Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim,

mám asi půl roku Fábii II 51kW (r.v. 2007), najeto dnes 35 000km. Ze začátku bylo všechno OK, ale potom jsem měl vypůjčený subwoorfer a tím to všechno začalo. Většinou (ale ne vždycky) při nastartování, auto chytá okamžitě, vyběhnou otáčky na 1500, za chvíli vyběhnou na vteřinku na 2000, pak spadnou na 1000 a pak se ustálej na 1500ot. Při tomto průběju sebou auto nepatrně klepe, a když spadnou otáčky na těch 1000, tak je to víc intezivní. Nevím jak dlouho to trvá, ale jakmile se rozjedu, tak to přestane. Dával jsem to za vinu, že při startování běží alternátor (kůli vysoké spotřebě zesilovače) a subwoorfer jsem asi po týdnu vyndal. Nevím jestli jsem si toho nevšiml, ale týden se mi to zdálo OK, ale včera i dneska, když jsem startoval (auto stojí venku, a v dnešních dnech je na sluníčku) to zase udělalo, a to je to už asi 150-200 km od odpojení. Baterie má asi 12,6V, takže si myslim, že je to v pořádku. Dodávám, že když s autem ujedu třeba 10km a hodinu někde stojí a pak odjedu, tak to neudělá. Mělo by se to nějak víc řešit, nebo to přejde za pár km? Projel jsem kus fóra a našel jsem podobný problém, ale bez odpovědi.

Děkuji

Upraveno od Aleš Veigend

  • 3 týdny později...

Ahoj. Jdu se poradit. Při prvním nastartování motoru(když je venku teplo)tak jsou otáčky motoru zvýšené asi 1100-1200. Tak po minutě padnou na svojí obv.hodnotu jak mají být. Jindy zase při nastartování(když je venku chladno)jsou otáčky v pohodě. Jinak při jízdě se nic něděje. Motor šlape jak má. Dost jsem to tady pročetl a mám podezření na škrtící klapku. Co si o tom myslíte vy? Prosím o nějaké reakce a jestli už jste ji někdo čistil a jaké jsou záludnosti...Děkuju za odpovědi.

Vyčistí a nastav klapku a pak řeš dál. Jinak je tady taký dost napsáno na tohle téma.

Ještě před servisní prohlídkou (po 2 letech, najeto 19tkm) jsem míval po startu pravidelně 1100 ot./min., a řekl bych, že od nova, co auto mám (51Kw, předfacelift). Nyní po servisu zkraje července 1100 ot./min. tak 1-2 vteřiny a pak hned pád na 900...Nevím, co s tím soudruzi provedli. Mám ale dojem, že auto startuje hůře. Žádný servisní úkon stran startování jsem každopádně nepožadoval.

Upraveno od mihaal

A diagnostika píše co?

potvrzuji, co píše linkin1, dělá mi to taky při studeném startu za stejných podmínek. Někde jsem tu o tom už četl, ale mám dojem, že jsem z toho vyvodil, že je to něco jako "vlastnost", tak jsem to neřešil. Je to předfl HTP 51 kw

potvrzuji, co píše linkin1, dělá mi to taky při studeném startu za stejných podmínek. Někde jsem tu o tom už četl, ale mám dojem, že jsem z toho vyvodil, že je to něco jako "vlastnost", tak jsem to neřešil. Je to předfl HTP 51 kw

Pozor na to! To není vlastnost. Nikdy mi to nedělalo až teď. Mám najeto asi 26tis.km. Diagnostiku nemám kde udělat. Asi se vrhnu na tu klapku jen mám strach abych něco nepodě..l. Máte někdo nějakou zkušenost s tím u téhle fábie? Podělte se, prosím..

A jak uděláš tu klapku bez diagnostiky? Někdo tady psal že mu to udělalo, když mu v servise aktualizovali software.

Upraveno od VAG BoBo

A jak uděláš tu klapku bez diagnostiky? Někdo tady psal že mu to udělalo, když mu v servise aktualizovali software.

Já vím. Je potřeba ji po vyčištění dát do zákl.hodnot. Myslel jsem - vyčistit a pak nechat auto bez proudu třeba nějakou tu hoďku a pak připojit k akumulátoru a ona se nastaví. Někde jsem to tady četl. Mohlo by to fungovat???

To je o ničem, je třeba vymazat adaptační hodnoty a pak ji nastavit. Ona se sice sama nastaví po zapnutí klíčů, ale už jsem par krát zažil, že se nastaví podle uložených adaptačních hodnot a to tak že v nule není úplně dovřena.

