Přejít na obsah

Rozhodování o zánovním vozidle


_Denis_

Doporučené příspěvky

Ahoj Škodováci,

předně, než cokoli napíšu bych rád podotkl, že jsem si vědom toho, že podobných témat je zde více. Proto toto téma zakládám do hospody.. Sám mám nějaké zkušenosti s Octávií, proto mi čtení příspěvků typu "hele, tady je odkaz auta, jaké bych chtěl, co vy na to?" moc nepomůže, přeci jen je to asi individuální pro každého člověka :-)

Jak tedy již titulek napovídá, přemýšlím o zánovním vozidle.. Nějaké zkušenosti s řízením již mám, ačkoli ty nejdůležitější člověk nabere až s tím svým -> dosud si maximálně půjčuji auta rodinných příslušníků. Nemám sice až tak špatně placenou práci, nicméně mám dost výdajů a poněvadž pořád musím používat MHD, nerad bych čekal třeba 2 roky na to, abych si mohl, spolu se všemi dalšími výdaji, koupit auto třeba za 200 tisíc.. Proto úplným optimem bude něco tak do těch 50 tisíc, maximálně něco nad.. Možná se však situace změní a pokud ano a budu-li přemýšlet o automobilu do 100 tisíc, adepta již mám. Nicméně budu-li se držet oné hranice +/- do 50 tisíc, nejrozumněji mi vychází asi Octavia..?

Počítám s budoucími investicemi, minimálně tedy co se vzhledu týče (= kompletně překopat interiér, předělávka na facelift, apod.), nicméně vyplatí se investovat do Octavie?

Dle aktuální nabídky bych to viděl tak asi na liftbacka, rok cca. "98, stav do 150 tisíc kilometrů, motorizace 1,6i..

1) poněvadž předfaceliftované modely měly nižší výkon 1,6, šlo by přeprogramovat jednotku tak, aby měl motor výkon kolem těch 75Kw jako novější 1,6, nebo se jedná o jiný motor?

2) jsem si vědom toho, že 1,8 20v turbo je lepší, nicméně chtěl-li bych Octavii v podobném stavu kilometrů, musel bych si zaplatit tak 80 tisíc a to už je relace, v jaké se nachází adepti, kterým bych dal raději přednost

3) Diesel nechci, jeho provoz by se mi nevyplatil -> počítám s ročními najetými kilometry tak kolem 15 tisíc

4) jsem si vědom správně, že je lepší alternativou tato 1,6, než 92kW 1,8, která výkonem a spolehlivostí zřejmě moc neoplývala?

=> vyplatí se mi tedy investovat podobnou částku za podobný vůz?

Velkou výhodou Octávií je to, jak levné a snadno dostupné díly najdu.. Budu-li konkrétní, ze zajímavosti se koukám na možnosti úpravy toho interiéru, například v podobě nových plastů, nových kožených sedadel (bamboo = ivory) z L&K, apod... Například v případě BMW, typ E36, nad nímž právě také uvažuji, by bylo vše mnohem náročnější..

=> ..... nebo nemá smysl kupovat Octavii s podobným stavem kilometrů v této motorizaci a výhodnější bude investovat například do srovnatelného BMW E36 (3-er), možná také s výkonnější motorizací?

Rodinu zatím nemám a aspoň do 30 let zatím ani neplánuji, proto si mohu dovolit nevozit s sebou zadní dveře a koupit si kupé... Jenže vzhledem k cenám si nejsem jist, zda vydržím čekat řekněme rok na to, než si na něj našetřím (leasing nechci)..

Proto prosím vás, Škodováky a nejen Škodováky, je-li tady i někdo jiný, o názor, zkušenosti, rady.. Jak jsem v úvodu psal, je hezké přečíst si pár témat ohledně koupi nového vozu, nicméně každý hledá něco a byl bych rád, kdyby mi sem napsal jen někdo, kdo vážně má čas a zájem vyjádřit se ..

Děkuji :-)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začal jsem to číst a pozastavil se tady:

"...Nicméně budu-li se držet oné hranice +/- do 50 tisíc, nejrozumněji mi vychází asi Octavia..?

Počítám s budoucími investicemi, minimálně tedy co se vzhledu týče (= kompletně překopat interiér, předělávka na facelift, apod.)"

Proč nekoupíš hned facelift? Část peněz, které hodláš do předělávky dát, dej hned do novějšího auta.

Protože to pak stejně NIKDY facelift nebude, bude to jen PŘEDĚLANÉ.

