Publikováno Květen 16, 201114 r Zdravím!! Chcel by som sa opýtať, či sa dá nejako nastaviť spojka, aby zaberala skôr a nie až tesne pred pustením pedálu. ďakujem...
Květen 16, 201114 r Jj taky jsem byl s tím kdysi v servisu a řekli mi, že je hydraulická a je tam nějaký samodostavovací váleček a nelze tedy dostavit.. Zlatý lanko.. :D Upraveno Květen 16, 201114 r od Jarys
Květen 16, 201114 r Autor Ouuu... nová spojka, tak to je drahý špás,,,, no ale tak zatiaľ s ňou nie sú žiadne problémy, pýtam sa len pre info. lebo na inom aute mi zaberala už od podlahy.... inak, dík za odpoveď!! Upraveno Květen 16, 201114 r od Louki1
Květen 16, 201114 r :palec2:Drahy spas??? Za 100euro mas komplet spojku. Este mozes mat hydraulicky valcek zly na ovladanie spojky.
Květen 16, 201114 r Autor 100€ :D fakt... :D ty kokos ja som našiel za 290 € no a pre mňa ako študenta je to dosť také... :D fúúúú, až mi odľahlo... 100€ ešte zvládam... :D no a ako zistím či treba ten valček alebo celú spojku? .... či to už bude musieť mechanik na to mechanik pozrieť??? Upraveno Květen 16, 201114 r od Louki1
Květen 16, 201114 r Zaklad je napisat kolko mas najazdenych km na aute a podla toho sa da posudit ci je zla spojka. KED mas najazdenych 30 000km tak moze bit vadny len valcek a ked mas viac km tak spojka. Chod postupne: Odvzdusnit. Skontrolovat valcek ci spravne funguje. Az potom vymena spojky. LINK: Spojka komlet za 100 euro : http://www.skoda-dil...4mpi-fabia.html Lamelu spojky kupis za 30euro. Upraveno Květen 16, 201114 r od PROCHY603
Květen 16, 201114 r Autor aha... no mám 76800 km najazdených... ale tak takéto niečo ako je odvzdušnenie už radšej prenechám mechanikovi...
Květen 18, 201114 r Já měl stejný problém ale u 1.4 16V 74kW. Spojka zabírala až uplně u konce, ale neklouzala. Poznáš to tak, když hrabeš nebo jedeš do prudkého kopce na 5tku a přidáš prudce plyn. Nesmí vystřelit otáčky. Jelikož mi to taky vadilo, tak jsem koupil novou spojkovou sadu lozisko, lamela, pritlacny talir od firmy LUK RepSet. Po rozdělání převodoky jsme zjistili, že lamela byla bez problému, ale byl špatný přítlačný talíř, proto to zabíralo od vrchu. Takže by ještě asi dlouho vydržela, ale jak říkám.. vadilo mi, že zabírá až u vrchu. Nicméně pokud kvůli tomu rozděláváš převodovku, tak bych to vyměnil rovnou vše a budeš mít dlouho zase klid. Mě jen trvalo asi 250 km, než jsme si zvykl na to, že spojka zabírá uplně odspodu , ale zachvilku bez problému Upraveno Květen 18, 201114 r od Ondraasek
Květen 18, 201114 r Autor tak mne to nevadí, ja už som si na to zvykol. Akurát že mechanik mi hovoril že by mohla zaberať aj skôr a že časom môže začať prešmykovať. No ale zas auto má iba 77 000 km, takže dúfam že to ešte vydrží....
Květen 20, 201114 r nechcel som zakladat nove forum tak som to dal sem... tak ze dnes ako som siel mi zacal spojkovy pedal lahsie ist a zacali sa tazsie radit rychlosti a spiatocka ide obcas cez zuby.. mam nabehane 150k tak sa chcem spytat ci moze pomoct aj to odvzdusnenie alebo je lamela out?? ci celu spojku rovno?? dakujem za odpovede
Květen 20, 201114 r este by som sa chcel spytat ked ste to niekto menili uz tak ze kolko vas to stalo komplet aj s pracou vdaka Upraveno Květen 20, 201114 r od Ahdul
Květen 20, 201114 r Já koupil na fabii 1.4 74 kW za 2400 spojku LUK RepSet a práce 1500,-. Na 1.4 Mpi můžeš koupit třeba zde: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/102026-spojka-1-4mpi-fabia.html a domluv sese servisákem, jestli ti to udělá, když mu dodáš svůj materiál. Oni to občas berou z autokelly a tak a chtějí to prodat sami, protože tam mají tučné rabaty z materiálu a na kelly je to drahý..právě kvůli těm rabatům :-) Upraveno Květen 20, 201114 r od Ondraasek
Květen 20, 201114 r Autor no a ešte by sa suma dala znížiť, keby sa dohol so servisákom aby mu to spravil bez faktúry... cena by bola urcite nizsia....
