Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, jaké máte zkušenosti s LPG a s tímto motorem? Mám LPG Lovtec Magic 2, instalováno při 140000km. Ujeto 65000km a podpálené ventily - proč? Má přece hydroštely.... Jaké používáte svíčky? Jak lépe hledat ve fóru v konkrétní sekci? Nějak mi to nejde.... Díky za odpověď a případnou radu

post-51238-0-46970600-1326271801_thumb.j

post-51238-0-55663600-1326271931_thumb.j

post-51238-0-29248500-1326271936_thumb.j

post-51238-0-75040600-1326271959_thumb.j

Upraveno od beny250

Zástavba LPG sebou nese i negativa,ten motor je z továrny stavěnej na provoz s BA95,nicméně máš možnost vznést dotaz na zákaznické centrum

Škoda-auto,co ti na to odpoví :kol-26:

Peníze uspořené provozem spadnou teď do oprav.

Nejsi sám,běžná věc :kol-33:

Ahoj,u tohoto motoru by neměl byt problem při provozu na LPG,je to stary jednoduchy osmiventil.Dokonce tam nemusi byt ani přimazavani ventilu flash lube třeba jako u Fordu-ten miva problem se zaklepavanim.Možna že auto jezdilo na špatnou "chudou" směs,a to mohlo zpusobit podpaleni ventilu.U plynu je vždy hodně duležite naladěni.Zkus napsat do sekce Fabia1-LPG,tam by ti mohl někdo fundovany odpovědět,chodi tam i montažnici LPG.A běžna věc to rozhodně neni,viděl jsem par aut co ma na LPG nalitano i 300 tis km a naprosto v pohodě.

Upraveno od bitttpower

  • Autor

Díky za odpovědi. Projdu fórum důkladněji i v sekci Fabia LPG. Jinak hlava a ventily jsou už opraveny - http://www.motorena.cz/ - oprava (fréza,brus,gufera,srovnání,tlaková zkouška,zabroušení ventilů)+všechna těsnění(viz.foto)+gufero vačky cena 6480,-kč a hlavně 3 dny! Mají mojí pochvalu! Zítra montuji, tak snad to bude O.K. . K té chudé směsi - něco asi na tom bude.... Výkon byl horší a nějak to divně smrdělo....

post-51238-0-07907500-1326474951_thumb.j

post-51238-0-24479900-1326475833_thumb.j

post-51238-0-69977800-1326477449_thumb.j

post-51238-0-14986700-1326479166_thumb.j

Upraveno od beny250

Jak píše bittpower, dej tento příspěvek do části fabia, motor, lpg. Zde na fóru jsou minimálně 3 profíci montážníci a jistě

se k tomu vyjádří i znalí uživatelé lpg.

P.S. Nedej na odborné příspěvky, jako je například ten od stk, nic konkrétního neuvedl a vyjadřovat se ke všemu umí každý ...

Pokuď jak píšeš je oprava za 6,5 tis. (+ montáž) a celkem si provozem vydělal orientačně 65 tis. Kč (- instalace lpg), tak

není saldo až tak špatné :kol-47:

Upraveno od Sudetak

Vyjádřil jsem se k tomu jako odpůrce jakékoli přestavby na cokoliv jiného než na to čím je auto poháněné(myšleno tím palivo),divím se že si nenaložíte pod prdel vodíkové nádrže,nebo třeba nenarvete auto heliem až po strop...

Po letité praxi v oboru mám jen jedinou zkušenost a to: viz fotodokumentace výše,rozstříhané svazky elektro na několika místech + další zdroje problémů,zadřená palivová čerpadla zbytky gumových těsnění použitých v nádrži dlouhodobým se koupáním v prastarém benzínu,zalepených vstřiků,nekonečný únik chladící kapaliny způsobený rozstříháním původních hadic k topení a doplněním nespolehlivých výhybek z plastu k chlazení směšovače,rozpraskaná sací potrubí od zpětných zápalů do sání,nemožnost cokoliv standardně opravit na takto zdegradovaném relativně moderním autě ,protože už v tak malém prostoru motoru je nabastlené lovato nebo jiná zrůdnost a od toho vedoucí houf hadic,nemůžu opomenout fakt zže jste se sami připravili o nemalou část zavazadlového prostoru tím, že se tam válí rezerva bo má své funkční místo okupované černým UFO které v nejbližší době stejně musí být vyměněno za nové bo mu skončilo desetileté funkční období a to nehovořím jak vlastně pujde ven když je ze všech světových stran zabaleno v peřince montážní pěny,která se mimo jiné cpe otvorem nutným ho vykrojit zřejmě otvírákem na konzervy,aby bylo možno do té nádoby dovést ten strašnej smrad směrem od opět podobně dílensky zmrzačenou dírou v nárazníku a opatřenou jakýmsi hliníkovým nesmyslem oxidujicím působením povětrnostních vlivů,jo je to ta díra jak se tam někdy strašně blbě cpe pistole a vůbec kolem toho nic nesyčí a nepálí to na ruce,v neposlední řadě připomenu nemožnost parkovat s ostatními mazlíky v podzemní garáži nebo jinak strategicky výhodných místech ke stání svého miláčka,bez toho aby jste neporušili přinejmenším požární řád,atd. atd. atd. :kol-44:

