Přejít na obsah

Celkové výpadky El. při dešti


romaneek

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

fabia combi 1,9 TDI, rv 2002, motor ASZ, elektrika neměněna.

Již podruhé se mi stalo toto.

Během jízdy v dešti začne postupně selhávat celá elektrika v tomto pořadí rádio, stěrače jdou pouze když se vypnou světla a naopak, posilovač řízení a brzdový systém, začne lítat otáčkoměr, prostě takový kolaps. Po vypnutí motoru nejde nastartovat, startér pouze cvaká jako kdyby baterie neměla šťávu. Po cca. 10 min. nastartuju a jedu dál, tento problém se opakuje třeba 3x na 30km trase.

Poprvé se mi to stalo když jsem min. týden měnil olej v převodovce, sundal jsem kryt pod motorem a poté musel vyjet, tak jsem ho tam dočasně nedával. Po výměně tentýž den a montáži krytu vše ok. Pak jsem jezdil vesměs na suchu. Dnes déšť a situace se opakovala.

Do této doby žádné podobné problémy, baterie je rok stará, všechny pojistky ok.

Nějaké nápady?

Díky Roman

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže na suchu najeto cca 250km bez problémů a dnes lehce mokrá silnice, na které ani nestálo moc vody a opět.

Nejprve se zpomalil chod stěračů, a pak začly výpadky ABS,ASR, poté se sekl otáčkoměr i tachometr na hodnotě na které zrovna byl, podsvícení palubovky, servo, stěrače, blinkry. Jediné co šlo byly světla, když jsem je vypnul tak se ani nerozeběhly stěrače. Po vypnutí motoru šlo opět nastartovat až po cca 10 min. A pak po 5 km to samé. Při jízdě pak svítí světla dost málo, jako by nedobíjel alternátor.

Zítra zkusím zavolat do jedné dílny kde se specializují na autoelektriku jestli na to budou mít čas. Jednou mi již řešili problém s nefunkčním ABS ( pomohla výměna jednoho drátu).

Ještě mě napadá zkusit nechat proměřit ten alternátor, ale pořád mi nejde do hlavy, že na suchu vše šlape normálně.

Další věc je, že jsem si dnes po jízdě svítil všude kolem motoru baterkou a bylo tam sucho..

Pořád si to spojuji s tím sundaným spodním krytem motoru, že se tam nějaká vlhkost dostala, takže mě ještě leda napadá sundat ho a celý motorový prostor pořádně vysušit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau,odmeraj,ci ti dobija alternator ,ide tam jeden drat ( na tdi je to z riadiacej jednotky motora) z alternatora a na na prevodovke je este konektor-zo

spodu auta-mal som ten drat z toho konektoru vnutri zoxidovany,na pohlad to nebolo vidiet,ale ked potiahnes,lahko sa utrhne v tom konektore.Farbu si uz nepamatam.Pozri este pri stratovani,ci ti svieti a potom zhasne dobijanie na budikoch,skus to aj ked je mokro.

Tak podobne mi vypadavali jednotlive veci ako tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsem to včera prošel..

Vladoci, díky za "nakopnutí" po zapnutí klíčku dobíjení nesvítilo, ale já jsem si toho bl... nevšiml..

Procházel jsem kabely od alternátoru a v konektoru na převodovce přesně jak jsi napsal- upadlý modrý drát, takže jsem ho ucvakl v místě kde již vypadal ok a připájel.. Nastartoval jsem, procházel ten kabelový svazek a všechny kabely co jdou od baterky ( když už jsem to měl všechno rozhozené a odmotané) a zkoušel jimi různě hýbat jestli zase nevyskočí nějaká chybka..

Nic se neobjevilo, tak snad to bylo tím.. Dnes pro jistotu nechám proměřit dobíjení..

Ještě jednou díky moc za rady Roman..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...