Wittmann Vloženo 17. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2011 nevadí, naopa,k vůz připravíš na příchod doby ledové Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 19. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2011 Mam sice 1.4 8V ale prosimvas jak zmerim tu hustotu? Docela asi blbej dotaz ale rad bych to pred zimou vymenil diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 19. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2011 hustoměrem PŘESNĚ kalibrovaným na DANOU provozní kapalinu a ten asi neseženeš. Hustoměr občas mívají i u benzinky, pochybuji však, že ti ukáže reálnou hodnotu. Tudy cesta v amatérských podmínkách rozhodně nevede. Pokud chceš měnit náplň, tak ji prostě vypusť a dolij směs ředěnou na -20 (či dle potřeby). Nic víc neřeš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 19. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2011 Aha no a nebo druha moznost dat to do servisu a nebo nejakemu soukromnikovi ze Jinak jsem se dnes koukal v obchode ale byla tam jen na -30 a nejaka G14 myslim ne G12 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 30. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2011 CA tak si precitat informaciu na flasi od G12 tusim je tam uvedene ze vymena po 5rokoch (ako vsetko aj tato kvapalina straca svoje schopnosti) u inych druhov (napr modra zelena dfarba) je dokonca interval vymeny 2roky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 20. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2011 Kolik litru ma chladici system na Fabii 1,4 Mpi ? Ja odhaduju kolem 6litru, ale nikde jsem to presne nevycetl, tak jestli to nekdo nevi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 Je to kolem 6 litrů, ale mě se povedlo vypustit jen asi 4,5 litru a ředil jsem 1:2. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 ...ředil jsem 1:2. Jenže nepíšeš, COS ŘEDIL. Na trhu jsou minimálně 3 různé koncentrace kapalin, souhrnně označovaných jako "G12" alias "růžovejch" - jsou všecky vzájemně smísitelné, protože splňují stejnou specifikaci, rozdíl je ale v základním bodu tuhnutí toho, co je v láhvi. A na té flašce je vždycky napsáno, kolk se musí k obsahu přimíchat destilky, aby se dosáhlo požadovaného bodu tuhnutí. Takže pokud jsi koupil už naředěnou směs s bodem tuhnutí -20°C a ještě jsi ji "říznul napolo" destilkou, slušně řečeno neudělal jsi dobře. Pokud jsi ale "rozpůlil" koncentrát G12+ se základní teplotou tuhnutí "směsi přímo z láhve" -40°C, je to v pořádku. Takže aby informace "...ředil jsem 1:2..." měla nějaký reálný význam, je nutné doplnit i jakou výchozí koncentraci mělo to, cos ředil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 Máš pravdu, zapomněl jsem napsat, že se jednalo o fridex G12+, ten po naředění 1:2 vytvoří směs s bodem tuhnutí do -27C. Jeden mechanik mi jednou říkal, že je toto optímální hodnota, neboť vyšší koncentrace fridexu by mohla poškodit třeba těsnění u hlavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 (editace) Ja nalil zatim 2 litry, coz je teda pomer 1:2 a podle tabulkyna falsce to je na -18C. Coz by snad melo stacit, bo i kdyz by padnul mraz -20 tak by to nemelo zmrznout na led, ale jen zcasti krystalizovat. Ovsem je to spekulativni, asi jeste prikoupim litrik Edit: psurn: neboj nemystifikoval ja kdybych dal 1:1 tak dle tabulky je to do -36C. Coz je uz fakt extrem, ale na druhou stranu se to muze hodit, kdyz bude dejme tomu mraz -20C a ja nastartuju auto a z promrzlim autem se rozjedu, tak proudici vzduch bude "treba" dosahovat pres -35C a tim padem kdyz bych mel jen do -18C tak by se mohlo stat, ze nejaka hadice by zamrzla uplne a byl bych jasny. Proto je asi lepsi mit nejakou tu rezervu a byt klidny Editováno: 21. Říjen 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 Ted jsem si uvedomil, ze jsem te asi mystifikoval, daval jsem pomer 1:1, poměr 1:2 (-18C) jsem použil nedavno na chatě do topení. Takže se omlouvám, těch -25 je podle mě jistota. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 Ja bych lil -30 radeji po predchozich zkusenostech s predchozi zimou .