Přejít na obsah

1.2 TSI - Olej na škrtící klapce


Pawouk

Doporučené příspěvky

Dnes jsem se podíval pod kapotu a všimnul jsem si, že je zvenku zaolejovaná škrtící klapka. Trochu mastnoty je i na výstupu ze skříně vzduchového filtru a ještě by se někde našlo něco mastného... Najeto 16 780 km. :feve: Po výměně turba je toho na nový motor už poměrně dost. kol119

post-32075-0-09188600-1299947915_thumb.j

post-32075-0-05278700-1299947964_thumb.j

post-32075-0-73135700-1299947987_thumb.j

post-32075-0-11750900-1299948015_thumb.j

post-32075-0-92623400-1299948062_thumb.j

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dnes jsem narazil na stejný problém - olej pod hadicí vzduchového filtru. Ránu jedu do servisu ať se na to podívají.

Prosim, napis co ti k tomu rekli, pac ja zacinam zjistovat, ze jako na obrazku http://forum.skodahome.cz/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=217802 (kde je vyfocene ta trubice od sani), tak presne pod tim sklicenym spojem se mi objevila taky mastna skvrna, ale vypada, ze je uz trochu oschla, tak jestli to neuniklo uz na zacatku pri zabehu a ted se ta vule doplnila ... rad bych vedel, co ti na to reknou ...

DIIIKYYY :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto je od pondělka v servisu. Při příjmu se mě snažili přesvědčit, že to co tam je není olej ale nějaká špinavá voda, nakonec ale souhlasili, že to olej je a že by tam rozhodně být neměl. Auto mám vyrobené v 9/2010 a najeto mám 7500 km. Dneska jsem do servisu volal a bylo mi řečeno, že zatím nevědí čím to je. Dával jsem to tam současně i s vadou tempomatu - vypínal se a nešel zapnout dokud se nevypnul a opětovně nenastartoval motor - toto mi prý opraví - špatný kontakt v páčce tempomatu.

Jakmile budu vědět víc dám sem info...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se taky podíval, a trochu zaolejovaný plast pod hadicí vzduchového filtru mám taky. Najeto cca 5500. Jinde jsem nic dalšího nenašel, oleje v motoru je zatím taky dost. Pořád se nemůžu dohledat správný hladiny (vetšinou nestojím na rovině, když mě napadne se podívat), a tak se mi zdá, že je tam nad max rysku - i když se dívám vždycky u studenýho motoru, a mělo by se to měřit u ohřátýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem se podíval pod kapotu a všimnul jsem si,že je zvenku zaolejovaná škrtící klapka. Trochu mastnoty je i na výstupu ze skříně vzduchového filtru a ještě by se někde našlo něco mastného... Najeto 16 780 km. :feve: Po výměně turba je toho na nový motor už poměrně dost. kol119

Ja mám zatiaľ nabehaných 4500 km a bol som sa pozrieť teraz na motor. Zistil som, že trošku niečoho mastného je ako na 1. a 2. obrázku, ale vyzerá to už na zaschnuté, čiže budem to sledovať, ako sa to bude ďalej správať. Okolo vzduchového filtru chvalabohu sucho. Myslím si, že pri nových motoroch, pokiaľ si veci "sadnú", tak sa podobné veci môžu objaviť, takže zatiaľ to neriešim. Som ale zvedavý ako to dopadne u Pawouka v servise :feve:

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak mi to přijde taky jako ubohost! a pak poslouchat v servise to nic není to je jen mírný průsak který nemá na nic vliv :smich:

BTW: jinak jsme koukal že ti to taky u víka rozvodů prosakuje mě to naštěstí už přetěsnili tak uvidíme jak dlouho to vydrží

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám najeto 10129 km, mastnotu se špínou mam pod hadicí sání taky, jak je na obrázku č.4. Olej neubývá mám ho od novoty stále stejnou hladinu, takže turbo určitě nepropouští olej.

Navíc plyny pronikající ze skříně klikového hřídele jsou vedeny do sacího potrubí před oběžné kolo kompresoru v turbodmychadlu a pokud je mi známo tyto plyny obsahují částečky oleje, takže je velká pravděpodobnost, že ta mastnota pod tou hadicí sání je právě z tohoto důvodu.

Editováno: , autor: lasut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže mám nové info ze servisu. Dneska mi volali, že průsak oleje v turbu je dost značný, větší než bývá prý u tohoto motoru zvykem :). V uterý se na to jedou podívat přímo z Mladé Boleslavi a auto si zřejmě odvezou. Sem zvědav co s tím budou dělat... sem rád, že sem dostal bezplatně náhradní vozidlo.. něvěřím tomu, že to opraví za pár dní.

