Přejít na obsah

Chiptuning 1.2TSI


Doporučené příspěvky

2 cz pida: S čipem mám najeto zatím 5tis., takže říct, co spojka, převodovka atd. To je těžko říct. 90% jízd jezdím dost na pohodu, tak předpokládám, že životnost bude v pohodě podobná sériovému stavu. Ono když jedeš po silnici plný aut, je lepší volnější styl, než stresující, že musím každého předjet. Snažit se někoho 5km předjet, pár kilometrů mu ujíždět a na první světelný si dáte opět spicha, tak člověk trochu přemýšlí, jestli se to vůbec vyplatilo. Pak si prostě občas užiju, nejlíp na okreskách. A tam by ode mě dostávalo auto zabrat i bez čipu. Průměrnou spotřebu mám 5,3l (počítanou) před i po čipu, když si užívám tak palubák ukazuje cca 7,5l. Pár nádrží jsem zkoušel 100 oktanovej benzín bez znatelnýho rozdílu ve spotřebě a výkonu. Jediný rozdíl byl malinko, ale opravdu malinko klidnější běh v nízkých otáčkách. Jinak beru klasický natural u euroilky. Jinak se trochu víc ohřívá olej, což je daný tím, že přes turbo jde víc výfukovejch plynů a víc tlačí do sání. Čili je potřeba si dávat větší bacha na dochlazování. Graf jsem sem nenahrával, protože je v podstatě podobný tomu, co sem dával mx6 13. března. Po chipu mi změřili 201 Nm / 2800 ot a výkon 89 kW / 5300 ot, původní 165 / 3000 až 3200 ot a 75 kW při 5600 ot. V průměru narostl krouťák o 20%. Doufám, že je to vyčerpávající. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Pawouk: Nečekej, že se to bude hned přehřívat. Stejný místo někde do kopce 2km, stejný styl jízdy, přibližně stejný teplo, kde to bere okamžitě cca 10l/100km na pětku, tak na vrcholu před čipem ukazoval palubák 88°, po chipu 92°.

Mechanismu ohřevu oleje je snad jasný. Přestup tepla kontaktem oleje s každým povrchem, se kterým se setká - válce, ojnice, vačky, ventily, olejová vana atd., u některých motorů turbo, případně chladič oleje.

Jestli chápu správně princip od výrobce, snaží se turbo udržet tlak před škrtící klapkou na 0,2MPa (normální tlak vzduchu je 0,1MPa). Předpokládám, že po čipu to bude tak na 0,24MPa. Tzn. že přes výfukovou část musí projít tak o 25% víc výfukových plynů (westgate je víc uzavřený). Samozřejmě to nedokážu říct na 100%, nemám možnost číst všechny údaje, které dostává a řídí řídící jednotka. Každej tuner si stejně chrání svoje postupy (nebo ještě "lépe" je nezná). Vycházím z principu funkce motoru. Ona se ohřeje víc i chladící kapalina, jenže to na teploměru nezjistíš, když je "programově vyhlazený".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nazdarek, chcem sa podelit o moju skusenost s chipom. Scout 1,2 TSI 63kW, cerstvo cipnute. Uz zo serie to malo 97.7k/4040ot. a max. krutak 182Nm. Po chipe 129,4k/4812ot. a 234Nm, teraz je to celkom delo! Inak to vobec neslo chipnut, lebo to malo nejaku ochranu max. vykonu, ale borec sa pohral asi 9x mi to meral, ale dal to a celkem hezky. Pri 1800ot mam uz 200Nm a od 2000-2800 asi 230Nm, ale najzaujimavejsi je vykon na kole, ten mam asi 95k od 4000 po 4900. A zaujimave, ze aj spotreba klesla, comu som nechcel pred chipom verit. 

 

 

FABIA II 1.2TSI.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to vypadá hodně dobře, já půjdu po novým roce na první garančku a hned poté jsem předběžně domluvenej u MOTORPOWER....zatím má stále dobré reference i cenu a hlavně měří taky výkon před a po což bohužel Janda nedělá...proto jsem změnil inázor

Tiez som sa podivil, aky pekny priebeh vykonu mi tam dal, pouzitelne od spodu do 4900 ot. Teraz uz len aby to vydrzalo, lebo vlastne testujem spolahlivost vynoveneho rozvodu, ci uz to skoda nejak vyresila. Ak vydrzia 70 tis. km, tak budem spokojny :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Janda usnul na vavřínech

Když jsem se v autosalonu zajímal o Yetiho a zvažoval 81 nebo 103 kw, tak mi prodejce narovinu řekl, ať nevyhazuju peníze za 103, že jim to Janda čipuje, a se zárukou žádný problém. Že kdyby to mělo jet do Bolky s něčím s čím by si nevěděli rady a pod., tak že to dávají do původního stavu  :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem se v autosalonu zajímal o Yetiho a zvažoval 81 nebo 103 kw, tak mi prodejce narovinu řekl, ať nevyhazuju peníze za 103, že jim to Janda čipuje, a se zárukou žádný problém. Že kdyby to mělo jet do Bolky s něčím s čím by si nevěděli rady a pod., tak že to dávají do původního stavu  :D

