Přejít na obsah

problém s ventilátorem topením


roman87

Doporučené příspěvky

Zdravím. Mám feldu rv95 1.3 43kw (favorit). Po zapnutí topení začne foukat jenom na 4ku a za chvíli se vypne. V jiných topikách sem se dočetl, že by měl být špatný regulátor odporu. Chtěl bych se zeptat, jestli je ten regulátor u všech felícií stejný, abych nekoupil nějakou blbost, a jestli jde ta výměna udělat doma, jenom se šroubovákem a kladivem:-) už mám na okně aspoň 2mm ledu

děkuji za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

No asi moc nepomůžu, ale pokud bys vidělával motor topení, jde to krásně a jednoduše z motorové části,jen odděláš 8 sponek, odklopíš ten plastovej ,,vdech" trochu tomu vadí vzpěra, ale jde to,povolíš dva šrouby(torx) rozpojíš konektor ten protáhneš průchodkou v plastu a máš motor venku, dá se odzkoušet jestli funguje když ho hodíš na zdroj. :kol-47: Ale to pokud by byl problém v tom motoru, což není jisté.

No jen kdyby náhodou moc pomoci v tom asi není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se na konektor na topení a předřadný odpory. Rádo se to vypaluje.

Na boku topení vytáhni konektor (pro lepší přístup doporučuju vyndat baterii) a koukni jesli není opálenej, zejména u zelenýho vodiče. Kdyžtak vytáhni předřadný odpory, ty jsou do topení zasunutý a držej na dvou zobáčkách. Měl jsem podobnej problém a pomohlo to jen prostříknout kontaktolem :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jjo a kdosi ještě psal, že je ten odpor záměnny z favorita, jen ti to pojede na 3 rychlosti, tychlost I nejede, jede až od rychlosti II... nebo se poptej na vrakovišti, toho musé být všude dost.. dál doporučuju motor topení prostříknout konkorem, nebo WD čkem.. odděláš ten plastový kryt motoru topení a stříkneš na uhlíky a na osu motoru olej, pak zapneš ventilátor.. krásně se to pročistí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No za tímto účelem jsem ho vymontoval, na I a II rychlost to dost pískalo,vrzalo..tak jsem ty osy od motorku prosřikl WD čkem a teď zjištuji, že jsem mohl střiknout i na uhlíky.. no chtěl jsem, ale nevěděl jsem jistě jestli to něčemu nebude vadit, stále je co zdokonalovat... :kol-33:

Teď o tom ani nevím, jede krásně potichu... jen fouká.. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bys tomu dal, volej na komutátor... Ten vodivej prach obroušenej z huhlíků by se krásně slepil spolu s pilinkama mědi a zahnizdil by se v drážkách mezi lamelama komutátoru, kde by to udělalo nádhernej kraťas a pokud by se ten motorek ještě potom roztočil, buď by se vypálil komutátor, nebo by to blaflo celý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na komutátor patří jen to, co odplaví nečistoty a pak se bez mastného nebo lepivého rezidua odpaří = Kontox, IPA apod. Uvědom si, že sice komutátor má klouzat, ale na kluzných vlastnostech se nejvíc podílí samotný materiál uhlíků plus povrch mědi. Cokoliv mastného, co slepuje a drží prach, na komutátor rozhodně nepatří. Tam jsou skutečně jiné požadavky než v ložiskách lbovolného typu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...