Přejít na obsah

NESVIETI KONTROLKA BATERIE


lucky555

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Alternátor dobíjí,ale né od volnoběžných otáček,což by měl.Změř si to a zjistíš,že se nabudí cca ve 2000 ot motoru.Opravoval jsem to u několika fábijí,je to uklepaný drát od buzení v motorovém prostoru,u konektoru na alternátoru.Stačí odpojit tento dvoupinový konektor a zatahat za vodiče-je to cítit.Funkce je jednoduchá.Po zapnutí klíčku jde +12V z baterky přez kontrolku(led a paralelní odpor) v budíkach na budicí svorku altíku.Tam je cca 0V.Kontrolka svítí.Po startu a nabuzení je na této svorce cca 14V jako v celém voze.To znamená,že není úbytek a kontrolka zhasne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alternátor dobíjí,ale né od volnoběžných otáček,což by měl.Změř si to a zjistíš,že se nabudí cca ve 2000 ot motoru.Opravoval jsem to u několika fábijí,je to uklepaný drát od buzení v motorovém prostoru,u konektoru na alternátoru.Stačí odpojit tento dvoupinový konektor a zatahat za vodiče-je to cítit.Funkce je jednoduchá.Po zapnutí klíčku jde +12V z baterky přez kontrolku(led a paralelní odpor) v budíkach na budicí svorku altíku.Tam je cca 0V.Kontrolka svítí.Po startu a nabuzení je na této svorce cca 14V jako v celém voze.To znamená,že není úbytek a kontrolka zhasne.

Diky za radu. Ty myslíš uklepaný drát = prerušený drát na ten modrý a hnedý drát ? A ako to myslíš, že zatahat za vodiče - čo budem cítíť? a keď je uklepaný drát, čo ďalej s tým?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za radu. Ty myslíš uklepaný drát = prerušený drát na ten modrý a hnedý drát ? A ako to myslíš, že zatahat za vodiče - čo budem cítíť? a keď je uklepaný drát, čo ďalej s tým?

Tak problém s nesvietiacou kontrolkou dobíjania je už konečne vyriešený. Dnes sa mi baterka vybila úplne, tak sme sa do toho chytili a po výmene reglera a diódového mostíka NIČ !!!. Predsa len to bol ten káblik - hajzlík modrý. Ale bez tohto fóra by sme sa s tým babrali oveľa dlhšie. Sláva FORUMu SKODA AUTO !!! :skoda:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě kontrolka přestala svítit, když mi mechanik omylem zapojil ten kablík na altíku opačně.

Ale přestala svítit tak po 1500km, dobíjelo to normálně.

Každopádně tuhle logiku nechápu, že když je něco v nepořádku, tak kontrolka nesvítí.

Mne na začiatku tiež dobijalo normálne a kontrolka sa pri štarte vôbec nerozsvietila. Ale pomaly sa to zhoršovalo,dobíjalo občas, až nakoniec nedobíjalo vôbec a musel som to riešiť. Je tu o tom popísané dosť, len treba hľadať :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všetkých! Potvrdzujem vyššie opísanú diagnózu - moja Fabka 1.9 rv2000 74kw mala ten istý problém, nesvietila kontrolka dobíjania po vložení kľúča - čo som ani neregistroval. Potom auto fungovalo normálne (pravdepodobne sa altík nabudil vždy samoindukciou pri vyšších otáčkach - som to neskôr premeral u mňa na 2600ot/min). Až mi asi za 6 mesiacov v Alpách batériu vyťahalo úplne - vo švajč. servise premerali alternátor - nedobíja - vymeniť.... A myslel som že mám pokoj - omyl - zopakovalo sa to u nás na Slovensku - prešiel som mnoho servisov (značkových a potom aj iných...-diagnostiky, dokonca v jednom servise mi chceli vymeniť žiarovku v prístrojovej doske - že tam je vraj problém - lenže ja tam nemám žiarovky ale led diódky a to ste mali vydieť ten výraz tváre daného mechanika - bol to značkový servis...) až asi na 6.pokus som natrafil na škodováckeho ,,klasika,, - pánko asi 60 rokov a ten len po ústnom opísaní problému presne stanovil o čo ide - mal pravdu, prepájkoval, zaizoloval a za 20 minút bolo vše ok.

PS: Starý alternátor som si ponechal - nechal otestovať a je 100% v poriadku... Toľko moja skúsenosť -

Ďakujem všetkým ľuďom ktorí sa delia so svojími poznatkami na tomto fóre, ktoré mi už nie raz pomohlo odstrániť rôzne poruchy. F

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mám stejný problém ... vyměnil jsem alternátor a ten dělal to sáme . Na to , že se alternátor nebudí spravně jsem ,ale přišel až po namontování MAGICAR do auta . Při dálkovém startu auto dlouho točilo a nic . Snad to bude tento problém :)

Tak bohužel dnes se mi to mechanik pokoušel vyřešit a nic ... Fábka začne dobíjet jen když přidám plyn ... Prosím má modrý drát stejnou barvu až do konce ? nemění během cesty barvu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...