Přejít na obsah

POMOC PREHRIEVANIE SURNE!!


pato1117

Doporučené příspěvky

čaute chlapi, potrebujem urýchlene pomoc ....zajtra mám ísť na dlhšiu cestu na mojom fave 136l 89"...mám problem ...doteraz mi tiekla voda s obalu termostatu ....dal som tam dnes nový termostat, nové tesnenie a ešte som to aj zasílikonoval čiernym silikónom ....z tade už netečie voda ....ale začalo mi ukazovať teplotu zo studeného štartu ...na diaľku cca max. 3km mi ukáže teplotu až úplne hore v červenom ..proste úplne na vrchu. Otvorilo mi aj druhý okruh voda išla cez chladič ...vetrák mám urobený na tvrdo na vypínač, čo som dnes robil .....prešiel som tie cca 3km a voda šla aj cez chladič ale mne ukazovalo úplne najvyššiu teplotu ....ale nevyvrela mi voda vobec nebublala hadica na prepade bola len teplá ale hadica čo ide z termostatu do chladiča bola horúca ...okruh otvorený...môže to byť aj čidlo teplotné...ale že by mi to tak rýchlo začalo kúriť ??? ...keď mi zoplo termostat muselo byť viac ako 88"C je to normálne za takú krátku chvíľu sa zohriať na 88 ??? ..prosím poradťe neviem čo to môže byť ďakujem

Editováno: , autor: pato1117
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec to nemusí souviset s tím vyměněným termostatem - stačí aby bylo načaté těsnění pod hlavou a teplota poletí nahoru. Ale chce to kontrolu pár věcí - PRO JISTOTU.

Nejdřív bych ale překontroloval právě to měřicí čidlo - jednoduše změřením teploty kontaktním teploměrem. Pokud totiž kecá čidlo, nemůže budík na palubce ukazovat správně. Favorit obecně topí velice rychle - 3km jsou daleko za hranicí, kdy už topení hřeje. Pokud jsi měl doposud vadný termostat, který byl trvale otevřený, nedivím se že auto netopilo - voda šla hezky rychle do chladiče a ohřívala se jen pomalu. S novým termostatem se nejdřív ohřívá "malý okruh", do kterýho patří hlavně to topení - a jehož ohřátí trvá přibližně kilometr. Pak se otevře termostat a samozřejmě horká kapalina se vyvalí do chladiče...

No a druhá možnost je, že při tom patlání silikonem jsi zamáznul i něco, co mělo zůstat otevřené - pak je možné že se někde něco ucpalo a motor se pak přehřívá. Pokud ale kapalina vysloveně nevaří, viděl bych to na tu špatnou funkci čidla - a vlastně planý poplach...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes som bol na ňom okolo 70km....mám ventilátor na vipínač mal som ho zapnutý cestou a teplotu som mal tak v strede plného bieleho pásika ..čo je pod červeným ...ale po meste mi niekedy vyskočí aj do červeného ....myslím že to bude ten snímač ...niekedy aj tak skáče keď zapnem svetlá ..neviem či tam je nejaké prepätie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Za 1. Za jazdy mas vacsi napor vzduchu na chladic, cize aj nizsiu teplotu chladiacej kvapaliny. Preto si mal teplotu OK.

Za 2. Poskocenie rucicky teplomeru (palivomeru tiez dakedy) pri zapnuti svetiel- ako pise Ekkar - vacsi odber, zly kontakt, na 80% kostra.

Za 3. Preco silikon? :kol-32: Vybrat termostat, ocistit od silikonu (az je od silikonu zababrany), supnut do hrnca, nechat varit a skontrolovat fukcnost.

Ocistit dosadacie plochy na veku termostatu (obe casti), supnut spat termostat s tesnenim, jemne potretym olejom: (http://www.olejshop.sk/nahradne-diely/termostaty/p/tesnenie-veka-termostatu-xs-115095851/), tri skrutky, dotiahnut a musi tesnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...