Přejít na obsah

Koupě ojetého Superba II


Jims Sanders

Doporučené příspěvky

Toho jsem si vůbec nevšiml. Každopádně bylo rozhodnuto, že to asi bude opravdu S2. Problém je, že auto bude stát vždy po celý den u nákupního centra a tam prostě dostává záhul. I když se žena snaží parkovat dále od vchodu, jednou za pár dní se tam vždy objeví nový ťukanec nebo rýha. Nemá tedy smysl pořizovat auto s vyšší pořizovací cenou, kterého by mi pak bylo líto..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 9. 2017 na 23:48, Pivo napsal:

To zas je úplně jinde, cena i stáří, skvělé auto a určitě lepší než ojetá SII. Motor super, benziňák, i když mám z minulosti averzi vůči 1,8 tsi - známé problémy, snad to mají kluci už vyřešené..

O3/S3 už má zase zpátky řemen, O2/S2 měl řetěz...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud kezdi zena jen po meste do prace,tak proc ji kupovat SII?! Ja osobne bych ji koupil fabii III/Rapida zanovni,vybaveny v zaruce.... a na delsi cesty mate superba. Pritelkyne chtela taky superba II.  Koupil jsem ji fabii a max spokojena po 14dnech jezdeni. Jezdi za min,nez ja s naftovym superbem II,servis resi skodovka a vse stoji par korun. SII by u ni trpel,kdyby jezdila 10km kolem mesta a 1 za mesic jela 40km za maminkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vidíš ty, já manželce na ježdění do práce taky koupil Octávii II, protože fabii bych nechtěl ani já, tak proč by v ní měla jezdit ona ? ... a na jaře jí stejně možná koupím něco jiného, SII, nebo passata CC...a octávka pujde z domu ... každý to má jinak, mě by taky dva superby doma nevadili :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně :D Já mám O3 a jsem spokojen, v současnosti bych neměnil. 

 

Fabia úplně nezapadá tím, že požadavky jsou - velký kufr (kočárek), automat a nezávislé topení. V O2 jsem ji svezl onehdy a dotaz "a to je ta nejstarší oktávka?" asi mluví za vše :D:D. Možností by byla nějaká lépe vybavená O3, ale jak říkám, bude stávat u nákupáku a prostě auta za 4 kila by mě tam bylo opravdu líto.

 

A ono to sice vypadá jako "jen cesta městem", ale ve výsledku je to každý den 45 kilometrů.. Na druhou stranu si myslím, že se zase dostávám do polemiky nafta/benzín. S autem se, předpokládám, bude jezdit hlavně v zimě.. Takže celkový nájezd bude třeba kolem těch 10-15tis/rok a tam si tou naftou nejsem úplně jistej. Jenže ty 1.8TSI jsou zřejmě průser, takže fakt nevím..

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8 průser není u novějších modelů.

3,6 také žádná výhra,protože tyhle auta si nekupoval někdo,kdo najede málo,takže ty za pár korun budou mít dost a dost najeto a servis tam není levný,pokud neumíš a neuděláš si spoustu věcí sám.

Dobré jsou 1,4 s řemenem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jste u tý spotřeby. Mám OII 1.6FSI a SII 3.6 FSI tak mohu srovnávat.

OII - 80-90km/h - dalo se i pod 6l, dálnice dálka průměr kolem 8,8l, město 9-11l, dlouhodobý průměr za tisíce km 8,6l

SII combi - nejmíň dám tak 8,6l, 600km cesta z rakouska po dálnici domu průměr 8,8l, město 11-16l, dlouhodobý průměr stejné trasy jako na OII na nějakých 10,9l

 

Závěr - ve velkých dálkách a větších rychlostech se ty dva motory překvapivě potkají na hodnotě 8,8l. Dlouhodobý průměr za mě (1/2 Praha, 1/2 cesty po ČR) je rozdíl 10,9-8,6=2,3l což mi nepřijde až tak hrozný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, právě.. Já jsem spíš nalomenej na tu 1.6TDI, i když tam mám obavu, že nebude reálné sehnat to s nezávislým topením.

 

Na druhou stranu tento motor má jedno z našich firemních aut a trasu k ženě do práce jsem schopen dát za 3,4l/100 (7stA). A to už je sakra rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro zajímavost, podle mého vedení výdajů se provoz našich aut má takto:

 

S2 TDi cca. 4,13 Kč/km bez pojistky (palivo 1,80 kč/km + údržba/opravy vozu 2,33 kč/km) ...... provoz už jen 15-20 tis ročně

S2 3.6 cca. 4 Kč/km bez pojistky (palivo 3,10 kč/km + údržba/opravy vozu 0,9 kč/km) ......provoz jen 7 tis ročně

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@prassat to jsou zajímavá čísla.

