Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Kratké zahrkání 1-2 sec. u studeného motoru, jak tu někdo psal je normální, pozoruji ho úplně od novotí a je to jednoduše dáno konstrukci rozvodu, kdy se musí nejdříve natlakovat hydraulický napínák, který následně dopne řetěz. Upozorňuje na to i návod k obsluze, kdo by nevěřil. Na teplém motoru to ale udělat nesmí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kratké zahrkání 1-2 sec. u studeného motoru, jak tu někdo psal je normální, pozoruji ho úplně od novotí a je to jednoduše dáno konstrukci rozvodu, kdy se musí nejdříve natlakovat hydraulický napínák, který následně dopne řetěz. Upozorňuje na to i návod k obsluze, kdo by nevěřil. Na teplém motoru to ale udělat nesmí.

no tak v návode sa píše akurát že po naštartovaní studeného motora dôjde ku krátkodobému zvýšeniu hlučnosti ale tým určite nemysleli napínanie reťaze ved návod nie je pre každý motor samostatne a napr. 1,4 rozvodovú reťaz nemá...

Citace z manuálu str. č.88:

"Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti motoru,neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je normální jev a není třeba se tím znepokojovat."

Kde je ta zmínka o napínáku řetězu? Nikde ani čárka... Manuál je stejný pro všechny motorizace.

To pava,abys nakonec neskončil po 50 000 km,nebo i dříve,takto (platí to bohužel pro všechny majitele 1.4 TSI):

post-32075-0-58491200-1325160555_thumb.j

post-32075-0-92106500-1325160567_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím mám najeto těsně pod 30 000 km,a žádné podezřelé zvuky nejsou slyšet. Už s tím mám nějakou zkušenost s firemní Fabií 1.2 TSI,takže bych to podle toho rachtání hned poznal. Záruku mám ještě do 5/2014,nebo 120 000 km. Takže to nechávám být. Jestli ti to moc nerachotí,tak si to nech zkontrolovat při servisní prohlídce. Ovšem jestli ti borci něco "objeví",při kvalitě škodováckých servisů...nebo to spíš okecají...

Ještě dodatek k těm fotkám,je to motor 1.4 TSI 103 kW s dvojitým přeplňováním (je tam větší namáhání než u toho našeho?),najeto 50 000 km,z VW Golf Plus,našel jsem to zde:http://dieselpower.c...pic.php?t=91504

Ale už jsem někde četl (myslím na nějakém VW foru),že už se mění rozvody (sice ne v takové míře,jaku u 1.2 TSI) i u toho našeho 1.4 TSI 90 kW... Ty bezúdržbové" řetězy se prý mění i u 1.8 TSI,takže všude kde se objeví řetěz u kocernových motorů,je tam s ním problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

známý má 1.4 TSI v octavce najeto kolem 80tis a projevuje se mu stejný zvuk jako mě na bývalém 1.2 TSI a dokonce jeho kamarád má takto vyměněný motor jelikož se to potkalo rovněž 1.4 TSI a jelikož jich v práci kde ten kámoš pracuje mají dost tak se uvidí jak se to bude vyvrbovat samozřejmě v rámci úspor firma používá neznačkové servisy a tam řeknou že to je normální projev TSI a nedělají s tím nic :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak dnes jsem mel moznost zkusit si Fabku 2 1.4 63KW 16V a muzu rict ze se me ten motor rozhodne zamlouva ,kdyz jsem jel na tu zkusebku jeste jsem se ptal toho pana jak to vypada s tema Tsi a ty rozvody,prej od listopadu 2011 maji vsechny vozy od jineho vyrobce ,a ja zase rikam ze stejne ta konstrukce celych rozvodu je strasne blbe stavena a stejne se to vytahne i stemi jinymi a on no mate pravdu :) takze asi Tsi ee

http://www.tipcars.com/#magazin-12-tsi-77-kw-vse-o-konstrukci-rozvodu-5284.html

zajimava je veta tato:

Při pohledu na konstrukci rozvodového mechanismu musím konstatovat, že není skutečně zrovna šťastně navržen. Vřazení pohonu olejového čerpadla k pohonům rozvodu sice zjednodušuje konstrukci a spoří drahocenné kilogramy, nicméně nepříjemně prodlužuje řetěz, a co více, výrazně snižuje úhel opásání relativně malého řetězového kola na klikovém hřídeli, které vše pohání. Ani se nedivím, že při lehkém vytažení řetězu (což při té délce není nic neobvyklého) si na pastorku o zub skočí.

a pak tato:

Možná je to z mé strany paranoia, ale rozhodně bych doporučil parkovat výhradně s použitím k tomu určené brzdy a nepoužíval bych zásadně parkování „na kvalt“, protože je hydraulický napínák bez tlaku a uvolněný řetěz by mohl při tak malém úhlu opásání „skočit“.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pan redaktor v tom má trochu hokej. Řetěz pohánějící vačkový hřídel nepohání současně olejové čerpadlo. To má svůj samostatný pohon krátkým řetězem (viz obrázek). Nebo jsem ten text špatně pochopil?

post-32075-0-97022400-1326829892_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč myslíš, že je na obrázku rozvodové soustavy 1.2 TSI napsáno " hnací řetězová kola na klikovém hřídeli" tedy mn. číslo, řetězy tam jsou dva, jeden pro vačku a druhý pro čerpadlo. Citace z DP - "Pohon vačkoveho hřidele i olejoveho čerpadla obstaravaji bezudržbove ozubene řetězy, poháněné řetězovymi koly od klikoveho hřidele." to slovíčko bezůdržbové ovšem po zkušenostech z praxe vyznívá poněkud ironicky ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja na klukovom hriadeli vidim dva pastorky a dve samostatne retaze. To by bola riadna hovadina, keby to bolo tak, ako si mysli autor clanku z tipcars.

vidno ako rozvodova retaz obopina ozubene koleso na klukovke.

Editováno: , autor: voodoo123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za mylný obrázek,nějak mi to uteklo. Nicméně to nic nemění na tom,že 1.2 TSI má ty řetězy DVA. A je to i vidět na tom obrázku co tam má Dula. Pro jistotu zde údaje z Etky:

post-32075-0-05331600-1326902342_thumb.j

post-32075-0-22933900-1326902351_thumb.j

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dostala se ke mně informace (od mechanika), že je nějaká nová dílenská akce na turba u TSi - musí se tam něco vypodložit nějakými kroužky. Jo, já vím, to jsem vám toho řekl. :D Ale nejsem mechanik, nevím co kde a jak... v servisu budou vědět, udělají to automaticky, mně to už dělali, ale ne kvůli dílenské akci, ale protože se to po... a jezdil jsem na nouzový režim. :) Pak ještě dílenská akce na kabel k plynovému pedálu - ale to má snad jen pár prvních Fabií TSi.

Jo a také se ke mně dostala informace, že dost často se už TSi neopravují, ale rovnou mění, protože dochází k "zapékání ventilů" (ať je to cokoliv), hlavně tedy u 1,4 TSi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nový poznatek, který mě opravdu, ale opravdu naštval (a to je mírné slovo) - každá reklamace snižuje cenu auta. Chtěl jsem svou současnou Fabii nechat na protiúčet a pořídit novou Škodu - bylo mi řečeno, že výkupní cena je "S přihlédnutím na množství reklamací je XXX Kč" - takže to, že výrobce něco zmršil nejen, že mě bude stát čas a nervy, ale i peníze, protože auto každou reklamací ztrácí cenu. Buď tak moc nevěří své práci a bojí se, že se problém zas objeví, nebo fakt nevím. Navíc na mnou reklamované závady - kabel k plynovému pedálu (nouzový režim) a turbo (nouzový režim - nějaké ty kroužky) - byla vydána servisní akce, takže pokud by to udělali v rámci prohlídky, tak by vše bylo OK, ale jelikož se mi to podělalo na cestě, tak je to problém a takové auto už asi není spolehlivé a ztratilo na ceně. Jako bych za to mohl!

Takže si rozmyslete, jestli opravdu chcete něco reklamovat - při prodeji (tedy alespoň do Škodovky) to sakra negativně zohlední. Radši ať vše drnčí, motor jede na nouzový režim a při startu chrastí rozvody - hlavně nereklamovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...