Přejít na obsah

Vybíjení baterie Felicie


Ondra Louvar

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Vybíjení baterie - po dešti nebo při velké vlhkosti vzduchu došlo k vybití baterie a nemožnosti přes imobilizér (malé napětí pro spínání relé) nastartovat.Hledal jsem kde se dalo, odpojoval vše co kdo poradil. Bez valného úspěchu.Nakonec jsem to vyřešil jednoduše - namontoval jsem odpojovač baterie ( přerušuje - ) a mám po problému. Jediný zápor je ztráta nastavení hodin, ale radost z toho že zase nastartuji to přebijí.Náklady na řešení cca 200,-. Tigr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš po problému - jen jsi ho "zamaskoval". Odpojením baterie jsi neodstranil načnutou izolaci nebo nevypínající se spotřebič, takže sice zamezíš průchodu ztrátovému proudu během klidu auta a tím omezíš i nežádoucí vybíjení baterky, ale pokud ten ztrátový proud je způsobený nějakým porušením izolace, může se ti stát, že se to dotyčné místo prodře dokonaleji někdy později, za jízdy - a bude z toho mnohem horší závada - skončit to může až velikým vohněm. Odpojovač si tam klidně nechej, radši ale najdi místo, kde se vinou vlhkosti dostává kladný pól do kontaktu s kostrou a vzniklý svodový proud vyžírá baterku. Po opravě takového místa budeš i za jízdy v daleko větším bezpečí. Doporučuju prolézt, vyčistit a případně přepájet pojistkový box dole pod palubkou nad nohama spolujezdce - jak u favoritů, tak u felin je to doslova hnízdo velkých bolestí a potenciálních závad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdysi se mi to taky stavalo. po desti baterka v haji. zacinalo to tim ze vlhkost a voda se pres tesneni kolem okna dostala do pojistek a rele a zkoncilo to vymenou pred.okna, vodou v pojistkach a vyvarovanim rantlu kolem dolni casti rantlu. mrkni jestli nemas vlhky molitan nad pojistkama po desti. pokud ano tak zacni tahat okno ven. jinak ti po delsi dobe za jizdy vypece hl. rele a auto pojede bez steracu a blinkru,bez foukani atd. jen pojede jinak nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci mám problém

Koupil jsem Felicii a po nějakých 200 ujetých kilometrech se mi při stání vybila baterie. Ze začátku jsem jí jen nabíjel a měnil, ale bylo to pořád stejný. Pak jsem koukal na fórum a poslechl vaše rady, tak jsem zkoušel odpojovat. Mám tam zapojený jen základní věci, co potřebuji k jízdě, ale pořád stejný problém. Pak jsem vyměnil uhlíky a regulátor napětí u altíku, ale bylo to stejný, tak jsem před týdnem koupil novou baterku a dnes se mi to po celonočním parkování zase vybilo. Nejsem žádný mechanik, ale co jde se pokouším opravovat sám. Jen nevím, jestli to je špatné ukostření, sahara nebo budu muset vyměnit celý altík.

Jestli jste někdo měl stejný nebo podobný problém, tak rady jen uvítám.

Díky moc

Editováno: , autor: Kolousinek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to zjistit jestli alternator vyrabi proud. A to tak, ze zmeris proud na pripojene baterii s vypnutym motorem. A pak motor nastartujes a zmeris to znovu. Pokud tam budes mit kolem 13,5V tak by to melo byt v pohode. Doufam ze jsem nepopletl volty? Kdyztak me opravte.

Takze jestli ti altik vyrabi proud a nabiji ti baterii pri jizde, tak bych pak promeril odpor kabliku kdyz mas vypnuty klicek a nic nezapnuteho ani rosviceneho. Pokud to bude mit nejaky odpor, tak to znamena ze ti to treba nekde lehce skratuje baterii a tim se ti vzdy vybije.

Jednoduse to jde i udelat tak, ze kdyz mas vse vyple, i klicek zap. Tak odpojis baterii kostru a kdyz ji z5 prilozis tak jestli to nejak zajiskri, tak tam mas nekde odber stavy. Pak by znamenalo zjistit kde se tak deje. So by to mozna postupne vytahovat ruzne pojistky z ruznych okruhu a premerovat to kde to bude ok.

Snad nejsem moc vedle s mojima radama ;)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Standis: Nevim jak ty, ale vecina lidi tady chce poradit a tak kdyz pise, tak treba nesledujou jake zrovna napisou i,y,s,z atp ;) Ale jde spis o to, o cem pisou a ne jake hrubky u toho udelaji, nemyslis ?!

