Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím!!

Chcel by som sa opýtať, či sa dá nejako nastaviť spojka, aby zaberala skôr a nie až tesne pred pustením pedálu.

ďakujem...

Neda sa!!! Skus odvzdusnit ak nepomoze tak vymena-nova spojka.:)

Jj taky jsem byl s tím kdysi v servisu a řekli mi, že je hydraulická a je tam nějaký samodostavovací váleček a nelze tedy dostavit.. :( Zlatý lanko.. :D :D ;)

Upraveno od Jarys

  • Autor

Ouuu... nová spojka, tak to je drahý špás,,,, :feve:

no ale tak zatiaľ s ňou nie sú žiadne problémy, pýtam sa len pre info. lebo na inom aute mi zaberala už od podlahy....

inak, dík za odpoveď!!

Upraveno od Louki1

:palec2:Drahy spas???:smich: Za 100euro mas komplet spojku.

Este mozes mat hydraulicky valcek zly na ovladanie spojky.

  • Autor

100€ :D :D fakt... :D :D :D ty kokos ja som našiel za 290 € no a pre mňa ako študenta je to dosť také... :D :D fúúúú, až mi odľahlo... 100€ ešte zvládam... :D :D

no a ako zistím či treba ten valček alebo celú spojku? .... či to už bude musieť mechanik na to mechanik pozrieť???

Upraveno od Louki1

Zaklad je napisat kolko mas najazdenych km na aute a podla toho sa da posudit ci je zla spojka. KED mas najazdenych 30 000km tak moze bit vadny len valcek a ked mas viac km tak spojka.

Chod postupne: Odvzdusnit. Skontrolovat valcek ci spravne funguje. Az potom vymena spojky.

LINK: Spojka komlet za 100 euro : http://www.skoda-dil...4mpi-fabia.html

Lamelu spojky kupis za 30euro.

Upraveno od PROCHY603

  • Autor

aha... no mám 76800 km najazdených... ale tak takéto niečo ako je odvzdušnenie už radšej prenechám mechanikovi...

Já měl stejný problém ale u 1.4 16V 74kW. Spojka zabírala až uplně u konce, ale neklouzala. Poznáš to tak, když hrabeš nebo jedeš do prudkého kopce na 5tku a přidáš prudce plyn. Nesmí vystřelit otáčky. Jelikož mi to taky vadilo, tak jsem koupil novou spojkovou sadu lozisko, lamela, pritlacny talir od firmy LUK RepSet. Po rozdělání převodoky jsme zjistili, že lamela byla bez problému, ale byl špatný přítlačný talíř, proto to zabíralo od vrchu. Takže by ještě asi dlouho vydržela, ale jak říkám.. vadilo mi, že zabírá až u vrchu. Nicméně pokud kvůli tomu rozděláváš převodovku, tak bych to vyměnil rovnou vše ;) a budeš mít dlouho zase klid. Mě jen trvalo asi 250 km, než jsme si zvykl na to, že spojka zabírá uplně odspodu :D, ale zachvilku bez problému ;)

Upraveno od Ondraasek

  • Autor

tak mne to nevadí, ja už som si na to zvykol. Akurát že mechanik mi hovoril že by mohla zaberať aj skôr a že časom môže začať prešmykovať. No ale zas auto má iba 77 000 km, takže dúfam že to ešte vydrží....huh.gif

nechcel som zakladat nove forum tak som to dal sem... tak ze dnes ako som siel mi zacal spojkovy pedal lahsie ist a zacali sa tazsie radit rychlosti a spiatocka ide obcas cez zuby.. mam nabehane 150k tak sa chcem spytat ci moze pomoct aj to odvzdusnenie alebo je lamela out?? ci celu spojku rovno?? dakujem za odpovede :)

este by som sa chcel spytat ked ste to niekto menili uz tak ze kolko vas to stalo komplet aj s pracou vdaka

Upraveno od Ahdul

Já koupil na fabii 1.4 74 kW za 2400 spojku LUK RepSet a práce 1500,-. Na 1.4 Mpi můžeš koupit třeba zde: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/102026-spojka-1-4mpi-fabia.html a domluv sese servisákem, jestli ti to udělá, když mu dodáš svůj materiál. Oni to občas berou z autokelly a tak a chtějí to prodat sami, protože tam mají tučné rabaty z materiálu ;) a na kelly je to drahý..právě kvůli těm rabatům :-)

Upraveno od Ondraasek

  • Autor

no a ešte by sa suma dala znížiť, keby sa dohol so servisákom aby mu to spravil bez faktúry... cena by bola urcite nizsia....

