Bobis-PD Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 Zdravím. už dlhšie pozorujem vŕzganie od prednej nápravy na mojej fabke 1,9tdi. Prejavuje sa prevážne len pri plne vytočenom volante keď zídem z obrubníka. Je to hnusný vŕzgavý zvuk, skôr typu ako by ho spôsobovala nejaká guma. Tlmiče, pružiny, uloženia s ložiskami, tyčky stabilizátora, čapy riadenia a zadné silentbloky na ramene mám nové. Môže to spôsobovať predný silentblok alebo uloženie stabilizátora? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 odpoj tyčky stabilizátora a skús zahýbať samotným stabilizátorom hore-dolu či nebude v uložení povrzávať.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 vrzat mohou i silentbloky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 Nebo oložení tlumiču. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 na 99% uložení stabilizátoru - máznout grafitovou vazelínou a je klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 4. Duben 2012 Sdílet Vloženo 4. Duben 2012 VAG BoBo: Tlmiče, pružiny, uloženia s ložiskami Wittmann: zadné silentbloky na ramene mám nové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 9. Duben 2013 Sdílet Vloženo 9. Duben 2013 Mne vrzga predok pri prechádzaní väčších nerovností pri pomalšej jazde,napr ke´d prechádzam cez spomaľovací retardér tak ako sa predok zhupne tak to zavrzgá,alebo ako keby si odfúklo,mohlo by to byť uloženie predných tlmičov?,odpozoroval som že pri vlhkom počasí je to viacej,pri suchom ako keby sa to strácalo.Mám 160 000 km na pôvodných tlmičoch a už sa chystám na výmenu. Robí nám to aj na starom Favorite a robila mi to aj felda,ako sa oteplilo tak to prestalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 9. Duben 2013 Sdílet Vloženo 9. Duben 2013 -uloženie vŕzga pri vytáčaní kolies... -to odfúknutie môžu robiť tlmiče (nemusia byť,ale špatné)... -pri zhupnutí môžu vŕzgať uloženia stabilizátora..takže odpojiť tyčky stabilizátora od stabíku a skúsiť pohýbať stabiliz.horu-dolu či bude vŕzgať -treba poriadne pozrieť aj zadné silenbloky ramien Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 9. Duben 2013 Sdílet Vloženo 9. Duben 2013 na 99% uložení stabilizátoru - máznout grafitovou vazelínou a je klid kimmi: pro tebe platí co jsem již psal, píše to i libero...přesně tyhle "projevy" ty gumičky mají, drobné nerovnosti při pomalé jízdě, navíc za vlhka, to ty gumičky vržou jak Francek s gumovou Ančou na starym pérovim gauči Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kukino963 Vloženo 16. Duben 2013 Sdílet Vloženo 16. Duben 2013 zdravim. viem ze tu sa debatuje o prednej naprave ale mne vrzga zadna. je to taky zvuk ako ked vrzga pruzina a je to pocut hlavne pri vystupovani a nastupovani do auta... nevie niekto ako to odstranit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 28. Září 2013 Sdílet Vloženo 28. Září 2013 Trocha oživím túto tému - auto mi dnes v noci stálo vonku pri chate a do rána spadlo dosť veľa hmly (inak auto stáva v zateplenej garáži) a keď som sa s ním vracal domov, tak pri prejazde retardérom vŕzgalo ako starý kočiar (deň predtým, keď som šiel tú istú trasu tak absolútne vôbec nič).. ako som sa tu dočítal, tak to pravdepodobne budú tie gumy stabilizátora. Moja otázka je - stačí to namazať alebo radšej vymeniť? 7 rokov staré auto a 70tis km na tachu.. väčšinou jazdené v meste. Ak by to trebalo meniť, tak HTP má ktorý priemer týchto gumiek a je k tomu treba jamu alebo dá sa to v pohode spraviť aj bez nej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 29. Září 2013 Sdílet Vloženo 29. Září 2013 1) áno budú to uloženia stabilizátora 2) namazanie možno pomôže na chvíľku,ale ak to budeš mať rozobraté,tak už ich radšej vymeň 3) musíš zmerať priemer stabilizátora a podľa toho kupovať 4) jama by bola ideálna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek09 Vloženo 14. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2013 Mám podobný problém s vrzáním přední nápravy. Začalo to dělat jak se venku ochladilo. Předtím to jen někdy při větším rozhoupání předku auta (např. při jízdě po postruskované cestě) sem tam kleplo - dutý zvuk a většinou jen pravá strana. Teď to celé hrozně vrže, jak starý kočár nebo 2 pryžové nebo gumové věci o sebe. Dělá to hlavně při menších rychlostech - do 30 km/h, vždy když se zhoupne předek - rozjezd, brždění, retardér, nejvíc to vrže když odbočuju ku baráku a musím najet na chodník, ale natočení kol na to nemá vliv. Když jedu od baráku z mírného kopce dolů (tráva, hlína, struska - nic pevného) tak je to taky hrozné, ale jakmile začnu trochu přibržďovat tak to přestane vrzat. Bude to taky uložení stabilizátorů nebo i něco jiného - silenbloky, tlumiče (horní uložení, ložisko), pružiny? Je to velká závada, můžu s tím ještě chvíli jezdit? Mám F1 1.2 12V 2006 Elegance naj. 109 000 km všechny díly asi ještě původní - nejsem 1. majitel. Jak bylo auto 3 měs. staré, bylo bourané, ale předek je jinak v pohodě - nesjíždí se blbě gumy, nikde nic netáhne apod. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 14. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2013 Tak jezdit s tím určitě můžeš,ale je to otravné to vrzání. Znám to. A bývá to často krát stabilizátor. Jinak vše jak píše LIBERO. Podle toho jednej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 14. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2013 (editace) Jo jezdit s tím můžeš, jen pokud se ti stabilizátor už neposunul a neděla ti díru do hliníku, to pak bude drahá oprava, za v času bych na to mrknul. Editováno: 14. Prosinec 2013, autor: VAG BoBo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek09 Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Do jakého hliníku? V tomhle zrovna moc znalý nejsem. Jaké další díly musím koupit, kromě samotných stabilizátorů? Je pak potřeba po výměně udělat i geometrii předku? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Jsem ti psal,že pude pravděpodobně o uložení stabilizátoru. Jsou to pryžové lůžka na každé straně jedno. Postupuj jak psal libero. Změř si průměr stabilizátoru a kup o 2mm menší uložení. To znamená jestli máš stabilizátor průměr 18 tak kup uložení 16. Částka cca 80kč kus. Zrovna bych vyměnil i tyčky stabilizátora-kosti. Částka cca 250kč kus. Kupuj pokud možno originální díly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 no BoBo myslel na to,že prvé Fábie mali ešte uloženie stabilizátora na takých puzdrách,ktoré sa časom rozsypali a tým pádom sa celá stabilizátorová tyč posúvala do strán a klepala do hliníkovej konzoly http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/fabia/podvozek/3328-konzola-k-rameni-fabie.html nakoľko,ale ty máš už ročník 06,tak tam tento problém nehrozí,nakoľko stabilizátor už bol upravený a to puzdro tam nemal..len doraz na gumu stabilizátora.. na odstránenie vŕzgania stačí vymeniť len 2ks lôžok uloženia stabilizátora..geometriu netreba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Promiň nekoukal jsem na ročník, ale zrovna jsem to řešil u 2002, tam stabilizátor uhnul doleva a docela to vydřel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 v pohode ,len som to upresnil,aby nehľadal problémy,kde nie sú... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek09 Vloženo 16. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2013 Pánové, mockrát díky ! Přesně tyhle informace jsem potřeboval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radomír Vloženo 17. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2013 Přátelé okřídleného šípu, já jsem si ještě pro jistotu přivařil na stabilizátor takové větší podložky - nerezové, samo sebou upravené, abych je nasadil na ten stabilizátor, čímž eliminuji posun stabilizátoru do stran. Pokud by někoho zajímalo, kde jsou navařeny, tak ihned za držáky těch gumových lůžek. Stabilizátor musí být vystředěný! Mám F1-2001. Radek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 17. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2013 áno..aj takto sa to riešilo,alebo najrýchlejšie bolo tam dať šróbovaciu sponu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 17. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2013 Jo dal jsem tam spony. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bobis-PD Vloženo 22. leden 2014 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2014 Po dlhšej dobe pridávam postreh. Vŕzganie pravdepodobne nespôsoboval stabilizátor ale zadná vzpera prevodovky. Menil som cez víkend riadenie a silentblok v tej vzpere je vybitý a vŕzga presne ako na aute. Celý som ho namazal grafitovou vazelínou a o mesiac keď prídu peniaze ho vymením. Inak - po výmene riadenia+čapy+tyčky je auto KONEČNE ticho a nič nebúcha, už som menil na aute rad radom všetko a stále nebolo tiché, po troch rokoch som konečne spokojný :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.