Není to k přímo  k tomuto, ale jednotka, dle technika na servisu "eviduje" počty zápisů a věř, že to bude to první díky čemu půjde garance do pryč na celý poháněcí trakt. A plky, že nepůjde jsou nesmysl. Vžij se do obrácené role. Taky by jsi nikomu "netoleroval" zásahy do toho co je z výroby dané a pak nechal jakýkoli sebeprofesionální zásah jen tak, když se něco podělalo neorigo zápisem v jednotce?? :kol-44:  :kol-44:  A že to někdo měří na brzdě, ladí mapy.... Bla bla bla.... Až křupne klika, zlomí se ojnice, shoří kat, zkur.í turbo nebo propálí píst i "pan tuner" svede na benzín, naftu nebo nesprávné užívání či údržbu než aby platil  GO i za 150000. :kol-46:

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, byl jsem po té informaci sice v šoku, ale bez emocí.....však si viděl na konci smajlíka.  

Ale byl to už druhý autosalon na Vysočině kde řekli, že to k nim jezdí Janda dělat, a nyní to na tvrdo nabídli i na novém, se slibem, žádný problém nebude. No podržel jsem si čelist aby mi nespadla a dělal jakoby nic  :worthy 

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výkony po chipu, kW, krouťák, spotřeby...to už víceméně vše známe...ale mě by zajímalo JAK, KÝM  A ČÍM je upravena základní - původní mapa od výrobce pro daný motor...hluboce pochybuju, že každá firma, která se věnuje úpravám SW si to dělá sama...a to mají v nabídce 100ovky SW pro 10tky značek aut...mám dojem, že původních úpravců SW v Evropě bude naprosté minimum a že konkrétní výsledek se bude lišit jen daným motorem, jeho momentální kondicí a momentálním případným změřením na dané stolici...vždyť v Bolce je na to vývojový oddělení, kde na tom dělá X lidí...v moderních motorech je spousta čidel - teplot, sání, vstřiků a já nevím čehovšeho možnýho (možná i prdů :kol-34: ) a ať mě nikdo neříká, že po úpravě SW někdo řeší tyto dalši okolnosti a ne jen kolik paliva kdy kam přistříknout a o kolik kde zvýšit otáčky...... :kol-32: a včíl mudrujte........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výkony po chipu, kW, krouťák, spotřeby...to už víceméně vše známe...ale mě by zajímalo JAK, KÝM  A ČÍM je upravena základní - původní mapa od výrobce pro daný motor...hluboce pochybuju, že každá firma, která se věnuje úpravám SW si to dělá sama...a to mají v nabídce 100ovky SW pro 10tky značek aut...mám dojem, že původních úpravců SW v Evropě bude naprosté minimum a že konkrétní výsledek se bude lišit jen daným motorem, jeho momentální kondicí a momentálním případným změřením na dané stolici...vždyť v Bolce je na to vývojový oddělení, kde na tom dělá X lidí...v moderních motorech je spousta čidel - teplot, sání, vstřiků a já nevím čehovšeho možnýho (možná i prdů :kol-34: ) a ať mě nikdo neříká, že po úpravě SW někdo řeší tyto dalši okolnosti a ne jen kolik paliva kdy kam přistříknout a o kolik kde zvýšit otáčky...... :kol-32: a včíl mudrujte........

Ono není moc nad čím mudrovat. Spočítej si ne kolik je jen v Evropě značek aut a kolik kubatur motorů, ale kolik výrobců ŘJ tuhle celou výrobců aut zásobuje - neboli, kolik základních typů ŘJ a tím i řad softu se v Evropě vyskytuje. Já se vsadím, že jich nebude víc jak 20-30 a zbytek jsou všecko jen modifikace těch základních. Tudíž těm úpravcům stačí vědět, ve který části toho kterýho softu je palivová mapa, kde je omezovač otáček, na kterou část mají sáhnout aby zvedli krouťák odspoda, kde přidat výkon nahoře - a můžou si v tom dělat v podstatě co chtějí. Navíc - výrobci motorů osazujou čidla podle specifikace výrobců ŘJ, ne obráceně - sice výrobce motoru zadává parametry, který musí ŘJ plnit, aby výsledek prošel testem na výkon i emise, ale specifikaci a počet i umístění čidel si obráceně určuje výrobce ŘJ - jako podmínku, za který bude ta ŘJ plnit požadavky. 

 

Takže ve finále mají ti úpravci poměrně snadnou práci - pokud vědí, že všichni výrobci utahujou motorům "kohoutky" na palivu kvůli ekologii, tak stačí aby si půjčili auto s daným motorem a ŘJ, flashnou ho na soft s přidaným palivem a nechají ho pro sichr "okulit na válcích" - celej "vývoj" jim pak trvá maximálně několik hodin. Většina čipovačů to dělá podobně jako Janda, akorát na rozdíl od něj nedělají "monstrakce bez papíru na zahradě", kde nalejou bez dalšího měření za jedno odpoledne upravenej soft do 50 auťáků v řadě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...