Protože se tak hned dostaneš k novějšímu autu, kde bude vše novější i věci, které se Ti teď zdají, že na nich tolik nezáleží. Prostě kdejaká pí*ovinka na autě bude mladšího data.

Stejně to je z motorem, koupíš slabší levnějí, ale aby ses dostal na větší výkon, zase to něco bude stát.

A stím dieselem to zas nebude tak zlé. U ojetých aut už zase tak velký rozdíl v ceně benzín vs diesel není. 15 0000 ročně zas není zanedbatelné abys o naftě nemohl uvažovat. A spotřeba se taky počítá.

Říká se, že 66-ky jsou nejlepší diesely. Hodně lidí jim dává přednost před 81 kW.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určitě jsi mi položil zajímavou otázku :-)

Avšak dříve, než na ni odpovím, se jen zeptám: neberu-li čistě to, že bych mohl říci "nemám auto staré 13 let, mám auto staré 10 let", co přesně by mi vlastně dal navíc facelift?

Nevím.. řeknu to asi takto:

možná to zní divně, ale mimo Octavie přemýšlím také nad zcela jiným segmentem.. Poněvadž mám zprostředkované známosti v Mercedesu, cenu dílů a servisu bych neměl za plné ceny. Proto v cenové relaci 80 - 100 tisíc bych si koupil auto ze zcela jiného segmentu a to konkrétně Mercedes CLK.. Problémem tady však je, že se leasing na automobily v podobné ceně nevyplácí a navíc se nerad uvazuji = něco podobného bych si mohl dovolit asi až tak za rok a vzhledem k tomu, že zatím trpím v MHD, je to docela dlouhá doba...

Když se koukám na faceliftovanou Octavii, vychází řádově asi na 70 tisíc.. V tomto případě je cena Octavie, vs. CLK téměř shodná, ale rozdíl mezi Škodovkou a Mercedesem je poměrně markantní v tom ohledu, že CLK nepotkávám denně, zato Octávií potkám několik za minutu => u Octavie bych si chtěl 100% individualizovat interiér i exteriér...

Tím míním například:

novou černou stropnici a černé sloupky

nová sedadla (béžová)

nové výplně dveří (béžová)

plasty zřejmě černé, avšak v kombinaci s béžovou řadičkou z OII, béžovým madlem ruční brzdy a s novým volantem (rovněž OII)

v případě exteriéru zase například:

přední a zadní RS nárazník

RS kola 17"

apod..

a nakonec elektronika:

pochybuji, že bych sehnal Octavii se vším, co bych chtěl.. a pokud ano, cenově bychom byli úplně jinde.. Proto šlo-li by to (elektronický plyn) dodělal bych si tempomat, navigaci, vyhřívání sedadel, dešťový senzor, multifunkční volant, climatronic, atd, atd...

... čili čistě teoreticky pominu-li například masku, světla, lištu nad RZ vzadu, horní díl palubky, apod., všechno bych musel vyměnit a dodělávat také na faceliftu ...

Navíc dle aktuálních cen je pravděpodobné, že bych předfacelift koupil asi tak za 40 tisíc, čili o rovných 30 tisíc levněji, než srovnatelný facelift..

Teď si tedy nechci obhajovat to, proč přemýšlím nad předfaceliftem, spíše jen přibližuji, co bych plánoval a ptám se, zda mimo těchto věcí a mimo morálního opotřebení (ve smyslu "mám rok "98 a ne "01 ") je ve faceliftu také jiný rozdíl, či nikoli?

Jinak co se těch motorů týče, o výkon mi až tak primárně opravdu nejde, nepatřím do skupiny odrostlých puberťáků s cifrou 220km/h po městě, nicméně faktem je, že 55kW je dost málo -> na kolik tedy asi vychází podobná úprava jednotky, abych dostal těch cca. 75kW?

