Přejít na obsah

Rozvody


Diesel

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám najeto na svojí feldě něco málo přes 150000 km a myslím že už by se měly vyměnit rozvody. Můj dotaz zní tak. Když jsem se na to ptal v servisu, tak souhlasili, ale ještě mi jeden mechanik říkal, že s výměnou rozvodů je dobré vyměnit i olej. Myslíte že to je opravdu nutné? Olej i filtr jsem měnil nedávno. Mohl by někdo poradit? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud děláš rozvody na tomto motoru musí dolů vana motoru -tedy jasně vypustit olej Vypuštěný olej již nikdy nevracím. A cenová položka za olej minerální -to není taková hrůza

http://www.olejservis.cz/omv-bixxol-economic-15w40-4-lt/d-70668/

Bylo by vhodné to naplánovat tak ,abys udělal oboje současně Pokud ti rozvody chrastínic se nestane, můžeš jezdit, nemá se co poškodit,ale s novými rozvody to je jiná liga To je balzám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud děláš rozvody na tomto motoru musí dolů vana motoru -tedy jasně vypustit olej Vypuštěný olej již nikdy nevracím. A cenová položka za olej minerální -to není taková hrůza

http://www.olejservi...0-4-lt/d-70668/

Bylo by vhodné to naplánovat tak ,abys udělal oboje současně Pokud ti rozvody chrastínic se nestane, můžeš jezdit, nemá se co poškodit,ale s novými rozvody to je jiná liga To je balzám.

Tak jo, díky za radu. Já vím že olej stojí pár korun. Moc jsem nechápal, proč by se měl měnit i olej. Jsem měl dojem, že si na mě v servisu zase něco vymysleli, aby vydělali nějaký peníz navíc. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím,

řeším problém jaký pořídit řetěz na mojí felcku 1,3MPI 50KW, rv. 1997 páč do 7/1997 je starší provedení a od 8/1997. Já právě nevím měsíc výroby, jenom rok. Nechá se to zjistit třeba z VIN? Já už nevím co stím, starej je vyčvachtanej jako prase a potřebuje vyměnit. V létě při převodu nám udělali novej tenchničák a tam se dočtu akorát 1997 =(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Zdravím, známý mechanik mě včera měnil rozvodový řetěz, mám felicii 1.3 mpi, 50 kw, r.v.1998 a dal tam starší typ řetěze , nový typ řetěze nepasoval - malé kolo. Ptal jsem se ve škodovce a jiného mechanika a prý to není možné, že mpi 1998 by měly mít nový typ řetěze, tak jak je to možné.

Editováno: , autor: dagbetmen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi záleží na tom, jestli máš kód motoru 136B nebo AMH - obojí je sice "třináctistovka" 50kW, ale polde katalogu ELITu stojí sada na tu novější feldu 452Kč s daní, zatímco na tu starší celejch 609,80Kč. A ty starší se vyráběly/montovaly až do března 98, zatímco ty novější začínaly už od ledna 98 = jejich výroba se překrejvala. Tudíž pokud mechoš tvrdí, že sada pro novější verzi nepasuje, může mít pravdu - jedinej kdo ti bude schopnej přesně říct co máš vlastně pod kapotou je interní evidenční systém škodovky = zajít do autorizáku a tam podle VINka zjistit, co že je to za pes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 1 rok později...

Jak je to prosim se zdvihátkama? Někdo mi říkal, že poslední felicie 1,3 MPI maj sice na oko štelování ventilových vůlí, ale zároveň maj nějaký hydroštely ve zdvihátkách?

 

Koupili sme feldu 1,3MPI r.v. 1999 se 62tisíc km najetejch a nevim jestli se mam teda pustit do ventilový vůle nebo to nechat bejt.

Předchozí majitel je nikdy nedělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Jako každé ráno sem nastartoval. Chci odjet od domu. Zařadim zpátečku.  Ujel sem cca metr. Auto cuklo a motor zachrastil a já dojel.  Po rozdělani motoru v servise. Technik jen hleděl . Rozvodové kolečko na vačce nemělo zuby. Semleté úplně na kulato . Stalo se někdy někomu něco podobného. ? Jinak na motoru vše původní , vše souhlasí i se serviskou. Najeto 160tkm.. a ano sem takovej blázen že si i blbou Felicii vozím do autorizaku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm.... těžko říci, snad kombinace skryté vady a únavy materiálu toho ozubeného kolečka ??? Nejsem schopen si teď uvědomit, jestli to ozubené kolečko je na vačku lisováno, šroubováno s klínkem, nebo je dohromady frézováno s tou vačkou ? To je taky dost zásadní, třeba se tam něco časem uvolnilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Únava materiálu? Come on! Ta by se projevila úplně jinak. Pokud vím, tak ten řetěz má být mazaný tryskou. Od 1000MB až po Fabia 1,4 OHV (téměř) stejná sada, tedy ozubená kola nasazovaná na hřídel s klínkem. Ano, historicky se vyrojilo několik šmejdských výrobků, ale v žádném případě ne z výroby. Na jiných stránkách jsou o tom celé romány. Šmejd se většinou projevoval brzy nataženým chrastícím řetězem, nebo rovnou roztržením velkého kola, což byl nekvalitní čínský sráč, navíc prodávaný pod značkou ČZ aj. Težko říct, co koupit. Vše mají v prackách překupníci. Kdysi byl ostrý zub, dnes už je jen druhovýrobní tupý zub. Klein a Blažek, ČZ a já nevím jaké, dejme tomu ověřené. Bacha, kdekdo bude chtít udat i ojetou sadu. Existuje-li zdroj řetězů, pak no problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...