Přejít na obsah

veliz

Uživatel
  • Počet příspěvků

    78
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli veliz

  • Narozeniny 10.9.1968

Návštěvy profilu

2 232 zobrazení profilu

Oznámení veliz

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

6

Popularita

  1. U mé fabie 3 1,2TSI 66kW se po třech létech objevila závada. Svítí kontrolka chladicí kapaliny, přitom kapaliny je dost. Původně byla hladina přesně na značce MIN, nyní, po nedávné servisní prohlídce v autorizovaném servisu, je mírně přes značku MAX. Kontrolka ale stále svítí. Kapalina je čistá. Při jízdě auto chladí dobře, ukazuje teplotu 90°C. Můj dotaz je, jestli to lze nějak jednoduše diagnostikovat bez VAG-COM, nebo je to na zásah servisu. Výpis z diagnostiky v servisu mám, ale je bez závad. Díky za odpověď.
  2. Chtěl bych do své origo 66kW verze nahrát sw origo 81kW. To by teoreticky mělo stát pár korun, neb origo sw je volně k dispozici (dá se stáhnout z jiného auta). Otázka ale je: Projeví se to vůbec při běžné jízdě do 3000-3500 ot/min?
  3. veliz

    Turbo

    Vzhledem k tomu, že se mi motor při 130 km/h na 5. kvalt jen tak líně převaluje ve 3000 ot/min, dochlazování turba či hlavy válců neřeším. Přes 3500 ot/min se asi nikdy nedostanu.
  4. Tak to lhali, nebo to nejsou originální díly. Originální díly: 3500 železo (šrouby), 4500 elektrika, 3500 práce, 400 redukce na 7 pól. Nechal jsem si udělat nabídku u 10 AS po celé republice, nejdražší byl Auto Jarov Praha 22000, nejlevnější Autostyl Trutnov 12000, průměr byl 16000. Neautorizovaná nabídka SVC Náchod za 7000 (riziko, že elektronika bude hlásit chyby, ztráta záruky).
  5. Montáž TZ v autorizovaném servisu (šrouby) vyšla na necelých 12000 včetně redukce na 7 pól. Díra v nárazníku nevypadá nejlépe, ale zase není omezena světlá výška (u Fabie 1 jsem někdy při propružení drhnul tažným o zem). TZ budu mít na autě trvale. Kdybych věděl, že dodatečná montáž TZ je větší technický problém, než u Fabie 1, asi bych objednával z fabriky, ale třeba bych zase neměl dealerskou slevu 16000 na skladový vůz. Budu tahat jen vozík, takže s chlazením a dobíjením si nedělám starosti, vždyť i motor 1,2HTP si s ním poradil, tak aby to nezvládl 1,2TSI.
  6. Doporučuji kvalitní lak a drobná poškození (zvláště na plastových dílech) jen přeleštit. Prodával jsem 11 staré auto v AAA a škrábance jim vůbec nevadily. Fólie je zbytečná.
  7. veliz

