Přejít na obsah

Voda z výfuku - foto


hardkore

Doporučené příspěvky

Zdravím,

je úplně normální (viz foto),takto podle mne abnormální množství vody z výfuku po cca.5minutách stání nastratovaného nezahřátého motoru na volnoběh??

Fotil jsem dnes,cca.2 °C

Předem Dík všem za odpověď

5ee965e402_82139441_o2.jpg

Editováno: , autor: hardkore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle mi nepřipadá, že by bylo normální. voda by měla být pod koncovkou výfuku a ne až někde 2 metry od auta a neměl by tam být takový rybník, ale jen decentní cákance. hlavně mi připadá, že ta voda je nějak černá, což už není vůbec normální.

co olej neztrácí se??

voda se taky neztrácí??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:feve: spis to vypada jako by se to auto posr*lo hihi..No jako doporucuju udelat malym vrtackem=2mm dirku zespodu do vyfuku, aby voda mohla prubezne odtekat, je mozne ze ji tam mas opravdu hodne, a proto to tak moc funi z vyfuku. Jestli jezdis kratke trasy, tak se neni cemu divit, vecne vidim auta pri rozjezdu, jak jim cakne voa v vyfuku.

Nekde jsme to uz probiraly, a opravdu dirka 2mm nicemu neublizi, ba naopak, voda se nebudedrzet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG BoBo: Nechci si hrat na chytreho, ale lepsi vyfuky ty dirky uz maji navrtane origo. Takze rekni mi jeden duvod proc bys to tam nenavrtal ? Ja to navrtane mam a znam plno lidi co to tak taky udelalo a pohoda. Samozrejme musis navrtat koncovy dil vyfuku na predni casti spodku, asi 3cm od kraje a je to. Voda nakondenzovana pekne vyteka ven, a nemuze se hromadit !

Jelikos je to dirka prumeru 2mm tak to na hluku vubec nejde poznad, protoze je to jak jsem psal na koncovem tlumicy, a tam uz ty tlaky nejsou takove jako u svodu. Timto malym zlepsovakem prodlouzis vyfuku o nejaky ten rok zivot, diky tomu ze nebude rezavet zevnitr :specool:

Takze nez neco predem zase zavrhnes, je dobre vedet podrobnosti o tom co chces vubec zavrhovat ;)

Je ale fakt, ze s toho vyfuku vyletel opravdovy hnus. Tady bych s vrtackou rozhodne nevahal, po navrtani musi vytect velke mnozstvi vody, nejspis je spinava tim, ze na sebe navazala bordel z vyfuku, ktery uz asi ma neco zasebou. A nebo muze byt problem v motoru, jak psal nekteri o par prizpevku vise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to při okolních nízkých teplotách naprosto normální - když si představíte, co letí u studeného motoru ze spalovacích prostorů do parohů a z nich do katu, co se s tím pak děje v katu a co tedy letí z katu ven - a jaké jsou kde teploty, musí vám být jasné, kde se ta voda bere - je to jednoduše produkt spalování uhloVODÍKOVÉHO paliva smíchaného se vzduchem plus následně "dodatečně spálených" výfukových plynů v katalyzátoru. Ano, podle pouček vzniká dokonalým spalováním uhlovodíků kysličník uhličitý a vodní pára, jenže když tato pára vyjde z katalyzátoru a prochází prochlazeným až vymrzlým výfukovým potrubím, KONDENZUJE NA STĚNÁCH - a tlakem ven proudících výfukových plynů jsou vzniklé kapky strhávány ven k ústí. Pokud někdo nastartuje studený motor s promrzlým výfukovým potrubím, nechá ho pár minut "probublat" a pak párkrát "prohrábne rošty", vycákne z výfuku kolikrát i víc takového zcela černého kondenzátu - protože voda smyje saze předtím usazené uvnitř výfuku... Voda se přitom vypaří až když se celé potrubí včetně středního i zadního tlumiče prohřeje na dostatečně vysokou teplotu. Při častém "courání kolem komína" je proto možné malými otvory v tlumičích usnadnit odtok tohoto kondenzátu z vnitřních prostorů obou tlumičů - sníží se tak možnost vnitřní koroze, i když černé loužičky pod autem těsně po nastartování to neodstraní...

EDIT - Grym byl rychlejší, ale o to je to víc potvrzující.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On tam ten kondenzát po studeným startu stejně je a než se prohřeje celý výfukový potrubí, tak i vesele vystřikuje - jenže asi jako hodně z nás nastartuješ a vyjíždíš, nenecháváš motor bublat na místě do 80°C a neroštuješ ho následně na místě... Takže ten černej flek sazí a vody jednoduše nevidíš, bo se nemá čas udělat = kondenzát poztrácíš na delším úseku cesty po malých kapkách. Prostě než se ohřeje roura, tak v ní ta vodní pára vzniklá spálením vodíku z beneli (i dodatečnou oxidací v katu) jednoduše kondenzuje. Ale máš pravdu, že jí tam máš minimum, protože jak ohřeješ rouru, voda se vypaří a další vzniklá už nekondenzuje - ale poslušně vyletí se zbytkem plynů ven.

Stalo se mi dokonce jednou po ránu (a to bylo v létě!), že jsem viděl Ladu Samaru vyjíždět proti sice malýmu, ale o to prudšímu kopci - a z výfuku jí crčela voda doslova proudem, na cestě bylo vidět mokrou cestičku málem jako za fekálem - a když jsem letěl za majitelem, že má asi v háji pakunk pod palicí, vysmál se mi, že už mu to říkalo hodně lidí, ale že to je jen kondenzát, že u Samary to dělá často, protože má tak konstruovanej vejfuk, že se tam kondenzát hromadí. Takže lze předpokládat, že u každýho auta s relativně dlouhým potrubím se ta voda bude víc nebo míň usazovat - a opravdu záleží jen na tom, jak dlouho se jede, jestli se povede kondenzát odpařit nebo ne.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG BoBo: Nechci si hrat na chytreho, ale lepsi vyfuky ty dirky uz maji navrtane origo. Takze rekni mi jeden duvod proc bys to tam nenavrtal ? Ja to navrtane mam a znam plno lidi co to tak taky udelalo a pohoda. Samozrejme musis navrtat koncovy dil vyfuku na predni casti spodku, asi 3cm od kraje a je to. Voda nakondenzovana pekne vyteka ven, a nemuze se hromadit !

Jelikos je to dirka prumeru 2mm tak to na hluku vubec nejde poznad, protoze je to jak jsem psal na koncovem tlumicy, a tam uz ty tlaky nejsou takove jako u svodu. Timto malym zlepsovakem prodlouzis vyfuku o nejaky ten rok zivot, diky tomu ze nebude rezavet zevnitr :specool:

Takze nez neco predem zase zavrhnes, je dobre vedet podrobnosti o tom co chces vubec zavrhovat ;)

Je ale fakt, ze s toho vyfuku vyletel opravdovy hnus. Tady bych s vrtackou rozhodne nevahal, po navrtani musi vytect velke mnozstvi vody, nejspis je spinava tim, ze na sebe navazala bordel z vyfuku, ktery uz asi ma neco zasebou. A nebo muze byt problem v motoru, jak psal nekteri o par prizpevku vise.

No jak mysliš, nevěřím že se to usazuje všechno v zadním díle a pokud jedu delší trasy tak se to vypaři. mam takový dojem že se ta dirka za chvíli zanese a akorat začne z venku korodovat vyfuk. Chtěl bych vidět jak trefiš to spravne misto mezi přepažkama, no možná si už rozebral pár vyfuku jako já, tudiž víš o čem je řeč. Možná že tě uklidňuje představa že to pomůže, nebudu tě přesvědčovat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak ještě leda, by to mohlo takhle cákat, kdyby to jelo na méně než 4 válce.

moja fabinka na este v zivote nesla na 4 valce a necaka :smich:

ale k veci. ano, tiez mi to pride ze je tych kvapiek vela a su fest cierne. proste mas vo vyfuku kaluz vody a prud spalin to vyprskava von. ja mam prehrdzaveny posledny diel vyfuku, teda kondenzat volne odkvapne akonahle stecie zo stien potrubia este predtym nez sa zacne sa hromadit niekde na nanizsom mieste. za autom je rano maximalne tak oroseny asfalt, ale nie kvapky. s tou vyvrtanou dierkou co tu niekto pisal to dava zmysel. dokonca si myslim ze by to mohlo predlzit zivotnost vyfuku, teda aspon toho posledneho dielu. ked budem kupovat novy a nebude mat dierku, urcite ju navrtam, neni o com.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG BoBo : Ja te nepotrebuju presvedcit abys tomu uveril, ale pokud si trosku nad veci a rozumis alespon trochu fyzice, tak se divim ze se porad nad tim divis. Pises o necem, cos nevide a ani nezkusil, takze jsi jen klasicky teoretik :) Ja tady radim v dobrem a cerpam ze zkusenosti, na rozdil on jinych.