Prostě ten hnus do aut nepatří!!! :kol-33:

To si můžete koupit fiata s origo vestavbou CNG :kol-33:

Tak a teď čekám na ránu dlažebkou,sekvenci nadávek a hloupých výmluv jak je to bezva a šetrné!!! :kol-46:

Tak PLYNAŘI vzhůru do mě!!! :kol-33:

Upraveno od stk

  • Autor

Ahoj, myslím si, že tento článek co jsi napsal patří na jiné fórum. třeba IDNES nebo tak nějak - tam je blbostí dostatek, doporučuji. Nevím jak ty, ale já řeším závadu a né osobní hádky - toto je technické fórum. Moje závada možná nebude od plynu, ale právě od špatného benzínu a zničené lambda sondě. Tvůj názor neberu. Sorry :0( Ničemu jsi tímto neprospěl=ztráta tvého času.

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!

Nechci se hádat,nemám to nikterak v úmyslu,ale jestliže na ''technickém foru'' tě přizpěvovatel odkáže opět do jiné části fora,viz, výše,tak to je opravdu konstruktivní rada,ale u Octavie s tímto motorem klasickém rozvodu 8mi ventilu kdy auta jezdí std. na BA se spálený ventily zas tak často nevyskytují,když tedy opomenu již zmiňovaný FORD kde ventyly nevydržely ani to co maji,ale po zkušenostech a to ne nabytých sezením u PC a čtením nějakého ''technického fóra'' ale opravami aut všech značek výrazněji zaměren na VW koncern,prostě v případě LPG jsou tyto záležitosti na můj vkus až příliš časté.

Dobře možná to je způsobeno chudou směsí ale sám víš jak jezdíš a na co a kolik toho najedeš na benzín,tak v tomhle případě tedy hledej závadu v nastavení toho LPG,protože i když bude chyba na sondě tak řj jede v náhradním režimu a směs je v tomhle případě bohatší a v tvém případě,když už to máš takhle rozházený si vyměň i pístní kroužky bo když sem viděl ty ventily tak to žere olej a dost aby si to za 20tis nemusel znova rozebírat!!!

A pokud mě chceš poučovat kam mám posílat příspěvky tak se tu porozhlídni co tu kdo a jak píše,za další,poslední příspěvek se necituje,a hlavně si myslím že to co jsem popsal není jen můj názor ale i spousty jiných mechaniků kteří se se zástavbou LPG již setkali a museli to nějakým stylem dát dohromady tak aby byl majitel spokojenej.

Tady končím a nehodlám to dál řešit,jezděte si třeba na uran nebo plutonium...

Jo a opravdu to vidím jako ztrátu času!!!!! Hodně zdaru.

  • Autor

Ahoj stk, díky za odpověď. Rozhodně tě nechci a nebudu poučovat. Jsem rád, že tvá odpověď je k věci (bohatost při vadné sondě a kroužky). Je mi jasné, že se GO motoru nevyhnu po 205000km a když to finance dovolí na zimu i proběhne. Taky nemám vše vyčtené u PC jak si napsal. Byl jsem non-stop servisní technik 3 roky , 5let mechanik TPV , jsem vyučený nástrojař a letecký modelář... Sice nejsem přes auta expert, ale pracovní stroje (plošiny do 45m na podvozku Man i samohybné, manipulátory, kde jsem rychle a kvalitně opravil 95% věcí přímo v terénu (po havárii, poškozené el.instalace až po hydrauliku). Budu rád za pomoc i radu a pokud budu moci i já - rád pomohu a možná i tobě. Zdeněk

  • 1 rok později...

Já mám na lpg naježděno asi 200000km a spokojenost, lepší než jezdit na benzín, a kdyby můj lpg servis mel lepší Diag. Schopnosti tak opravy do 4000 za nový reduktor, tomu se ba95 nevyrovna

Upraveno od milosk

  • 2 týdny později...

