Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/22/25 ve všech sekcích

  1. Ahoj, mam superb LaK combi vyrobeno 02/2024. Dnes jsem si převzal auto ze servisu kde mi byly na záruku vyměněny všechny 4 tlumiče za inovované verze a konečně mam podvozek v pořádku, zmizelo 95% bouchání a bubnování, je to naozaj rozdíl. Vše řešeno přes pece o zákazníky přímo s výrobním závodem, jsem naprosto spokojen.
    5 bodů
  2. Tezko hadat se s clovekem co ma sebezapreni uz i v nazvu uctu a pouzivat slovni obrat "takze vlastne hovoris" bych uplne nedoporucoval, evokuje to snahu autorovi vkladat do jeho ust neco co nerekl.
    4 body
  3. Známy si to tiež dával robiť v čechách tuším tiež v Brne. Ono ja som sa pýtal, troch kamarátov mechanikov či nato majú veci a nemajú resp. na rozvod ano ale na to nastavenie snímača nie. Pýtal som sa aj v autorizákoch dvoch a aj oni povedali, že si ten prípravok na ten snímač požičiavajú. A ževraj ten prípravok ani aktuálne dostupný nieje, čo mi hovoril jeden z tých kamarátov lebo to zháňal pretože viacerí ľudia sa nato už pýtali. Škoda tejto zložito nastavujúcej blbosti inak by sa to dalo lacno servisovať.
    2 body
  4. @denial tak ještě jednou. hodně gum pro osobáky se vyrábí ve stejném rozměru s více hmotnostními indexy. ty obyčejné se neznačí nijak. ty s vyšším hmotnostním indexem mohou a nemusí být označeny jako XL. tzn. když je guma 91, je "obyčejná" a druhá ve stejném rozměru má 94 a ta je označena XL pneu v jiném rozměru se vyrábí v hmotnostních indexech 94 a 98 ... a ta 98 je značena XL ... XL tedy neznamená konkrétní hmotnostní index, ale to, že se vyrábí ještě "obyčejná guma" s nižší nosností. jsou vozidla, která vyžadují daný vyšší hmotnostní index, proto je nutno použít danou pneu. jsou auta, kterým stačí nižší hmotnostní index a ty si mohou vybrat, zda koupí obyč nebo XL pneu se zvýšenou nosností ... je to takto jasnější? ...a koukám, že v tom článku výše je to popsané moc pěkně .. tak .. a je to
    2 body
  5. A máme tu prvního vítěze. Upřímně gratuluji takhle brzy jsem to nečekal. Takže se potvrdila moje slova "mladý voják se stará, mladý voják má". Budeme si muset řešit každý po své linii. Ať to jezdí !!!
    1 bod
  6. Ahojte kluci, Problém s vibráciami je konečne vyriešený. Silentbloky motora boli na totálku, hlavne prevodovkový. Motor sa nesmie extremne naklánať pri húpaní na spiatočke, tak som zistil že je KO. Žiadny buchot klepot pri štarte ani pri vypnutí motora (mal som podozrenie na zotrvák) Auto ma 188tisíc km silentbloky boli ešte pôvodné. Oba siletbloky su hydrolôžka takže pohlcujú vibrácie aj hluk. Mám 7st DSG takže prevodovkový som dával origo, nakoľko náhrada neexistuje a motorový som dával lemforder najbližší k originálu. Radosť natom jazdiť teraz, dokonca aj motor je sa stíšil 🙂 chalani ďakujem moc za tipy ktoré ste mi poradili treba si pomáhať 😇
    1 bod
  7. Mas testovacky, na netu plno recenzi a o teto vade se vedelo. Ja o tom dopredu vedel a dokonce mi ty dcc pro jeden prodejce rozmlouval kdyz jsem koukal po passatu. Sledoval jsem kolem toho nejake informace a proto si vzal 2.0 TSI skladovku protoze se zacla delat az od 9. mesice Mozna tu vymenu tlumicu zbytecna dramatizujes, je to celkem banalni servisni ukon. Vetsi paseku s rizenim a celym ulozenim ti udela kdyz nekde vymetes nejakou diru.