Na to ze jsi Admin me neprijdes moc rozumny, kdyz tady misto rady ohledne tematu, radeji napises at se (Kolousinek) nauci vyjmenovana slova.

Coz celkem hovori o tvojem zevnejsku a chapani ostatnich...

Njn ted asi dostanu nejake napomenuti,nebo se to smaze ze jsem si dovolil Admina napomenout, ale jsi taky clovek a ne kazdy treba sleduje a dava duraz na to, aby psal tady nejake pravopisne slohovky. Takze upozornovat na tyhle chybky, je celkem ubohe zvlaste od nekoho, kdo to tady ma mit nastarosti :unsure:

Navic ten dotycny muze byt dislektik, a podobne narazky ho muzou odradit od dalsi pomoci ;)

Nekdy je lepsi vic pouzivat hlavu, nez....

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Standis: Nevim jak ty, ale vecina lidi tady chce poradit a tak kdyz pise, tak treba nesledujou jake zrovna napisou i,y,s,z atp ;) Ale jde spis o to, o cem pisou a ne jake hrubky u toho udelaji, nemyslis ?!

Na to ze jsi Admin me neprijdes moc rozumny, kdyz tady misto rady ohledne tematu, radeji napises at se (Kolousinek) nauci vyjmenovana slova.

Coz celkem hovori o tvojem zevnejsku a chapani ostatnich...

Njn ted asi dostanu nejake napomenuti,nebo se to smaze ze jsem si dovolil Admina napomenout, ale jsi taky clovek a ne kazdy treba sleduje a dava duraz na to, aby psal tady nejake pravopisne slohovky. Takze upozornovat na tyhle chybky, je celkem ubohe zvlaste od nekoho, kdo to tady ma mit nastarosti :unsure: ...

Atd atd atd...

Kritizovat ostatní umíš, ale sám píšeš ještě větší pitomosti:

Chce to zjistit jestli alternator vyrabi proud. A to tak, ze zmeris proud na pripojene baterii s vypnutym motorem. A pak motor nastartujes a zmeris to znovu. Pokud tam budes mit kolem 13,5V tak by to melo byt v pohode. Doufam ze jsem nepopletl volty? Kdyztak me opravte.

Takze jestli ti altik vyrabi proud a nabiji ti baterii pri jizde, tak bych pak promeril odpor kabliku kdyz mas vypnuty klicek a nic nezapnuteho ani rosviceneho. Pokud to bude mit nejaky odpor, tak to znamena ze ti to treba nekde lehce skratuje baterii a tim se ti vzdy vybije.

Jednoduse to jde i udelat tak, ze kdyz mas vse vyple, i klicek zap. Tak odpojis baterii kostru a kdyz ji z5 prilozis tak jestli to nejak zajiskri, tak tam mas nekde odber stavy. Pak by znamenalo zjistit kde se tak deje. So by to mozna postupne vytahovat ruzne pojistky z ruznych okruhu a premerovat to kde to bude ok.

Snad nejsem moc vedle s mojima radama ;)

Vedle jseš - a jestli ne o parseky, o světelný roky určitě.

Měřit "proud na baterii" je rada akorát dobrá pro kočku - na baterii se dá (jednoduše) měřit jen napětí. Nějaké zkoušení "jestli to zajiskri" je na hovno, protože jiskřit to bude (u felicie) VŽDYCKY - nabíjejí se filtrační a odrušovací kondíky, které jsou k rozvodu trvale připojené. Pokud se má měřit klidový proud auta (jen baterka a vypnuté zapalování), musí se to udělat BEZ PŘERUŠENÍ OBVODU - už jsem to tady na fóru popisoval, je to myslím u fáčkařů, jak se to musí udělat - jinak hrozí buď poškození měřáku, nebo nastane stav, kdy po přerušení obvodu a jeho novém spojení pro měření se závada "opraví" a nebude se dát najít.