Květen 21, 201114 r Louki1: to taky, ale u nás to tu dělá každej bez faktury . Ale samozdřejmě je to taky možnost :-)
Květen 24, 201114 r no odvzdusnil som ju a rychlosti idu hadzat uz normalne ale obcas sa mi zda ze ked sa rozbieham na jednotke tak su citim jemne vibracie ktore som pred tym nepozoroval neviem mozno to robilo aj pred tym len som tomu nejak nevenoval pozornost...a rad by som sa spytal ze ked sa zavzdusnila ako sa to mohlo stat??
Květen 24, 201114 r Když vytáhnete manžetu okolo řadící páky tak je tam na nálitku oko které se pomocí blokovacího klíče (slabý vrták , imbus klíč) ustaví do pozice ( zablokování řadící páky a konzole řazení) po té v motor. prostoru mezi blokem a baterii je taková plastová tyč s pružinou na konci s otočným koužkem. odjistit tyč a oba protikusy vůči sobě stlačit zajistit, vytáhnout blokovací klíč z konzole a řadící páky a je hotovo
Květen 24, 201114 r Jak to tu tak ctu, tak jsem si vzpomel, ze na 4.rs mi pri zatezi vibruje saltrpaka...jako vibrace jdou citit jen kdyz ji chytim, jinak se paka netrepe. Muze to byt zavzdusneninm nebo tim ze by bylo treba seridit ty bovdeny?
Květen 25, 201114 r Autor a pri preradovani alebo radeni spiatocky sa deje nieco?? Upraveno Květen 25, 201114 r od Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Květen 25, 201114 r No nechaval jsem nedavno menit na spojce....kurde ted si nevzpomenu, ale bylo to spojeno s tim, ze razeni slo ztuha...ted jde lehce, ale sem tam to zadrhne, klasika, staci pustit spojku a znova a uz jde. Za jizdy v pohode, jen to neni tak hladke jako u 16V nebo treba u nove 1.2TSI, tam nejdou citit zadne "prekazky" v razeni. U mne to trochu citit jde, myslim jako ze po draze razeni je to misty lehci, potom tezsi, potom lehci a potom v poradku zapadne. Ale co jsem se docetl, tak by to mohlo byt prave temi bovdeny.
Květen 29, 201114 r Proměnný odpor páky při přeřazování, kdy ji jakoby musíš přetlačovat přes měkké "hrby", je naprosto normální - souvisí to s přesouváním řadicích táhel přes aretační mechanismus, který zajišťuje jednotlivé "kvalty" proti samovolnému vysunutí. Kdybys tam tu aretaci neměl, musel bys šatrpáku držet na potřebné pozici celou dobu, po kterou chceš mít zařazený zvolený stupeň. U moderních převodovek je ten aretační mechanismus svázaný se spojkou - abys nemohl ani omylem přeřadit při sepnuté spojce (bez sešlápnutí neboli "v tahu"). Takhle mi to bylo řačeno mechanikem, když jsem se ptal, proč mi nejde u formana řadit jak jsem byl zvyklý ze šáde s meziplynem - vyřazovat jen s mírným ubráním plynu bez sešlápnutí spojky a opožděným ubráním plynu dát meziplyn. Je možné, že při opotřebování spojky nebo při její výměně se tahle vazba resp. její nastavení posune a aretace není ani při plném vykopnutí spojky "úplně odemčená", takže ty "hrby" (části dráhy při řazení, kde páka klade mírně zvýšený odpor proti posunutí) jsou výrazněji cítit. Upraveno Květen 29, 201114 r od Ekkar_z_Bastlírny
Květen 29, 201114 r Diky, zajimave. To ze ma Fabia misto tech tycek bovdeny asi zase tekovy vliv mit nebude. Ale ja mam pocit, jako by to neslo presne po te spravne draze, jako bych jel mimo kulisu razeni, pritom radici paku ovladam celkem jiste spravne (rozumeno radim presne podle kulisy razeni), tak mne napadlo, jestli neni treba seridit ty bovdeny. Ale dost mozna to bude ta aretace, problem je, ze jsem s jinym MPI nejel, a kdyz byla Fabka nova, tak jsem ji neridil. Ridil jsem 16V, ale tam je jina prevodovka, s lehcim chodem. Takze nakonec je dost mozne, ze to je jen v mezich bezneho opotrebovani. Spis bymne zajimalo to vibrování na 4.p.s. :-/
Červenec 28, 201411 r Dobrý den, ahoj Škodováci, mám na Vás dotaz. Mám Fabii Junior 1.4 MPI (azf, 44kw) najeto 137k. Když stojím v prudkém kopci a chci se rozjet tak pouštím spojku a mám pocit, že se snad ani nerozjedu. Rozjede se až když je spojka téměř nahoře. Nevíte čím to je? Jinak spojka bez problému neprokluzuje nic. Když nestojím právě v prudkém kopci tak její záběr je "v normálu" (zabírá skoro od spoda). Nevíte co s tou spojkou bude? Mockrát děkuju za všechny odpovědi.
Červenec 28, 201411 r Hm mám pocit,že tě výměna spojky brzo nemine. Tohle je normální jev opotřebené spojky.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.