Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Provedl jsem výměnu oleje (4 l.)a po ujetí 3000km.jsem musel dolít 1l.oleje.(svítil ukazatel)

Je to v pořádku nebo tam bude nějaký problém?Vlastním motor 1,6MPI 75KW.

Dík.

do 1.6 75kW, se má při výměně nalít 4,5 litru oleje pokud si dobře pamatuju :palec2:, takže pokud jsi tam dal 4 mohlo by to být tím...

Přesně tak,4litry do 1.6 75 kw je malo :help:

  • Autor

Ok.dík

  • 2 měsíce později...

Provedl jsem výměnu oleje (4 l.)a po ujetí 3000km.jsem musel dolít 1l.oleje.(svítil ukazatel)

Je to v pořádku nebo tam bude nějaký problém?Vlastním motor 1,6MPI 75KW.

Dík.

Koukej to hlídat,protože mě musely vyměnit celý motor najeto asi 40000km.Taky mám 1.6 MPI 75Kw.

  • 6 měsíců později...

Zdravím,

pročetl jsem příspěvky o výměně oleje, ale odpověď nenašel.

Specifikace: rv. 09/2007, motor 1,6/75kW, najeto 72tkm, pravidelný servis na 60tkm, olej Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30.

Jel jsem na dovo. Přes Německo jsem jel rychleji 170km/h, místy 180 abych motor protáhl.

Zastavil jsem na odpočinek a při startu se rozsvítila žlutá kontrolka s kontrolou hladiny oleje. Na další pumpě jsem došel koupit olej protože Castrol neměli vzal jsem Shell se stejnými parametry. Ověřoval jsem a údajně mohu doplnit olej se stejnými parametry i když jiná značka. Otevřu víko koukám na měru a hladina je 1mm nad min. Tak jsem tam nic nedolil (nebyl jsem si jistý tou záměnou oleje).

Po 100 km se rozsvítila kontrolka znovu, opět kontrola a výsledek stejný. Mezitím jsem narazil na pumpě na Castrol olej, koupil ho a dolil 0,25L. Kontrolka přestala svítit.

Tedy od rozsvícení kontrolky jsem ujel cca 200-250km než jsem dolil, jel jsem šetřně 120km/h + zácpa na dálnici :-(((.

Po dolití jsem ujel cca 200 km a vše OK, kontrolka nesvítí. Druhý den jsem zkontroloval olej a i přesto že jsem dolil 0,25L hladina stále lehce nad min. cca 3mm.

Postupně jsem dolíval zbytek až jsem tam dolil 0,75L tedy celkem celý 1L. Nyní je hladina 2-3mm pod max.

Můj dotaz zní - mohl jsem nějak poškodit motor když jsem ujel 200km bez dolití a kontrolka svítila?

Může se opravdu kombinovat olej se stejnými parametry ale jiný výrobce?

Předem díky za odpověď.

Pepa

podle mého se motor nepoškodil jen ho tam bylo o 100ml mín proto svítila kontrolka a kdyz zasvítí tak se ma dolít 0.5l a olej mužeš dolít to mas jak pripad nevím co je v aute za olej tak doliju olej se specifikací WV 507.00 tu splnuje snad kazda 5W30tka

Pokud svítí oranžově, tak to je v poho. Červená je horší. Oranžová je upozornění. A jak si sám zjistil, tak olej byl nad ryskou, tak co řešíš. Je tam tolerance, takže ani mm nebo 2 pod, ti motor nevohrozí.

Jen pro upřesnění rozdíl mezi ryskou min a max je 1L.

Poškodit motor jsi určitě nemohl, jelikož tam byl pořád nějaký olej. ;)

Co se týká toho oleje, je vždy lepší mít sebou 1L oleje který je použit ve voze ( v tvém případě - Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30). Míchání olejů jiných značek není dobré,

leč v některých situacích se prostě musí improvizovat, vozu to neuškodí. Dokonce zde na fóru byl příspěvek, kde bylo něco napsáno ohledně míchání olejů různých značek, proč ne a tak. :palec2:

Přes Německo jsem jel rychleji 170km/h, místy 180 abych motor protáhl.

Někde sem četl že když víš že budeš auto takhle zatěžovat máš mít rysku na max. jo už vím, v manuálu :kol-135:

Nevím jestli je až takto dramatický úbytek oleje při vyšších rychlostech. Se služební se lítá podobně a od výměny k výměně oleje se ztratí tak kolem 0.6L. ;)

Taky bych to neřešil. Mi když u OII nalijem max, tak to stejně "hned" klesna na polovinu a pak už se to drží a tak rychle neztrácí.

