Chápu, že Škodovku bráníš, když nejspíš děláš v autorizáku (viz fotky H-čka v tvém příspěvku). Ale fakta jsou vcelku jasná:
- celkem 37 lidí tady na fóru má problém a dle mého mínění je to špička ledovce, protože o tom diskutuje
- D-čko se vesele montovalo do aut, když už se vědělo, že dělá problém. Pokud by D-čko bylo konstrukčně pořádku a byla jen vadná nějaká výrobní šarže, neřeknu ani popel a o skryté vadě ode mě neuslyšíš. Ale takhle? Pro mě to prostě skrytá vada je, protože takovýto díl nezačne klepat po několika málo tisíci km resp. několika měsících od uvedebí do provozu! Díly uložení hnací jednotky obvykle vydrží mnohonásobně víc.
- v ETCE je po jedné z posledních aktualizací H-čko vedený jako by bylo montovaný od počátku výroby, D-čko jakoby nikdy nebylo.A ani to neudělali tak, jak se to dělalo doposud, že starý díl tam byl normálně veden a po rozkliknutí se objevilo něco ve smyslu "vyběhlý z výroby, nahradit ....." Tím servisu ještě víc ztížili práci - viz Jacoob, co mu technik tvrdil, že mu to nemůže klepat, že dle VINka tam má už nový díl a realita je D-čko.
- servisy neměly žádný inoformace v TPI o problému; každý, z odpuštěním, prd, když něco drnčí čí vibruje, to tam je a o silenbloku nebylo ani vidu ani slechu.
- kdyby klepajících aut byl opravdu málo, asi by s výměnama nedělali takový drahoty a nemuseli bychim servis a potažmo ŠA prudit a složitě se dovolávat svých práv. To mě na tom štve asi nejvíc.
- ano můžeš mít pravdu v tom, že na počet prodaných aut to bude asi pod limitem %, kdy to pak už je hromadná závada. Záleží na tom, kde auto jezdí, jestli po hrbolatých cestách - tam dostane auto zabrat a skrytá závada se pak objeví dřív (pro majitele auta ideálně ještě v záruce); jestli jezdí auto po hladkých cestách, pak se klepající silentblok objeví nejspíš po záruce a bude to bráno jako běžné opotřebení dílu, ale určitě to bude na menším kilometrovém proběhu, než na jiných autech nebo na předchozích generacích aut koncernu. V tom případě bude ŠA z obliga a ještě si servisy namastí kapsu na opravách po záruce - 2600Kč/auto. Fakt super přístup!