Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/16/25 v Příspěvky

  1. Mám Kumho ECSTA HS51, za tú cenu príjemné pneu. Hlučnosť taký dobrý priemer, je pravda že na hrubom asfalte ich je počuť o niečo viac, ale s tým sa počíta v kategórii áut F3 a R. Za dažďa aj sucha držia viac ako bežný vodič zvládne ísť na limit. Zatiaľ nabehané necelé 2 sezóny a nevidieť na nich abnormálne opotrebenie (zubkovitosť, dozrievanie). Predchádzajúce som mal Michelin Primacy 3 a tie boli skvelé, preto som zvažoval Kléber v podstate ako nižšia rada Mich. Nakoniec kvôli lákavej cene vyhrali Kumho.
    2 body
  2. Třeba je to cíl euroekohujerů. Všechno je to uměle vytvořené a poháněné zbožnými přáními bez ohledu na realitu. A tak to taky dopadá a dopadne - přesně podle legendárního konstatování "Mysleli jsem to dobře, ale dopadlo to jako vždycky"....
    2 body
  3. já měl ty goodyeary v rozmeru 215/40/17 a byl to model asymetric5, ted uz se delaji sestky ale koukam, ze tento model se v r16 ani nedela a je tam model efficientgrip. Na ten hankook bych osobne koukl, model K135 ventus prime 4, osobne jsem o nem uvazoval i ted na leona. Cenove cca 2550/kc vcetne dopravy v tvem rozmeru. Ja kupuji zde . Jsou tam dobre ceny a doprava zdarma.
    1 bod
  4. Nikdy neříkej nikdy 😋 ... Ještě v únoru byl pro mě elektromobil sprosté slovo a nikdy bych si nic takového nekoupil, protože blé ... No a od května jsem vcelku spokojený elektroprskoletista ... a upřímně, neplánuji, že bych se někdy zpět ke spalováku vrátil, to maximálně prodám elektrické embéčko a koupím Teslu 🤪. Ale je pravda, je to tím, že mám kde nabíjet. V paneláku bych tvrdil pravý opak, bo ceny veřejného nabíjení jsou pro masochisty a provozování elektrovozu v takovém případě je ekonomický nesmysl (tedy minimálně do doby, než cena ropných produktů stoupne o 10 Kč). Občasná nemožnost dobití na cestách je kapitola sama o sobě, ale ještě se nestalo, že bych nakonec nedobil, nebo nedej bože volal odtah, aby mě odtáhl k nejbližší nabíječce ... Fakt je ten, že embasofirmě se Elroq povedl a to přesedlání na jiný pohon vlastně ani není poznat, si v tom autě připadám pořád jako ve starém dobrém spalováku od embasofirmy ...
    1 bod
  5. Jediné plus je, že podle nařízení AFIR od 13.4.2024 musí být u nových nabíječek od 50 kW+ platební terminály na klasické platební karty a od 1.1.2027 budou muset být takto vybaveny i stejně výkonné starší nabíječky u sítě komunikací TEN-T. Obecně je v současnosti veřejné nabíjené zlo - změť všelijakých tarifů, aplikací, čipů, karet a nepřehledných cen. Takže kdo nemá možnost nabíjet doma, je vhozen do tohoto chaosu. Já třeba mám problém s tím, že si auto čas od času s nabíječkou nerozumí a prostě se nabíjení vůbec nespustí, nebo to případně vyhodí nějakou chybu - obvykle komunikace auta s nabíječkou. Cena mě až tak nezajímají, platí to firma a auto je jen na pracovní použití. Ale rozptyl cen je brutální - od nějaký cca14 Kč/kW až někam k 28 korunám...
