Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

mám Octavii II 1.9TDi PD 77Kw s DSG. Mám problém s plynovým pedálem. Je to spíše sporadická chyba, kdy v určité poloze sešlápnutí mi auto postupně zrychluje a když má zařadit nečekaně přidá rychle plyn a následně zařadí. Když však sešlápnu pedál na podlahu, tak auto přidává pořád stejně. Když přidávám velmi pomalu a držím plyn mírně sešláplý tak to taky nedělá. Připadá mi, že se to projevuje spíše v takové nejčastější poloze plynu, při běžné jízdě. Podle mého to musím být pedálem. Jelikož mám i tempomat zkoušl jsem přidávat plyn i plačítem a nikdy mi to neudělalo. Chyba se projevuje dejme tomu každou 5-6 jízdu. Zvažuji pedál vyměnit, ale mám dotaz:

Je nějaký rozdíl mezi plynovým pedálem z auta s manualní převodovkou a auta s DSG? Mám možnost sehnat pedál z bouračky,ale auto bylo manuál.

Díky za pomoc

plyn. pedál z maniálu nemá kick down senzor, musíš tam dát z automatu

  • Autor

Děkuji za odpověď. Zkusím ho někde sehnat. A co ty projevy? nemá s tím někdo zkušennosti?

přijde mi to spíš jako problém s DSG

kolik máš najeto a kdy jsi měnil olej v DSG ?

Tak před tím než začneš cokoli měnit tak je nejlevnější přečíst všechny jednotky co ti napoví a napráskají na sebe. V okolí někoho zajisté najdeš a i v servisu to stojí v řádech stokorun. Vyčtení jednotek je jen začátek ale dokáže hodně nasměrovat případnou závadu. Dle vyčtení závad lze určit priority pro měření veličin při projevu závady. Dalším postupem je potvrzení závady měřením a teprve potom výměna. Pedál plynu má většinou dvou-křivkový potenciometr, který eliminuje závadu pedálu plynu. Většinou při poruše plynu dojde k uvedení do nouzového režimu kvůli bezpečnosti. V nouzáku jede vozidlo na 1300 otáček. Jak Vaša odkazuje na převodovku tak je to také jedna s možností. U DSG je nutno každých 60 tis km měnit olej a filtr převodovky.

  • Autor

Chlapi dík. No já jsem měl problém s DSG, tak jsem koupil druhou převodovku, která měla najeto do 50tis. Samozřejmě před výměnou jsem olej i filtr vyměnil. Nyní mám na převodovce najeto cca 36 000 km. Je pravda, že převodovka byla z dvoulitra OII (já mám 1.9) a měla i jiné číslo, než ta co tam byla předtím. Ale vše normálně fakčí. Akorát snad mezi 2. a 3. stupněm, když projíždím zatáčku pomalu a bez plynu, tak pak když přidám plyn, tak jakobych ho přidal s vyšláplou spojkou a až po chvíli jakoby setrvák spojí motor s převodovkou. Dělá to jen mezi těmito stupni. Dělali mi to narychlo v jednou sice autorizovaném,ale jinak špatném servise v Olomouci a jelikož mé auto u nich stálo skoro 2 měsíce,tak už ho chtěi mít pryč. Olej vyměnili, ale mám pocit, že třeba neudělali základní nastavení spojek. O něm jsem se už jednou s ,,Vašou" bavil, když mi dělal tempomat. Jinak mám šikovnýho kluka přímo ve škodovce, který by mi to mohl projet. Díky všem za rady, nejprve si nechám pořádně vyčíst jednotky a pak uvidím.

ono bavit se o základ. nastavení nestačí - musí se udělat :)

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Tak problém vyřešen!!!! Po výměně turba je vše v pořádku. Během 3tis. km, které jsem už najel se to nikdy nestalo...

  • 2 týdny později...

Co psali ty jednotky po přečtení diagnostiky?

  • 2 týdny později...
  • Autor

Údajně nic. Všechny jednotky byly čisté...

  • 9 měsíců později...
  • Autor

Tak vyřešeno, dělalo to TURBO. Po výměně vše OK.

  • 1 rok později...

Omlouvam sa že reagujem na starú tému, ale súvisí to s vecou, ktorú práve riešim.

Nejde mi do hlavy, ako by to mohla byť chyba turba, keď ti to robilo iba pri pridávaní pedálom a s tempomatom už nie. Z rovnakého dôvodu by som asi nehladal chybu ani v prevodovke

Upraveno od Jessy

spatne nabihalo, melo asi zatuhloou regulaci a nebo jiny problem kdy pomalu plnilo motor a diky tomu se motoru nechtelo do otacek

  • 5 let později...

Já se s dovolením přifařím do tématu s plynovým pedálem. Do vozového parku mi přibyla Octavia 2 předface, motor 103 kW BKD. Vadí mi necitlivý plynový pedál, který v podstatě funguje jako on/off spínač, tedy že oblast regulace otáček pedálem je šíleně úzká. Vadí to hlavně při poskakování v kolonách a na nízkých kvaltech, kdy auto doslova poskočí kupředu a já musím strašně citlivě dávkovat plyn. Dá se nějak změnit odezva ŘJ motoru na polohu pedálu plynu tak, aby se spektrum regulace "rozšířilo" po větší dráze chodu pedálu? Snad jsem to popsal srozumitelně :).

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.