    1 bod
  8. Ale proc bych mel na novem aute nechat rozebirat cele zavesy jenom kvuli slendrijanstvi a chamtivosti skodovky? S timto bych pocital tak ve 100-150tis km. Proste je to velky zasah do rizeni a podvozku vozidla, vyrobce vedel o vade - zakaznika neupozornil. Resi to tak, ze kdo se neozve, ticho po pesine. Na takove jednani fakt nemam koule. V patek napisu, jak se k tomu prodejce postavil. Ve SA me rekli, ze to mam resit s prodejcem a pak az to ma pisemne poslat do SA. Ja osobne si myslim, ze SA spoleha v techto pripadech na "tupost" lidi, pac nekteri vubec nevi, ze v aute nejake tlumice jsou. A tem ostatnim obchodaci vtlucou do hlavy , ze je to proste normalni. Mala hrstka lidi, co se neda, tak tem to vymeni, aby je nedali k soudu.
    1 bod
  9. @bubaak no ja dostal na objednane auto taky slevu. Cenikovka 1230000 a sleva na 1080000. Snad ty tlumice vyresite.
    1 bod
  10. Škoda Enyaq Nová Škoda Enyaq nabízí jak dostatečný vnitřní prostor pro cestující, tak velký objem zavazadlového prostoru. Její interiér se vyznačuje nadčasovým designem, intuitivním ovládáním a rozšířenou standardní výbavou. Nový volant má nyní nápis Škoda místo loga značky. Standardem je 5“ virtuální kokpit, na přání je k dispozici head-up displej s rozšířenou realitou. Designy interiéru se zaměřují na udržitelnost a využití inovativních, odolných a praktických materiálů. Nový Enyaq také zavádí do modelové řady několik Simply Clever prvků, včetně QR kódu v zavazadlovém prostoru. Prostorný interiér a bohatá standardní výbava Interiér nového vozu Škoda Enyaq vyniká nadčasovým designem, vynikající ergonomií a intuitivním […] Článek Interiér nového vozu Škoda Enyaq vyniká nadčasovým designem se nejdříve objevil na SKODAHOME.cz. Zobrazit celý článek
    1 bod
  11. 1 bod
  12. To je prave to. Stecker zablenduji a prehraji sw . V patek jedu k prodejci a dohodnout se na reseni bez soudu a drahxch advokatu. Uz to ze budou rozebitat cele ulozeni a zaves kol. Mam najeto 1600km. Uz toto se mi vubec nelibi. A kdyz to nepomuze tak znovu a o generaci niz. S tim uz souhlasit nebudu a vse pisemne. Advokat me asi nemine. Toto je od skodovky neuveritelna svinarna a prasarna k zazniku. Prachy co jsem jim poslal na ucet byly zcela v poradku. Auto uz ne.
    1 bod
  13. Jsem totalne zklamany. 17 let jsem se staral o OII BMM 750.000km . Po tezkem rozhodovani jsem sel do SUP 4 L&K 2.0tdi. Zvuky co se linou z podvozku pri prejezdu sebemensi cary na silnici - koleje se nedaji ani popsat jsou jen tezko ubtakto draheho auta jen tezko uveritelne. Po par dnech jsem kontaktoval prodejce, ze chci odstoupit od smlouvy a auto vratit. Rekl mi ze to neni tak jednoduche , ze to budu muset vse dokszovat apod. Sklopil jsem hlavu a jezdil dal. Po 1500km mi to uz nedalo a napsal jsem prodejci oficialni stiznost na to mlaceni podvozku. Za 2 dny doslo vyjadreni ze skodovky, ze o problemu vi. Maji mi v servise zkontrolovat cisla serii tlumicu a vymenit je. Auta podle skodovky maji problemove tlumice do 06.2024 . Od 06.2024 je pry problem odstranen. Jenomze dal ve vyjadreni skody stalo, ze pokud se tlumice vymeni a problem se zcela neodstrani, maji mi namontovat starsi verzi tlumicu s jednim ventilem. Vazne opravdu zacinam uvazovat o pravnim zastupci a jit do sporu, protoze vyrobce a mozna i prodejce o problemu vedeli a zatajili mi to. Podle me je to opravneny duvod k odstoupeni od kupni smlouvy. Tato "prihoda" je definitivni konec se skodovkama. Takove zklamani jsem nikdy ve svem zivote nezazil.