    1 bod
  6. Respektujte rozdělení fóra podle jednotlivých modelů! Příspěvky o jiných modelech, než je KODIAQ, byly odstraněny.
    1 bod
  7. ... Pokračuji při chvílích s výběrem nových letních pneu 215/45 R16. Po předchozích vyhlášených Dunlopech (sjeté do pily, vzorek cca 5-6mm) preferuji především hlučnost a komfort, ostatní vlastnosti mi stačí někde kolem průměru. Cenový strop za vše vč. práce a dopravy bych viděl někde okolo 10 tis. Kč. Další co chci, aby neměly směrový šípovitý dezén (a jen "outside" montáž na disk), aby bylo možné prohazovat i levou a pravou stranu při případném pilovitém opotřebení (což z výběru vylučuje ty Yokohamy z dřívějška). Při takovémto prohození se kola roztočí opačně a pilka dezénu se zase srovná. Dalším požadavkem je FR límec ráfku - praktické a líbí se mi to vzhledově. Do užšího výběru jsem si vybral tyto kadidáty: Kleber Dynaxer HP5 215/45 R16 90 V XL - tento výrobce je v koncernu Michelin, kterého považuji za výrobce velmi trvanlivých pneu. Jde o novinku r. 2025, měly by být tiché a komfortní, ostatní vlastnosti též nejsou myslím k zahození možná s jistými rezervami v ovladatelnosti na mokru (i tak oproti Dunlopům půjde jistě o pozitivní posun) KUMHO ECSTA HS52 4RIB XL 215/45 R16 90V - vcelku dobrý poměr vlastností za pěknou cenu, velice solidní umístění v různých testech. Hlučnost mají ale jen průměrnou (jistě však o řády lepši než Dunlop). @FFA koupils je nakonec, příp. jaké jsou dojmy? Možná o něco výhodněji by šly pořídit Kumho Ecosta HS51, dle @jirkash jsou také tiché 🙂. Nexen N'fera Primus 215/45 R16 90 V XL - Nexeny znám z naší Scaly a hodnotím je vcelku kladně. Jsou tiché a na suchu ani mokru není problém, což potvrzují vesměs i recenze na webu. Asi bych moc neváhal, ale na Scale se rychleji a více po vnějších hranách sjíždějí (byť byla už 2x seřizovaná geometrie), ale hlavně po 4 letech začínají mírně puchřet a celkově zbledly a zhnědly (vedle toho třeba 15 let staré zimní Micheliny na O2 jsou furt mastné, černé, jak nové) Hankook Ventus Prime4 K135 215/45 R16 90V - Sice už dražší gumy, ale též tiché a celkově s komplexně dobrými vlastnostmi, díky Bikes za doporučení. Sava Intensa HP2 215/45 R16 90 V XL - Zaujala mě recenze v příspěvku od @Martab v sekci F3, kde vyzdvihuje jejich tichost. Dle recenzí průměrné gumy s měkčími bočnicemi, takže komfort též OK. Cena vzhledem k vlastnostem mírně vyšší. Nokianům se raději vyhýbám, po zkušenostech @Clerfayt a @miklisek, Bridgestony měly Rapidy taky z výroby a bývají dle příspěvků tady taky hlučné, Goodyeary taky do hlučnosti @Bikes moc nepochválil. Budu sledovat ceny a patrně na podzim půjdu do těch Kleberů, příp. Kumho pokud budou někde citelně výhodnější. Samozřejmě za jakékoli postřehy / rady budu rád, stejně jako za zhodnocení s časovým odstupem u těch, kdo některé z uvedených pneu mají 🙂. PS. K tomu pilovitému opotřebení starých Dunlopů. Dle tohoto příspěvku může jít i o běžný projev nízkoprofilových pneu na nezatíženém zadku auta. To přesně odpovídá mému režimu ježdění, kdy drtivá většina jízd je prázdné auto s 1-2 lidmi. Geometrie je věřím stále OK a stav tlumičů též. Mám najeto cca 68 tis. km, geometrie se dělala cca 7 tis. km nazpět a test podezřelých zadních tlumičů před cca 35 tis. km taky.
    1 bod
  8. Nakonec jsem realizoval tu silnější origo lištu, ale ve verzi lakované do černé magic metalízy. Viz téma o mém Rapidu. Časem ale lišty z vrakáče s ulámanými packám i přestaly na mřížkách držet. Dávat nehorázných 5. 619Kč za originál https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5ja8537672zz-lista-mrizky-leva-chrom-skoda-38188.html, https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5ja8537682zz-lista-mrizky-prava-chrom-skoda-38189.html a https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5ja8535512zz-lista-mrizky-stredova-chrom-skoda-34723.html se mi fakt nechtělo a na vrakáčích dobré kusy prostě nejsou. Jako obvykle jsem hledal na webu něco úplně jiného a narazil jsem na toto! https://www.nahradni-dily-zh.cz/SKODA/RAPID/Vnejsi-listy/ Taiwanci začali dělat kopii, asi pro poláky, protože na balení lišt jsou polské popisky. Hurá! Cena krásných 637Kč i s dodáním PPLkou do AlzaBoxu. No nekupte to! Lišty v mřížkách sedí jak originál. Samozřejmě bude asi otázka kvality chromu na plastu. Já ale nechám lišty protáhnout černou lesklou fólií a zase tam dám tenkou chrom lištu. K lištám i nové kryty mlhovek, protože původní mám hodně upravováné pro věčně padající lišty a tyhle nové by tam nedržely tak jako tak.
    1 bod
  9. Já si myslím, ze to zveličujete. Pořád si je potřeba uvědomit, že lidé, kteří jsme na tomhle fóru, ale i ostatních, jsme absolutně marginální záležitost. Nemluvě o tom, že zdaleka ne všem na tomto fóru auta zlobí. Za sebe říkám, O4 nemá chybu! Ano nejde si nevšimnout několika "desítek?" nespokojených, ale to je v rámci statisícových prodejů naprosto v toleranci a jiné značky na tom nejsou lépe. A myslím ti značky, které stojí výše v potravním řetězci. Nechci abych vyzněl, jako nekritický uživatel, jen srovnávám vývoj. Měl jsem všechny generace Octavie, 1. generaci Fabie, Rapida a prohlašuji, že O4 je absolutne nejdotazenejsi ve všem.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...