2 Hravec - protože to ve svojí době byl pouhej odpad vznikající při destilaci surový ropy, při který se získával petrolej - nejdřív tekla lehká frakce, která byla moc těkavá, ta se nepoužívala, na svícení se používalo to, co se dnes bere jako základ leteckejch paliv a motorový nafty = lehkej minerální olej... Až Karl Benz přišel na to, že ta "zbytečná" a proto laciná těkavější lehká frakce má výhodnej vysokej energetickej obsah a je zároveň snadno zápalná elektrickou jiskrou - takže na ni upravil původní LeNoirův a Ottův motor, do tý doby běžně pracující na dřevo- nebo uhlo-plyn, dneska by se řeklo svítiplyn nebo aspoň "generátorovej" plyn.
Stačí? Na tohle opravdu Googla nepotřebuju, ani Wikipedii. A dokonce vím, jak vymejšleli prapůvodní "karburátor" = Benz držel u nasávacího hrdla válce na pokusným motoru hrst "pucvolu" a z konvičky sloužící původně k nalívání petroleje do lampy = se zahnutou a zúženou hubičkou na ten pucvol pomalu nalíval benzín. Nalíval, nalíval, přitom mu pomocník setrvačníkem protáčel motor - až to křáplo a vzduchem letěly střepiny roztrženýho válce...