Já schválně spočítal servis za dobu co mám auto. Najel jsem s ním asi 22.000km, ale dělal jsem 2xolej, 1xolej v dsg, všechny filtry, výměna lambda sondy, výměna napínací kladky, řemenu a klimakompresoru, naplnění klima... I tak mi vychází servis cca 1kč na km. Co jsi dělal na autě, že to je 2,33 Kč/km ? To je při nájezdu 20.000km za rok servis za 46tisic, to mi přijde jako raketa...u té 3.6 mi to sedí...ale jezdit s naftovým autem za více jak 4/km je dost...já vždy počítám 3kč/km jako náklad...a to mám ještě rezervu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zkusím taky lehce počítat, i když o třídu níž :-)

 

Kilometry - nákup 132tis, aktuálně 167tis, tedy celkem 35tis km

Servis - prohlídka (oleje, filtry) - 8tis, anténa GPS - 4tis, tlumiče + ložisko - 17tis, maličkosti - 1tis, sada pneu - 10tis

Spotřeba - Dlouhodobá spotřeba 6l/100 (110kw, 4x4), za palivo tedy 57tis

 

Celkem výdaje 2,77 Kč / km, což není taková tragédie, ale zas je to opravdu jen běžný servis a výměna spotřebních dílů (nic se neposralo). 

 

Jak se říká.. "Kdo chce opici, musí mít na banány".. V tomto případě to platí dokonale. Stále ještě držím svoje první auto (Laguna 1995, 2.2D), kde jediné, co dělám je, že měním 1x ročně po 10tis olej a vrazím +- 2 litry do servisu + někdy pneu (14", za hubičku). Se spotřebou 5,5l/100 mi tam vychází kilometr na nějakých 1,9 Kč / km :D:D

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@CentriFUGA

Tak za posledních 25tis km si auto řeklo o 58.400 Kč. Něco bylo smůla, něco zase nutná údržba:

 

Převodovka (přetěsnění DSG) 8.000
Přední brzdy 4.000
Olej + filtry 1.500
Přední sklo (doplatek DPH) 1.200
Oprava pneu 200
Rozvody 6.000
Akumulátor 2.000
setrvačník + olej 15.000
čidlo ABS levé zadní 1.200
náboj - zadní levé kolo 2.500
STK a ME 1.600
oprava hlavy (rovnání + tlakování) 9.500
další originální čidlo ABS 2.000
čidlo tlaku G31 1.700
výměna kabeláže G31 1.800

 

Pokud se nic nepokazí, tak z jara mě čeká minimálně letní sada pneu R18 + olej a filtry (takže to bude hned přes 10 tis Kč). 

 

A to samozřejmě nepočítám havarijku a dálniční známku. 

 

Předchozí roky se investovalo méně, to zase jo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hold máme ojetiny, tak to něco sežere, to jo, jen mě ta cena překvapila, nasypal si do toho celkem dost za 25.000km, to já za 22.000km investice cca 22000kč jsem vlastně břídil :-D

Když odbočím a vezmu to z druhé strany, tak manželka najela s octávkou asi 11000km a servis mě vyšel olej+čištění klimy+čištění turba na asi 4400kč, ... takže z toho překvapivě vypadně octávka jako vítěz :-D a se spotřebou motoru 77kW jako druhý :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, mě ještě taky několik výdajů napadlo (seřízení lane assist kamery po výměně skla, xenony).. Ale zase se jedná o provozní věci.

 

Jinak teda, když se koukám na vaše servisní náklady, tak nevím, jestli opravdu ta O2 nebude lepší volba :mellow:

Editováno: , autor: Neonik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno, ať se snažíš nebo ne má 3 společné jmenovatele:

 

1. Auto je vždy žrout peněz a platí zde přísloví, o opicích a banánech

 

2. I když je ojetina za malý peníz cca 150-200.000Kč, je potřeba si uvědomit jednu věc - kolik stálo auto jako nové. POkud otávka stála nová 500.000Kč (ve výbavě), tak superb stál v tom samém nejméně 750-800.000Kč. a od toho se odvíjí ceny dílů a servisních prací. Samozřejmě vím, že zrovna tyto auta mají hodně společného,  ale pokud by si takto porovnal třeba Superba versus fabie, je tam už větší rozdíl.

 

3. Jde o ojetinu a proto taky o předchozího majitele - jak se o auto staral, jestli měnil něco preventivně, nebo když věděl že bude prodávat, tak už to nechal a případně jestli si měl pech a zrovna na tebe vyšla nějaká závada. Na druhou stranu, když koupíš ojetého superba za 300.000,- a i kdyby si do něj za 3 roky narval 100.000 za servis, pořád nejsi ani na polovině ceny auta nového...

 

...takhle to vidím já a takto bychom mohli diskutovat do zblbuntí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak.

Já 3,6 měl.Výdaje za olej ,filtry nepočítám,to chce každé auto,tohle se počítat nedá,takže jedinné co jsem dělal byl haldex.začal hučet,najeto to mělo myslím 120.000 a na kulanci spojky v DSG.Platil jsem tehdy myslím nějak 3000.

SUp II 125 KW DSG-najeto okolo 200.000-ložiska v kolech,olej DSG,úprava problematického olej.čerpadla a nějaké drobnosti.

Střídám auta po roce,takže těžko soudit,co se bude dělat pak a co kdo dělal přede mnou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...