Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

lejopold, presne tak, napínák je problém. Lenže nie je to až také jednoduché, ten napínák spätný ventil má, ale olej unikne odvzdušňovacím otvorom cca 0,8mm v pieste a medzerou 0,1mm medzi piestom a valcom. Keď motor zastane v blbej polohe a ventilové pružiny zostanú tlačiť na vačkovú hriadeľ blbým smerom, tak tie pružiny reťaz šponujú na strane napínáku a ten sa pomaličky zasúva a olej vyteká. A po štarte, kým sa natlakuje a vysunie, tak je chvíľu rachot. Šlo by napínák utesniť, ale ako potom zabezpäčiť odvzdušnenie?... a napínák by sa musel dodavať naplnený olejom. A čo po zahriatí motora? Blok je hliníkový a reťaz z ocele s rozdielnou rozťažnosťou, pri rozsahu teplôt -30 až 110 C to môže robiť na napínáku aj pár mm, takže napínák po zahriatí musí kúsok cúvnuť späť, a preto klasická západka/rohatka tiež nie je riešenie.

Keby koncern chcel, tak ako mercedes, nejaké riešenie by na hlučné štarty našiel, ale akosi na to kašle, však sú tam zábrany proti preskočeniu a hotovo.

Editováno: , autor: voodoo123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázkou zda-li kašle nebo nekašle nebo se jen strká hlava do písku před vlastním průs-švihem. Vyřešit rozvody do bezúdržbového-míň náročného na údržbu je vždy velkým ořechem.

U tohoto samohybu bylo vše podřízeno nějakému módnímu trendu odr.ávání kde to šlo a evidentně je to cesta do horoucích pekel. Proč by jinak dělali humbuk kolem stavby motorárny na MPIčka? U vývoje tohoto motoru se podřizovalo a šlo do minimální váhy, rozměrů a náročnosti na výrobu a údržbu, ale vše se minulo účinkem- turba(i mne to potkalo), rozvody(dvakrát), regulace turba(ta celé turbo odprasí protože je to nerozebiratelné....), rychloohřev motoru zastavenou cirkulací vody(a co topení v zimě-to už makovice nebere), malé rozměry a nízká váha vytváří určité spektrum vibrací které jdou i do "pevného řetězu", atd atd...

Ten motor mi připadá že byl konstruován na určitý stabilní otáčkový provoz a ne hup cuk po městě a mimo město.A dálnice dělá z motoru průtokáč na benzín.

A k rozvodům- udělají řetěz silnější(už mimochodem údajně je) a hned to chce silnější nejen kola a lišty , ALE i ten nefungující napínák. Do napínáku se dá nějaké řešení zpětného ventilu nebo rohatka a jak bylo kolegou voodoo123 popsáno nemusí to fungovat. Silnější statická pružina může zase vytvářet nepřiměřené síly které můžou způsobovat i vydírání lišt a ještě masivnější vytahování řetězu,může se boxovat s tlakem oleje, může se nekontrolovaně rozvibrovat jako pružina u kola s vymláceným tlumičem pérování. Prostě začarovaný pes a zakopaný kruh.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 TSI 63 kw, 30 tis. druhá reťaz, vraj z najnovšej sady, ktorá by už "mala" vydržať. Kamarát ju má tiež na novom aute a 20 tis. spravil v pohode, bez rachotu Tak uvidíme. Medzi štyrmi očami mi technik povedal: "Keď som to prvý krát videl, hneď som vedel, že sa to natiahne, mala byť dvakrát taká široká". Tak troška pochybujem, že ako môže byť nová silnejšia. Snáď... Škodovke vraj účtujú za rozvody v záruke 330 Eur, zákazníkom budú trochu viac. Tak sa máme na čo tešiť, pri každej výmene oleja 400 E za rozvody...

Ale vraj má tá nová sada západku proti preskočeniu reťaze, takže by deštrukcia motoru nemala byť, akurát to bude rachotať. A ako mi povedal, aj tu niekde v škodováckom prípise to bolo, krátke zarachotanie pri štarte je normálne. TAk sa pýtam, prečo to nerobilo od začiatku, ale až po nejakých 10-12 tis., keď je to vlastnosť motora????

Inak rozvody vymenili bez jedného slova, ani ich nemuseli objednávať, do telefónu som povedal, rachot pri štarte a hneď ma objednal na rozvody - spolu s garančkou, takže som olej platil ja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

panstvo dotaz ať nemusim otravovat v servisu.Při sešlápnutí plynu sem vypozoroval traktoristický zvuk 1.4TDI.koukal jsem na spodek a nikde to nefouká... auto táhne zdá se mi normálně,takže škvíra od turba to nebude,máte nějaký postřehy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 TSI 63 kw, 30 tis. druhá reťaz, vraj z najnovšej sady, ktorá by už "mala" vydržať. Kamarát ju má tiež na novom aute a 20 tis. spravil v pohode, bez rachotu Tak uvidíme. Medzi štyrmi očami mi technik povedal: "Keď som to prvý krát videl, hneď som vedel, že sa to natiahne, mala byť dvakrát taká široká".

Ale vraj má tá nová sada západku proti preskočeniu reťaze, takže by deštrukcia motoru nemala byť, akurát to bude rachotať. A ako mi povedal, aj tu niekde v škodováckom prípise to bolo, krátke zarachotanie pri štarte je normálne. TAk sa pýtam, prečo to nerobilo od začiatku, ale až po nejakých 10-12 tis., keď je to vlastnosť motora????

