Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Mám dojet do autorizovaného servisu, kde mi dělali opravu - montáž podložky a opravu reklamovat. Prý museli zapomenout, nebo špatně přehrát FW jednotky. Netvrdím, že to jede špatně, ale jelo to líp. Člověk si kupuje auto s motorem, který má nějaký vlastnosti a pak kvůli chybě výrobce a jeho nevhodné "opravě" o dobré vlastnosti motoru přijde? To je trochu špatně ne?! Zítra jedu do servisu a budu chtít nějaký vysvětlení. Známý volal do nejmenovaného servisu v Praze vedoucímu servisu (znají se dlouho) a ten mu na plnou hubu řekl, že se jedná o krok, který má zvýšit životnost motoru (turba) a že samozřejmě vede kromě toho i ke snížení krouťáku a posunu výkonu jinam ve spektru otáček - česky řečeno, prostě to netáhne jako dřív :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže oni sniži to kvuli čemu sem si ten motor kupoval , to sem si mohl koupit levnější 1.6 nebo dražší 1.4tsi pokud by se jednalo jen o životnost turba tak bych do toho nešel

Editováno: , autor: zbek
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že po vložení podložky a nastavení je výkon stejný jako předtím, ale já tam mám tak už 4 verzi softwaru motoru a jak auto jelo jako nové to už si teda nepamatuji. Poprvé když software přehráli a nevěděli, že musí provést adaptaci a nastavení tak motor nejel a spotřeba byla tak o půl litru na 100km větší, po nastavení byla spotřeba i výkon jakš takš zpět. Jo a spotřeba byla teď na celou nádrž 5.8l což je o něco míň jak jindy.

Editováno: , autor: mida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem napsal do servisu kvuli tomu menšímu výkonu po montáž ty distanční podložky a přehrání nového SW.

Vedoucí servisu zavolal do škoda auto kde mu odpověděly.

Citace:

Dobrý den,

jedná se o standartní jev při aktualizaci SW a vzhledem k tomu že se při akci 24W6 provádí aktualizace SW ŘJ motoru tak také dochází k tomu že se vymažou adaptační hodnoty motoru. Tyto adaptační hodnoty se poté v následujících cca 300 km znovu načítají což může právě způsobit mírný pokles výkonu motoru nebo např. mírné zvýšení hlučnosti motoru resp. turbodmychadla.

Toto je vyjádření výrobního závodu. S ohledem na mé zkušenosti s ŘJ motoru je to opravdu logická odpověď, jen mě mrzí, že jsme ji nevěděli dopředu a mohli jsme Vás na toto upozornit.

Pokud by jste měl pocit, že po ujetí více jak 500 km je stále výkon motoru slabší, tak se mi prosím ozvěte. Osobně mám zkušenost, že adaptační hodnoty se nastavují v tomto rozmezí. Teď je ŘJ motoru opět " čistá" a máte prostor si motor znovu zajet.

V případě dalších dotazů mi prosím volejte.

S pozdravem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za informaci. Byl jsem v servisu přezout, a přitom jsem byl informován, že mi bude namontována ta podložka. Při hovoru jsem se jen zmínil o hlučnějších startech, a šlo to rychle. Rozvody jsou objednány, podložka se odložila, udělá se vše najednou. Od listopadu po přezutí na zimní kola jsem měl dojem, že auto bylo (hlavně v tahu) o něco hlučnější, než přetím. Tak uvidím, jestli se to nějak změní. Až tak moc jsem tomu nevěnoval pozornost, protože pokaždé při přezutí se mi zdá auto hlučnější, ale to je asi rozdílem v projevu pneumatik, než si zvyknu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volal sem známému (má a ten mi říkal, že jednotka si osahá motor během několika minut a k žádné velké adaptaci nedochází. Tak by mě zajímalo ci si to škodovka vymýšlí. Přece ten motor jede podle nastavených hodnot a pokud je něco jinak jde do chyby. Přijde mi divný, že by si to dělalo co chce, oni s tim autem taky ve výrobě nenajedou 300 km ne? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že to je zase jedna z takových těch chlácholivých větiček, který vymejšlí nevímkdo a nevím za kolik - ale asi za hodně, protože podobnejch žvejků jsou odpovědi ŠA doslova plný. Diletantismus a často i absolutní neznalost technických principů z nich doslova kapou. Vlivy adaptačních hodnot rozhodně nejsou tak výrazný, aby jejich smáznutí vyvolalo "zlenivění" auta.

Daleko pravděpodobnější je, že to je úmyslné "seškrcení" motoru aplikované za účelem zvýšení životnosti - koncern asi někde "potají" dodatečně jezdí předtím ojebaný program dlouhodobých životnostních testů a konečně jim možná "braindestormink" vyhodil, že z motoru s tímto objemem, postaveného z takových materiálů (jaké byly skutečně použity) a s takovým nastavením (jaké bylo do motorů "nahráno" původně) asi moc dlouhodobě deklarovaný výkon ždímat nepůjde - přijde mi to jakoby "návrat k haťapce"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...