froggy Vloženo 4. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2015 A co ten ventil nádobky s aktivním uhlím, to nikoho nenapadlo?? Z toho co jsem tu četl, mi přijde jako nejpravděpodobnější viník právě tento ventil (N80) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 4. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2015 v 2008 by som tiež išiel do kontroly a výmeny ventilu odvetrania nádobky s uhlím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rare visitor Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 Vracím se na fórum po 2 měsících (psala jsem v 1. polovině srpna). Vzhledem k nižším podzimním teplotám problém se studenými starty téměř vymizel (naposledy před 2 - 3 týdny), přesto napíšu pár dalších postřehů: Nadále platí, že problém se studeným startem se objevoval tehdy, když byly splněny tyto 2 podmínky zároveň: 1) odstavení auta 6 hodin a více 2) během startování teplota vzduchu přibližně 15 až 27 stupňů (Horní hranice 27° je ale možná zkreslená tím, že auto stojí na slunci, je tmavé, a proto ve slunečném počasí i když bylo např. 28°, tak v motorovém prostoru bylo mnohem více stupňů, a proto auto v této i vyšší teplotě startovalo bez problémů na kratičké 1 cvrnknutí.) Vůbec, horší bylo zamračené - zatažené počasí než počasí slunečné. V zamračeném počasí nebo ráno, když na auto ještě nesvítilo slunce a bylo 15°- 27° jsem v létě téměř s jistotou věděla, že bude problém se studeným startem (někdy až na potřetí). Výjimkou byla dovolená v horách (v srpnu) - ani jednou nebyl problém. Proč? Pak také v září jsem si všimla, že ne vždycky při teplotě 15°- 27° a delším odstavení jsou problémy se startem. Přibývalo případů, že i v této teplotě jsem nastartovala bez problémů. Proč? Nevím, ale možná proto že během stání teplota klesla pod určitou hranici ( pod 12°? , pod 10°??? ). Uvedu příklad ze září: - ráno kolem 14°- start bez problémů - po 7hodinovém stání 19° - problém (start na podruhé) - další den start až odpoledne (po více než 20 hodinách), kolem 20° - bez problémů (noc byla chladnější) Možná se mýlím, ale je pravděpodobné, že v mém případě (rok výroby auta 2014) příčiny špatných studených startů nejsou 2, ale 3, a to tehdy, když všechny 3 podmínky jsou splněny zároveň: 1) odstavení auta 6 hodin a více 2) během startování teplota vzduchu přibližně 15 až 27 stupňů 3) během stání auta teplota neklesla pod danou hranici, např. pod 10° ??? Snad se mýlím, ale nejsou to náhodou podmínky potřebné např. k měření emisí - v hale? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robo_27 Vloženo 13. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2015 To akož ak by niekto chcel merať emisie tak by motor pre isototu nenaskočil??? To snáď nie.... Inak hotový elaborát, obdivujem ako si môžte pamätať teploty a dĺžku státia a pod...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misutka Vloženo 25. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2015 Přátelé, již delší dobu jsem nakukoval nesměle na tyto stránky jestli náhodou někoho netrápí studené starty a ejhle trápí. Mám Fábii II rv 2009. V současné době najeto 80000km. Starty mě zpočátku tedy během záruky moc nezlobily. Opravdu sem tam. Pokud jsem se zmínil v servisu nic neprojeveno a nenalezeno.... To bych ponechal bez komentáře, protože to je na jinou story. Minulý ro se to ale projevilo naplno. Ranní starty na 3x i 4x v době od 10stupňů a výše dennodenně. Řešení po záruce již se svým známým automechanikem. První start naskočení a do dvou vteřin zhasnutí. Druhý start naskočení a šílené tarokování (pro jistotu vypnuto). 