošlo přes ekonomickou cenzuru cifršpiónů z Vlkohradu. Nařídili snížit cenu cestou vypuštění spousty velice pokrokovejch a uživatelsky hodnotnejch prvků - třeba vypuštění bočních posuvnejch dveří vzadu byla naprostá sviňárna. Kvůli omezení konkurence vůči dalším MPV a dodávkám přímo od mateřský značky (Caddy) bylo taky zamítnuto použití předku z oktávky - musela se použít užší náprava, aby se nedaly jednoduše vestavět širší a výkonnější motory a převodovky. Proto se naprosto pravdivě říká, že se na sériovku Roomstera použila přední část z fábule (z prvogenerační) - a jen se překarosovala do "roomster looku". Že se pak identickej "fejs" použil i pro sériovku fábule druhý generace je jiná věc. A že se na zadek použila vlečná kliková zadní náprava zase z první generace kokty je opravdu požadavek na ekonomický využití už vyvinutýho komponentu, navíc s rezervou spolehlivosti a s požadovanou nosností. Mezi ně je u roomstera položená podlaha, která je samostatně vyvinutým konstrukčním celkem - žádný jiný auto koncernu takovou podlahu nepoužívá. Tudíž Roomster JE KŘÍŽENEČEK - předek PODVOZKU je z jedničkový fábule (ibiza, polo), zadek z okty (toledo, passat/golf), mezi nima je samostatně zkonstruovanej "přechod"...
A přitom je ten kříženeček povedenej a výborně použitelnej i na českejch tankdromech jen ouředně vydávanejch za silnice. Podvozkově v daný hmotnostní a cenový kategorii je podvozek roomstera naprostá špice co se týká jízdních vlastností, charakteristiku tlumení a pružení ladil někdo, kdo tomu opravdu hoví a kdo si s tou prací vyhrál - nechci tvrdit, že si nechá líbit absolutně všecko, ale v kategorii MPV předohrab bez aktivního stabilizačního systému jsem neřídil "sedivější" auto.