Ondrero Vloženo 19. leden 2011 Sdílet Vloženo 19. leden 2011 Ahoj,chtěl bych se zeptat uživatelů co mají Octavii 1.8 Turbo,jestli se dá termostat vyměnit v pohodě z motorového prostoru,nebo musím někam na rampu.Další věc je jestli musím nejdřív vypustit vodu.Termostat už mám.Nějaký německý za 3 stovky.Mám dneska noční a rád bych si vyměnil termostat v práci.Tudíž pokud něco rozeberu,tak to taky musím dát bezpodmínečně opět dohromady . Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 20. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 20. leden 2011 Tak jsem se do toho pustil sám i bez rad.A že jich bylo teda. Přístup byl hrozbej a na zem jsem vypustil asi 4 litříky kapaliny. Holt dělal jsem to poprvé a kupodivu s dobrým výsledkem.Po cca 4km klidné jízdy jsem měl ručičku na 90tce a zpátky už se nehla.Topení topí zase jako blázen.Paráda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
silarm Vloženo 28. leden 2011 Sdílet Vloženo 28. leden 2011 Mas pravdu, pristup je blbej. Kazdopadne gratuluju k uspechu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladacz Vloženo 4. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2011 Zdar, taky mě trošku cestuje ručička teploty. Prosím můžeš tak zevrubně nadhodit jak na výměnu? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 5. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 Zkusím ti to tady nějak napsat... Otevřeš kapotu , sundáš oba dva kryty motoru a potom ještě musíš sundat takový plíšek, který drží měrku oleje. To by mělo stačit, ale jak už ses tady mohl dočíst, je k těm dvěma šroubům co musíš odšroubovat fakt blbý přístup. Musíš si šroubovák (ráčnu) hodně prodloužit aby ses tam jakš takš dostal. Ty šrouby jsou ze předu na bloku motoru, když půjdeš po hadici od chladiče, nemůžeš minout hadice končí takovou plastovou hubicí s přirubou kde jsou právě ony šrouby. Snad se ti podaří povolit (mi se zatím boužel ještě povolit nepodařily, taky potřebuju termostat vyměnit). Jak je odšroubuješ čekej sprchu chladící kapaliny, dej si třeba pod auto nějaké lavor ať to nemáš všude po garáži. Termostat vyjmeš a dáš novej + těsnící kroužek, který před nandáním potři chl. kapalinou. (to jsem se kdesi dočetl ). No a obráceným postupem dojdeš až k zavření kapoty . joo a ještě musíš samosřejmě dolít kapalinu co ti vytekla Snad jsem ti trochu pomohl... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladacz Vloženo 5. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 Díky za odpověď, půjdu to zkusit. Bohužel nemám garáž, takže práce na ulici:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 5. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 Ještě si raději rozehřej motor trošku. Zaprvé by to mohlo jít lépe povolit a za druhé ti nebude venku taková zima Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 5. Prosinec 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 Když tady už to je hlavně o klidné povaze....Mám kámoše co bych jim mohl 100vky hodin říkat a ukazovat jak to mají udělat a prostě by ten plast s těsněním nenasadili :-) Mimochodem mě překážel i kabel k Alternátoru.A povolení těch 2 šroubů je to nejmenší...Potom ta zpětná montáž je labůžo :-)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 5. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 No mi právě nejdou ty 2 šrouby povolit, mrchy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 5. Prosinec 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 Nejdou,protože nemáš vhodný nářadí nebo už je máš tak ožvejkaný? Teď si nevzpomínám jestli tam jsou šrouby se 6 hranou hlavou ,nebo imbusáky,ale každopádně jsem měl hodně zajímavě poskládanou ráčnu z ruzných nástavců :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 5. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 Je to šroub jak s 6ti hranou tak uvnitř s imbusem nářadí si myslím mám dobrý, jen na se na ten šroub dostanu vždy trochu ze šikma (vadí tam ten kabel k altíku) tak bych spíš jen sjel ten šroub a ne a ne povolit... Už bych to taky fakt potřeboval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 5. Prosinec 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 Tak když ti překáží kabel k altíku,proč ho neodpojíš?Já ho taky musel odpojit a dát stranou.... A co zkusit imbus co má na konci kuličku.Tam by nemuselo vadit ,že jde zešikma...Mám takovej pocit,že jsem to povolil imbusem...Ale už si nejsem jistej...Možná imbus na ráčně? Fakt nevim,ale prostě jsem to povolil,ikdyž to bylo pěkně zakousnuté za ty roky. Nic jiného ti nezbude.A je pravda,že po výměně to bylo jak nebe a dudy.Ukazatel po ohřátí pěkně na 90 a víc-míň ani ťuk a daleko ostřejší topení :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 5. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2011 Když se sundá altík, tak ten přístup je mnohem lepší. A altík je dole za 10 minut. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 6. