Standis Vloženo 24. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol. Škoda Popular 1100 Škoda 420, 418, Popular Výrobce Škoda, ASAP Koncern Škodovy závody-Plzeň Roky produkce 1933–1946 Vyrobeno 19 542 kusů Nástupce Škoda 1101 Koncepce pohonu páteřový rám Třída malé automobily Technické údaje Délka 3 630–4 200 mm Šířka 1 340–1 500 mm Výška 1 370–1 520 mm Rozvor 2 300–2 570 mm Rozchod 1 050–1 250 mm Pohotovostní hmotnost 650–930 kg Počet míst 3–4 Maximální rychlost 80–110 km/h Spotřeba 7–10 l/100 km Převodovka třístupňová Škoda Popular 1101 typ 938 (1940 1944) Oproti Škodě Popular 1100 se opět zvětšila velikost vozu a zvýšil se výkon na 23,1 kW (31 k). Tento typ byl později upraven na vůz Škoda 1101 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 24. Červenec 2012 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 Historie: Od okupace nese firma Škoda název Reichswerke-Hermann-Goring A.G. Dobíhá výroba osobních automobilů předválečné konstrukce, ostatní výroba je podřízena válečnému úsilí Říše. Převažuje výroba nákladních automobilů. (I přesto se vyrábí známý Rapid i Popular 1100 OHV aj.) Již před válkou firma zkouší prototyp vozu Škoda 903. Vychází konstrukčně z vozu Škoda Superb. Za války byl tento nový vojenský automobil vyroben v letech 1940-1942 v malé serii 42 kusů. Popis: Jednalo se o velitelský vůz s otevřenou čtyřdveřovou šestimístnou karoserií. Ta byla smíšené konstrukce, čili dřevěná kostra pobitá plechovými panely. Karoserie byla umístěna na páteřovém rámu, který byl vpředu rozvidlen pro umístění motoru. Rám měl centrální rouru. Přední náprava byla dělená, lichoběžníková s dvojicemi příčných ramen. Odpružení zajišťovalo dole uložené příčné listové pero. Zadní nápravy byly dvě. Opět dělené, kyvadlové. Odpruženy byly na každé straně jedním společným podélným litosvým perem. Řízení vozidla zajišťoval šroub s maticí. Provozní brzda byla bubnová, hydraulická na všech šest kol, parkovací brzda byla mechanicky přenášená na brzdové bubny obou zadních náprav. Motor vycházel z civilního automobilu Škoda Superb, který se v té době vyráběl. Měl obsah 3137 ccm a výkon 75 koní. Chlazení motoru zajišťovala kapalina a podporovalo jej čerpadlo chladicí kapaliny a mohutný ventilátor. Mazání motoru bylo tlakové, oběžné se suchou klikovou skříní. Na motor navazovala čtyřstupňová převodovka se zpátečkou. Tato převodovka byla doplněna redukční převodovkou do pomala. Diferenciály zadních náprav měly tzv. uzávěrku, která umožňovala v případě potřeby zablokování prokluzu kol a zajistila stejné otáčky všech 4 hnacích kol. Uzávěrka se používala pouze v těžkém terénu s možností uvíznutí vozidla. Vzhledem k malému vyrobenému množství těchto vozidel a jejich válečnému použití se jich dochovalo velmi málo. Na snímku je jeden z mála těchto existujících vozů. Je přestavěn pravděpodobně v poválečné době na hasičský speciál. Tento automobil je naprostá rarita. Značka Škoda Země Československá republika Typ Škoda 903 Rok 1940 Počet vyrobených strojů 42 Motor (typ, počet válců) 6 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 3137 Vrtání (mm) 80 Zdvih (mm) 104 Výkon (výkon/ot.min) 55,2 kW / 3300 Karburátor (značka, typ) Zenith nebo Solex Karoserie (počet dveří) veliteský vůz s otevřenou čtyřdveřovou karoserií Počet míst 6 Délka (mm) 5000 Šířka (mm) 1800 Výška (mm) 1650 Rozvor (mm) 2500 + 920 Rozchod před/zad (mm) 140 / 1400 / 1400 Pohon zadní dvě nápravy Převodovka man 4 + 1 x 2 Pneu 5,50 x 18 Rychlost (km/h) 90 Brzdy hydraulické bubnové Elektřina 12 V Výroba od r. 1940 Výroba do r. 1942 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky