katkop Vloženo 2. Květen 2011 Sdílet Vloženo 2. Květen 2011 Zdravím všechny, zakoupil jsem pro ženu krátkou fabii 1,9 TDi 74kw r.v. 2000. Po prvotní kontrole byla v pořádku a nevykazovala chyby. Po koupi se začaly ukazovat nedostatky - vypíchané piny z napojení řídící jednotky, což znemožňovalo provést diagnostiku, vyměněné budíky, načatá váha vzduchu, přidřené turbo, potřeba udělat rozvody, elektrické problémy apod. Vše jsem nechal zkontrolovat a opravit. Dnes je vozidlo dle neautorizovaného servisu v pořádku. Je to moje první TDi od Škody a očekával jsem od toho vzhledem k každodennímu dojíždění do zaměstnání hlavně ekonomickou jízdu, proto jsem ho vybral. Všichni majitelé, s kterými jsem své záměry probíral a i příspěvky zde na fóru mě utvrdily v závěru, že tento motor je v rámci spotřeby velmi ekonomický. A teď ta spotřeba- denně cca 150km kombinovaně 40/60 dálnice a město na zimních kolech 185/60 R14 já 6,7l/100km, žena 6,9l/100km na letních kolech 205/50 R16 já 7,3l/100km, žena 7,8l/100km Když pominu možné rozdíly v stylu jízdy - já jezdím sice svižně ale plynule, drahá se drží předepsaných rychlostí ale razantněji zrychluje, tak mi to stejně připadá na takto malé auto moc. Vzhledem k tolika výměnám oproti originálnímu stavu a i faktu, že mi například výměněné budíky plně nekomunikují s jednotkou (nefunguje kontrolka žhavení, kontrolka dobíjení - k tomuto moc díky za rady na fóru, už na tom pracuji), nemohu se zbavit dojmu, že něco prostě není jak by mělo být. Auto jede po provedených opravách svižně a plynule ( v porovnání s autem, které měla drahá před tímto - Escort 1,9 TD 66kW kombi - mimochodem spotřeba pod 6l/100km ). Moc Vás prosím o vaše zkušenosti a rady, co by mohlo takto vysokou spotřebu způsobovat Ještě mě napadlo nechat motor načipovat, co si o tom myslíte? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 3. Květen 2011 Sdílet Vloženo 3. Květen 2011 vezmu to od konce - čipovat auto, které já možná nějaký problém není nejlepší řešení. nejdřív opravit, pak to třeba poladit. kdyby budíky nekomunikovaly, nikam by jsi nejel. problém bude spíš někde jinde. ty odpojené piny by mohly být kvůli tomu, aby případný zloděj neměl přístup do řj. pokud ti tedy pořád nefunguje diagnostika, oprav nejdřív tohle a pak bych řešil pomocí vagu spotřebu apod. jinak není vyjímkou, že ženská má u nafťáku vyšší spotřebu než chlap, který jede svižněji. tahají to z nízkých otáček na vysoké kvalty, neřadí apod. spotřeba jde nahoru víc, než když to pojedeš s pár otáčkama navíc, než je potřeba. pokud už vag můžeš připojit, udělej log kanálů 3,10,11 na plný plyn od 1500 do 4000ot. do kopce. pak sem ten soubor hoď a podíváme se. pokud sem něco zapomněl, ptej se Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
katkop Vloženo 3. Květen 2011 Autor Sdílet Vloženo 3. Květen 2011 auto by právě již mělo být dle neautorizovaného servisu po technické stránce v pořádku kromě - nefunkční kontrolka žhavení a nefunkční kontrolka dobíjení. Přípojka VAG je již funkční a chyby nevykazuje. Mám človíčka, který se diagnostikou zaobírá čistě jako fanda na škodovky, ale servisák to není. Mohl bys mi prosím přesněji popsat, jak udělat log kanálů ? to s tím zatížením na plný plyn do kopce jsem pochopil. předpokládám, že výstupem bude nějaký graf nebo soustava údajů, z které si uděláš nějaký obrázek o průběhu výkonu, zrychlení, spotřeby, otáčkách apod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 8. Květen 2011 Sdílet Vloženo 8. Květen 2011 (editace) omlouvám se za zdržení. pro vag-com 304 a podobné: vlezeš do řj motoru - měřené hodnoty - ve 3 řádcích naklikáš kanály 3, 10 a 11, dole vybereš "protokol log"-nějak to pojmenuješ a pak už jen před měřením stačí kliknout na "start", provést jízdu kopce na plný plyn od 1,5t do 4t otáček, potom dáš "stop". výsledek je soubor csv (složka, kde máš vag-com, podsložka logs), který si můžeš otevřít třeba v prográmku dieselpower logview, který ti to zobrazí buď jako tabulku hodnot a nebo vykreslí graf. ten pak můžeš hodit někam, kde si to můžem stáhnout a kouknout se. jinak k těm kontrolkám - když vlezeš do řj přístrojovky a dáš test akčních členů, rozsvítí se? Editováno: 8. Květen 2011, autor: boobika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mouse Vloženo 16. Květen 2011 Sdílet Vloženo 16. Květen 2011 Nerozsvítí, test akčních členů přístrojovky jsem mu dělal, ale ani kontrolka dobíjení ani žhavení se při testu nerozsvítila. Na ten log kanálů ještě nebyl čas, ale provedem v co nejkratší době... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mouse Vloženo 18. Květen 2011 Sdílet Vloženo 18. Květen 2011 Ahoj chlapi, tak jsme provedli ten log kanálů a tady jsou výsledky. Snad vám to bude nápomocné v dalších radách co a jak ;-) Nejde mi přiložit příloha, tak je to na ulozto.cz LINKY: http://www.ulozto.cz/9041781/fabia-zdenda-kopec-csv http://www.ulozto.cz/9041782/fabia-zdenda-dalnice-csv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 18. Květen 2011 Sdílet Vloženo 18. Květen 2011 log k podělání teda. chybí tam to nejdůležitější a sice otáčky od 1500 do 2500. dělá se to do kopce, např. na 4kvalt, při 1500 cupneš na plyn a držíš co to jde (aspoň do 3000). pokud je kopec krátký, lze to udělat na trojku. nicméně i z toho mála co je k dispozici, je vidět, že váha vzduchu dává o trošku málo. na spotřebu a výkon to vliv může mít a zřejmě má. zkus ji vytáhnout (i z toho tubusu, co je nasazený v hadicích), prostříknout sprejem na čištění brzd a potom ve vagu vymazat adaptační hodnoty. potom znovu log. pak budeme řešit dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mouse Vloženo 18. Květen 2011 Sdílet Vloženo 18. Květen 2011 Aha aha, tak my se polepšíme s tím logem :-), díky za radu, majitel to zkusí a pak to znovu napíchnem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 19. Květen 2011 Sdílet Vloženo 19. Květen 2011 jen pro klid duše bych dodal, že po prostříkání čističem na brzdy je potřeba to nechat uschnout. měl jsem totiž jednoho experta, který to tam fiknul "mokré" a honem startoval. a hlavně na tu samotnou váhu ničím nešahejte - jen prostříknout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 19. Květen 2011 Sdílet Vloženo 19. Květen 2011 (editace) Tak jestli do toho můžu vstoupit, ten log je děs běs ale i z toho mála co tam je teda podle mně je váha ok, nic kvůli čemu by to nemělo jet,nebo to mít velikou spotřebu. Prostříknout ji preventivně není na škodu, ale žádný zlepšení rozhodně nečekej. Hledal bych závadu ůplně někde jinde. Hlavně tohle nejsou logy,ale prasečina Editováno: 19. Květen 2011, autor: juke.box Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 19. Květen 2011 Sdílet Vloženo 19. Květen 2011 (editace) no moc ok není, je pod požadavkem (sice ne moc, ale je), ale jak už jsem psal, chybí tam ty nejdůležitější otáčky. jinak když to budeš dělat znovu, kouknul bych do měřených hodnot na skupinu 004, pole 4 a potom skupina 013 (u zahřátého motoru) a napiš hodnoty z obou skupin. Editováno: 19. Květen 2011, autor: boobika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 20. Květen 2011 Sdílet Vloženo 20. Květen 2011 pokud auto jede a táhne jak má, zaměřil bych se na to co píše boobika a mrkl na VAGu na kanál 004 a poslední čtvrté políčko (hoď sem hodnoty)....jestli byly dělaný rozvody může být chyba právě tam.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hitak Vloženo 1. Červen 2011 Sdílet Vloženo 1. Červen 2011 (editace) podobny problem mam aj ja... ATD r.v.2000, kupoval som ho v r.2008 so 140000km, vtedy sa spotreba drzala nieco nad 5 - 5,3l/100km a auto tahalo na vsetkych kvaltoch plynule, pneu boli 180/60 R14...postupne sa to zhorsovalo, citelne slabne aj ucinok turba, resp nie na vsetkych kvaltoch zrychluje plynule a v tom spektre otacok ako ma...a so spotrebou sa neviem dostat pod 6,3 až 6,5l pri normalnej plynulej jazde, a to ani na zimnych 195/50 R15 ani na letnych 205/40 R17 (skusal som aj na letnych z FII 195/55 R15)... aktualne ma auto najazdene cca 180000, vcera vymenene rozvody, naplne, filtre, pred tyzdnom zaslepeny a vycisteny EGR...nepomohlo, motor sa sprava stale rovnako, na 2ke, 3ke potiahne odspodu akonahle sa dostane nieco nad 2000 koniec a 4ka,5ka nula bodov...neviem ci to bude v podtlaku alebo vaha vzduchu, uz som pozeral aj potrubie k IC...najlepsie asi bude urobit tie logy z VAGu... Editováno: 1. Červen 2011, autor: hitak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 2. Červen 2011 Sdílet Vloženo 2. Červen 2011 dej ve VAGu blok hodnot 3,10,11 a udělej LOG na 4 kvalt od 1500ot plný plyn do 4000ot a dej to sem jinak mrkni ve VAGU na hodnoty viz výše, tedy kanál 4 poslední políčko (nastavení rozvodů)...a pak ještě mrkni po delší jízdě na kanál 7, poslední políčko (tepota motoru)..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hitak Vloženo 2. Červen 2011 Sdílet Vloženo 2. Červen 2011 díkes kibi, cez vikend sa snad podari napichnut to na nb a uvidime co nam to naloguje...len dufam ze to nebude nic vazne, uz som z toho zufaly Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LupinusCor Vloženo 31. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2011 (editace) Ahoj,,, mám zajímavou zkušnost pro všechny, které trápí spotřeba:rtfm: na F1RS. ¨ Při poruše, např závada abs/esp(může být i vadné ložisko) se přepne do "nouzového" režimu(cosby odpustí) a rapidně se zvíší spotřeba. Pozor, například autorizovaný servis Škoda v Chabrech(vedle AAA) byl naprosto neschopný a vysokou spotřebu(průměr12-15l) sváděl na "těžkou nohu" a na chiptuning..... Po výměně ložiska a tím pádem zrušení závady čidla abs/esp,,, jezdím po praze za 6litrů :-) Třeba to do budoucna někomu pomůže.... Editováno: 31. Srpen 2011, autor: LupinusCor 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.