Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/01/23 ve všech sekcích

  1. Tady se budou brzy rozdávat 🍌 Zpět k tématu elektromobilita..
    2 body
  2. Zdravím a rád bych se podělil o svou zkušenost s přestavbou dvojkové Fabie na Climatronic. Opravdu ucelený a pekelně dlouhý návod na F2 po FL tu není, tak třeba se někomu bude hodit. Předně, už kdysi jsem předělával tohle auto z manuálu na Climatic (poloautomat). Ukázalo se, že přestavba na Climatic je sranda oproti Climatronicu, stačilo “jen” vyměnit manuální mechanismus teplotní klapky za servomotor, dodělat dva teploměry, celé to zadrátovat, přehodit panel a bylo to… U Climatronicu je to komplikovanější - nejde totiž použít stávající blok topení/klimatizace (ani z manuálu, ani z Climaticu) a musí se buď celý, nebo alespoň 2 jeho části vyměnit. Přestavba z manuálu i Climaticu na Climatronic je tudíž stejná. Když se mění blok topení celý, je nutné odpojit okruh výměníku topení a zejména vysát chladivo a odpojit vedení k výparníku klimatizace, což se doma dělá dost blbě… Já šel dosti krkolomnou metodou výměny jednotlivých prvků bloku, které jsou odlišné oproti verzi s manuální klimatizací: střední díl bloku topení (č. 8 na obrázku), na kterém jsou všechny servomotory (manuál/Climatic mají ten plastový odlitek jiný a nelze je zaměnit), vrchní plastový díl (horní půlka č. 32 na obrázku), ve kterém je řídící jednotka ventilátoru, která má opět jiný tvar, než původní díl, ve kterém je odporový regulátor. dále je třeba vyměnit mechanismus a servomotor klapky vnitřní cirkulace za větrákem, opět je zcela jiný vč. mechanismu, ideálně vyměnit komplet (č. 34+15+14 na obrázku). Co je potřeba sehnat: komplet blok topení/klimatizace z Fabie/Roomsteru s Climatronicem vč. klapky vnitřní cirkulace (prakticky vše co je na obrázku). Vše musí pocházet z vozu po faceliftu (před-FL se liší čísla některých servomotorů). Ideální je, aby blok měl zachovalou elektroinstalaci - zejména svazek jdoucí do červené 20PIN svorkovnice T20a, dále pak 6PIN svorkovnici T6aa v ŘJ ventilátoru a také kabeláž ke všem servomotorům s modrými svorkovnicemi (je součástí hlavního svazku T20a) a teploměrům a samotné teploměry, kabeláž k větráku a cirkulační klapce. Cokoliv z toho bude chybět by se pak dost pracně shánělo či dodělávalo… Mezikus vedení vzduchu 5J1819363C s teploměrem, pokud už není na bloku (není na obrázku) Panel Climatronicu, VČETNĚ ČERNÉ SVORKOVNICE S KUSEM KABELÁŽE!!! Kousek kabelů (alespoň 5cm) je u černé 16PIN svorkovnice T16d naprosto nezbytný, protože svorkovnice má atypické piny, nelze je samostatně koupit (alespoň mě se nepodařilo nikde sehnat) a je třeba kabely napojit na odřezky drátů, které ze svorkovnice vedou - buď natvrdo naspojkovat např. fastonem nebo přes další svorkovnice. Opět - panel a svorkovnice musí pocházet z vozu po FL (před-FL má jiný a nejsou kompatibilní). Senzor slunečního svitu + jeho svorkovnice. Klasický auto-elektrikářský materiál - kabely, piny, spojky, případně další svorkovnice, oplety, izolační pásky… Miniráčna, např. od BGS se sadou torxů nebo něco podobného. Kudy do toho, pokud nechcete měnit celý blok topení/klimatizace, tj. vypouštět topení a klimu: Demontovat palubní desku. Demontovat středový tunel. Demontovat oba mezikusy vedení vzduchu u výztuhy karoserie. Odšroubovat všech 5 šroubů, které drží blok topení/ventilátoru ve výztuze karoserie (viz dílenská příručka). Uvolnit výztuhu karoserie - nebylo třeba ji vyndavat z auta, jen odšroubovat (2 šrouby na A sloupku u řidiče, jeden u pravé nohy řidiče u podlahy, jeden u A sloupku spolujezdce, jeden v dělícím prostoru pod krytem stěračů) a nechat ji viset na sloupku řízení. Demontovat větrák (č. 9). Vyndat