Editováno: , autor: FreeCZman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajímavé, tak dej vědět jak ti to dopadlo. Jak jsem psal výše mám tam taky olej, ale stejně jako psal ajkpark, zaschlý promíchaný s prachem a nečistotama a rozhodně nic dramatického. Dneska jsem to utřel a budu to sledovat, pokud by se to tam objevilo znovu a ve větší míře tak to budu řešit, ale zatím ne. Olej jak jsem psal mi neubývá a je stále na stejné hladině.

Editováno: , autor: lasut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Také se musím přidat. Byl jsem s tímto problémem v servisu. Auto si tam nechali 2 dny. Na nic nepřišli. Pouze to očistili. Já se teda před servisem podíval i do vzduchového filtru a tam toho oleje bylo víc než dost. Zatím to tedy sleduju, jak se to bude vyvíjet. Je to už dva měsíce a vypadá to, že je to v pohodě. Teď spíše řeším rachtání v motoru při startování, ale to patří do jiného vlákna. Další věc, která se mi nezdá je, subjektivní pokles výkonu motoru. Nechal jsem se odvést ze servisu domů a vezli mě stejným autem se stejným motorem, ale ten výkon (zrychlení) bylo úplně někde jinde. Nebo je to jen tím že si člověk na ten výkon zvykne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Tak auto je od pondělka v servisu. Při příjmu se mě snažili přesvědčit, že to co tam je není olej ale nějaká špinavá voda, nakonec ale souhlasili, že to olej je a že by tam rozhodně být neměl. Auto mám vyrobené v 9/2010 a najeto mám 7500 km. Dneska jsem do servisu volal a bylo mi řečeno, že zatím nevědí čím to je. Dával jsem to tam současně i s vadou tempomatu - vypínal se a nešel zapnout dokud se nevypnul a opětovně nenastartoval motor - toto mi prý opraví - špatný kontakt v páčce tempomatu.

Jakmile budu vědět víc dám sem info...

Tuhle poruchu mi kdysi dělala Octavia, vyměnili páčku tempomatu to nepomohlo, až čištění škrtící klapky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co mas na tretej fotke, nepresakuje ti olej cez silikon, co tam dali po vymene rozvodov? AKurat som sa bol pozreit pod kapotu, ked som cital predosle prispevky, skrtiaca klapka a airbox v pohode, ale toto som objavil, podla mna ako silikonovali ten dekel, tak to zle zatesili - ja tam mam uz dve vrstvy silikonu.. parada, tak som obejdnany do servisu, uvidime... j.bne ma z toho motora. Ale zasa chodi prijemne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak se to bude projevovat u TSI, ale u většiny motorů se do sání dostává olej z odvětrání klikové skříně. V případě TSI sice zdůrazňují vylepšené odlučování oleje, ale dokonalé nikdy nebude. OHC motory na to docela trpí. Například ještě na Feliciích a prvních Fábiích s tím poblém nebyl. Odvětrání bylo vyvedeno z krytu ventilů. U OHC motoru to ale nelze, protože se tam točí vačka a je tam vydatná olejová mlha. Většinou je tedy odvětrání vyvedené rovnou dole u klikovky a je tam odlučovač oleje. Z praxe ale vím, že klapka je zaolejovaná i tak a to u všech motorů s vícebodovým vstrikováním. U starších motorů s jednobodem, nebo s karburátorem se to neprojevovalo, protože tam byl těsně pod klapkou přímoný benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


To co mas na tretej fotke, nepresakuje ti olej cez silikon, co tam dali po vymene rozvodov? AKurat som sa bol pozreit pod kapotu, ked som cital predosle prispevky, skrtiaca klapka a airbox v pohode, ale toto som objavil, podla mna ako silikonovali ten dekel, tak to zle zatesili - ja tam mam uz dve vrstvy silikonu.. parada, tak som obejdnany do servisu, uvidime... j.bne ma z toho motora. Ale zasa chodi prijemne...

Není to od výměny rozvodů, ta nastala až rok po tom, co jsem to vyfotil. Jak to vypadá v současnosti se můžeš podívat zde: http://forum.skodahome.cz/topic/107697-anketa-poruchovosti-tsi/page__view__findpost__p__1678619



To co píše atnarfus nemusí být daleko od pravdy. Ale jak to ověřit, že to jde z odvětrání? Shodit tu hadici (jestli se nepletu, tak se napojuje na turbo)?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal po výmene oleja v servise olej aj okolo pripojenia airboxu, mechanik tam napriek môjmu nesúhlasu nalial rovno 3,6L oleja, čo kľuka hneď rozmixovala a odlučovač nestihol stráviť a pár dní na to som mal olejové fľaky na airboxe. Keď olej mením sám (tu z dôvodu záruky nemôžem), tak naplním do polovice mierky, naštartujem a po naplnení filtra a olejových kanálikov vypnem motor, po chvíli dolejem na min cca 3/4 mierky Olej býva na klapke takmer vždy, pokiaľ tam ústi odvetranie kľukovky, mal som to aj na 1,2HTP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...