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2011 U toho altíku se právě bojím abych tam něco neposral potom s řemenem a tak... Přece jen nejsem mechanik že Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 6. Prosinec 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2011 Alternátoru se nemusíš bát ...Povolit napínací kladku.Stáhnout řemen a pak už jen 2 šrouby,konektor a kabel...To musíš zvládnout jako prd :-) Už jen to ,že si sundal kryt motoru a ten plíšek co drží měrku oleje,je přeci důkaz třeba i minimální zručnosti....Takže altík zvládneš taky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 6. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2011 A jako jooo nemehlo zase nejsem, když jsem si měnil pružiny a čepy na přední nápravě a tak ale nechtěl bych třeba pokazit něco co funguje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 6. Prosinec 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2011 Tak vidíš..na co ještě čekáš...:-) Pak dej vědět jak se zadařilo...Teď před zimou to určitě koukej udělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 6. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2011 Půjdu do toho, ale až mi skončí semestr, teď mám mraky učení a dodělávání programů a tak, jako každý konec semestru Potom poreferuju, ale stejně si myslím, že skončím u toho, jak nepovolím ty 2 šroubky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Labus01 Vloženo 29. leden 2012 Sdílet Vloženo 29. leden 2012 Přidám nějaké postřehy z mé výměny. Před sundáním hadice jsem injekční stříkačkou odsál vodu z nádržky. Byl tam cca 1l. K povolení šroubků jsem použil z malý goly dva krátký návtavce a jeden dlouhej + 10mm ořech. Díky vůli ve spojích se nástavce trochu ohnuly, takže jsem ani neožvejkal hlavu šroubu Po sundání hadice jsem pomalu odchlípl termostat a koukal, kam vytekla voda. Na to místo jsem dal starej pekáč. Sundal gumovej O-kroužek (termostat jsem tam nechal) a pomalu nechal vytéct vodu do pekáče - cca 3 litry. Vyměnil termostat s O-kroužkem, přišrouboval hadici, dolil novou kapalinu a ručička teploměru krásně zůstává na 90st C. Sundal jsem jen kryt motoru a plech co drží měrku oleje. Alternátor jsem nemusel odpojovat ani sundavat. Ale doporučuju odpojit baterku. Povedlo se mi škrtnout o svorku alternátoru a vytrvořit malej zkratík:) Naštěstí všechno OK. Přeju hodně zdaru při výměně! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 30. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 30. leden 2012 Já altík taky nesundával...Ale tady kolega nemůže ty šroubky povolit ,takže aby měl co nejlepší přístup,musí vše ostatní co zvládne,shodit dolů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 31. leden 2012 Sdílet Vloženo 31. leden 2012 Já jsem to tedy dělal na 1.8 bez turba, ale umístění je myslím stejné a osvědčilo se mě při povolování použít ten malý kardan z 1/4 gola sady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 31. leden 2012 Sdílet Vloženo 31. leden 2012 Chlapi úplně stejnéj postup jsem už vyzkoušel nesčetněkrát boužel ty šroubky nejsou povolit. Dával jsem dolů i altík a jediného čeho jsem dosáhl bylo to, že jsem ten šestihran totálně zkulatil Jsem domluvený s mechanikem, že se na to kouknem a zkusíme to autogenem nahřát. Pro jistotu jsem koupil tu plastovou hadici s přírubou, čekám, že ji asi plamínkem zrušíme držte palce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octadoom Vloženo 24. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2013 našel sem dobrej návod, tak kdyby někdo potřeboval a zavítal na toto téma. Zde je řešení. http://www.auditt-web.com/index.php?apartat=86〈=es Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenekaa Vloženo 18. leden 2014 Sdílet Vloženo 18. leden 2014 (editace) Chlapi úplně stejnéj postup jsem už vyzkoušel nesčetněkrát boužel ty šroubky nejsou povolit. Dával jsem dolů i altík a jediného čeho jsem dosáhl bylo to, že jsem ten šestihran totálně zkulatil Jsem domluvený s mechanikem, že se na to kouknem a zkusíme to autogenem nahřát. Pro jistotu jsem koupil tu plastovou hadici s přírubou, čekám, že ji asi plamínkem zrušíme držte palce Existuje povolovací sada na ztrhlé hrany šroubů. Autogenem bych to moc "nedráždil"... http://www.conrad.cz/10dil-sada-na-povolovani-sroubu-10-19.k821019# Editováno: 18. leden 2014, autor: Zdenekaa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leprikon 9 Vloženo 11. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2017 Dneska jsem dělal výměnu termostatu. Vaše rady byli hodně k dobru. Šrouby jsem povolil imbusem. Kapalinu zachytil do nádoby pod autem. Musel jsem dolít cca 2,5 litru chladící kapaliny. Teplota zpátky na 90° topí parádně. Díky chlapy. Teď mě čeká výměna prasklé podtlakové hadice. Jen nevím která to je. A nechci dávat auto do servisu. Nějaké rady? Viděl jsem frajera s doutníkem jak do hadice fouká kouř a za chvilku se mu prasklina ukázala. Díky za pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.