všechny šrouby a sponky ze středního díl bloku topení/klimatizace (č. 8 - jeden je schovaný až vzadu u přepážky do motoru, strašně blbě se k němu dostává, na jeho povolení je třeba ta “miniráčna” s torxem. Tento kus vyndat směrem k řadící páce - je to jak tahat ježka z klece, všechno vadí, ale jinudy to nejde. Mě se to nakonec povedlo. Vyndat horní díl bloku topení/klimatizace (horní půlka č. 32), ve kterém je odporový regulátor větráku. Opět ježek v kleci - musí se vyndavat a různě viklat postupně směrem nahoru, neustále si hýbat s uvolněným blokem topení a postupně tento díl přetahovat přes výparník. Prohodit díl, na kterém je klapka pro vnitřní cirkulaci vzduchu (č. 34+15+14). Namontovat horní díl bloku topení klimatzace z vozu s Climatronicem (s ŘJ ventiátoru, horní půlka č. 32) obdobným postupem - rovnou radím naříznout si molitanovou izolaci na přepážce motoru, abyste tam dosoukali hrdlo. Namontovat střední díl bloku topení/klimatizace (č. 8 s nastrojenými servomotory, snažit se ho usadit - klíčem k úspěchu je dostat úzky konec (směrem k motoru) s výčnělky až za spodní plastový díl (č. 7), a pak to stáhnout zpět, aby to zapadlo. Všechno postupně spasovat, aby to sedělo a nebyly tam fuky, sesvorkovat to a sešroubovat dohromady. Mě se osvědčilo začít směrem od větráku. Vrátit větrák (č. 9). Vyměnit mezikus vedení vzduchu, který míří směrem do kabiny, za díl z vozu s Climatronicem, případně asi lze i vyvrtat otvor pro teploměr a vybrousit dvě malé drážky pro packy teploměru do stávajícího mezikusu. Když topení sedí, zadrátovat zbytek kabeláže (viz níže), vč. senzor slunečního svitu, regulace ventilátoru, ventilátoru... Vřele doporučuji po instalaci a zadrátování elektriky zapojit zpět provizorně airbagy a veškeré elektro komponenty z palubní desky, připojit panel Climatronicu, zapojit baterku a zkusit, jestli vše chodí - ventilátor, všechny servomotory, cirkulační klapka… Zkouknout, jestli se klapky na centrálním bloku otevírají jak mají - na přední okno, dovnitř, na nohy, zkusit dát teplotu na Lo a pak na Hi, jestli správně reaguje servomotor směšovače vzduchu V68. Pak už na většinu věcí nebude vidět a ani k nim nebude přístup to řešit. Poté opět odstrojit provizorně zapojené elektrosoučásti, odpojit baterku. Znovu ukotvit výztuhu do karoserie (5 šroubů). Zašroubovat blok topení a ventilátoru do výztuhy (5 šroubů). Nezapomenout vrátit druhý plastový mezikus vedení vzduchu u výztuhy karoserie. První vrátit středový tunel. Pak teprve zkusit usadit palubku, zkontrolovat všechny kabelové svazky, jestli jsou kde mají být, teprve potom ji začít šroubovat. Všechno ostatní zase dle postupu v dílenské příručce vrátit zpět a složit auto dohromady. Zapojení elektro: Zachovalá komplet kabeláž z červené 20PIN svorkovnice T20a, jinak nutno dodělat po jednotlivých drátech dle schémat. Kabely, které vedly do bývalé svorkovnice panelu klimatizace (exT16e) a je třeba je nějak zapojit do černé svorkovnice panelu Climatronicu (T16d) - pozor, na T16d jsou ty atypické piny!: exT16e/15 (0.75sw/gn) => T16d/4 exT16e/8 (0.35 or/gn) => T16d/5 (0.35or/gn) exT16e/11 (0.35or/br) => T16d/6 (0.35or/br) exT16e/1 (0.5rt/sw) => T16d/7 (0.5rt/ws) exT16e/3 (0.5 br/rt) => T16d/8 (0.5br/vi) exT16e/6 (0.5br/ge) => T16d/9 (0.5br/gr) exT16e/16 (0.5 rt/ge) => T16d/12 (0.5rt/ge) exT16e/13 (0.75br) => T16d/13 (0.5br/rt) exT16e/14 (sw/vi) => zbude, zaizolovat. Propojka mezi T4ac (G107 - fotosnímač) a T16d - pokud není, nutno dodělat po jednotlivých drátech: T4ac/2 - 0.35 br/ws - T16d/2 T4ac/3 - 0.35 gn/ws - T16d/3. Propojka mezi T6aa (J126 - řídící jednotka ventilátoru čerstvého vzduchu) a T16d - pokud není, nutno dodělat: T16d/14 - 0.35 sw - T6aa/6 T16d/15 - 