Já mám na lpg naježděno asi 200000km a spokojenost, lepší než jezdit na benzín, a kdyby můj lpg servis mel lepší Diag. Schopnosti tak opravy do 4000 za nový reduktor, tomu se ba95 nevyrovna

Já jsem se teda taky po dlooooouhém zvažování rozhoupal dát LPG a zatím spokojenost, co mi řekli v tý dílně, kde to dělali, tak největší problém je právě to naladění motoru z pohledu směsi. Stejně jako kolega mám taky LPG Magic 2 - Přestavbu dělali tady .

 

 

Ale k tématu:

Z toho, co jsem zatím o LPG a ladění směsi pochopil, tak největší problém bude, když si tu hlavu necháš opravit, dáš ji tam, ale nenecháš si někde přeladit tu směs..

Upraveno od Majkl007

Díky za odpovědi. Projdu fórum důkladněji i v sekci Fabia LPG. Jinak hlava a ventily jsou už opraveny - http://www.motorena.cz/ - oprava (fréza,brus,gufera,srovnání,tlaková zkouška,zabroušení ventilů)+všechna těsnění(viz.foto)+gufero vačky cena 6480,-kč a hlavně 3 dny! Mají mojí pochvalu! Zítra montuji, tak snad to bude O.K. . K té chudé směsi - něco asi na tom bude.... Výkon byl horší a nějak to divně smrdělo....

 

Na chudý směsi to nejede hůř, jen jsou o hodně vyšší teploty a to je ten problém..

Mýlíte se...

A problém s naladěním existuje, ale nepleťte si pojem "problém" u toho, komu se nechce ladit!!!!!!!!!!

tak já tu zas rozvířím debaty o plynu....samozřejmě, že dobře naladěné auto...proto výrobci zařízení nařizují první kontroly na př. po 100-2000 km, jelikož si sedne reduktor, vstřikovače, pokud se v té době rozsvítí "check", vozidlo napojíme, zjistíme, kde,při jaké zátěži, v kterých místech to tím usazením "ujelo",program se doladí a po další kontrole za 10 tisíc km se udělá kontrola nastavení, pak auto jezdí bez problému, pak jsou takové montáže, kde se auto namontuje a...dál nic, firmy se vymluví na zosvícující kontrolky motorů(prý je to na plyn normální) a nic se neřeší, když to nemá výkon, řekne se, že se to má ve vyšších otáčkách má přepnout na benzín, že to tak je, pak jsou firmy, co neřeší auta s tlakovými čidly na benzín, prostě nechají např. 6V motor jezdit tak, že 5 válců jede na plyn a 6tý na benzín, a ještě řeknou zákazníkovi, že to tak patří a je to normální(????)...podvody stylu - Elpigaz, Stag a jím podobné jsou vlastně italská zařízení,přitom je to polák jak vyšitý snad ani komentovat nebudu(všechny elektroniky mimo BRC(vlastní vývoj) se pro plynová zařízení se převážně dělají v italské firmě AEB-asi tak nějak jako v automilovém průmyslu firma BOSCH, která dělá většinu elektroniky,diagnostiky...

Dalším problémem plynu je dodržování kontrol-revizí, výměny filtrů, hlavně vzduchových, svíček a dalších vyjímek oproti vozidlům na benzín....z praxe vím, že ze 100 zákazníků kterým předám servisní knížku s návodem(dlouhodobě doplńovaným a zdokonalovaným), tak pak zjistím, že si ho přečetlo tak 10(omlouvám se těm, co ho četli a jsou za číslem 10), z 500 mi pak jeden sdělil, že tam máme drobnou chybu....takže i když vysvětlím zákazníkovi, že když např. vymění filtr v sání, musí se auto hned na místě doladit,jelikož výměnou filtru se změní složení směsi a může pak docházet i těm podpáleným ventilům...ti "chytřejší" si 3 neděle po montáži si koupí kabel, a začínají z nich být okamžitě profíci, ne...jsme češi, my zvládnem všechno, tak hurá...když toi umí firma, umím to taky...na školeních se řeší věčně nové věci a zařízení, na druhou stranu se potýkáme čím dál víc s těmito "zdánlivě" malichernostmi, které pak v reále končí velikými průšvihy v opravách motorů, podpálených hlav apod. A výsledek? vždyť je vlastně plyn v autě nanic, všechno zničí, podruhé už nikdy víc něco takového do auta....kde je nakonec pravda??

