Pokud o změně rychlostí ví tempomat předem, tak zrychluje hezky plynule. Pokud je to ale nějaká přenosná značka, tak logicky začne reagovat až za ní, tam je na řidiči, aby si tohle pohlídal a začal brzdit/zrychlovat s předstihem. Když tempomat začne zpomalovat kvůli právě třeba přenosné značce, o které nevěděl, tak to logicky není na metru, ale je to celkem intenzivní. Což je vlastně v pořádku, pokud tam ta značka opravdu je, ale nepříjemně to překvapí, když si auto jen myslí, že tam je. ?
Stává se, že si občas myslí, že je na daném místě jiná rychlost, než ve skutečnosti je, ale to je dáno mapovými podklady. Pak se také občas stane, že nebere v potaz to, že křižovatka ruší omezení. No a pak také to, že systém čtení dopravních značek někde vidí nějakou značku a začne se chovat podle ní, ta ale nesouvisí s úsekem, kde člověk jede. Příklad – omezení na dálnici, oddělené pruhy středovým pásem, jedu v pravém pruhu, kde je 80 km/h a tempomat průběžně nastavuje 100 km/h, což je rychlost, kterou mají ti, kteří jedou v levém pruhu. Prostě vidí ty značky, tak se přizpůsobí. Je to holt jen systém a není neomylný. Rozhodně bych na něj nespoléhal, že mi díky němu nepřijde pokuta. ?
Takže jak jsem psal – podle mě je lepší řešení, když se dá nastavit tolerance a tempomat nabízí možnost rychlost přijmout. Pak je to příjemný pomocník. Ale naprosto chápu, že někomu vyhovuje ten systém, který používá VW, jen je to jako u všeho – nesmí se na něj slepě spoléhat, člověk je v autě pořád ten hlavní.