Přejít na obsah

Výměna oleje 1,2 HTP


Promy

Servisy  

132 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

  • o 6 měsíců později...

Přemýšlím, jaký olej koupit do BZG. Posledně jsem vzal Total 5W40 9000 Energy. Cena luxusní a motor si, zdá se, nestěžuje. Řetěz občas zarachtá, ale určitě ne více než dřív. Na druhou stranu je na autě cedulka, že ŠA doporučuje Helix. Co myslíte, má Helix nějaké zázračné složení bránící degradaci, nebo je to úplně jedno? Jsem odkojený italským autem, tam se to bere trochu jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Twisted  přesně tak, rozdíly de fakto skoro žádné. Jednou jsem kdysi kvůli tomu volal i do Shellu a tvrdili, že rozdíl pro zákazníka zcela bezvýznamný, některý olej má navíc specifikaci tu a druhá zase onu, ale pro VW 502.00 splňují všechny..existuje dokonce i Helix HX7 anebo speciálně diesel vše 5W-40..

 

Ta OW-30 už ale není na pevný interval VW 502.00, ale na prodloužený LL interval VW 504.00..tento dávám já do své TSI..

 

 

Shel 5W-40.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím.

Koupil jsem manželce fábii II 1,2/44kw.Chci vyměnit olej a na štítku ze servisu škoda je 10W/40.Je vhodné se vracet k 5W/40,nebo už zůstat u toho co tam je?Jde o to,že 10W/40 je polo syntetika a 5W/40 je plně syntetický olej.Matně si vzpomínám,že se to nedoporučovalo,ale nevím zda to není jen mýtus...

Díky za případné info...

Editováno: , autor: Jiří Krejčí
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čau, mám F2,1200ccm,51kw, typ motoru CGPA, najeto 30 000km.  Nalit 5w/30 či 5w40. Norma je jasná - 501 00, 502 00 nebo 504 00. Jezdím 9tis ročně, 9km práce 9km dom sem tam výlet po ČR.  Po dálnici nejezdím. Vysočina. Měnit olej budu buď po roce či po 10tis. km, co bude dřív.

 

Editováno: , autor: stoupa1980
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CGPA jsem měl také (ježděno v Třebíči, čili také Vysočina), ideální pro tento motor, který nemá chladič oleje je měnit maximálně každých 10.000 km nebo rok. Lil jsem 5W-30 s normou 502 zejména kvůli napínáku a častým studeným startům. U těchto motorů stejně jako u 1.2 TSI, který mám nyní, je řidší olej spíše výhodou. Výměnu zvládne každý sám, někde jsem tu dával dokonce i návod..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej 10W 40 normy VW 501 00 a VW 502 00 je v případě že máš pevný intervaly tj. po 15000 km nebo po roce.

 

Olej 5W 30 normy VW 504 00 a VW 507 00 je olej LL (Long Life)s proměnlivým intervalem tj. po 30 000 km nebo po dvou letech. V tomto případě ale motor hlídá jeho kvalitu a pošle tě na výměnu i v případě když se mu zdá, že je olej už opotřebovanej. Při jeho měnění svépomocí ale musíš na diagnostiku aby ti tam interval vynulovali. Pokud si

výměnu Long Life oleje vynuluješ sám pomocí tlačítek na palubním počítači tak se ti změní intervaly z proměnlivýho intervalu na pevný intervaly a vypneš funkci hlídání kvality oleje.

 

Má to i finanční logiku-5W 30 Long Life olej normy VW 504 00 VW 507 00 pro pro proměnlivý intervaly 30000km nebo dvou letech je skoro dvakrát tak dražší než 10W 40 olej normy  VW 501 00 VW 502 00 pro pevný intervaly.

 

A ještě k tomu označení 5W 30 a 10W 40-je to jenom orientační. Důležitá je norma VW XXX XX.  Je důležitý co schválil výrobce motoru-třeba když schválí olej 10W 40 pro proměnlivý intervaly a tím pádem výrobce oleje může dát na olej označení VW 504 00 VW 507 00.

 

Píšu to tak jak sem za ty roky všelijakýho poslouchání v servisech a čtení dílenský příručky pochopil. Jestli se mílím, nechť ně někdo opraví.....

 

Osobně mám na Fabuli nastavený proměnlivý intervaly ale měnim olej po každých celých 10000km-pěkně se to pamatuje.

Olej ale leju LL 504 00 507 00 i když mi hodně známých říká, že vyhazuju peníze z okna, jenže pro moje auto jen to nejlepší....

Když mě auto pošle na výměnu, tak akorát zajedu za známým aby mi vynuloval interval.

 

Takže závěr-pokud máš nájezd jak říkáš, tak bych lil 10W 40 normy VW 501 00 VW 502 00 a měnil po roce.

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10W-40 je pro HTP naprosto  nevhodný olej!!!!! Zvlášť pokud auto poskakuje po městě. Ideální je pevný interval max. 10tkm a olej 5W-40 případně 5W-50 v případě ježdění po dálnici. Norma je důležitá, ale není to zákon. Proměnlivý interval je marketingový nesmysl a kdo na něj jezdí, tomu motor dlouho nevydrží. Mr. Cimbu který je zkušený motorář rádi v HTP měnit každých 7,5tis kilometrů.

 

A pokud jde o peníze, včera jsem kupoval Castrol Edge 5W-30 4l kanystr za 850 Kč. Radím - nelejte do HTP srajdy nebo vám motor dlouho nevydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomina87

  Souhlas s tebou. Nepřemýšlím o 10w40. Zvažuji 5w30 který tam do teď předchozí majitel dával a nebo 5w40.

Jinak předchozí F2  byla F2 1,4 tdi pd 59kw, s DPF a tam to bylo jasný co se týče motoru jen norma 507 00 castrol 5w30 a 5litrů jsem kupoval za 989kč =198kč/l  a výměna po roce či 10 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomina87- Tak říkáš 5W 50 nebo dokonce 60? Jo, tak takhle nějak sem si odstřelil motor ve Š105 po tátovi.

Myslel sem si, že když dám hustší olej, tak mi bude víc držet na třecích místech a líp dotěsní mezery.

Ale ouha-on jak je hustej, tak při studeným startu hodně pomalu postupuje mazacíma kanálkama do potřebných míst.

Nu a tak mi motor začal žrát olej, ve svíčkách mastný kovový špony a kopec sem stěží vyjel na dvojku.

Závěr je ten, že co napíše výrobce je svatý-má to ozkoušený.

Nějaký bastliči co do toho lejou olej s tekutostí medu sou mi pro smích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Mr.Pavka Nicméně, on mluví o viskozitě za tepla, ty o viskozitě za studena. Lze to srovnávat? 

 

@McMatej nebudu si hrát na experta, zajímám se o tohle téma jen chvíli, ale vyšší viskozita za tepla by se např. měla rovnat vyššímu HTHS, aneb viskozitě ve 150 °C (i když zrovna mezi 30 a 40 podle tabulky rozdíl není), což zvyšuje naději, že při extrémních teplotách motorem pořád koluje olej, a ne voda. A takové ty "sportovní" oleje pro vysoké zatížení jsem viděl většinou jako xW50 (podotýkám, že já pořád dávám a budu dávat 5W40).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...