0.35 gn - T6aa/1 T16d/16 - 0.35 bl - T6aa/3. Přívod napájení a nuly k T6aa (J126 - řídící jednotka ventilátoru čerstvého vzduchu) - nutno dodělat: T6aa/2 - 2.5 sw/rt - napojit na T10d/1 (svorkovnice připevněná vpravo na ventilátoru) T6aa/4 - 2.5 br/ws - napojit na T10d/4. Zbytek elektro svazku od původního panelu klimatizace (vedení ze svorkovnice T18c a T5h) lze vyhodit, už tam není třeba (plně nahrazeno T16d, T20a). Ventilátor je napájen svazkem jdoucím přímo z jeho jednotky J126. Toť vše, snad jsem na nic zásadního nezapomněl. Pokud jste dočetli až sem, předpokládám, že si to třikrát rozmyslíte, než se do tohoto dobrodružství pustíte... Mě tahle sranda zabrala dva dny montáže + několik večerů příprav kabeláže, dělání rozpisek, značení kabelů atd... Finančně je to cca 4000-5000 za materiál z vrakovišť. P.S.: Přestavět si auto na automat Climatronic je objektivně vzato poměrně zbytečná frajeřina, ale prostě jsem to takhle chtěl a jsem za to rád... Všem normálním lidem, které irituje manuál (mě štval hrozně), více než dostatečně poslouží přestavět ho na poloautomat Climatic, který dopřeje obdobný tepelný komfort...
    1 bod
  3. Taky mám před FL a dávám celou dobu 0W-30 origo VAG s normou W 504 00/ 507 00 a nevidím důvod měnit nebo tam dávat něco jako 5W40. Měním po 8-10 tisících a jezdím spíše kratší trasy.
    1 bod
  4. Hledal jsem v technických konferencích, ale konkrétně tohle tam nikde nezaznělo. Takže to bude na individuální řešení.
    1 bod
  5. Hlášky na olej/prohlídku se v servisu hlásí dříve než v autě, proto proaktiví servis 🙂 . U oleje když je cca 4000km do výměny. Do prohlídky kolem 45 dní. Ale není podmínkou. V případě, že se nikdo neozývá, tak je na vás si to zkontrolovat, zda o hlášce v servisu ví. Může být problém i na komunikaci auto/server apod.
    1 bod
  6. Jen si nemyslete. To auto klame.
    1 bod
  7. Když pominu to, že by ses primárně měl ty zajímat o to že ti svítí kontrolka a aktivně to řešit, tak mě napadá, že se na to servis vyprdnul. I to lze udělat...
    1 bod
  8. Ahoj, kopíruju sem svůj komentář z vedlejšího tématu, které se zabývá stejným problémem. Ahoj, tak u mě je problém asi vyřešen. Trochu jsem pojezdil po louce, abych tu jednotku pořádně procvičil. Né jen ABS - to jsem zkoušel jako první a potom to dál brzdilo. Teď jsem to dostal asi do všech režimů, aby se v té jednotce aktivovalo i čerpadlo a všechny ventilky (zatáčet smykem, hrabat, hrabat v zatáčce, brzdit v zatáčce). Takhle jsem jezdil tak 5 minut a od té doby to vypadá OK. Nezůstává brzdný efekt po dobu 1-3s po zvednutí brzdného pedálu Zmizelo samovolné brždění za deště Už jsou to asi 4 dny co jsem to procvičil a od té doby vše funguje jak má, takže si myslím, že je to vyřešeno. Asi byl nějaký přilepený/zatuhlý ventil v ABS jednotce. Určitě bych tohle vyzkoušel před tím, než bych si nechal vyměnit ABS jednotku za 30 tis.
    1 bod
  9. Ahoj, tak u mě je problém asi vyřešen. Trochu jsem pojezdil po louce, abych tu jednotku pořádně procvičil. Né jen ABS - to jsem zkoušel jako první a potom to dál brzdilo. Teď jsem to dostal asi do všech režimů, aby se v té jednotce aktivovalo i čerpadlo a všechny ventilky (zatáčet smykem, hrabat, hrabat v zatáčce, brzdit v zatáčce). Takhle jsem jezdil tak 5 minut a od té doby to vypadá OK. Nezůstává brzdný efekt po dobu 1-3s po zvednutí brzdného pedálu Zmizelo samovolné brždění za deště Už jsou to asi 4 dny co jsem to procvičil a od té doby vše funguje jak má, takže si myslím, že je to vyřešeno. Asi byl nějaký přilepený/zatuhlý ventil v ABS jednotce. Určitě bych tohle vyzkoušel před tím, než bych si nechal vyměnit ABS jednotku za 30 tis.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...