Přejít na obsah

Anketa poruchovosti TSI - závady, poruchy motoru


hurfo

Prosim ludi ktory TSI nevlastnia aby sa hlasovania nezucastnili.  

787 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Při použití vhodného oleje, jeho včasné výměně a rozumném zacházení to neudělá nic zásadního. Samozřejmě že je opotřebení motoru větší, ale to platí obecně, ne jenom pro TSI. TSI nemá filtr pevných částic, aby jsme se museli obávat krátkých jízd jako majitelé turbodehtů.

Když budeme porovnávat TSI a HTP, tak mne nenapadá nic, co by na TSI trpělo víc než u HTP. Naopak díky uzavírání vodního čepadla a tím omezení cirkulace chladící kapaliny je TSI o fous vhodnější pro krátké jízdy, protože dojde k rychlejšímu ohřevu hlavy a válců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Atnarfusi,ano,ale to je jen obecná proklamace o té vodní pumpě a rychlejším ohřevu hlavy a válců,v praxi se to nějak nedaří. V zimě to netopí a ohřev motoru na provozní teplotu je velice zdlouhavý. Je možné,že již proběhla nějaká úprava na v současnosti prodávaných Fabiích 1.2 TSI,aby to topilo dřív,ale to nevím jistě. V zimě jsou krátké trasy s 1.2 TSI bez výhřevu sedaček utrpením,náběh topení je ale hóódně pomalý. Nemohu to srovnat s HTP,protože jsem s nim nikdy nejel. Ale i Felicia,nebo moje předchozí Fabia 1.4 16V topila daleko rychleji,než toto TSI. Mě napadají stížnosti některých majitelů TSI,že jim na krátkých trasách přibývá olej - dostává se tam benzín. A spotřeba na nějaké popojíždění po několika málo km je v zimě klidně i 10 litrů.

Pandoro,já bych na cukání po Praze koupil co nejjednodušší motor,tzn. buď HTP,nebo 1.4 16V. U nás ve firmě už na to asi také přišly,po TSI se zatím kupují Fabie 1.4 16V. Ale třeba jen dostaly nějakou slevu,no nevím. Specifikum našich jízd je v průměru cca 20 startů denně,poskakování po několika málo km,pak i třeba 8 km v kuse :rolleyes: ,vše víceméně po západním okraji města.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pawouk: musim te trochu uklidnit,ja mezi intervalama dolevam asi litr a pul,a to jezdim hodne slusne,vetsinou 25km vdalenosti a nekdy i zase kilometrove vzdalenosti a u vzduchoveho filtru jsem to mel take od oleje,ale filtr byl v poradku,me se to zda take dost,ale to prijedes do servisu a vsechno je normalni,jinak prumer mam 5,0 takze auto nepretezuju a take to papa :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k tomu ohřevu motoru,

jsem majitelem fabie 1.2 TSI 63kw, výroba koncem roku 2011. Minulý týden ráno 2,5°C, se ručička teploměru přesunula na 90°C po 3 km (trasa: roviny, dolu z kopce! max. rychlost 50 km/h) je pravda, že jsem neměl zapnuté topení, ale myslím, že zahřátý motor po 3 km není zas taková katastrofa, zvlášť když potom zapnu topení na max a auto je v mžiku vytopené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě pomalý náběh topení je důsledek uzavřeného čerpadla. Když čerpadlo nehoní vodu, nemůže to topit. Motor se ale zahřívá o to rychleji, protože mu topení vodu neochlazuje.

Mám Felicii 1.6. Ta topí již po dvou kilometrech jízdy. Důsledkem toho ale je, že se po městě v zimě se dostane teplota vody na pracovní hodnotu za velice dlouhou dobu. To motoru opravdu neprospívá a projevuje se to i na spotřebě. Dostat se pod 12 litrů je zázrak. Kompenzuji to tím, že když nemusím tak netopím dřív, než se teplota motoru dostane alespoň na 70st.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@kely,no vidíš,ty ale máš novější model a o tom jsem tam psal. To u té mé,a nejenom u ní,naprosto nehrozí. A za mrazu už vůbec. Tam na to nestačí ani 10 km. Navíc to je jen teploměr chladící kapaliny,ten je takový "orientační". Olej budeš mít na provozní teplotě tak po 10 km,v mrazech i víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě pomalý náběh topení je důsledek uzavřeného čerpadla. Když čerpadlo nehoní vodu, nemůže to topit. Motor se ale zahřívá o to rychleji, protože mu topení vodu neochlazuje.