To je o ničem, je třeba vymazat adaptační hodnoty a pak ji nastavit. Ona se sice sama nastaví po zapnutí klíčů, ale už jsem par krát zažil, že se nastaví podle uložených adaptačních hodnot a to tak že v nule není úplně dovřena.

Takže sám to teda neudělám? Je třeba servis a nachystat si prašule?? To mě celkem štve, jinak bych se do toho pustil...

Necituj předchozí příspěvek, to se tady neděla. Sehnat někoho kdo má kabel a pomůže ti, škoda že jsi ode mě tak daleko, bych ti to pomohl vyčistit i nastavit.

Upraveno od VAG BoBo

dělá mi to stejně už novoty, je to vlastnost, ale pokud si chcete auto rozdrbat, tak to řešte :-)

Také bych to neřešil, pokud to pak neskáče na volnoběh ty otáčky, ono po startu by měl naběhnout sytič a pak to klesnout.

Ok. Nevěděl jsem. Mi to NIKDY nedělalo až teď. Tak se snažím zjistit co tomu je. To je vše. Auto si rozdrbat nehodlám....

je několik teorií proč tomu tak je. na tom motoru je spoustu snímáčů všeho možnýho, který pak převádějí fyz. veličiny na el. signály. jelikož otáčky kolem 1200 po nastartování jsem vypozoroval pouze pokud auto stojí celej den na slunku, tak jedna z možností je prostě ohřátí některého ze snímačů teploty vlivem nashromážděného tepla pod kapotou. dál to může být prostě teplotní závislostí některého čidla atd. důležitý je, že auto jede v provozu normálně. ty otáčky padnou po max. dvou minutách do normálu. třeba na motoru 1,4 16v se při stání na slunku daří start na 3. pokus a je to tím jak jsem psal. prostě tady ty "chytře" řízený motory jinak řídí provoz motoru za různých podmínek, ale prostě mají i tenhle stav krátkodobého pomatení :kol-28:

Upraveno od vormen

To zní celkem chytře a docela to chápu. Prostě jen nechci něco prošvihnout a rvát si pak vlasy, že jsem se na to vykašlal..

to je jasný, člověk nad něčím mavne rukou a po záruce mu řeknou, že tam bylo něco vadnýho a teď si musí ze svýho zacvakat půl motoru.

Dnes opět auto perlilo. Otáčky zase při startování studeného motoru zvýšené a ještě k tomu všemu při rozjezdu a následném vyřazení rychl.stupně do neutrálu si otáčky lítají jako bych šlapal na plyn.pedál. Zítra jedu do servisu - jsem objednaný! Zdar

Může to dělat klapka, ale u Feldy 1.6 jsem zažil, že to psalo klapku a byla špatná řídicí jednotka.

Dnes opět auto perlilo. Otáčky zase při startování studeného motoru zvýšené a ještě k tomu všemu při rozjezdu a následném vyřazení rychl.stupně do neutrálu si otáčky lítají jako bych šlapal na plyn.pedál. Zítra jedu do servisu - jsem objednaný! Zdar

tohle mi udělalo dneska ráno což jsem nečekal teda, protože auto přes noc na slunku nestálo :kol-28:

Dnes opět auto perlilo. Otáčky zase při startování studeného motoru zvýšené a ještě k tomu všemu při rozjezdu a následném vyřazení rychl.stupně do neutrálu si otáčky lítají jako bych šlapal na plyn.pedál. Zítra jedu do servisu - jsem objednaný! Zdar

no pokud ti litaji otackz na volnobej a o dost, tak ti to moyna nekde prisava za vahou(merakem) vzduchu

Auto po servisu

Diagnostika motoru - nic nezaznamenáno

Kontrola vstř.trysek, podtlaků a kabelů - ok

Demontáž cívek svíček a změření komprese válců - ok

Kontrola svíček - ok

Přetěsněna podtlaková hadička u víka ventilů - původní byla volná

super, díky za informace, teď jen čekat, co bude auto dělat, mrknu na ty hadičky preventivně

Včera ranní start a odjezd ze servisu - asi 800 - 900 ot./min.

Dále pak auto necháno celý den na slunci - opět 800 - 900 ot./min. Vypadá to, že je problém vyřešen.

"Přitom taková blbost" jak by řekla S.Stašová :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.