3 start pohoda. Během dne i po delším stání a daleko vyšší teplotě klid. Diagnostika nic. Pak začala házet chybu na první válec. Zjištěn nižší tlak na druhém válci. Následovalo výměna ventilů, hydroštelů a přebroušení hlavy. Na druhém válci podpálený výfukový ventil. Zjištěno mírné prohnutí tím pádem i možné občasné nedovírání. Změna vypadala k lepšímu. Pak se to startování vrátilo, ale jen do podzimu kdy klesla teplota pod 10 stupňů. Celou zimu naprosto na jedničku až do jara. Provedena výměna snímače otáček čidla teploty a nic. Paradoxně v době největších veder opět bez problémů. Teď na podzim začíná zlobit i start po osmi hodinách. Už se stává, že startuji pětkrát. Nevěřím že Škoda to řeší, protože jsem byl svědkem toho, že byla vydána interní zpráva do servisů, že je do části vozidel do rv 09 montována vadná klapka a označení série. Pokyn na konci byl měnit jen na požádání nikoliv automaticky. Takže normální člověk pokud se mu tato vada neprojevila neměl zdání... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sofffos Vloženo 2. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2015 (editace) Tak po roku sa mi tento vikend to zle startovanie znovu prejavilo. Ale pravdepodobne som prisiel na to cim je to sposobene. Vymienal som pneumatiky ale o 11 doobeda a potreboval som o niekolko metrov posunut auto. Nastartoval som , na prvy krat poposiel vypol som motor. O hodinu som chcel ist na pumpu. Otocil som klucik a nic, potom som otocil druhy krat hrozny zvuk, tak som zhasol a nastartoval na treti krat, chvilu motor triasol potom uz isiel v pohode. Na pumpe uz mi chytilo na prvy krat. Vecer mi to nedalo a skusil som o deviatej nastartovat, chytilo na prvy krat a hned po pol minute som vypol motor. Nasledujuci den rano o osmej som isiel startovat a nechytilo na prvy, druhy treti stvrty krat. Na piaty krat to chytilo. Hned ma napadlo ze je to sposobene tym ze som studene auto nastartoval len na chvilku, a tim sa tam nieco pokazilo napriklad malo benzinu alebo nieco. Tak som skusil ze som vcera na kratko nestartoval. Dnes rano chytilo na brnk. Je to normalne spravanie alebo prejav nejakeho problemu, ked nastartujem studene auto len na chvilku a dalsi start uz nefunguje poriadne? Editováno: 2. Listopad 2015, autor: sofffos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 2. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2015 včera odpoledne bylo místy na sluníčku nad 15 stupňů, takže to mohlo mít souvislost s tím emisním blbincem, taky se mě to tak divně zhouplo, ale naskočilo to napoprvé a hned vysoké otáčky 1100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sofffos Vloženo 2. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2015 s teplotov to asi nebolo, pretoze prvy krat mi to spravilo v sobotu ked bolo 15 stupnov, ale druhy krat mi to spravilo v nedelu rano ked boli 3 stupne. Jedine spolocne oba starty mali to ze posledny start predtym bol len velmi kratky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 3. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2015 Mal si plnú nádrž benzínu ?? Pretože mne sa to stávalo keď som mal plnú nádrž. Možno len môj prípad. KeĎ tankujem do 3/4 nádrže tak bez problémov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sofffos Vloženo 3. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2015 (editace) Prvy krat ked to robilo tak bola do stvrtiny nadrz naplnena, druhy krat ked to spravilo tak bola do plna. Proste to bolo sposobene tim ze posledny start predtym bol len kratky, ved ak chcete mozete to vyskusat, ale ten kratky start asi pol minutovy musi byt pri studenom aute. A potom staci o niekolko hodin nastartovat. Od vtedy uz som startoval 5 krat a vzdy na prvy krat a to mam teraz plnu nadrz. Moja otazka je len ze ci je to normalne ze pri benzine po slabom starte toto auto spravi. Predtym co som mal problem tak to skoro vzdy zle startovalo, ale vtedy som dost casto skusat starty tak mozno to bol tento isty problem, ak to je problem. Editováno: 3. Listopad 2015, autor: sofffos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dzenik Vloženo 7. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2015 Stalo se mi něco podobného - potřeboval jsem jednou přeparkovat (no spíš popojet) tak o dva metry. Motor běžel jen pár sekund na to popojetí. Teď nevím, jestli ještě ten den, nebo až druhý jsem chtěl vyrazit na nákup a nemohl jsem nastartovat. Chytlo to pak snad na počtvrté nebo na popáté. Auto bylo pár měsíců staré a bylo to někdy na podzim. Nemožnost nastartovat dávám vyloženě do souvislosti s tím krátkým popojetím. Od té doby jsem na to už nenarazil (ťuk-ťuk) - pokud bych startoval jen na pár sekund, radši nechám motor o chvíli dýl běžet...opravdu by mě zajímalo, proč tomu motoru krátké starty vadí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Tak nebudeme tady snad řešit ulité svíčky, ne? Bohatá směs, studený motor -> mokrá svíčka. Elementární znalosti hoši. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sofffos Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 (editace) Preto sa tu pytam pretoze tie znalosti nemam, Mam rad ludi ktory pojedli vsetku mudrost sveta ale poradit nechcu. Ked si taky znalec tak preco tu normalne neodpovies s pripadnymi odkazmi na danu problematiku, ale robis tu frajera. Editováno: 8. Listopad 2015, autor: Pawouk Bezprostředěn předcházející příspěvek se necituje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Můžu nastartovat na půl minuty, vypnout a nastartovat znovu.(třeba i 20x po sobě) Nebo nastartovat půl minuty a na druhý den to chytí na drc. Nějakým teoriím o ulitých svíčkách a studeném motoru neber vážně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Ale ber, občas se to stane. Pro klid duše nech příště běžet motor o něco déle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Nemá to na nic vliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Myslim že kdyby měl uchcaný svíčky, že se to do druhýho dne vypaří 100x ale zas bych to nehrotil tak, abych strachy nechal běžet motor dýl..byla to nějaká blbá náhoda a hlavu bych si tim nelámal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sofffos Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Pysal som to tu preto pretoze presne rovnako sa my to prejavovalo ako vtedy ked som pred rokom riesil tento problem ale vtedy mi to robilo kazdy den bez ohladu na to ako dlho som startoval. Potom to prestalo a len teraz sa presne rovnake priznaky prejavili len teraz som presne identifikoval kedy to spravilo. Spravilo mi to dva krat po sebe, na dalsie pokusy nemam odvahu, od vtedy som startoval 30 krat po normalnych startoch a vsetko v poriadku. Jasne ze to dlhsie podrzim, len ma napadlo ze ten poblem moze byt hlbsi, a ukazuje to problem na nejaku konkretnu suciastku ktora by sa dala vymenit alebo celkovo na motor. O nejaky mesiac mi konci zaruka, tak ak by to bol nejaky problem este by sa to dalo riesit. Pretoze stale sa mi ten motor nezda, lebo stale mam trocha problem s tim ze ked stojim na krizovatke na volnobehu tak obcas trhne motorom a obcas po starte trasie motorom, aj ked sa to ocividne zlepsuje a robi to stale menej a menej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Nemá to na nic vliv. Ale může, osobní zkušenost po přesně takovém přesunu o několik metrů, svíčky ulité. Jediný rozdíl byl v podmínkách, bylo to za mrazu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Takže ty už jsi nenastartoval, pokud jsi vytahoval svíčky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Ne. Proběhla rovnou výměna a bylo to OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Nerozumím. Tak píšeš po takovým přesunu......To znamená že jsi nastartoval popojel a pak už nenastartoval? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Pardon, blbě jsem to napsal. Bylo to jak píšeš - start studeného motoru v mrazu, popojetí o několik metrů, následně se po několika hodinách už nepodařilo nastartovat. Důvodem byly ulité svíčky. Po jejich výměně motor naskočil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. leden 2016 Sdílet Vloženo 5. leden 2016 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 5. leden 2016 Sdílet Vloženo 5. leden 2016 no hura.. a je to tu, snad to bude vyřešené Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.