    1 bod
  14. Zdravím, tak jsem následoval příklad kolegy FrantiskaM a dodělal do naší dvojkové Fabie (2012) 1.2 TSI ESP. Bohužel - asi úplně poslední ročník, než bylo ESP povinné... V jeho příspěvku je vesměs vše podstatné popsáno, tak jen doplním, že já dával jednotku 6R0 614 517 AG (prostřední verze dle stáří pro facelift, ale ještě stále s ESP 8.2) a podvolantový kroužek 6R0959654 (už ten novější, kde je v okénku vidět kabelový svazek, když je v nulové pozici) - obojí dle ETKA odpovídá datu výroby našeho vozu. Dále bych doplnil, že podle mne je nejen vhodné, ale skoro bych řekl, že nutné vyměnit ty dvě trubky mezi ABS a hlavním brzdovým válcem. Asi to má svůj důvod, že mají větší průměr, ale také jednotka ABS+ESP má oproti jednotce ABS trochu posunuté otvory pro vstup těchto trubek a původní trubky by se museli přiohnout, aby tam šly správně. Krom samotného ohýbání za mě zbytečný risk, že pak začnete šroubovat trubku pod úhlem a vezmete matici přes závit... Co v jeho příspěvku popsáno není, je kódování: V 19 Gateway/Installation List jsem přidal položku: Steering Angle. Dále pak v 44 Steering Assist nakódovat senzor natočení volantu - v mém případě přepsat původní kód X01XX na X12XX (VCDSka tam má nápovědu). Nakódovat jednotku 03 ABS - na konci příspěvku přikládám tabulky, které jsem vygooglil a podle kterých jsem to nastavil a funguje mi to (neručím za správnost, ale fungují mi obě - na ESP 8.2 a i odpovídá ta pro ESP 9.0, které mám v druhém autě s ESP už z výroby). Btw. existuje na to i generátor kódu jakožto EXE soubor, který vám to po zadání VINka, typu vozidla a toho, co chcete nastavit (XDS, TPMS, HHC) vygeneruje. No a pak provést kalibrace: G85 (senzor natočení volantu) a G491 (senzor v ESPčku) - prováděl jsem v jednotce 03 ABS zadáním kódu do security access a následně v basic settings. VCDSka to tam má popsané, co je co. Následně smazat chybové hlášky. Ještě zůstává otázka adaptací - moje VCDS 23.3 nemá pro jednotku 6R0 614 517 AG doplněné popisky adaptací. Bez znalosti čísla kanálu, na kterém si upravit např. HHC nebo XDS a znalosti konkrétních hodnot se mi nechce jít metodou pokus omyl... Nicméně mě standartní nastavení vyhovuje... Jinak ASR je pro 1.2 TSI 77kW docela užitečná věc, zejména na zimních gumách. S XDSkem tom pak o poznání lépe a zábavněji projíždí zatáčky, zejména na výjezdu pod plynem... HHC pak asi ocení každý, kdo občas jezdí s přívěsem, nebo jako já občas i s karavanem...
    1 bod
  15. https://www.michelin.cz/auto/rady/pneumatiky-zaklady/zesilene-pneumatiky
    1 bod
  16. nie celkom. Ked idem do prace a z prace predpisovo, resp povedzme 100/60, viem sa dostat na 5,5-5,7
    1 bod
  17. Mám 140kW 4x4, DQ381 a strašně záleží jak a kde se jezdí. Standardně jezdím trasu cca 180km, kde je 90% dálnice a 10% je město a kolony. Ve 2-3 lidech s tempomatem na 130km/h nemám problém jet danou trasu na letních gumách za 4,9-5,3l/100km Pokud jedu 140-150km/h, tak je spotřeba klidně o litr a půl vyšší, což je daný jak vyšší rychlostí, tak častějším zpomalováním a následným zrychlováním kvůli pomalejším autům.. I s ostatním pojížděním na kratších trasách mám ale dlouhodobou spotřebu 5,6l/100km. I v zimě jsem byl dlouhodobě kolem 6l/100km. Ale u mě fakt hodně převládá plynulá dálniční jízda s tempomatem na 130km/h. Jakmile tam je víc města a rozjezdů a zrychlování, tak už je ten metrák navíc od čtyřkolky znát a ta spotřeba je někde jinde.. Ale cokoliv do 7l/100km mi na ten výkon + automat + čtyřkolku + velikost auta přijde jako super hodnota...
