Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zdravím ,většina problému dnešních moderních motorů souvisí s plněním různých pochybných ekonorem díky ekoteroristům

To video s tím Golfem, tak to mám to samé kromě toho střílení, je to děsnej zvuk ale po chvilce to je v normálu. Mám najeto zatím 6500tis tak snad to nebude horší!

Upraveno od Hurikan88

To mnou popisované "střílení" do výfuku berte s rezervou. Je to takové jakoby chvilkové zakuckání motoru, pravděpodobně obohacenou směsí. Motor jakoby krátce vynechá a odfoukne si, nevím jak to přesněji popsat.

Dělá mi to takto beze změny od novotí, beze změn k horšímu či lepšímu, tak předpokládám, že to má takto i být. Je lepší chvíli počkat, než celý proces doběhne a motor spadne do volnoběhu než hned vyjet, protože pak má auto tendenci poškubávat a jde i hůř za plynem.

Jinak z videa je dobře vidět, jak motor pustí barevný čmoudík, emise musí být v tuto chvíli asi hodně vysoké.

Upraveno od pava

To mnou popisované "střílení" do výfuku berte s rezervou. Je to takové jakoby chvilkové zakuckání motoru, pravděpodobně obohacenou směsí. Motor jakoby krátce vynechá a odfoukne si, nevím jak to přesněji popsat.

Dělá mi to takto beze změny od novotí, beze změn k horšímu či lepšímu, tak předpokládám, že to má takto i být. Je lepší chvíli počkat, než celý proces doběhne a motor spadne do volnoběhu než hned vyjet, protože pak má auto tendenci poškubávat a jde i hůř za plynem.

Jinak z videa je dobře vidět, jak motor pustí barevný čmoudík, emise musí být v tuto chvíli asi hodně vysoké.

Dělají to i TSI 1,2 a dělala to i felina resp už fanouš jednobod. Je to taková "blbá" teplota motoru, kdy to má asi tvrdou dávku po startu nebo k ohřátí katu. Mii pomáhá k urychlení "sytiče" přidání plynu na pár vteřin a pak to spadne. Jinak to skáče jak koza a ne a ne to jet.

No, to bych si nedovolil tvrdit, že to dělala Felicia o jedničkové Fabii už vůbec. U těchto mých bývalých vozech volnoběžné otáčky závisejí na teplotě motoru. Např. FI 1.4 16V nic takového jako současné TSI nedělala - po startu studeného motoru náběh na zvýšené volnoběžné otáčky a pak postupný pokles na snížené a bylo jedno jaká byla venkovní teplota. Zatímco ty TSI se chovají poněkud jinak.

Asi jsem si to vymyslel.... Měl jsem fáčko jednobod, felinu jednobod, felinu MPI a teď tady ten megavýtvor a při teplotách kolem 15- 20 stupních venku,resp této teploty motoru to startuje "navysoko" jako se sytičem karbecovka. Ostatní benzíny neposoudím,krom náhradní OII 1,4 TSI(co máš mimochodem ty),služebáky byly TDI. Už to někde tady na fóru bylo popísováno že nastaruje takto a pak po pár vteřinách kuckne a spadne na volnoběh buď 800 bez klimy a nebo 900 s klimou.

Je pravda, ze podobnej jev se tatovi děl u Felicie 1.6 MPi, detail v jakych teplotach si ale uz nepamatuju.

Byl to MR 1998 (jedna z poslednich pred FL) jeste se softwarem s nizsim volnobehem. Stacilo brknout o plyn a byl klid...

Jakube, já na Felicii MPI (1997) najel 120 000 km, na Felicii jednobod (1996) mnoho desítek tisíc + tisíce startů a ničeho takového jsem si nevšimnul. Prostě studený motor vždy startoval na zvýšený volnoběh, pak to spadlo na normální volnoběžné otáčky, jinak by to nejspíš chcíplo. To samé na té Fabii - u té to dokonce padalo postupně, ne najednou z 1200 na 800. S výše popsaným jevem, který je jaksi nepřehlédnutelný, jsem se setkal až u Fabie 1.2 TSI a poté u mojí Octy 1.4 TSI. Toť vše co k tomu mohu dodat. :kol-32:

Potom jsem asi d.bil a nebo jsem měl a mám vyjímečné výtvory.

  • 4 týdny později...

Jinak jak se tu píše o těch zvýšených otáčkách po startu, tak to mám taky a dělalo to od prvních kilometráků. Je to jako sytič u 120... Naštěstí to opravdu do půl minuty mizí a mizet doufám bude.

Tak já jsem si to teď několikát stopoval - a při cca 23°C to "spadne" na 900ot/m za cca 50-60s...

No dneska ráno auto ukazovalo 11,5°C(díval jsem se proto, že mi byla zima) a spadlo to teda určitě rychleji než za půl minuty. Ráno to změřím. Uvidíme :-)

To vypadá, že čím větší zima, tím kratší doba zvýšených otáček? :kol-28: Také to může být rozdílným sw ŘJ motoru podle data výroby. Kdoví co a jak tam soudruzi v MB bastlí. :kol-32:

já mám vyrobeno asi v březnu 2011, uvidíme ráno ...aneb jak píše Pawouk, ..."čím větší zima, tím kratší"....a o tom prostě nelze diskutovat-ani se soudruhy z Bolehlavi. Hezké odpoledne, pánové, dámy prominou neb jich se to netýká....