    Lak a jeho kvalita

    U laku záleží na tom, jak se povede. Měl jsem fabii 1 modrá základní - měkký lak, výtluky. Pak jsem měl fabii 1 šedá antracitová metalíza - absolutně bez výtluků, auto po 11 letech jak nové. Ten lak byl prakticky nezničitelný. Zažil jsem i nepovedené metalízy, které se u Octavie loupaly. U Fabie 3 jsem zvolil opět šedou metalízu.
  8. Ten převrat zřejmě spočívá v inteligentní nabíjecí soustavě. Obyčejný alternátor zatěžuje motor v závislosti na okamžité spotřebě proudu a stavu vybití akumulátoru, tedy klidně dobíjí maximálním proudem i při akceleraci. Rekuperační alternátor zatíží motor při brzdění a malé zátěži motoru hodně (dobíjí maximálním proudem), zatímco při akceleraci třeba vůbec, protože v ten okamžik vykrývá spotřebu proudu akumulátor. Akumulátor se opět dobije při brzdění, při jízdě s kopce (malá zátěž motoru) atd. Tento systém skutečně může snížit spotřebu, otázkou je, jestli si na sebe vydělá (vyšší pořizovací cena auta, vyšší cena akumulátoru v případě výměny, vyšší cena alternátoru v případě výměny atd.). V tomto případě jsem spíše skeptický. Vyšším stupněm rekuperace je tzv. mild hybrid, kdy motor-generátor např. integrovaný do převodovky pomůže při akceleraci spalovacímu motoru a zároveň funguje jako startér i alternátor.
  9. V servisu, kam jezdím já, používají originální olej Škoda v originálních obalech. Vždy se platí celé litrové balení, pokud se tam celé nevejde, může si zákazník odvézt zbytek oleje na dolévání. Originální olej v originálním obalu je možné jakožto originální díl požadovat v každém Škoda servisu, pokud si zákazník přinese vlastní originální balení oleje Škoda, je servis povinen ho akceptovat, pokud ne, změňte dílnu. Pokud by někdo nevěřil, že ho tam opravdu nalijí, může být servisu přítomen, alespoň v mém servisu to možné je, byl jsem několikrát přítomen. Při tomto systému je okradení na oleji naprosto vyloučené. Výrobce neřeší viskozitu, rozlišuje pouze pevný (VW 502 00) a proměnlivý interval (VW 504 00) pro TSI motory. V mém případě 1,2TSI_66kW pevný interval v servisu 319 Kč / 1l, na skoda-dily 290 Kč/1l. Prodloužený interval stojí kupodivu podobně.
  10. Benzínový motor nemůže mít DPF (diesel particulate filter). Pokud v budoucnu bude mít benzínový motor filtr pevných částic, pak bude označen jinou zkratkou, možná FAP (filtre a particule). Filtr pevných částic u přímovstřikových benzínových motorů bude zřejmě od podzimu, protože se ukázalo, že přímovstřikové benzínové motory Euro 6 (bez filtru) trochu kouří, zatímco dieselové Euro 6 (samozřejmě s filtrem) nekouří téměř vůbec. Pokud s filtry u benzínových motorů budou podobné zkušenosti jako byly u dieselů, tj. drastické ceny a z toho vyplývající vybourávání filtrů (naštěstí se už blýská na lepší časy), pak je nejvyšší čas koupit auto ještě bez filtru.
  11. Tak to jste mě uklidnili, 8000 za 4 ventily není sice úplně zadarmo, ale taky to není důvod k likvidaci rodinných úspor.
  12. Turbo jistě, já jsem měl spíš na mysli rozdíl přímý - nepřímý vstřik, vysoký tlak - nízký tlak. Vstřikovače TSI jsou v principu podobné těm z TDI CR, a ty jak známo odcházejí, žádný garážník je neopraví a jsou extrémně drahé. Ale což, nakonec já jsem první majitel, mám 5 let záruku a co odejde po 10 létech nebo po 100000km už mě třeba nebude zajímat.
  13. Mám fabii 1,2HTP 47kW BME 10 let a najeto 60000km při průměrné rychlosti 39km/h, tedy asi 1550 motohodin. Nízká průměrná rychlost je dána častým provozem po Praze a okolí, ale taky během motoru při otvírání dvou vrat při odjezdu i příjezdu. Jediná skutečná závada, která ohrozila provozuschopnost auta, byl oříšek spínací skříňky, z důvodu špatné diagnostiky jsem ale nejprve zbytečně vyměnil startér. Ctím zásadu prevence, takže raději měním některé věci preventivně v létě (např. žárovky, svíčky, baterie), než bych je potom měnil v zimě na cestě. Loni v létě jsem nechal vyměnit silentbloky ramen (byly pohledově vymačkané) a kosti (preventivně, měl jsem je už pár let koupené). Prvních 8 let jsem se o auto staral sám, ale ve skoro 50 létech jsem přišel na to, že nemám zapotřebí se válet pod autem a od loňského léta jezdím do Autostylu Trutnov na základě vynikajících referencí, byť to mám 180km (spojuji to s dovolenou v Krkonoších). No a technický stav dobrý, včera jsem prošel STK a ME v Horoměřicích bez jediné závady, a to se emise opravdu měřily včetně načtení paměti závad a readiness kódů. Auto je po 10 létech bez koroze karosérie a má původní výfukové potrubí, původní brzdy (které jsem chtěl už vyměnit, ale v Trutnově mi to rozmluvili), vlastně původní všechno kromě spotřebních věcí a zmíněných kostí, silentbloků ramen a oříšku spínací skříňky. Pokud jde o otáčky motoru, uplatňuju zásadu 3000 otáček, tedy jedu-li do kopce, musím tam mít alespoň 3000 (s kopce je to jedno, to můžu nechat auto pomalu rozjet třeba z 1500 otáček). Řekl bych, že ty 3000 otáček má auto nejraději, už trochu jede a přitom je ještě tiché. Při přeřazení do kopce se nebojím motor vytočit na 4000-4500 otáček, na dálnici jedu většinou na 4000 otáček, což odpovídá 120km/h tacho. Fabia HTP už má mladší sestru 1,2TSI, která stála 277000, o 3000 míň než HTP před 10 léty, při srovnatelné výbavě, ale o tom jindy a jinde.
  14. Jeden důvod by se našel - důvěryhodnost a jednoduchost prověřená kilometry i časem. EA211 je sice prověřen kilometry u majitelů, kteří jezdí hodně, není ale prověřen v čase u majitelů, kteří jezdí málo. Zatím nikdo neví, co bude odcházet po 10 - 15 létech nikoliv z důvodu opotřebení, ale z důvodu stárnutí. Jako tzv. jistota na důchod pro málo jezdícího majitele je pro mě důvěryhodnější 1,4_16V_MPI 63kW, byť jsem nově majitelem 1,2_16V_TSI_66kW. Ale třeba budu mile překvapen, tak jako jsem byl u motoru 1,2_12V_HTP_47kW, který (přes různé nepěkné zvěsti) těch 10 let bez problému vydržel (a i kdyby se teď vysypal, tak celková GO stojí v Motorservisu Ivan Kasl z dnešního pohledu směšných 25000Kč).
×
×
  • Vytvořit nový...