Přejít na obsah

Octavia RS 2,0 TDI CR r.v 2011 - běžící ventilátor


Lakysh

Doporučené příspěvky

Zdravim vsetkych.

Mam na vas jednu otazocku. Kupil som novu Skodu Octavia RS 2.0 TDI CR. Mam najzdenych teraz cca 8000km, auto mam od jula. Stali sa mi taketo veci. Asi pred dvomi mesiacmi sa mi stalo ze som isiel autom a ked som zastal ostal fukat ventilator na chladici, to by nebolo nic neobvykle lenze vonku volo asi 10 stupnov a netlacil som auto neviem ako aby malo dvovod sa prehriat. Ked ani po minute sa neprestal tocit ventilator nastartoval som auto este raz a ventilator zastal. To iste sa mi stalo vcera, vonku asi 3,5 stupna, siel som 20km po dialnici rychlostou 120km/h a ked som vosiel do garaze a vypol auto asi 5sekund sa tocil ventilator a potom prestal. Nemam pocit aby sa naftovy agregat mal az tak zohriat pri takej vonkajsej teplote .

Dalsia otazocka resp vec co sa mi stala 2x je ze som nastartoval auto a ostali svieti budiky ako je servo, esp a este nejaka ikonka.... presiel som asi 15m a potom zhasli.

A este jedna vec ked som siel vcera nastarvoal som auto zapol som svetla a ked som siel vsimol som si ze sa nenatacaju svetlomety do zakrut, bol som v obchode nastartoval som znova a uz vsetko ok.

Viete sa niekto k tomu vyjadrit?

Je to nove auto a vobec nemam chut na taketo problemy aj ked je este v zaruke.

Stretol sa uz niekto s niecim takym?

Dakujem za hocico

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ;)

za 1) myslím, že ventilátor se může točit i po vypnutí motoru, neboť teplota může vzrůst po vypnutí motoru, protože přestane cirkulovat chl. kapalina a vypne se až teplota klesne pod teplotu, kdy se spíná... pokud chápu otázku správně... např. benzínová RS má dochlazování i po vypnutí motoru - tlačí cca 15min dodatečný oběh. Takže se zde ventilátor vypíná s klíčkem. Jak je tomu u tvého modelu to nevím, ale věřím, že je to zcela normální.

za 2) tohle se většinou stává po odpojení baterie, že se rožne volant (servo), esp, a další varianty bezpečnostních prvků. které reagují na otočení volantem při současném točení kol.... po rozjetí zhasínají...

za 3) světlomety si nejsem jistý...

Ale nechal bych překontrolovat paměť závad, elektroinstalaci, jestli někde není problém s baterií, kostra apod... řešil bych to dokud je to v záruce, ať se starají, když už za ty vozítka platíme takové prachy!

:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

niečo k tomu prvému problému:

Príčina prejavu:

-vysoké teploty v okolí DPF filtra, ktoré vznikajú pri prebiehajúcej regenerácii vozidla.

-v priebehu regenerácie nemusí vždy dôjsť k rozsvieteniu kontrolky signalizácia regenerácie DPF...k signalizácii dochádza pri 30g zaplnení sadzami

-z dôvodov bezpečnosti a možného poškodenia niektorých častí motora alebo samotného vozidla je v RJ motora nastavená funkcia zapnutia ventilátorov dochladzovania po odstavení a uzamknutí vozidla

-dĺžka chodu ventilátorov dochladzovania je závislá na teplote chladiacej kvapaliny a filtra DPF,čo znamená zvýšenie teploty v mot.priestore,ktoré je spôsobené uložením DPF filtra vo vozidle

takže záver je asi taký,že v prípade opakovaného zapnutia a vypnutia zapalovania pri dochladzovaní motor.priestoru môže prísť k deaktivácii tejto funkcie a tým k poškodeniu vozidla alebo je súčiastok..

ten dobeh ventilátorov môže trvať aj 10min..ale to je uvedené aj v Návode na obsluhu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co sa tyka toho tocenia ventilatora tak sa mi to stalo "len" 2x... pochopil by som ak by sa to stavalo pravidelne tj napr idem 200km pridem domov zacne fukat ok... lenze ja prejdem tu istu trasu znova a raz sa zacne tocit raz nie... to mi robi starosti... a dalsia vec siel som v lete 30 stupnov a toto nerobilo... teraz je vonku 3,5 stupna a auto sa prehreje??? tiez sa mi to nezda :(

Tie rozsvietene kontrolky mi tiez nedavaju zmysel :( dnes sa mi to stalo znova a malo to v podstate rovnaky pribeh kontrolky zasvietili ked som sa pohol po piatich metroch zhasli ale svetla sa nenatacali, normalne ked nastartujem a zapnem svetla tak sa nakalibrulu zrovnaju a bezia.... teraz nic.... prisiel som domov vypol zapol a vsetko zas normalne nabehlo :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedalo mi to a kedze sa mi to stalo aj dnes otvoril som kapotu.... ked som pohol s konntaktmi na baterii tak kontakt plus bol dotiahnuty dobre ale MINUS bol povoleny a dost!!!!..... myslite si ze to mohlo byt ono??? Ja verim a dufam a aj logiku mi to dava ze to mohlo byt ono.Co vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedalo mi to a kedze sa mi to stalo aj dnes otvoril som kapotu.... ked som pohol s konntaktmi na baterii tak kontakt plus bol dotiahnuty dobre ale MINUS bol povoleny a dost!!!!..... myslite si ze to mohlo byt ono??? Ja verim a dufam a aj logiku mi to dava ze to mohlo byt ono.Co vy na to?

zcela jistě ano, psal jsem ti ať zkontroluješ baterii atd ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

K tomu ventilátoru, píše se toho tu dost, zkus projet vlákna u yetiho určo se dovíš nová infa. Prostě se jen vypaluje filtr pev. částic.V létě dosahuje při jízdě vyších teplot, proto po jízdě není potřeba. Nejhorší je zima a jízda po městě- to nezahřeješ ani motor, natož DPF, proto se za nízkých teplot spouští.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tak... skusim prispiet trochu do debaty ktora si myslim sa zacala uberat zlym smerom. Nemyslim ze to bolo alebo je v baterke ci inej elektronickej zavade.

Je to uplne normalne. Rovnako aj ja som bol z toho najskor vygulany co sa deje, vonku zima, ja som presiel 10-20km vykendovym tempom a ventilatoh hucal dobrych 10min.

Az neskor mi cvaklo ze vzdy bol ako nenapadny doprovod, pach niecoho "zhoreneho" z oblasti motora (da sa to zacitit iba v uzavretom priestore).

Tak auto slo do servisu a vratilo sa "nic mu nie je", voda ani olej nedosiahol kriticku hodnotu, ani inak sa neprehrial ani nic podobne...

Takze tu je vysvetlenie ktore som najskor vygooglil

Ano auto sa rozhodlo vycistit DPF, ako? tu je snad odpoved http://sk.wikipedia.org/wiki/Filter_pevn%C3%BDch_%C4%8Dast%C3%ADc

Jednoducho je to tak, potvrdil mi to aj technik co montuje auta vo VW a pouzivaju ten isty motor.

takze ziadna zavada ci zahada sa nekona :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...