Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

tak čtyřka tam není na tahání, když tahat, tak trojáka do červeného :kol-28: a pak čtyřku jako takový "předvoj" pětky :kol-46:

Joo, je pravda, že HTP jede dobře do trojky, 4 a 5 je tam spíš na klidnou jízdu, ne na tah :D to je jediné co mě na tom motoru trochu vadí, ten nafťák aspoň táhne i na 4 a 5 :D

Jenže taky ten dehtík trojlampa má úplně jiný převody než benzínovej trojhrnek. A k tomu má turbo, takže je "přifouknutej" a má tím pádem ještě víc krouťáku - jsou to nesrovnatelný motory. Společný snad mají jen to, že ani jeden se nedá samotnej poslouchat delší dobu bez další zvukový kulisy (muzika nebo aspoň spolujezdec/kyně). Osobně nevím co je horší na nervy - jestli vzteklej šicí stroj v podání HTP, nebo chrochtokokt 1,4TDI... Prostě tříválce jsou po zvukový i vibrační stránce děs běs. Horší byla snad už jen šáde - užovka z prvních sérií, než na nich v AZNP začali vylepovat zadní přepážku zvukovou izolací.

Ale tohle vlákno není o hluku - je o výdrži haťapic. A tu mají přes všecka další negativa slušnou.

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

Tak s 1,4 TDI ten motor nejde srovnávat, to je pravda :D krouťák má skoro 2x větší než HTP, btw. mě ten zvuk nevadí, jsem na něj zvyklej :D nesmíte být tak rozhýčkaný :D ale každopádně oba motory jsou fajn, jen k tomu nafťáku mám blíže, páč jezdí za nula nula prd a navíc na dálnici jede jak splašenej :D

Wranic : Tahat nebo trhat??? :D Ta moje zahrabe i na dvojku na suchu, dneska jsem jel s bratrem jeho Civicu 1.4 iS a když mi ukázal, jak je to líný, tak jsem se jen zasmál... A to má 66 kW :D Nad 140 to vůbec nejelo :D

Jenže taky ten dehtík trojlampa má úplně jiný převody než benzínovej trojhrnek. A k tomu má turbo, takže je "přifouknutej" a má tím pádem ještě víc krouťáku - jsou to nesrovnatelný motory. Společný snad mají jen to, že ani jeden se nedá samotnej poslouchat delší dobu bez další zvukový kulisy (muzika nebo aspoň spolujezdec/kyně). Osobně nevím co je horší na nervy - jestli vzteklej šicí stroj v podání HTP, nebo chrochtokokt 1,4TDI... Prostě tříválce jsou po zvukový i vibrační stránce děs běs. Horší byla snad už jen šáde - užovka z prvních sérií, než na nich v AZNP začali vylepovat zadní přepážku zvukovou izolací.

Ale tohle vlákno není o hluku - je o výdrži haťapic. A tu mají přes všecka další negativa slušnou.

Když prdnu do HTP turbo, tak je z toho supersport :kol-46:

tak vono je fakt ze ta moje htp je docela naladova:-)nekdy jede a nekdy se ji nechce....vcera sem byl rad ze dala 120km/h a dneska 150km/h bez problemu po rovine

Pánové já mám 242 000km...rv,2003 a výfuk puvodní.....ale myslím že mu to dlouho nebude trvat a odejde do věčných lovišt..jedíné co je měněné je vlnovec páč sem ho rozpáral....vlastně já mám původní celý auto..když pominu spotřební věci...ale ta spojka je slyšet fest...ale když to funguje nehrabu se v tom:-)

Miro neboj, HTPčko vydrží určitě... To naše má jen 88 000 km :D Na motor jsem nemusel vůbec šáhnout, takže já bych se 12V HTP nebál, jen aby to bylo AZQ :)

Joo, je pravda, že HTP jede dobře do trojky, 4 a 5 je tam spíš na klidnou jízdu, ne na tah :D to je jediné co mě na tom motoru trochu vadí, ten nafťák aspoň táhne i na 4 a 5 :D

