Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/20/24 ve všech sekcích
-
AŽ SE ZIMA ZEPTÁ, CO JSI DĚLAL V LÉTĚ ANEB VYHŘÍVANÉ TRYSKY OSTŘIKOVAČŮ. Co ještě by se dalo dodělat z výbavy, kterou jsem si před 11 lety nezaplatil? Vyhřívané trysky ostřikovačů! Ale ta cena za kus 🤦🏻. Kupodivu se mi podařilo koupit dvě originál trysky 6E0 955 986 B u Štancla za "krásných" 980Kč celkem, takže bylo rozhodnuto. Materiál: - vodič černý 0,5mm/10m https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-cerny -. vodič rudý 0,5mm/10m https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-rudy - 2x konektor 810 971 989 (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n10526302-sroub-4x14-skoda-21929.html) nebo levněji Aliexpress (https://a.aliexpress.com/_EwlklMv) - 4x faston/dutinka 2,8mm - pin 000 979 021 E https://www.autokabel.cz/dutinka-junior-power-timer-28-1mm?search=000 979 021 E - Tesa páska do exteriéru https://www.autokabel.cz/tesa-51026-19mm-x-15m?search=Tesa - el.stahovací pásky - husí krk 16mm/ asi 20cm https://www.autokabel.cz/ochrana-kabelu/trubky-a-spojky/ochranna-trubka-16-12-mm 1. Je potřeba demontovat zadní část motorového prostoru okolo vodního kanálu (plast torpéda, stěrače, filtrbox, řídící jednotku motoru a její držák, tlumení a plech mezistěny, mechanismus stěračů) a demontovat plastový podběh pravého kola. 2. Vycvaknout původní trysky a dát místo nich vyhřívané. 3. Připravit si 2x 3,5m rudého a 2x 3,2m černého vodiče. Lepší ale pracovat s pětimetrovymi polotovary a zkrátit je až dle skutečnosti, jak to vyjde u pojistkového boxu a kostřícího bodu. Nakrimpovat fastony (dutinky) 2,8mm. Zasunout do konektoru. Je vcelku jedno, kam se dá + a kam -, na trysce není označeno. 4. Obalit Tesa páskou levý svazek, pak přidat pravý svazek. Rozestup mezi konektory cca 43cm. 5. Obalit Tesa páskou asi 3m všech čtyř vodičů, vznikne společný svazek. Spojení vodičů jsem udělal až u pojistky a kostřícího oka. 6. Konektory zapojit do protikusů na tryskách a svazek fixovat k hadičkám. Edit 30.9.2024: po náhodné jízdě po lesní cestě se ozývalo z prostoru před spolujezdcem klepání, které bohužel nezmizelo a ozvalo se i na rozbitých okreskách... Jasně že volně vedený svazek mohl bubnovat do plechu. Jako první opatření jsem vytáhl nový svazek a hadičky z kapoty a omotal je společně Tesa páskou (mám vyfocený stav jen před omotáním). Jako druhé opatření jsem konektory vložil do kusu mirelonové trubky, aby se nedotýkaly přímo kapoty. 7. Průchodka v kapotě má přípravu na vodiče. Stačí ustřihnout camfourek a ještě kus za ním a objeví se otvor tak akorát na svazek. 8. V oblasti pantu přichytit svazek el.páskou a zbytek omotat Tesa páskou. 9. V podběhu jsou hadička a vodiče od blinkru (do MR2014) v husím krku. Ten je ideální vypreparovat a nahradit silnějším, kam se vejde i nový svazek. Husí krk natáhnout pár cm za vstup do vodního kanálu. Vše důkladně zaizolovat proti vlhkosti. 10. Nový svazek přichytit ke stávajícímu svazku pomocí el.pásek na několika místech, nejlépe tam, kde je originál fixace. Protáhnout průchodkou do kabiny. 11. Nastává fáze hadího muže, protože jinak svazek neprotáhnete a ke stávajícím svazkům nechytíte, než zkroucení pod palubkou Pozn.: chtělo by to dát si brigádu a svazky dodělávek někdy uspořádat i vlevo v palubce. To bez vyndání palubky ale půjde dost těžko 🤷🏻..... 12. V pojistkovém boxu je u MR2013 na svorce 15a volný slot č.1. U jiných MR je potřeba hledat volný slot, který je napájen svorkou 15a tj.spínané napětí klíčkem. Oba vodiče nakrimpovat do pinu 000 979 021 E. Aby šel pin osadit, musí se fialová pojistka mikropohybem posunout směrem k pacičce, co je vidět zvenku bkxu. Pak jde teprve pin vložit. Pozici osadit pojistkou 5A. Já dal 10A, menší jsem neměl. 13. Jako ukostřovací bod je použit ten dole na A sloupku. Oba rudé vodiče nakrimpovat do oka M6. 14. Důležité! Než vše člověk namotuje zpět, je dobré proměřit multimetrem, zda jde do obou konektorů šťáva 🤣. Zda trysky hřejí se uvidí, až bude pod 10°C.....1 bod
-
Pravdepodobne pumpa, prave som ju menil ale mne to uz doslova vytieklo cez noc vsetko.1 bod
-
Za mě taky - po výměně to příslušné nakódovat kýmkoli, kdo má odpovídající diagnostiku a umí s ní. Autu, resp. jednotce inteligentního dobíjení je třeba tímto oznámit, že je tam nová baterie a ona si hned upraví způsob jejího nabíjení, takže se k nové baterii ihned chová jako k nové a nikoli dál, jako by tam byla stará baterka nad hrobem. Když jen vyměníš baterku za stejný typ bez kódování, zdánlivě se nic neděje. Ono časem asi i sama ta jednotka vydedukuje novou baterku a přizpůsobí se tomu sama. Ale než toto nastane, může se už nová baterka tímto poznamenat a mít už citelně kratší životnost. To je můj závěr a názor, který jsem z mnohačetných diskuzí udělal = vyměnit + ihned nakódovat.1 bod
-
Svítí, ale to mi absolutně nevadí. Ledky nežerou skoro žádnou energii a šlo mi hlaně o to, abych byl na podzim a z jara dobře vidět a nemusel kontrolovat, jestli se světla sama zapla. V mé bílé barvě mi to příjde bezpečnější.1 bod
-
Takze karbonizacia sposobuje chyby v zapalovani ano ? A ako sa to prejavuje na novych svieckach ak smiem vediet ? Take veci ako zmodlenie asi nepomaha v novych autach nemyslis . Rady typu prevencia su ako liat do nadrze neoverene svinstva ktore ani srnka netusi co robia respektive nerobia nic ? Tak si to myslel ? Preco asi vynechava zapalovanie len za studena pri prvom starte a potom uz nie ? To znamena ze ked sa auto nastartuje tak vyhodi chybu ak sa vsak chyba vymaze pri dalsom starte uz je vsetko v poriadku a chyba sa uz neobjavi . Hmm to asi nebude karbonizacia alebo mi chces povedat ze sa zrazu karbonizacia pri teplom motore neprejavuje ?-2 bodů