Kdyz se nad tim zamyslis jeste jednou a v klidu, tak je jasne ze auta co jezdi dlouhe trasy, tam tolik te vody mit nebudou, je to logicke preci. Ale mozna by te mohlo napadnou, ze jsou i auta ktere jezdi kratke trasy, takze tam se ten kondenzat vytvaret bude a to celkem hodne :kol-28:

Pises ze neveris ze se to uzasuje v zadnim dile, a to jsi zase vedle jak ta jedle. Protoze kdyz jsem u te fyziky, tak je jasne ze svody, katalizator a stredovy tlumic se zahreji velice rychle na vysokou teplotu, kde voda nema sanci a meni se na pary atp. Zadni tlumic ma komory a je uz dos daleko od motoru a je hodne ochlazovany venkovnim vzuchem, takze tady je to misto kde se pary srazi a na stenach vznika kondenzat.

Chvastas se ze jsi rozebral nekolik vyfuku, ale nejspis si nerozebral vyfuk prave na fabii, pak bys nemohl napsat takovou blbost lol

Prepazky jsou tam reseny trosku jinak, a jestli navrtas dirku jak jsem psal zhruba 3cm od predniho kraje vyfuku=samozrejme sespodu, tak se nemuzes minout a je tam velka tolerance unuti, kdyz bys to jen tak odhadoval.

Me to prose prijde, ze si chtel byt chytry a neco tady napsat, ale jak to sleduju tak kdo vi jestli vubec vis, kde mas na aute ten vyfuk, kdyz tvoje vedomosti jsou opravdu hodne slabe. :D pises ze budes cistit dirku, to je dalsi vec ve ktere si asi ve fyzice chybel...jelikos je ve vyfukovem potrubi tlak, tak z te dirky ta vody primo vystrikuje smerem dolu, takze psat tady neco o paratkach, je dalsi volovina kterou jsi mohl napsat. O tom ze ten vyfuk vydrzi dele, diky tomu ze se v nem nebude drzet voda, je pro vsechny logicke, bohuzel jen asi pro tebe ne....

Mozna bysis mel dat takove novorocni predsevzeti,ze (Budes vic premyslet hlavnou,nez zase tady nejakou blbost napises). Neber si to spatne, ale tady se ma radit dobre napady, a ne psat blbosti a sve pocity, ktere mas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG BoBo : Jsem rad ze jsi me nezklamal priteli, podobnou reakci jsem od nekoho jako jsi Ty ocekaval :) Zajimave je, ze jsi nahodou ted menil stredovy vyfuk a byla v nem voda haha. Celkem jsi me pobavil, chces proste vyvratit co jsem psal a uz nevis jak to udelat, abyses necitil hloupe. Ja mel osobne sundanych vyfuku mraky, a zajimave je, ze jsem ve stredovem tlumici vodu nikdy nenasel, ovsem mozne je vsechno pokud motor spatne spaluje atp :p Ten stredovy tlumic je opravdu blizko, a ta voda se opravdu vypari, takze je dost mozne ze me napises ze jsi mel dnes rozdelane svody vyfuku, a byla tam voda :D ani bych se tomu nedivil, vsechno je mozne a v tvem pripade dvojnasobne mozne.

Takze se mozna jeste jednou zamysli nad tim co jsem psal, a mozna pochopis ze navrtani dirky do zadni casti vyfuku ma svuj smysl, pro tebe ovsem smysl asi nema. Presvedcovat te rozhodne nehodlam, kdo ma trosku normalni mysleni tak mu dojde ze ta moje rada je dobra, a neni duvod ji vic rozebirat jako ty. Proste to funguje a je to jednoduche, mozna te stve ze jsi s tim neprisel ty, ale tvrdit ze je to o nicem kdyz jsi to nevyzkousel je ubohe, a celkem to dost znaci o tvem stupni vzdelani a vystupovani, jen tak dal. :kol-47:

Ps. Fizik nejsem, spise Fyzik ale tim te uz nebudu zatezovat.

Jinak preju vsem krasne svatky a hodne stesti do noveho roku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...