Jestlipak to nebude právě tím,že řetěz se postupně protahuje a napínák,který sám o sobě stojí za prd,ho pak nestíhá při startu napnout = rachocení. No a škodovka to potřebuje nějak okecat = vlastnost motoru a tím je to vyřešeno. :kol-44:

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty "protiskokové" nálitky jsou na vnitřní straně víka rozvodovýho řetězu a mají fungovat podobně jako "blatníky" - když ten dekl odmontuješ, nad koly nic není, ale namontovaný dekl je má v malý vzdálenosti nad největším průměrem opisovaným články řetězu kolem ozubenýho kola. Tím pádem ty nálitky brání řetězu v momentě kdy ho nedrží našponovanej napínák zvednout se do takové výšky nad zuby, ve které už by přeskočil. Původní víko ty "blatníky" nad rozvodovýma kolama nemělo. Pokud starý víko vyměnili při první výměně řetězu, při druhý už ho samozřejmě měnit nebudou.

Jiná věc je nejnovější verze samotnýho řetězu montovaná do 1,2TSI od poloviny loňskýho roku - je podstatně širší než byla původní i další "vylepšené" verze a používá i širší kola, takže se do původních otvorů v hlavě jednoduše nevejde. Sice tím nový řetěz líp odolává vytahování, ale tato úprava odsuzuje všecky majitele "starší verze" (motoru smontovaného do zavedení širšího řetězu) i nadále k používání starého, užšího a hlavně rychle se vytahujícího typu řetězu - nebo k výměně hlavy motoru za novou verzi s širšími průvlaky a větším prostorem pro rozvodová kola....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty "protiskokové" nálitky jsou na vnitřní straně víka rozvodovýho řetězu a mají fungovat podobně jako "blatníky" - když ten dekl odmontuješ, nad koly nic není, ale namontovaný dekl je má v malý vzdálenosti nad největším průměrem opisovaným články řetězu kolem ozubenýho kola. Tím pádem ty nálitky brání řetězu v momentě kdy ho nedrží našponovanej napínák zvednout se do takové výšky nad zuby, ve které už by přeskočil. Původní víko ty "blatníky" nad rozvodovýma kolama nemělo. Pokud starý víko vyměnili při první výměně řetězu, při druhý už ho samozřejmě měnit nebudou.

Jiná věc je nejnovější verze samotnýho řetězu montovaná do 1,2TSI od poloviny loňskýho roku - je podstatně širší než byla původní i další "vylepšené" verze a používá i širší kola, takže se do původních otvorů v hlavě jednoduše nevejde. Sice tím nový řetěz líp odolává vytahování, ale tato úprava odsuzuje všecky majitele "starší verze" (motoru smontovaného do zavedení širšího řetězu) i nadále k používání starého, užšího a hlavně rychle se vytahujícího typu řetězu - nebo k výměně hlavy motoru za novou verzi s širšími průvlaky a větším prostorem pro rozvodová kola....

Jo, tu širší variantu včetně nemožnosti to díky širším napínákům protáhnout jsem někde už popisoval. Jiné řešení než blatník se nenabízí a taky mne to hned trklo jako takový levný výmysl. Jen je to už celkem pozdě po průserech co tady vyrobili šméčkováním.

No a technik mi tvrdí že v sadě dekly nepřišly ani poprvé a ani podruhé. Rozebírat to nebudu a do záruky mám ještě 14000 km, tak uvidím. Třeba tu výměnu ještě stihnu jedenkrát. :rock:

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To "konečný řešení" bude podle vyjádření koncernu už na jaře - v OIII mají být motory z řady E211 a tam má jít i do TSI pohon rozvodu znovu ozubeným řemenem na rozdíl od stávajících řetězů, byť taky ozubených...

Bohužel podle dosavadních zkušeností s "katováním kostů" je celkem reálný předpoklad toho, že nepoužijou nějakou osvědčenou a delším provozem ověřenou a spolehlivou kombinaci "výrobce(subdodavatel)/produkt", ale budou se snažit zase vymyslet "something new" - tím pádem se já osobně obávám dalších negativních zkušeností s opět selhávajícím pohonem rozvodu vinou použití nových, nevyzkoušených konstrukčních dílů.

A těžko si někdo dokáže představit, jak rád bych se v tomhle mejlil!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a technik mi tvrdí že v sadě dekly nepřišly ani poprvé a ani podruhé. Rozebírat to nebudu a do záruky mám ještě 14000 km, tak uvidím. Třeba tu výměnu ještě stihnu jedenkrát. :rock:

Ani nemohly přijít - opravárenská sada obsahuje jen řetěz a napínák. :kol-34:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakube, já mám Roomster červen 2010 a loni když měnili řetěz, tak tvrdili, že dekl s nálitkem proti přeskočení řetězu tam už je z výroby.

Houbeles tam je. A nebo něco v mé operatérně neví....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Pawouk:

Opravárenská sada v základu opravdu obsahuje jen řetěz+napínák, ale v rozšířené sadě ještě horní ozubené kola. Vlastní zkušenost. Mám to za sebou před 8tis. km. Tvrdili, že je to definitivní, ale rozvody se ozvali minulí týden, jen tak lehce, cca 0,5 sec. Doufám že to bylo naposledy. Každopádně mám ještě záruku 20tis. km Tak do té doby to snad definitivně vyřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Pawouk:

Opravárenská sada v základu opravdu obsahuje jen řetěz+napínák, ale v rozšířené sadě ještě horní ozubené kola. Vlastní zkušenost. Mám to za sebou před 8tis. km. Tvrdili, že je to definitivní, ale rozvody se ozvali minulí týden, jen tak lehce, cca 0,5 sec. Doufám že to bylo naposledy. Každopádně mám ještě záruku 20tis. km Tak do té doby to snad definitivně vyřeší.

Možný je všechno. Já to zase beru podle vlastní zkušenosti a podle informací z Etky,kde je "opravárenská sada pro rozvodový řetěz" ve složení tak,jak jsem již psal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...