Primárně jde opravdu o to, abych měl auto relativně brzy, ale aby se jednalo o auto, které za něco stojí, neb v nějakých starých šmejdech bych jezdit nedokázal.. Protože v opačném případě, ač je Octavia velmi dobré auto, poněvadž si stále mohu užívat kupátek, sáhl bych asi po tom CLK.. :-)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak co se těch motorů týče, o výkon mi až tak primárně opravdu nejde, nepatřím do skupiny odrostlých puberťáků s cifrou 220km/h po městě, nicméně faktem je, že 55kW je dost málo -> na kolik tedy asi vychází podobná úprava jednotky, abych dostal těch cca. 75kW?

tak 55 a 75 to jsou dva uplnš jine motory s tou 55 kw se jezdi lip po městě na dalnice je lepší ta 75 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně bych Mercedes nikdy nechtěl. Jsou to sice pohodlná auta, ale co se spolehlivosti týká tak zlatá Octa (nikdy už to nebude jako stará piána). Podle těch tvých řádků co jsi psal, musím souhlasit s Wojnarem, jelikož povzbuzení motoru a těch pár dodělávek co jsi zde vypsal, tě bude stát víc, než když koupíš Octu face. Mimochodem pokud předěláš starou tak zůstatková hodnota toho auta bude nulová(vyhozené peníze), než když koupíš mladší face. Osobně bych volil 1.9 Tdi 66 Kw - nesmrtelné motory. Náhradní díly totiž nejsou zas až tak drahé a spolehlivost vše vynahradí. ;)

Druhá věc je jestli seženeš takto starou Oktu s 150 tis. km. Podle mě jich velká většina bude stočených. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co se spolehlivosti Mercedesu týče, tady problém není tak do 300 tis. km... naopak trošku se bojím stavu kolem 150tis. km u Octavie, kde se sype kde co, nejednal-li s ní předchozí majitel zrovna v rukavičkách (zkušenost z rodiny)..Tím tuplem je pěkně nanic, že člověk nemá nikdy jistý stav kilometrů, jak sám píšeš... Nejsem si jist, zda by servisní knížka v případě aut tohoto data výroby něco řešila, neb za pár stovek to tam někdo zapíše a v databázi starší data servisu asi nebudou.. Do jakého stavu kilometrů doporučujete auto koupit? Řekněme, že za dobu mého užívání najedu tak 60 tisíc kilometrů..

Jinak co se motorů týče, diesela opravdu ee, já moc na ty diesely nejsem, moc dobře se mi s nimi nejezdí.. je to takové tuhé, tvrdé, těžké, hlučné..Nicméně za rady ohledně 1,6 děkuji, to jsem právě chtěl vědět, jak to s těmi motory je :-)

Neb vezmu-li příklad například právě z Mercedesu, v novějších modelech přišla motorizace 200 kompressor (1,8) s výkonem 136 koní.. hásledně v novějších modelech byl motor přeprogramován na 163 koní no a nakonec, až dosud, byl přeprogramován na 191 koní.. A skutečný limit v rámci zaručené spolehlivosti je těch 200 koní.. Proto jsem netušil, zda je to stále stejná 1,6 s nastaveným výkonem pouze na 55kW a později na 75kW, nebo zda jsou to jiné motory.. Nicméně jsou-li to jiné motory, těch 55kW je málo i na mně, zvláště, pohyboval-li bych se převážně po rychlostních komunikacích..

Co se tak koukám, existuje ještě 1,6 16v -> poněvadž mám dojem, že motory 1,6i po faceliftu fungovaly klasicky na 8 ventilové technologii, co je ten 16-ti ventil vlastně zač? Dává 74kW, což je vlastně totéž, co ta novější šestnáctistovka...

Jinak jsem tady hledal něco o 1,8 20v (92kW) a chápu-li to správně, moc dobrá volba by to asi nebyla - spotřeba je dosti vysoká a výkon průměrný.. ?

Jinak co se toho faceliftu vs. předfaceliftu týče, určitě vám děkuji za názory a popřemýšlím nad tím.. O zbytkovou hodnotu mi upřímně moc nejde, neb používal-li bych to auto řekněme 4 roky, prodám jej po těch letech už za tak směšnou částku, že by rozdíl mohl dělat řekněme 10 tisíc a to není nic markantního.. Nicméně zvláště kvůli toho motoru nad tím popřemýšlím, záleží asi také hodně na nabídce, neb měl-li bych možnost v rámci rozumné ceny koupit 1,8 20v turbo, přežil bych i to, že jde o předfacelift :-)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určitě jsi mi položil zajímavou otázku :-)

Avšak dříve, než na ni odpovím, se jen zeptám: neberu-li čistě to, že bych mohl říci "nemám auto staré 13 let, mám auto staré 10 let", co přesně by mi vlastně dal navíc facelift?

Jsem blbý já?

Vždyť píšeš:

Počítám s budoucími investicemi, minimálně tedy co se vzhledu týče (= kompletně překopat interiér, předělávka na facelift, apod.),

Zkus mně osvítit a říct proč chceš po koupi investovat do změny vzhledu "...předělávka na facelift"?

Prostě nechápu proč chceš koupit předface a překopat to na face.

Za 1.: face to pak NIKDY nebude, bude to vždycky JEN PŘEKOPANÉ!

Za 2.: Prostě všechno na tom autě bude třeba o tři roky mladší. Viz tvůj dotaz 13 vs 10 let staré auto.

Namátkou face vs předface:

Plastové podběhy (předface to měla jen za příplatek, čili ne všechny), viz schnilé zadní blatníky kolem víčka nádrže. (já je tím pádem neřeším)

Čiré optiky předních světel. Kdo měl před face s klasickou optikou a teď čírou optiku u face říká, že xenony už nejsou nezbytné. (já je tím pádem neřeším)

Takových blbostí bych mohl vyjmenovat daleko více, zkrátka asi tak proč Ty chceš překopat předface na face a i tak NIKDY nedosáhneš toho, že to bude plný face.

Zkrátka tím pádem nějak pak nechápu proč se hodně majitelů předface pachtí po předělávce na face a proč ve všech fórech o škodovkách jsou vlákna s předělávkou na face s jedním s největším počtem příspěvků.

Když se koukám na faceliftovanou Octavii, vychází řádově asi na 70 tisíc..

A Ty si myslíš, že do PŘEKOPÁNÍ na face nedáš těch 20 tisíc navíc?

No na druhou stranu když koukáš po face za 70 tisíc, tak pak nevím.

Asi jsem těch 170, co jsem dal já za svoji, hrubě přeplatil.

Jenže já jezdím, kdežto kdyby stálo 70 tak vím, že budu opravovat a tepve PAK! jezdit.

A teď, po tom co s tím autem denodenně jezdím už skoro půl roku vím, že pokud budu "hovado" a budu auto jen využívat, tak jej budu využívat dalších deset let bez větší investice.

Zkrátka já už teď vím, že to nebyla špatná investice.

A taky už mám:

Tempomat,

Climatronic,

ESP,

a další věci výbavy, které nejsou nezbytně ale jsem za ně rád.

Na druhé straně vím, že je hodně lidí, kteří radějí koupí levnější auto, které od základu překopou k obrazu svému.

K nim patříš asi i Ty. Ale chtěl bych Tě upozornt na to, že krom toho, že auto vypadá, musí taky fungovat.

A neznamená, že ikdyž má auto centrál a Ty ho nepotřebuješ, že nemusí fungovat. Omyl. MUSÍ.

Chtěl jsi názory na Tvůj problém.

Názor jednoho co potřebuje auto užívat, ale neboj, jsem rád když je auto krásné, ale taky funkčí a bezproblémové, máš ode mně ;) .

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já ti určitě děkuji za názor, minimálně se nad tím zamyslím.. Diskuze by byla o ničem, kdyby mi každý napsal "jdi do toho!", to bych se nic nedozvěděl :-)

Já to beru asi z tohoto aspektu:

sám píšeš, že auto musí být funkční.. Nevím, na jak dlouho bych tu Octavii měl, proto celkově zvažuji, zda vůbec má smysl do ni investovat a nebude lepší šetřit déle a koupit si třeba ten Mercedes, kde bych většinu nedostatků řešit nemusel.. Nicméně tak či tak bych chtěl auto co nejdříve.. I kdybych si uměl představit například přechodnou jízdu s Felícií, už jen provozní náklady mi vezmou další polovinu z toho, co mi měsíčně zbude z výplaty a nového auta bych se tím tuplem už jen tak nedočkal.. Na druhou stranu bez toho auta zase nechci být kdoví jak dlouho -> z tohoto důvodu je pro mně optimum těch 50 tisíc.. možná nakonec budu investovat 100, nevím, nicméně to už bych se, jak jsem již psal, koukal po něčem jiném.. Za těch 50, max. 70 tisíc právě seženu funkční předface ve slušném stavu.. Za facelift v podobném stavu bych musel zaplatit minimálně tu stovku, ne-li 150, jako ty (těch 70 byl příklad nejlevnější nalezené Octavie po faceliftu, stav tomu samozřejmě odpovídal)..

O rzi zadního blatníku jsem neměl tušení -> pozinkování nic? Já znám i případy faceliftované Octavie se rzí pod zadním oknem 5. dveří, přitom jsem si myslel, že jsou Octavie pozinkované..

Podběhy: když se koukám na E-shopy, podběh stojí asi 500Kč => 2000Kč za 4 podběhy, neměla-li by je..