Mám Felicii 1.6. Ta topí již po dvou kilometrech jízdy. Důsledkem toho ale je, že se po městě v zimě se dostane teplota vody na pracovní hodnotu za velice dlouhou dobu. To motoru opravdu neprospívá a projevuje se to i na spotřebě. Dostat se pod 12 litrů je zázrak. Kompenzuji to tím, že když nemusím tak netopím dřív, než se teplota motoru dostane alespoň na 70st.

Já mám naprosto opačnou zkušenost:

- Felicie 1.3 se při teplotách pod nulou ohřála na 90° po relativně krátké trase a také řádně topila,navíc si tu teplotu rychle obnovlla po krátkých přestávkách v jízdě

- Fabia TSI se mi pod nulou při stejném stylu provozování a stejných trasách neohřeje na 90°C ani za celý den. O teplotě oleje ani nemluvím. A nejsem sám,kolegové mají to samé,akorát o půl roku mladší. Takových majitelů tohoto skvostu je hromada. Všechno jsou to fičury naprd kvůli ekoteroristickým výmyslům a emisím,ve skutečnosti to v zimě žere jak kráva a ještě je v tom zima. Tečka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

felda 1.3 nejlepší auto na topení... ujedu 500metrů a fučí z toho vlažný vzduch, po kilometru topí...

fabia 1:4 no, vlažný vzduch fičí taky celkem brzo, ale skutečně teplý tak 3km.. ale topí taky vcelku brzo, ale feldě se nevyrovná, navíc fabča spinká v garáži a felda má studený odchov..

do dalšího auta si ale dám vyhřívání sedaček.. z časových důvodů jsem musel vzít skladovku a vadí mi to a to docela dost v zimě ty studený sedačky nic moc.. :-( zajímalo by mě kolik by stála dodělávka, nevíte někdo jestli vyhřívání sedaček někdo v okolí brna umí dodělat?

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při použití vhodného oleje, jeho včasné výměně a rozumném zacházení to neudělá nic zásadního. Samozřejmě že je opotřebení motoru větší, ale to platí obecně, ne jenom pro TSI. TSI nemá filtr pevných částic, aby jsme se museli obávat krátkých jízd jako majitelé turbodehtů.

Když budeme porovnávat TSI a HTP, tak mne nenapadá nic, co by na TSI trpělo víc než u HTP. Naopak díky uzavírání vodního čepadla a tím omezení cirkulace chladící kapaliny je TSI o fous vhodnější pro krátké jízdy, protože dojde k rychlejšímu ohřevu hlavy a válců.

Pokud se jen z principu podíváš na ta hebla tak TSI je plné serepetiček a ta nejnáchylnější věc turbo zrovna hrc cuk v lásce nemá. HTP je i kratšeji zpřevodováno a tudíž i spojka by mohla miň trpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S citlivostí turba se to dost přehání. Pořád jsou to pouze dvě vrtule na společné štángli. Tedy nic složitého, kde by docházelo k velké mechanické zátěži součástek po nastartování. Studeným startem daleko víc trpí pístní skupina a vačkový hřídel. To zda motor dlouhodobě přežije studené starty, je hlavně o oleji. Kdo parkuje venku, měl by používat olej 0W-40 a při krátkých jízdách měnit po 8-10k km. Navíc by měl po nastartování nechat motoru krátký moment na promazání. To vše ale platí i pro atmosférické motory.

TSI je složitější, ale dá se s ním jezdit na nižší otáčky. HTP aby to vůbec jelo, musíš točit alespoň na střední otáčky a tím v zimě trpí možná víc než TSI.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k tomu ohřevu motoru,

jsem majitelem fabie 1.2 TSI 63kw, výroba koncem roku 2011. Minulý týden ráno 2,5°C, se ručička teploměru přesunula na 90°C po 3 km (trasa: roviny, dolu z kopce! max. rychlost 50 km/h) je pravda, že jsem neměl zapnuté topení, ale myslím, že zahřátý motor po 3 km není zas taková katastrofa, zvlášť když potom zapnu topení na max a auto je v mžiku vytopené.