Louki1: to taky, ale u nás to tu dělá každej bez faktury ;). Ale samozdřejmě je to taky možnost :-)

no odvzdusnil som ju a rychlosti idu hadzat uz normalne ale obcas sa mi zda ze ked sa rozbieham na jednotke tak su citim jemne vibracie ktore som pred tym nepozoroval neviem mozno to robilo aj pred tym len som tomu nejak nevenoval pozornost...a rad by som sa spytal ze ked sa zavzdusnila ako sa to mohlo stat??

Když vytáhnete manžetu okolo řadící páky tak je tam na nálitku oko které se pomocí blokovacího klíče (slabý vrták , imbus klíč) ustaví do pozice ( zablokování řadící páky a konzole řazení) po té v motor. prostoru mezi blokem a baterii je taková plastová tyč s pružinou na konci s otočným koužkem. odjistit tyč a oba protikusy vůči sobě stlačit zajistit, vytáhnout blokovací klíč z konzole a řadící páky a je hotovo :)

Jak to tu tak ctu, tak jsem si vzpomel, ze na 4.rs mi pri zatezi vibruje saltrpaka...jako vibrace jdou citit jen kdyz ji chytim, jinak se paka netrepe. Muze to byt zavzdusneninm nebo tim ze by bylo treba seridit ty bovdeny?

  • Autor

a pri preradovani alebo radeni spiatocky sa deje nieco??

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.

No nechaval jsem nedavno menit na spojce....kurde ted si nevzpomenu, ale bylo to spojeno s tim, ze razeni slo ztuha...ted jde lehce, ale sem tam to zadrhne, klasika, staci pustit spojku a znova a uz jde. Za jizdy v pohode, jen to neni tak hladke jako u 16V nebo treba u nove 1.2TSI, tam nejdou citit zadne "prekazky" v razeni. U mne to trochu citit jde, myslim jako ze po draze razeni je to misty lehci, potom tezsi, potom lehci a potom v poradku zapadne. Ale co jsem se docetl, tak by to mohlo byt prave temi bovdeny.

Proměnný odpor páky při přeřazování, kdy ji jakoby musíš přetlačovat přes měkké "hrby", je naprosto normální - souvisí to s přesouváním řadicích táhel přes aretační mechanismus, který zajišťuje jednotlivé "kvalty" proti samovolnému vysunutí. Kdybys tam tu aretaci neměl, musel bys šatrpáku držet na potřebné pozici celou dobu, po kterou chceš mít zařazený zvolený stupeň. U moderních převodovek je ten aretační mechanismus svázaný se spojkou - abys nemohl ani omylem přeřadit při sepnuté spojce (bez sešlápnutí neboli "v tahu"). Takhle mi to bylo řačeno mechanikem, když jsem se ptal, proč mi nejde u formana řadit jak jsem byl zvyklý ze šáde s meziplynem - vyřazovat jen s mírným ubráním plynu bez sešlápnutí spojky a opožděným ubráním plynu dát meziplyn. Je možné, že při opotřebování spojky nebo při její výměně se tahle vazba resp. její nastavení posune a aretace není ani při plném vykopnutí spojky "úplně odemčená", takže ty "hrby" (části dráhy při řazení, kde páka klade mírně zvýšený odpor proti posunutí) jsou výrazněji cítit.

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

Diky, zajimave. To ze ma Fabia misto tech tycek bovdeny asi zase tekovy vliv mit nebude. Ale ja mam pocit, jako by to neslo presne po te spravne draze, jako bych jel mimo kulisu razeni, pritom radici paku ovladam celkem jiste spravne (rozumeno radim presne podle kulisy razeni), tak mne napadlo, jestli neni treba seridit ty bovdeny. Ale dost mozna to bude ta aretace, problem je, ze jsem s jinym MPI nejel, a kdyz byla Fabka nova, tak jsem ji neridil. Ridil jsem 16V, ale tam je jina prevodovka, s lehcim chodem. Takze nakonec je dost mozne, ze to je jen v mezich bezneho opotrebovani. Spis bymne zajimalo to vibrování na 4.p.s. :-/

  • 3 roky později...

Dobrý den, ahoj Škodováci,

mám na Vás dotaz. Mám Fabii Junior 1.4 MPI (azf, 44kw) najeto 137k. Když stojím v prudkém kopci a chci se rozjet tak pouštím spojku a mám pocit, že se snad ani nerozjedu. Rozjede se až když je spojka téměř nahoře. Nevíte čím to je? Jinak spojka bez problému neprokluzuje nic. Když nestojím právě v prudkém kopci tak její záběr je "v normálu" (zabírá skoro od spoda). Nevíte co s tou spojkou bude?

Mockrát děkuju za všechny odpovědi.

Hm mám pocit,že tě výměna spojky brzo nemine. Tohle je normální jev opotřebené spojky.

No na 137tis. je to trochu skoro. Maš ten voz od nova či kupene ako jazdene.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.