A teď, co bych měnil:

- přední světla s xenony - mám jedno, jestli koupím komplet světla se vším všudy na facelift a vyměním stávající, nebo na předfacelift a vyměním je..

- přední nárazník RS - opět bych jej musel měnit tak, či tak

- zadní nárazník RS - totéž

- kšilt RS - totéž

- koncovka výfuku RS - totéž

- 17" kola RS - totéž

- výměna výplně dveří a sedadel, L&K - totéž

- výměna stropnice (černá) se všemi díly - totéž

- zrcátka z touru - totéž

... a další prkotiny, vše sem vypisovat nebudu - samozřejmě, určitě existuje bazarovka se spoustou věcí už v základu, ale to by mi nestačilo ani těch 150 tisíc :-)

Co bych u předface musel udělat navíc:

- výměna přední výztuhy: cca. 2500Kč

- výměna tapeců, koberce, spodního dílu palubky (nebo v případě starých modelů i horního): cca. 10 000Kč

- výměna zadních světel: cca. 2000Kč

- výměna lišty 5. dveří nad RZ: cca. 1000Kč

- výměna malých blinkrů v blatníku: cca. 500Kč

- výměna blinkrů předních světel: cca. 1500Kč

V souhrnu: čistý rozdíl v součtu změn mezi face a předface by mně vyšel asi na 17500Kč, neměla-li by Octavia podběhy, tak řekněme, že na 20 tisíc

Teď možné problémy: předpokládám, že konektory se mohou lišit......

Co se stáří auta týče, ano, vždy to bude jen upravený předfacelift, nicméně já beru auto za tak staré, jak se k němu majitel choval.. A raději budu mít "98 rok v dobrém stavu, než rozpadlé "03 .. Proto bych těch investovaných 20 tisíc navíc oproti faceliftu obětoval i za cenu, že bych měl starší datum výroby, neb odměnou by mi byla stále úspora 30 - 80 tisíc..

Nicméně to je zase můj pohled na věc, možná se situace změní, na mé nynější pracovní pozici pracuji poměrně krátce a tak ještě ani nevím, jak dalece budu sahat po prémiích -> pokud se bude dařit, nebude potíž vydělat si na něco dražšího (třeba kolem těch 100 tisíc) s dalšími výdaji do roka, což by bylo ještě možná únosné..

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahá, tak v tom je problém, co se podběhů týče, tak jsem zase o něco moudřejší, děkuji :-)

Čili v podstatě jsou možnosti (beru-li předfacelift):

1) buď kupovat jen auto s podběhy a doufat, že tam jsou už od výroby

2) až to vykvete, zaplatit kolem těch 15 tisíc za nový blatník vč. laku

3) najít octavii, která dosud ty blatníky nemá poškozeny (asi malá možnost, jak na to přijít)..

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau, pokud můžu se svojí troškou do mlýna, tak já mám Octávu 1,9TDI 66kw r.v. 2001 a hoši mají pravdu, že je to nesmrtelné auto, ale s těmi Km to není vždy pravda. Já jsem u své druhý majitel a podle servisky i dokladů od výměny rozvodů km přesně sedí a má najeto 140t. km, takže ne všechny vozy musí mít stáhnuté Km nicméně většina těch levný stopro mají. Mimochodem ji prodávám, ale určitě ne za 100tis, takže podle toho taky poznáš, jak na tom vůz je. ;) Přeji mnoho štěstí při výběru a pak dej vědět, co jsi vybral :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všem děkuji za rady a odpovědi, vše si promyslím a až si po čase něco koupím, určitě dám vědět, u čeho jsem nakonec skončil :-)

EDIT: když už jsem založil toto téma, tak se rovnou zeptám: jak je na tom Fabia? Velké auto nepotřebuji a také s ní se dá trošku pohrát.. všechno je rok 2000 a vyšší a přitom jsou ceny příznivé :-)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se jednou svežeš s ctávkou do fabie by si už těžko lezl. A jinak jestli ti jde o ježdění tak kup nějakou slušnou plečku a až buděš mít love, tak koukej po lepším autě do kterýho nebudeš muset investovat. Samozřejmě kromě investicí dle tvé libosti do úprav. Koupit si předface a pak to překopávat na face mi přijde jako koupit koloběžku a předělávat ji na kolo - bez ohledu na to, že jak psal Wojnar, bude pořád jenom předface v jiným kabátě! Auto s poctivejma KM se dá najít, ale člověk je tak nedůvěřivej, že bude tak dlouho vybírat až přebere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...