Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Co udělat se šrouby z předních kol, když jdou těžce odšroubovat a očištění hadrem při montování zpátky zjevně nepomohlo? Promazat jsem se bál.

Treba naniest jemne vazelinu na sroby. Ak nepomoze tak zavity prebehnut zavitnikom.:)

prostriknout WDckem a protocil a pak otrit :)

Když jsem ještě dělal ve firmě, která se zabývala lisováním plastů, na mazání šroubů do horkého prostředí jsme používali vazelínu s rozmíchaným měděným nebo bronzovým prachem. Název si bohužel nepamatuju, jisté je, že to byl dovoz. Na relativně studených místech se nestalo, že by takto ošetřený závit "zarostl" a šroub nešel vytočit. Jen to mělo jednu nevýhodu - ta vazelína nesnášela teploty nad asi 300°C, takže pokud se s ní namazaly třeba závity šroubů držících hlavu tavicí komory vstřikovacího lisu, a natopilo se to celé na 280-350°C, ty šrouby zase bylo obrovským problémem povolit... Tak nevím, jestli by to třeba u kotoučů nebo v bubnech nedělalo paseku...

stačí trošek grafitové vazelíny, mazivo se časem vypálí ale grafit tam zustane a vždy jde bez problémů povolit.

  • 1 měsíc později...

Tak jak píše Voltys, grafitová vazelína to jistí. Kdysi před léty jsme pro mazání šroubů vulkanizačních souprav (pro sváření pryžových dopravních pásů kde teplota dosahovala cca 250 stupňů celsia) používali mazací tuk MOLYKA R viz http://www.mogul.cz/produkty/KatalogovyList.aspx?kodproduktu=V592921 nikdy jsme pak neměli problém šroub pomocí vhodného nástroje povolit a následně opět utáhnout. Vůbec bych se nebál (a sám to tak už ,moho let dělám) mazat kolové šrouby tímto mazacím prostředkem, pokud jsou utaženy předepsaným momentem 120Nm není nebezpečí samovolného uvolnění šroubu.

Nevím jak ostatní, ale já šroby mažu, jak na Fabuli, oktě tak i na náklaďáku grafitovou vzelínou-lehce. Dělal to tak už i táta a nikdy žádnej problém.

Kole dotáhnu rukou a pak po pár km zkontroluju. Na klíč pří dotahování nedávám žádnou nastavovací tubku ani na něj nestoupám abych to dorval. Pak to nepovolí nikdo.

Nemá se to, ale taky mažu, od té doby mám pokoj, a vždy je povolím. Hlavně u Al. disků, které utahuji trochu více než plecháče!

plecháče aj hliníky majú jednaký doťahovací moment → 120Nm

  • 2 týdny později...

Zvyknem používať sprej od spoločnosti Berner, ktorý je určený (tuším) na opravu bŕzd. Neviem presne jeho označenie. Nanesieš ho na skrutku a tá sa potom tak nezahryzne. Taktiež ho zvyknem používať aj keď prezúvam kolesá, lebo už raz sa mi stalo, že sa elektróny zahryzli do železa tak, že som ich nevedel odtiaľ dostať.

  • 3 roky později...

Občas závity šroubů vydrbu drátěným kartáčem. Závit ani nic okolo nemažu. A utahuju standartním klíčem ze základní výbavy na výměnu rezervního kola.

Ten klíč mam ještě pro jistotu zkrácenej o 2,5cm- jen tak pro sichr.

 

Nikdy jsem neměl problém s povolováním takto utažených šroubů ani s jejich samovolným povolováním.

 

Vozim střídavě original alu a nebo plecháče.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.