  • Autor

Zdravím všechny, s naladěním je opravdu asi problém.... Loni na podzim jsem byl na revizi na naladění.... Auto začíná mít menší výkon. Na doporučení mi tam dali FLASH LUBE (+2500 i s náplní). Začínám se obávat zase nejhoršího. Protože s autem moc nejezdím (jezdí 99% přítelkyně), tak jsem to zjistil o víkendu. Budu muset někam, kdo to opravdu umí - vše zkontroluje a správně nastaví (ne nakopíruje data a vystaví účet). O víkendu si přeměřím tlaky ve válcích, kouknu co píše diagnostika a napíšu sem víc.

 

re: karel LPG

Rád bych s autem zajel k vám. 

Upraveno od beny250

Ja nevím jak různé systémy fungují, ale bohatost si reguluje lambda ne? Aspoň já jsem 8 let na doladění nikde nebyl a check mi nesvítí,jen jednou a mel jsem netěsné sání, taky se pozná směs podle svíček, nebo ne? Takže pokud nesvítí check musí být směs přece v pořádku.

tak taky znam lidi, co najedou 40t km na jeden filtr, nikam s autem nejezdi , meni si svicky, filtry atd sami doma a jen jezdi a jezdi... pochybuju ze vsici plynari jezdi pravidelne kazdej rok nebo 10t km na serizeni.. to urcite.. na serizeni se jede jen kdyz se neco pos....e, dokud to jede, tak to nikdo neresi...

Zdravím všechny, s naladěním je opravdu asi problém....

 

Co je to za auto a jaký systém, případně model či verze?

  • Autor

stale stejne (tema jsem založil) O1, 1,6/74kw, Montáž a servis  HL Propan, MAGIC 2, Ver 1,3 - první typ

Upraveno od beny250

Ano omlouvám se.  Ano svýmzpůsobem je tam trochu pravdy. Tzn. auto nelze naladit 100%ně, ale...myslím si, že ho lze naladit alespoň tak, aby bez sebevětších problémů jezdilo, tzn. co by neměl zjistit zákazník.

Nepříliš dobrou vizí je absence protokolu OBD-II, který by s ohledem na tento LPG systém byl ideální pro ladění. Nicméně alespoň máme protokol VAG, i když sem jej k ladění nikdy nepoužíval.

Pokud tedy si stěžujete na výkon motoru, v první řadě bych zdiagnostikoval část tvorby směsi - tzn paliva - snímače v provozu na benzín. Pokud to bude v pořádku, můžou se zdiagnostikovat na LPG komponenty: tlak reduktoru, nastavení software, stav vstřikovačů, měření všech základních čidel a ve finále seřídit.

Pokud je benzín v pořádku a má výkon, myslím si, že by měl jít i LPG dát do pořádku.

  • 4 měsíce později...

...když vysvětlím zákazníkovi, že když např. vymění filtr v sání, musí se auto hned na místě doladit,jelikož výměnou filtru se změní složení směsi a může pak docházet i těm podpáleným ventilům..

Zdar Karle.

Tá veta ma zaujala a nechápem.

Zmenou sacieho odporu sa predsa nezmení bohatosť zmesi ani nič podobné. To predsa kompenzuje práve ECU.

V praxi sa to prejaví len tak ako keby si mal menej pridaný plyn.

Teda pri atmosférickom motore. Pri turbe to doženie regulátor turba (mimo nízke otáčky)

Právě že se změní....každý výrobce filtru má jiný papír a tím pádem jinou průchodnost...pak se to nemusí vejít do korekcí +-10% (u plynu 1+-5%-alespoň u BRC), takže je nutno hned systém doladit....při chudé směsi se prodlužuje doba hoření a tím pádem trpí ventily...stačí???

Ano, priechodnosť sa zmení. Tým pádom bude v saní nižší tlak, prostredníctvom MAP to ECU zistí a upraví bohatosť. Navyše to doladí ECU podla LAMBDY....

Ja sa nechcem hádať kto je chytrejší, ale proste mi to nieje jasné. To že chudobná zmes podpaľuje ventily je jasné.

Mně se ty "mýty" okolo vzduchového filtru taky moc nezdají. To bys to musel dolaďovat pořád.

to nejsou mýty, to jen praxe,jen si stačí změřit emise, pak vyměnit filtr, opět je změřit a hned uvidíš ten rozdíl, ale když si myslíš že jsou to mýty tak si to mysli, navíc, nevím jak ty já když zákazníkovi vyměním filtr po cca 30 tisících tak je hned doladíme, tím pádem žádný problém s ventily nejsou, a běhají nám auta i bez jakýkoliv přímazů.... 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.