Tak k těm otáčkám po nastartování

-včera v 17:00 teplota venku -auto ukazuje 23°C-po nastartování jede 35 sec ve dvou režimech(asi 1200 pak to klesne na 1000, pak otáčky asi 850 za minutu-předtím stálo 24 hodin u chaty)

-dnes ráno 8:00 teplota venku-auto ukazuje12°C-po nastartování prakticky okamžitě (do 5 sec.max.) padají otáčky na 900 za minutu a tam setrvává (předtím stálo cca 13 hodin). Pedálu plynu jsem se ani nedotkl.

Víc se v tom nemíním paplat :-) Krásný den přeji všem z údolí Oslavy

Já přidám také svojí aktuální zkušenost. Zkusil jsem teď na doporučení vzít lepší benzín (dlouhodobě jsem bral N95 na OMW). Vyjel jsem dvě nádrže shell v-power racing. Měl by mít 100oct, chlapík na pumpě tvrdil, že je to jediný benzín, který se do ČR importuje z DE, co je na tom pravdy nevím. Můj suběktivní dojem je, že se motor chová o něco lépe. Zmizely některý šelesty, které vydával po studeném startu. Suběktivné o něco lépe táhne a motor je méně slyšet. Palivo je ale velmi drahé (u nás 42kč/l), takže se vracím zpět ke klasice N95 OMW, nebo shell. Už jsem delší dobu nezaznamenal zvýšené otáčky po startu, ale to bude spíš nízkou ranní teplotou.

Upraveno od JayFader

U me na zvýšené otacky po startu nema benzin zádný vliv. Bral jsem na zkoušku cca 2 mesice MaxMotion100 a zvýšené otacky se projevovali přesně podle toho TPI, co tu nekdo přikládal.

Nevim jak Shell, ale Omv i Benzina "100" jsou z rafinerie OMV v Rakousku.

Jinak subjektivně ma motor lepsi chod, ale za ty prachy? :)

Zdravím,

tak jsem též stopnul čas toho "sytiče" za teplého počasí. Po pěti dnech stání při 24,5 stupních trvalo přesně minutu, než to spadlo. Přibližně po 35 sekundách to kleslo na 1050 otáček. Vypadá to tedy, že je to v pořádku a že to bude jen tou honitbou norem. Co si myslíte o slunečních clonách, dáváte si na přední okno cosi k ochraně před žárem, když na slunci stojíte? Nebo nemáte obavy, že dojde k roztavení palubní desky do tvarů terminátora T-1000 a že to vydrží?

Přeji pěkný saharský den.

Dávám a teplota palubky resp. volantu je citelně menší než bez clony. Bez ní je to na smažení volských ok, ale takto,je-li dána se klima nemusí tak dlouho rvát naplno. U spousty aut "bez" je tepelné namáhání vidět na horní části volantu který se časem vyleptá a ruce jsou plné drobinek plastu.Kvalita plastů je od dob favorita, kde se to ohlo celé jak rohlík někde jinde,ale i tak to celé dostává zabrat.


Tak k těm otáčkám po nastartování
-včera v 17:00 teplota venku -auto ukazuje 23°C-po nastartování jede 35 sec ve dvou režimech(asi 1200 pak to klesne na 1000, pak otáčky asi 850 za minutu-předtím stálo 24 hodin u chaty)
-dnes ráno 8:00 teplota venku-auto ukazuje12°C-po nastartování prakticky okamžitě (do 5 sec.max.) padají otáčky na 900 za minutu a tam setrvává (předtím stálo cca 13 hodin). Pedálu plynu jsem se ani nedotkl.
Víc se v tom nemíním paplat :-) Krásný den přeji všem z údolí Oslavy


Moje pozorování zvýšených volnoběžných otáček studeného motoru 1.4 TSI (vždy po odstávca cca 10 - 12 hodin):
Teplota vzduchu + 15°C, +21°C, +27°C
Prvních 20 sekund po startu 1200 ot., okamžitá spotřeba kolem 5.0 - 5.1
Pak sestup na 1000 - 1100 ot. v trvání 40 sekund, spotřeba padá z cca 3.7 na 2.4
No a po této minutě "normální" volnoběh studeného motoru cca 750 ot., spotřeba 0.8 - 0.9
K tomu bych dodal, že u zahřátého motoru jsou volnoběžné otáčky ještě o něco nižší a okamžitá spotřeba je zhruba 0.6 l (bez zapnutých spotřebičů - A/C, výhřevy atd.)

Pawouk, mám to taky tak, jen spotřebu na teplý volnoběh bez spotřebičů mám 0,5l/hod (žeby rozdíl v použitém oleji?)

No i těch 0.5 l sem tam problikne. Ale většinou mám 0.6. Čím to je netuším. :D

I chyba měření PC.

Otáčky i tu okamžitou spotřebu při studeném startu mám stejnou. Uvidíme až se ochladí.

Až se ochladí, zvýšené otáčky nebudou :) (motor nepoběží v režimu "zahřívání katalyzátoru")

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.