Konečně jsem se pustil do ošetření podvozku. Auto téměř nevidělo sůl + vapka + větraná garáž, tak byl podvozek zatím v dobrém stavu.
Hlavní natírané plochy byly nápravnice, ramena, pružiny, zadní náprava a vlastně všechno kovové co by mohlo korodovat.
1) sundat plasty
2) očistit podvozek vapkou a nechat uschnout (tomu pomohlo asi 34 stupňů ve stínu)
3) očistit podvozek od rzi a zbytku bordelu
4) antikorozní barva https://www.obi.cz/antikorozni-barvy/hammerite-ultima-barva-na-kov-3v1-ral9005-leskla-cerna-0-75-l/p/5703780
5) bitumen https://www.barvy-laky-unimax.cz/jednovrstve-barvy-na-plechove-strechy-2v1-3v1/body-930-tixotropni-ochranu-podvozku-1-kg-cerny?gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtXvCGITSrjUZ3Eyc88n2FVGUyWjM9vgjspXm_7E15aG6Adcz5V_BiBoC_Q4QAvD_BwE
6) na hrany karoserie, šrouby, držáky tepelného štítu vyýfuku, za zástěrky atd. jsem použil ještě vosk ve spreji
7) postupné sundání všech kol a natření druhou vrstvou antikorozní barvy všeho kovového včetně štítu za kotoučem.
Moc jsem nefotil, tak jen tak foceno v půběhu. Myslím si, že ve spojení dobré údržby, větrané garáže a této úpravy bude podvozek ve velmi dobrém stavu po mnoho let.
V rámci antikorozní úpravy doporučuji pravidelně vyčistit hlavně spodní hrany podběhů a pod zástěrkama a sundat kryty a vyčistit lak pod kryty zadních světel (liftback). Dále čistit spáry mezi díly karoserie hlavně od abrazivní špíny.