Ale zas na dálnici při 130ce je lepší nepodřazovat když zrychluješ. Ze 130 km/h vystřelíme na 160 km/h že se nestačím divit.... Bych spíš tipl nějaký dvoulitr :D

Vážení diskutující,

mám 1,2 htp 40kw na lpg najeto 155 tis km (na lpg asi 60 tis). Před rokem vyměněny všechny výfukové a jeden sací ventil (včetně vodítek atd.). Od té doby jede bez problémů, spotřeba paliva o něco málo klesla, ale olej "žere" dál - cca 1l/1000km. Když odšroubuju olejovou zátku na motoru (nebo jak se tomu říká), začne tudy přisávat vzduch a krátkodobě klesnou volnoběžné otáčky. Byl jsem odhodlán se s tím smířit, ale mám dojem, že se intenzita falešného přisávání zvyšuje a nedávno se mi na palubovce rozsvítila žlutá kontrolka závady motoru. Dnes mně v servise říkali, že je asi prasklá hlava někde poblíž sacího ventilu a tudy přisává přes vanu. Když je prostor uzavřený saje olej, když se otevře tak vzduch. Kamarád si myslí, že by to mohlo být i těsněním pod hlavou. Netušíte někdo, čím by to mohlo být a má cenu to vůbec opravovat, nebo shánět staronový agregát z bouračky? Na diagnostice ještě zjistili, že vynechává třetí válec. Dík.

PS: Zajímavé je, že jsem bez problémů prošel emisemi.

Delta508, napiš uživateli Hubo44, ten má bohaté zkušenosti s opravami haťapek, akorát je ze Slovače z Komárna, takže pokud by jsi chtěl opravu u něj, budeš se muset projet (ale z Brna to není zas takový lán cesty)

Delta508: Včera jsem tu někde na foru četl podobný problém co máš ty, ale nakonec se všichni shodli, že tento jev (po odšroubování olejového víčka nasátí vzduchu a klesnutí otáček) je normální. Nějaký chytrý človíček tam psal, že HTP motor funguje na nějakém "podtlakovém principu" a pak se ozývali další človíčci, že když odšroubují víčko tam jim také klesnou otáčky, všichni se tam shodli že to je normální jev. Až někam pojedu autem, tak to vyzkouším.

ano je to normalni jev ...

Udělá to skoro každej motor, protože většina jich má odvětrání krytu rozvodu vyvedený do sání = airboxu. Dokud je víčko na místě, "drenáž" odsává jen olejovou mlhu a páry, případně tu trošku výfukových plynů, která projde kolem vodítek ventilů. V momentě kdy se víčko na olej oddělá, změní se sací poměry, do air-boxu jde větší množství vzduchu jinudy než obvyklým kanálem. Motoru to rozhodí sací podmínky a najednou dostává větší množství vzduchu, aniž by se přidalo palivo - směs se ochudí. To vede ke změně otáček...

Vážení diskutující,

mám 1,2 htp 40kw na lpg najeto 155 tis km (na lpg asi 60 tis). Před rokem vyměněny všechny výfukové a jeden sací ventil (včetně vodítek atd.). Od té doby jede bez problémů, spotřeba paliva o něco málo klesla, ale olej "žere" dál - cca 1l/1000km. Když odšroubuju olejovou zátku na motoru (nebo jak se tomu říká), začne tudy přisávat vzduch a krátkodobě klesnou volnoběžné otáčky. Byl jsem odhodlán se s tím smířit, ale mám dojem, že se intenzita falešného přisávání zvyšuje a nedávno se mi na palubovce rozsvítila žlutá kontrolka závady motoru. Dnes mně v servise říkali, že je asi prasklá hlava někde poblíž sacího ventilu a tudy přisává přes vanu. Když je prostor uzavřený saje olej, když se otevře tak vzduch. Kamarád si myslí, že by to mohlo být i těsněním pod hlavou. Netušíte někdo, čím by to mohlo být a má cenu to vůbec opravovat, nebo shánět staronový agregát z bouračky? Na diagnostice ještě zjistili, že vynechává třetí válec. Dík.