To je nesmysl, stačí se podívat na skutečnou teplotu motoru zobrazovanou na MaxiDotu, případně porovnat teplotu chladicí kapaliny s teplotou oleje - kdo nemá Maxíka, musí použít VAG kabel a notebook. Skutečnou teplotu motoru musí vyčíst z dat pro ŘJ motoru, kde nejsou ojebaná. "Teploměr" na palubní desce je oblbovadlo, nemá se skutečným měřidlem nic společnýho, jeho údaj je "digitálně filtrovaný", takže "normální teplotu motoru" ukazuje v celým rozmezí už od cca 45°C - brzo po minimálním ohřátí vyskočí na údaj "normální teplota" a zůstane tam viset, i když teplota kapaliny lítá jako čert po svěcený vodě ±20 až 25°C až někam k teplotě 98°C - pak teprve se rafika pohne dál a po chvíli se rozsvítí kontrolka indikující přehřívání. U aut vyrobených po roce tuším 2009, která mají modrou kontrolku "studeného motoru" tato kontrolka zhasíná právě už při oněch cca 45°C, kdy ale už rafičkový teploměr začíná indikovat "normálních 90°C"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jasně, topení umí ohřát vzduch už když je kapalina ohřátá někam právě k těm 45-50°C. A o tom to právě je - TSI má čerpadlo odpojený dokud nemá aspoň těch 50°C v hlavě, takže z ventilace se celou tu dobu valí studenej vzduch zvenčí - pokud teda není v agregátu klimatizace zařazenej elektrickej topnej článek, běžně instalovanej u dieselových motorizací. Ten umí ohřát vzduch během několika desítek sekund po startu... Teprve až když TSI "sepne" čerpadlo, dostane se ohřátá voda do topnýho okruhu - pak auto začne topit i pro pasažéry, do té doby je to ale tyran a nelida a v "zájmu ekologie" přivádí posádku k šílenství kosou jak v ruským filmu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám výrobu konec 2011

Dnes jsem zkoušel topení. Ráno studený motor, topení na max a teplý vzduch jsem citil po 1km a to se ručička teploměru ještě nehnula do 2-3km od rozjezdu. Teplotu oleje 50C byla na 4km. Nezdá se mě že by bylo vypnuté čerpadlo, když po 1km foukal teplý vzduch a teploměr byl na nule.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@metas: No vidíš,podle mě by se na těch 15 000 km nemělo u moderního motoru nic dolévat,jinak se vracíme do doby Škody 120,nemyslíš?

aspon menime olej za jizdy a motor nam dele vydrzi :kol-28: neumim si to take vysvetlit,ze nekomu jo a nekomu ne,pritom prumerove tolerance na pistnich drazkach v prumeru jsou velike tak kolem 1.5 az 3 desetiny tam se moderni stroj musi vejit i kdyby nechtel ten to dela do stovky,jedine ze potom zmenili nejakou toleranci,nebo zajetim,nevim,ja uz na zavady docela rezignoval,v autoservise Porsche HK je vse normalni,ale kdyz jsem byl pred 14 dny na dnech otevrenych dveri v kvasinch,tak tam me lidi od skodovky co stali u motoru rekli,ze jestli s necim nesouhlasim ze strany servisu,tak mam pravo si nechat zavadu proverit nezavislim technikem,ktery prijede ze MB,ale jestli to pomuze to nevim,ale aspon na ne vytvorim trochu tlak,jinak k topeni,me to topi tak po 13 km,jeste ze mam vzhrivane sedacky,kterou me mimochodem menili,nedalo se na ni sedet,uvnitr byla propalena,ale jinak ohreji pekne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboli na couračky po Praze je vhodnější 1,4, co se týče životnosti turba i topení?

Hlavně tam není řetěz, kterému to taky nevoní. u HTP sice je, ale stále vhodnější než TSI.

A k tomu topení. SW fakt má s tou clonkou vrtět aby tam alespoň nějaký decko nateklo a zatopilo....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súkromná FABIA II kombi TSI 77kw, od marca 2012 do teraz / 7 mesiacov/ najazdene 12 t km, väčšinou trasa 41 km do práce a potom späť, z toho 21 km po dedinach 50 km/h , 20 km 90km/h, sem tam rychlostna vložka, priemer 5,3 - 5,5 litra, zatial olej stale odnova na max, skusil som "dôchodcovsku" jazdu na 20km mierne klesanie priemer 3,8 litra, samozrejme cesta naspäť už bola cez 5 litrov, po dialnici 170 km priemer. rychlost 140 - 150km/h spotreba cca 7,2 litra. Môj subjektivny nazor je, ze tento motor je na moje jazdenie idealny, uvidime ked bude mat najazdene cez 100 tisic km v akom bude stave... ale dufam ze OK. Pre porovnanie pred fabkou som mal O1 1,6 55kw GLX, mal som ju 9 rokov, najazdene pri kupe 58 t km pri predaji 198 t km, spotreba v lete priemer 6,5 , v zime 7,5. Kurila tak po 4 km jazdy, fabka zacina asi po 5 km jazdy, ale zas mam vyhrievane sedacky tak je to o inom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...