    1 bod
  18. Ahoj klubáci, tak díly a ceny máme za sebou a je potřeba se trochu rozepsat o montáži. Mám k tomu i pár obrázků, ale raději jsem víc dělal, než fotil Montáž jsem si rozfázoval do několika kroků 1) Montáž jednotky ESP zde jsem začal tím, že jsem si sundal kola a rozhýbal všechny čtyři ovzdušňovací šrouby na kolech, následovalo odšlapání brzdové kapaliny. Pak přišel na řadu motorový prostor abych vyměnil řídící jednotku brzd, kde bylo potřeba sundat: - vzduchový filtr - stěrače - šerný plast pod stěrači - motor stěračů - sundání ŘJ motoru a držáku ŘJ - protihlukovou deku na příčné stěně a příčnou stěnu - sundání ŘJ ABS vyndání držáku ŘJ ABS motorový prostor vypadal takto: - následovala výměna trubiček mezi hlavním brzdovým a ŘJ brzd, zde doporučuji výměnu, protože nové trubičky mají větší vnitřní průměr, sice to jde pěkně blbě vyměnit, ale je to lepší - výměna držáku ŘJ - na řídící jednotce ESP uřezat z boku plastové drážky - namontování nové ŘJ ESP a připojení trubiček porovnání držáků: porovnání ŘJ ABS a ESP: namontovaný nový držák pro ESP jednotku: uřezat plastové nálitky: namontovaná ŘJ ESP + připojené trubičky: Takže jednotka namontovaná a jde se do interiéru pro snažší protahování vodičů a dodělání Corrner funkce (když je podvolantový kroužek, tak stačí jen dotáhnout dva dráty z BCM k mlhovkám) jsem sundal palubní desku - sundat airbag řídiče a volant - sundat kryt A sloupků - sundat horní kryt sloupku řízení - sundat štít budíků - vyndat budíky - sundat spodní díl sloupku řízení - sundat páčky - demontovat pojistkový box - odpojit vypínač denních světel - vycnakout diag. konektor - vyndat přepínač světel a regulaci výšky světel - vyndat střední mřížku ofukovače a rozpojit svorkovnice od výstražných a kontrolky airbagu, pokud je - vyndat rádio - vyndat střední panel - vyndat ovládání klimy - vyndat spínače a odpojit (zadní okno) - sundat vrchní schránku spolujezdce - ve spodní schránce je pod krytkou schovaný šroub!!!! - sundat boční kryty - demontovat airbag spolujezdce - vyndat sluneční sensor - odpojit hadici ke schránce a světlo se spínačem - povolit všechny šrouby na přístrojovce a vyndat přístrojovku (to nejhorší je už na mnou) Takhle to pak asi vypadá: následně jsem ještě vyndal středový plast okolo řadící páky a ručky, abych tam mohl dát tlačítko na SET pneu následovalo natažení kabeláže k tlačítkům ESP, SET pneu a zapojení dle schématu do ŘJ jednotky zapojení kabelů pro podvolantový kroužek (sensor natočení volantu) nakodování brzd a gateway naplnění a ovzdušnění brzd nádledně všechno zamontovat do interiéru a pak do motorového prostoru Tramtadadá a ESP se všemi ostatními systémy funguje. A kdo bude říkat, že to nemá cenu, tak je na omylu cenu to má Jo a čas. celkový čas byl 16 hodin, dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval pomalu, abych něco nezkurvil. Zároveň jsem k ESP dodělal i corner funkci a dotáhnul kabely k sesoru hladiny v nádobce na ostřikovačích. Kdyby se někdo do toho pustil, tak doporučuji udělat případně i přípravu pro tempomat Tak snad to někomu pomůže
    1 bod
  19. https://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-skoda-elroq-se-da-uz-ted-koupit-s-obrovskymi-slevami-pres-150-tisic-bude-to-provar-ktery-automobilka-jeste-nezazila/
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...