Musím říct, že v jednom nejmenovaném originálním servise mi nalili asi o 0.2L - 0.3L (asi 3-4mm) přez rysku max :aggressive: , a nevím jestli to odpustit či to nechat. Zase jsem si říkal, že by si turbo mohlo odebrat a bylo by to na maximu. Ale ono nic. Tím mohu využít otázky, neměl by někdo radu jak to odpustit. Napadlo mě přez olejový filtr. nemá někdo jinou, lepší fintu??? :help:

Upraveno od Sniper_2003

ja by som skusil nejaku tenku hadicku + striekacku a vytiahnut prebytocny olej napr. cez otvor na mierku ... teoreticky

ale nemyslim ze by 0,2L nejak uskodilo

Pamatuju si, že u minulého auta bylo i v návodu, že když se rozsvítí oranžová kontrolka hladiny oleje, tak ho má člověk doplnit při nejbližším tankování, takže nic extra akutního. :)

Byla to benzinová V6, takže jsem doléval celkem často a vždy jsem jen dodržel specifikaci výrobce, byl to LongLife a podle značky jsem jen na to dolévání nevybíral, nevím jestli jsem mu zkrátil nějak život, je pravda že olej trošku žral, ale měl najeto 270 000 km, tak měl pomalu nárok...

Jasně, jasně. Pro upřesnění - rejpl sem si protože když člověk jede dál tak si zkontroluje nejen olej a pak nemusí takhle plašit a i v tom pro mnohý blbým manuálu je to všechno popsaný :p

Sniper_2003: Taky mi to přelily, už po druhý (o 4deci) a sám sem si to vycucl otvorem pro měrku. Je na to třeba tenkou hadičku aby tam vlezla. Já sem si silnější na konci nastavil tenkou a do silnější nasadil obyčejnou ale velikou :) stříkačku. Pokud ti to nebude nikde tahat falešnej vzduch jde to raz dva. Příští výměnu si nechám udělám v dílně u tchána svou osobou :)

2 ALL a šulda : Takže snad v pátek mi to u kamaráda v dílně odsají. Mají na to speciální odsávačku. Jinak jak si dnes něco neuděláš sám, tak si můžeš být jistý, že to v cajku nebude. :aggressive:

Asi tak nějak. Někdo tohle neřeší ale nemá to tam být a co to může udělat víme. Myslím že není těžký doplnit olej tak aby to bylo OK jenže to se musí chtít, pokud bych já svou práci flákal tak by si lehko i tady z fóra mohl naflákat hubu či se zabít. Řízení je halt v autě důležitý :D

No já si totiž nejsem zcela jist co to může udělat. :feve: Pokud máš představu tak se rozepiš. :palec2:

Upraveno od Sniper_2003

Kdyz bude vic oleje, tak vznikne veci tlak a muze se olej snazit tlacit pres gufera a neco poskodit. Hrozi poskozeni katalizatoru. U motoru 1,6Mpi to spini klapku a naslo by se jeste par dalsi veci. Kazdopadne ty rysky na merce nejsoun pro srandu ;) Skoda jen, ze nejkteri mechanici na to prdi...

Tak jsem to vytáhl přez měrku oleje. Našel jsem doma starý bohden od jízdního kola, vytáhl z něho lanko, napojil na stříkačku a vida odsávačka byla na světě. Mimochodem jsem z mého mazlika vytáhl 0,33L a teď jsem na horní hranici max. :aggressive: Jen pro zasmání, po telefonu jsem volal do origo servisu a tam mi bylo řečeno, že OII žere olej jak stará Š120, tak to mám nechat. :smich:

  • 6 měsíců později...

Tak sem na oranžovou kontrolku zkontrolujte hladinu oleje ujel asi 300 km a pak říkám dost...sjel jsem na shellku a litr oleje 5w30 longlife, který kupuji za 250 litr, tak měli za 999/litr...tak to ani náhodou. Dojel jsem do Obi, koupil Castrol 5w30 507.00 za 599 a dolil ho tam a auto si vesele brouká :)

Upraveno od marthass

Litr oleje za tuto cenu??? :kol-44: AUUUUUUUUUUUUU. Za 600Kč mám 3 litry oleje....... :kol-29:

zase bych to preliti olejem nejak nedramatizoval, pokud tam mas o pullitru vic a nebo par mm nad merkou nema se co stat, rezerva je velika.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.