PS: Zajímavé je, že jsem bez problémů prošel emisemi.

Treba to iba prekružkovať a pri tej priležitosti prebrusiť ventily a vymeniť voditka.

OK, dík za odpovědi. Už se necítím tak vyplašený. Myslel jsem, že mi to překroužkují při repasu hlavy, kterou jsem nechal dělat loni na podzim, ale asi jsme si nějak neporozuměli. Škoda. Teď se to bude muset znovu rozdělávat a bude to o to dražší. A co si myslíte o tom vynechávání třetího válce a rozsvícení žluté kontrolky motoru? Tím podtlakem to tedy nebude, takže svíčky nebo zapalovacé moduly?

Bude to těma kroužkama - chcačky nechcačky budou ty starý muset ven, pravděpodobně už nedělají pořádně svoji práci a jsou zralý na výměnu. Zkus (nechat) změřit kompresní tlaky, uvidíš sám jak to bude vypadat...

k vydrzi HTP sem hodim moje posledne cislo: 209 300 a dnes poobede sla z domu. namotal som na nej ako druhy majitel cca 136 tisic km (4 razy okolo rovnika a nejake drobne, kua :doh ), z toho 63 tisic na LPG. spotreba oleja medzi vymenami je od hornej rysky po dolnu, nedolieval som. motohodiny serva hovoria, ze by to mohli byt realne kilometre.denne tvrdo makala, dakujem jej za jej sluzby, ale uz bol najvyssi cas zmenit majitela. hlavne z priestorovych rodinnych dovodov. snad bude jej novej majitelke sluzit aspon tak ako mne. -_-

To je krásné číst takovýhle čísla :) no doufám, že ta naše Haťapka bude mít taky na tacháči jednou 200 000 km a bez větších problémů :)

Slant, tak konečně někdo koupil? A musel jsi jít s cenou dolů?

no jeje ze musel, a jak!!!

moja posledna pozadovan cifra bola 2400 z povodnych 3200. pani(slecna) mi ponukla 2000. placli sme si na 2150 s tym, ze mnou ponukane zimne gumy na diskoch si neberie.

kazdopadne lietadlo-mondeo chcem za utrzeny "budget" nechat prerobit na LPG pocas nasledujucich 2 tyzdnov, mam dovo, takze nebude tak velmi boliet ked budem par dni bez auta.

mira: a prečo myslíš, že odíde do večných lovíšť? Má dáke chorobné príznaky, horšie štartuje, žerie olej alebo palubová doska je už vysvietená ako Las Vegas?

NeoCZ15: No ja by som skôr bral BME než AZQ.. Tož nemá nEGRa, už sú na nej dlhšie lišty atď :)

Slant: gratulujem k predaju, snáď bude novej majiteľke slúžiť rovnako dobre.

Upraveno od PaveloSK

...

NeoCZ15: No ja by som skôr bral BME než AZQ.. Tož nemá nEGRa, už sú na nej dlhšie lišty atď :)

...

Tak delší vodicí lišty na rozvoďák se snad od roku 2003 montovaly i zpětně na všecky haťapky v rámci servisu, aby se předešlo zbytečnýmu přeskakování, ne? Pochybuju, že by ještě někdo na svým motoru neměl vyměněný původní lišty za prodloužený provedení - jedině pokud by měl haťapku z výroby před rokem 2003 jako muzeální exponát a stála mu na špalkách aniž by s ní bylo ježděno...

Tak delší vodicí lišty na rozvoďák se snad od roku 2003 montovaly i zpětně na všecky haťapky v rámci servisu, aby se předešlo zbytečnýmu přeskakování, ne? Pochybuju, že by ještě někdo na svým motoru neměl vyměněný původní lišty za prodloužený provedení - jedině pokud by měl haťapku z výroby před rokem 2003 jako muzeální exponát a stála mu na špalkách aniž by s ní bylo ježděno...

Myslíš v rámci dákeho origo garančného servisu alebo že si to ľudia nechali sami vymeniť?

Lebo som si istý, že na našej 2004 AZQ Škodovka takéto niečo zadarmo nerobila...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.