Přejít na obsah

Blikající a padající ručičky v budíkách


ferda25

Doporučené příspěvky

Zdravím, hlásím tu samou závadu. Když zmáčknu otevření oken najednou (2 přední a 2 zadní) tak se mi budíky protočí... zatím jsem to neřešil, protože v tom nevidím riziko. To samé mi totiž dělala i Audi A6 rv. 2005 a krom toho, že na 0.5 sekundy zhasly budíky to nemělo vliv na funkčnost auta...

Pokud by s tím někdo byl ve škodovce, dejte vědět, jak jste dopadli.

Dík Milan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pro všechny co testovali a zkoušeli tak po výměně budíků za nové(xkový) díl se zdá, že je problém vyřešen. Jen ta anabáze co jsem zažil a pak jsem chtěl odstranit chrastění v zadních dveří a oni nejdou teď zavírat. Asi je přivážu drátem jako v Trabantu.

Jinak pro Ty co také něco nechali někde domontovat a už dávno ví, že kvalita není o autorizaci tak tady je věta uvedená v každém návodě:

Produkt příslušenství je určen k odborné montáži. Škoda Auto

doporučuje provádět montáž u smluvních partnerů.

Možná se to bude jako mě hodit. Servis totiž zpočátku chtěl dokázat, že chyba je v dodělávané elektroinstalaci. No jo ještě, že maj Elsu a schémata, ale neověří si ani, že kostřící bod pro rádio a hf jednotku je ten samý. Bylo mi tvrzeno, že jsem použil pro HF jednotku jiný kostřící bod a to mohlo být zdroj všech problémů.

Opět jsem se přesvědčil, že radost z nového auta trvá jen do prvního kontaktu se servisem z důvodu opravy. Tahle oprava mě stála zas rok života.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si ověřil, že pokud už nějaký mechanik aspoň trochu rozumí autům, pak rozumí motorům, převodovkám, spojkám a brzdám - ale je hooooodně málo takových, kteří OPRAVDU ROZUMÍ elektrice v autě. Většina se spoléhá na VAG jako na modlu a takových, co umějí vzít do ruky pitomou žárovkovou zkoušečku vodivého propojení, "propípnout s ní" nějaký spoj a správně interpretovat výsledek takové zkoušky, tak takových je asi tolik jako za krejcar plutonia. A hlavně se jedná o "takzvané specialisty" ve značkových a smluvních servisech. Naopak s opravdu elektronickým specialistou jsem se setkal jen 1x ve svém životě - a to s učitelem odborného výcviku ve školicím autoservisu ČSAO, který uměl blbým ručičkovým měřákem za pět stovek a kusem drátu diagnostikovat téměř jakoukoliv závadu i na moderních, digitální diagnostikou vybavených autech. Pro ty ostatní jsou dráty kdekoliv po autě Pyrenejská víska a pokud do nich musejí sahat bez rady od Svatého VAGu, činí tak s vrcholnou nechutí až odporem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak opět otvírám toto téma, protože jsem tam kde jsem byl na začátku. V tomto týdnu teplota pod nulou...přesně bylo -0,5°C a opět se zopakoval starý známý problém. Po montáži v servisu jsem to zkoušel i za mrazu a nepodařilo se mi to vyvolat. Teď ta okna stála možná měsíc v jedné poloze a jak se na ně šáhlo hned je problém. Tj. rozhodně to má spojitost s velkým odběrem ze sítě. Zkoušel jsem se dívat na svorku 30 v budíkách při stahování a vytahování okýnek a nevím jestli už jsem o to nepsal kolísá i bez projevu spadnutých ručiček pří zaplém motoru od 14,5 k 10,5V. A samozřejmě chyba v budíkách nikde. Tak pokud skutečně není problém v budíkách tak je otázka, že vše ostatní funguje jak má. Rádio, handsfree jednotka i při hovoru to vše se chová jako kdyby se nic nedělo a jediné co pohasne jsou ty budíky. Dle mého tento jev pokud by se projevil u handsfree jednotky by způsobil okamžitou ztrátu aktuálně probíhajícího hovoru. Nevím, ale podobně se zachovají budíky, když jim vezmu krátkodobě BCMko. Nemůže být chyba v něm?? Mám tam software: 0573 index:H. Auto jinak normálně i při tomto jevu táhne(lze předjíždět bez pozorované ztáty výkonu). Jinak co je na celé věci úplně nejzajímavější, že teplota opravdu musí být pod nulou. Stačí jen přijet do oblasti kde je krátkodobě tato teplota nižší. Auto je garážované.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvědom si, že většina řídicí elektroniky v autě je schopná fungovat naprosto normálně ještě v situaci, kdy v palubní síti napětí klesne až na nějakých 7-8V, protože má předřazené stabilizátory napájecího napětí a pracuje s napájením 5V. To že v ten moment elektronika ÚMYSLNĚ vypíná motor a brání autu v další jízdě je způsobeno požadavkem na BEZPEČNOST - při takovém napětí už nelze garantovat, že bude všecko fungovat jak má - hlavně se jedná o elektropohony, napájené přímo z 12V. Samozřejmě pohasíná i podsvícení, protože je z LEDek a ty mají jas závislý na proudu, který jimi protéká. Tento proud je omezený pouze odporem, to znamená NENÍ STABILIZOVANÝ - a při poklesu napětí v nějakém místě sítě prostě ten proud poklesne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moderní BCMko už háže chybu při 11,5 V load management system...navigace taky nenechá nic zablikat a mnohem dřív se vypne, HF jednotka taky zapíše chybu podpětí...atd. Prostě zapomeň na to, že by ti u Superba2 podsvícení na jednotkách dělalo to co ty popisuješ.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, žes na to kápnul - jednotka vyhazuje chybu už při 11,5V, přesněji řečeno MÁ JI VYHAZOVAT - ona to má nastaveno, aby to dělala, jenomže jinak bude naprosto perfektně fachčit, i když bude mít na napájecím přívodu jen 7V - samozřejmě bude "řvát jako prokopnutá" že má málo, ale pojede - a bez chyb. Jen si do EEPROM napíše, že měla nízké napájecí napětí - a pokud nemá v programu "nameldováno", aby se v takovém případě vypnula, pojede naprosto spolehlivě dál. Důvodem je právě ten stabilizátor, přes který je všecka logika napájená.