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wingman Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 Poraďte prosím ideální kapalinu pro fabii 1,9 TDi na dolití... nevím jaká kapalina byla litá naposledy... mohlo by vadit jejich promíchání? a za jakou dobu je nezbytně nutná výměna? mám já lehce nad minimem a občas občas když je auto ve velkém mrazu ráno začně pípat teplota chladící kapaliny (zřejmě námraza) po opakovaném nastartování už se kontrolka ne rozsvítí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 Pokud máš v expanzní nádobě růžovou směs, bude to určitě G12 - jiná směs podobné barvy se už léta nevyrábí. Dolít ji můžeš čímkoliv se shodným označením - výrobce není až tak důležitý. Specifikaci určuje právě to označení "G12". Flašky označené G12+ nebo G12++ obsahují koncentrovanější směs = tuhne při větším mrazu, která se musí ředit větším množstvím destilky, aby se dosáhlo stejného bodu tuhnutí jako má základní směs "bez plusů". Poměry jsou vždycky napsané na flašce. Pokud chceš mít v autě nějakou určitou koncentraci = mít ochranu do nějaké přesněji určené záporné teploty, nechej si hodnotu teploty tuhnutí kapaliny přímo v autě změřit od nějakého servisu. Tam Ti taky buď nabídnou dolití od nich - což samozřejmě využít můžeš a nemusíš. Když budeš striktně požadovat jen změření, nic dolívat nebudou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Manitou666 Vloženo 8. Únor 2012 Sdílet Vloženo 8. Únor 2012 (editace) Já myslím, že na obyčejné dolití je nejlepší "Fridex G Plus Ready". Je to již namíchaný z výroby na - 30. Stačí koupit a hned z flašky dolít. Odpadá tím pracné míchání s destilkou. Mají 1L za 55,- na netu. Navíc v roce 2008 a možná až doteď, byl Fridex (Velvana) dodavatelem originálních dílů pro Škodovku, takže z pásu sjížděli auta s Fridexem v chladiči. Editováno: 3. Duben 2013, autor: Manitou666 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 8. Únor 2012 Sdílet Vloženo 8. Únor 2012 Ja osobne bych tohle nebral ani nahodou, jelikos za tu cenu poridis G12+ koncentrovanou ze ktere pri zredeni udelas 2,5litru koncentratu do - 27C. Takze nevidim vubec zadnou vyhodu v tom fridexu!?! Takhle si to klidne muzes namichat do prazdeho kanistriku z vody pro ostrikovace, a namichas si to klidne 1:1 a smes bdues mit do -40C. Coz je na dolivani mnohem vhodnejsi, nehlde na to ze bdues mit 2x takove mnozstvi o proti tomu fridexu. Odkaz treba zde: http://www.aci.cz/gu-eco1-nemrznouci-kapalina-pro-chladice-g12-1l-koncentrat-pri-pomeru-1-1-do-40-c-gulf-odpovida-cervene-_d96717.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Byl jsem si nechat před cca týdnem (pro jistotu před těma velkýma mrazama) změřit koncentraci nemrzky v chlazení - mechán máznul pár kapek na sklíčko refraktometru a pak mi oznámil, že mám koncentraci na -45°C a že to je v naprostým pořádku, protože automobilka (myšleno Škodofka) dává v sérii do chlazení směs namíchanou na -50°C. Údajně - věřit tomu můžu a nemusím. Fakt je, že to ani při -22°C nedělalo žádnej rosol v expanzce natož aby nešel motor nastartovat - sice točil asi tak 4x delší dobu než při vyšších teplotách, ale blafnul vždycky spolehlivě na první pokus. Ale to už není o nemrznoucí směsi... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 To je fakt hodně málo -45, jednou mi mechoš řekl, že přílišná koncentrace fridexu může poškodit těsnění. Já mám kolem -27 a zatím ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Starší "modrozelenej fridex" ve formanu jsem si měřil hustoměrem sám, bohužel nemám plováček na měření "gé-dvanáctky", takže můžu jen hádat. O tom poškození těsnění jsem slyšel taky, ale jen v souvislosti se starším "jednoletým" Fridexem - bez inhibitorů "koroze" gumových a plastových dílů. Novější "celoroční" alias "dlouhoživotnostní" kapaliny by se těchto leváren dopouštět neměly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vit125 Vloženo 14. Únor 2013 Sdílet Vloženo 14. Únor 2013 Zdravím všechny, měl bych dotaz, dnes jsem se pustil do výměny chladící kapaliny a výměny expanzní nádobky (pořád svítila kontrolka stavu chladící kap.) Vše se povedlo ale teď, nevím jestli je to špatně, ale nevrací se mi voda přes tu vrchní hadičku na nádržce, předtím jsem si toho nevšimnul, je to špatně nebo ne. Auto jsem zahřál, až se sepnul větrák na chladičí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vit125 Vloženo 14. Únor 2013 Sdílet Vloženo 14. Únor 2013 (editace) Nemůže být v háji pumpa?? Editováno: 15. Únor 2013, autor: Malta Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 23. Únor 2013 Sdílet Vloženo 23. Únor 2013 Je v nádržce voda? Když odšroubuješ víčko tak klesne, nebo hladina drží? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Abstinent Vloženo 23. Květen 2014 Sdílet Vloženo 23. Květen 2014 Takže oživím staré téma. Myslím,že tato informace někomu určitě odpoví na to,proč měnit chladící kapalinu. Jinak výsledky testu jsou dosti alarmující. http://www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.