Kontrola dobíjení se dělá tak, že se měřák přepnutý na MĚŘENÍ NAPĚTÍ (ve voltech) se připojí k baterce V KLIDU - a pokud je baterka OK, měl by ukázat napětí kolem 12,3 až 12,5 V. Měřák se neodpojuje a nastartuje se motor - během startování nesmí napětí klesnout pod 10V, jinak je něco špatně s baterkou - stará, málo nabitá, poškozená sulfatací po předchozím ponechání delší dobu ve vybitém stavu. Po naskočení motoru a naběhnutí motoru na volnoběh (kolem 850-900rpm u ohřátého motoru) by se napětí bez zapnutí dalších spotřebičů mělo ustálit na hodnotě minimálně 13,5V - a zároveň by nemělo překročit 14V. Napětí 14,5V by pak měl být naprostý strop i při motoru v otáčkách kolem 3000rpm (výš nemá cenu chodit). Pokud není napětí v uvedených mezích, je něco s regulátorem nebo s altíkem - uhlíky, ložiska, samotná elektronika regulátoru, ale může to být i nerovný vypálený povrch kroužků (uhlíky odskakují) nebo nevodivá, případně proražená některá z usměrňovacích diod. Můžou to být i ložiska - když se přidírají, altík nestíhá dobíjet, i když je zbytek v pořádku.

Jinak osobně doporučuju sám se v tom nevrtat, bez potřebných znalostí elektrotechniky a elektroniky je to šmátrání naslepo - lepší je s autem zajet k někomu, kdo elektronice hoví a má na měření i potřebnou techniku a hlavně znalosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc, aspoň vím, že je to altík. Baterka je úplně nová. Jinak prosím tě přes víkend jsme jezdili a asi po 30 nebo 40 najetých kilometrech nám nejprve spadli otáčky, pak nereagoval plyn a když jsme zastavili, tak to chcíplo a byl konec. Úplně vyšťavená baterie.

Když jsem to auto koupil, tak jsme vyměňovali s tchánem spojku a když mi to dodělával, protože jsem musel do práce, tak mi prý musel zkřivit spodní krycí plech, aby ho tam napasoval a od té doby začala vrtulka altíku brousit ten plech. Když jsem ten plech sundal, tak po chvíli znova, tak si myslím, že se lopatka nejspíš zkřivila. Co myslíš? Musím si sehnat nový altík nebo to půjde opravit, abych věděl až pojedu k mechanikovi. Díky moc

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože to nevidím, doporučuju opravdu radši toho mechanika - zkusí to odmontovat a změřit. Jsou věci který bez osobního podívání radši neradím - obzvlášť někomu, o kom nevím jak dobrý je v mechaničině nebo v elektrice. Může to klidně být i tím plechem, který brzdí altík - řemen prokluzuje a altík nedává "dost šťávy". Pan tchán asi něco zkřivil jinak než bylo zdrávo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No blbne to od té doby a protože jsem to nesundal už dřív, tak to blbne i bez toho plechu. Já mám známého mechanika, tak jsem se s nim domlouval. Takže myslíš, že to půjde zpravit i bez koupi nového altíku?

Jsem rád, že tady radí i nějací odborníci:-) Díky moc a mohl by jsi mi ještě poradit s těmi budíky. Je to téma hned pod tímhle ode mě. Dík moc

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravím,mam felicii 1.3 mpi a něco mi vybíjí baterku. Baterie je asi vpořadku protože když ji odpojuji,tak vydrží a když ji necham zapojenou tak se mi za tři dny vybije.Radio to není to se zkoušel odpojit.Nemate stím někdo zkušenost? nebo jak tjistím čím to je? a slyšel sem že v alternatoru jsou nějaky diody nemuže špatna dioda propouštěd proud? děkuji za odpovědi s pozdarvem Tomáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám problém a nemohu přijít na to kde a jaký.

Před měsícem jsem měnil baterku za novou a taky modul zapalování. Jenže mi nedobíel altík tak šel taky vyměnit. Teď už to snad dobíjí, jenže jakmile to stojí déle než jeden den, tak přijdu k autu a nejde nastartovat (točí ale dosti mrtvolně) . Jakmile nabiju baterku, tak vše naskočí jako by se nechumelilo.

Nevíte čím to může být?

Podotýkám že používám vyhřívání zadního okna a páte dveře jsou již značně napadené rzí, tudíž dle verze kterou jsem slyšel to může být ono. A nebo prý regulátor napětí na alternátoru.

Co myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co to je snad dobíjí ... proměřit ať je jistota ... pak bych určo změřil klidový odběr při zamklém autě, tak půl hoďky po zamčení. Pokud tam budeš mít větší odběr jak 50mA tak nebude něco v pořádku ... pak jedině zkoušet odpojovat spotřebiče (rádio), vytahovat různé pojistky a měřit, aby jsi zjistil co to odebírá. V neposlední řadě prověřit (nejlépe úplným vyndáním) pojistkový box, zda v něm není voda ... takže pro začátek úkolů dost :kol-28: , prověřit a pak se ozvi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...