Pokud ale tato jednotka nic neindikuje a přesto dochází k viditelným poklesům jasu = snížení proudu LEDkami, bude chyba buď v místě, kde si palubka odebírá napájení pro podsvit, zároveň se z něj ale nenapájí žádná další elektronika - třeba v místě připojení spínače světel, ze kterého jde i napájení pro podsvícení, nebo druhá možnost je, že je jednotka vadná, respektive má vadně nastavenou mez napětí, pod níž má vykázat chybu. Další tipování bych byl asi schopný udělat v momentě, kdybych měl přístup k podrobnému schématu instalace - a to bohužel nemám. Nejdůležitější ale je MĚŘIT - přímo fyzicky měřákem na jednotlivých bodech zapojení a pro jistotu obvody zatěžovat a měřit pod zatížením. Je to prostě jenom stroj a může se porouchat - a na člověku je najít tu chybu. Je to nějaký studený spoj, který je ovlivněn nízkou vnější teplotou a jednoduše blbne - jeho oprava může trvat asi tak dvě vteřiny ohřevu páječkou, ale další 3 měsíce jeden stráví jeho hledáním a identifikací...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Téhle teorii bych věřil, ale budíky jsou v autě kde je 22°C, tj. u nich toto pokulhává. A dveřní jednotky všechny špatné je podle mě taky mimo.. A ty budíky nebliknou(o pohasínání nelze mluvit), ale úplně se na zlomek vteřiny vypnou. Něco pdobného uděláš když odpojíš BCMko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si že to není budíkama ani dveřma = spouštěčema. Je to někde jinde - buď je to přímo v BCM, která je ovlivněná signálem nějakého čidla nebo snížením teploty kolem sebe (nevím přesně kde se v Octě nachází), nebo ji ovlivňuje tepelně závislý elektrický kontakt - nejspíš někde pod kapotou, kam má na něj přístup okolní vzduch a není to v místě, které by bylo trvale ohříváno motorem a výfukem. Prudký pokles teploty vzduchu proudícího motorovým prostorem (stačí jen malé množství třeba kolem nějakého spoje na kabelu, šroubové svorky nebo konektoru) ovlivní vodivost kontaktu - BCM zareaguje stejně jako by měla podpětí a pravděpodobně na to zareaguje mžikovým vypnutím se nebo restartem - já nemám přesné schéma ani přesný popis toho, co BCM obsahuje za hardware ani software, nevím tedy, co má "v mozku" naprogramováno. Osobně bych na to prostě vzal měřák a sněhovej hasičák (obsahuje kapalný CO2 a prudce sníží teplotu toho, na co se s ním "cákne") - a začal bych na boxu na baterce. Přívod pro interiér je už na baterii běžně oddělován od přívodů třeba pro servo nebo pro motorovou elektroniku - a jestli je ten "študent" (= studený spoj) je na přívodu do interiéru, nemusí se jeho projevem vůbec ovlivnit třeba motor, ABS a další systémy. Moje křišťálová koule na tuhle vzdálenost dává už moc malý rozlišení - musel bych jí namontovat digitální zešilovač a to se mi nechce bastlit... Nejjednodušší by bylo jak říkám - někoho kdo rozumí elektrice, celkový podrobný schéma autí, měřák a něco, čím se mžikově a lokálně podchladí pro to měření některé části auta - A MĚŘIT. Děláme to běžně i ve spotřební elektronice, prodávají se na to spešl zchlazovací spreje - dá se to koupit třeba v GM Electronic nebo v GES Electronic na dobírku. Tvrdit něco konkrétnějšího než jsem teď tady napsal bez toho měření za chladu by ale bylo fakticky už jen a jen věštění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak budem čekat na zimu....abych jim to předvedl osobně. Video a zdokumentovaná závada nestačí. Pro všechny co jim i trochu pohasíná displej rozhodně to není v pořádku a je třeba společně donutit firmu Škoda, aby to řešila. Je zajímavé, že firma typu Škoda asi nemá možnost někde nasimulovat chladné počasí...jo a pokud jste si dodali do auta něco co není z orignálního příslušenství tak máte smůlu. A ani originál koupené příslušenství od VW nemá ve vozech Škoda co dělat..Člověk co to bude řešit bude prý vše přeměřovat. To se snad dělá ve vývoji. Tak akce odložená na podzim. Nebo nějakou známost na ledním stadiónu...Nejraději bych jim to udělal. Domluvit si to na ledním stadiónu a předvést jim to tam a pak jim říct a máte měsíc. A ať si to simulujou kde chtějí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čau, jak jsi na tom?

Já bych možná nehledal příčinu v podpětí přímo (zkus to ze zvědavosti ty budíky napájet samostatným zdrojem a propoj země) třeba ideálně druhá autobaterka.....

Ale spíš mě napadá nějakej "EMC bordel" (zkus blízko k budíkům připojit ideálně co nejsilnější motor a oddělej filtrační kondíky) co to bude dělat.

Řekl bych, že podcenili filtraci napětí v budících. Kuchal si je? Kolik je kondík na vtupu napájecího napětí??

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Oficiální řešení je výměna alternátoru Valeo pokud je za Bosch a u Bosche výměna regulátoru. Jinak to Škodovky vyřešila ve výrobě výměnou budíků od verze SW 608 tímto neduhem netrpí. Osobně jsem to ověřil, že stačí software 420 přehrát na 608 a už se to také neobjevilo. Bohužel u starších budíků do SW305 nezbývá než akce s alternátorem, ale ta to taky úplně neřeší(dal jsem nový Bosch a i u toho se to občas stalo). Jediné řešení je podle mě budíky od SW 400 až 421 přehrát na 608(případně 711) a upravit eepromu pro Superba2. 

 

Jinak na školení od Škodovky, které se týkalo i řešení tohoto problému, bylo použito mé video pro zobrazení tohoto problému, ale nikdo mě nikdy ze Škodovky nekontaktoval, že mají řešení mého problému a nakonec jsem si to řešil sám. To jen o kvalitě péče o zákazníky. 

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď. Jakou mám verzi  SW netuším, ale vzhledem k tomu, že mám supa z roku 2010, tak to bude určitě ta starší. Navíc už mám po záruce, tak se na to asi vykašlu a nechám to být. U ničeho jiného jsem problém nezaznamenal a doufám, že nic jiného s tím spojeného nehrozí. Kolik stojí nové budíky nemám tušení, a tak si prostě zakážu mačkat současně obě tlačítka .

Jinak ten Tvůj dovětek je smutný, ale moc nepřekvapuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...