Smejky Vloženo 30. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2011 Dobrý den, vlastním fabii 1.4MPI rok 2001, najeto poctivých 155000. V květnu měněné rozvody + přebrousení hlavy a její přetěsnění. Včera za jízdy motor zdechl. V servise nejdříve diagnostikován vadný snímaček otáček vačkové hřídele, stále nešel nastartoval, startér makal, motor se protáčel, ale neuvedl se do chodu. Následovalo sundání víka ventilů, hlava dolů a prý jsou zadřené 2 vahadla (nebo zdvihátka, nevím, byl jsem rozrušen )! Chtěl bych se zeptat, zda-li je možné, aby při takovém nájezdu a slušném zacházení tj. dokud se motor nezahřál na provozní teplotu, tak vytáčení do max 3500 rpm/m, došlo k jejich zadření. Servisováno pravidelně, olej měněn min. jednou ročně nebo po nájezdu max 15tkm resp. poslední roky po 10000 km. Je možný i neodborný zásah servisu(sice neautorizovaný, ale celkem s pozitivními ohlasy okolí) při květnové výměně rozvodu a přetěsnění hlavy? Od té doby najeto cca 10000 km. Ještě jsem vypozoroval, že mi poslední měsíc stoupla spotřeba cca o 1l/100km, ale žádné pazvuky jsem neporozoval. A setkali jste se někdo s podobnou zkušeností? Díky, Šmejky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2011 Mal som tri pripady ked sa zadreli zdvihatka ale nie vahadla. Dva pripady som vedel rozchodiť ale treti som musel aj vačku vybrať a tak vyraziť zdvihatko. Nechapem ako sa to mohlo stať lebo to neboli vôbec zanedbavane vozidla. Ja by som vylučil ten neodborny zasah servisu proste sa to stalo maš smolu a hotovo. Už sa to stalo daj si to urobiť a zabudni nato. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smejky Vloženo 30. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 30. Listopad 2011 (editace) Jasně, nechám to opravit. Je celkem možné, že to byly zdvihátka...prostě na cestě vačková hřídel => zdvihátka => vahadla => ventily... Myslíš, že mám nechat vyměnit rovnou i ventily? Nejsou moc drahé, takže asi jo, akorát mě mrzí, že se zase bude přetěsňovat hlava :-). Díky za odpověď. Šmejky A mimochodem, kolik měly ty fábie se zadřenými zdvihátky zhruba kilometrový náběh? Měl jsem pocit, že systém OHV je celkem bezúdržbový a musí alespoň 250000km vydržet. P.S. Vačková hřídel je prý OK. Editováno: 30. Listopad 2011, autor: Smejky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2011 To ventily by som vôbec nemenil od zvytok je to trochu dalej a zdvyhatka by stačilo vymeiť tie chytene ale asi ťa nahovoria na 8 kus. Tie km. zadretych jedno si iba pamatam 150tis. Vydrž? to nedokaž zničiť. Jedno som kupil od STV malo 300tis. u mňa dostalo ešte +200tis. (tvrdych požičovnych 200tis) potom išlo z domu preč ale motor jak hodinky na tie km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smejky Vloženo 21. Září 2017 Autor Sdílet Vloženo 21. Září 2017 Tak aby se historie uzavřela, vyměnil jsem všech osm zdvihatek resp. hydroštelů. Špatná byla dvě, pravděpodobně se uvolnil karbon, který se dostal do hydroštelu a časem se prostě odporoučel. Zajímavé bylo, že nevydával jiný zvuk např. šicí stroj. Byl natlakován. Do toho motoru jsem dával 10W40 a intervaly zkrátil na 10tKm. Poslední dobou. Pak jsem po výměně rozvodů přešel na 5W40 a nechal vypláchnout motor přípravkem na odkarbonování a to byl ten problém. Uvolnil kus karbonu a hotovo. Nakonec jsem to řešil výměnou motoru z vrakace za 10 tisíc. Dneska má Fabie naletano 250 tisíc a 5 let slouží sousedovi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.