Leden 5, 201411 r stále furt a dokola se tady prezentuje zažitý blábol u LL intervalu 2 roky a 30000km - já jsem u proměnlivého intervalu najel cca 25000km za 1,5 roku než mě PP poslal do servisu, nic nebrání tomu udělat si výměnu oleje v polovině třeba doma. Ten LL interval je samozrejme premenlivý, ako píšeš, ale zároveň maximálne 2 roky alebo 30 tisíc km, podľa toho čo nastane skôr, resp. ako tvoju jazdu vyhodnotí palubný počítať. Samozrejme palubný počítač ti podľa tvojho štýlu jazdenia môže zahlásiť potrebu návštevy servisu skôr, ako sa to aj u teba stalo. V každom prípade ja osobne by som jeden olej v aute nenechával na tak dlhú dobu. Stačí sa pozrieť ako vyzerá a koľko špiny vyplavuje po 10 tisíc km, nechcem si predstaviť že by sa mi točil v motore ešte ďalších 15-20 tisíc km, a naberal by na seba ďalšiu špinu. A tiež je pravdou, že netreba kvôli tomu vôbec ísť do servisu, olej si môže vymeniť v strede intervalu bez nulovania počítadla každý sám, a kludne sa dá použiť aj lacnejšia VW 502.00-ka. Pri ďalšom vypúšťaní servis nezistí že aký tam bol olej, môže im byť divné maximálne to, že olej bude trochu svetlejší/čistejší ako by mal byť po 25-30 tisíc km, ale pochybujem že to mechanik bude sledovať a ešte aj hlásiť prijímaciemu technikovi. :-)
Leden 6, 201411 r Olej by po benzíne nemal smrdieť, ale je to normálny jav. Dôležité je, že koľko toho benzínu v oleji je. Niekde som čítal (takže JPP), že ideálne je, keď obsah benzínu je pod 1%, v normále to je do 2% a riešiť to treba nad 4%. Benzín sa do oleja dostáva väčšinou pri krátkych jazdách so studeným motorom, takže najčastejšie ho registrujú majitelia, ktorí jazdia hlavne v meste a krátke trasy. Ak má niekto taký štýl jazdy, doporučuje sa mu, aby z času na čas absolvoval dlhšiu jazdu napr. na diaľnici. S tím souhlasím, akorát, že ten olej smrdí po benzínu u motoru TSI, ale u motoru 1,4 63 kW si na to uživatelé nestěžují při krátkých režimech jízd.
Leden 6, 201411 r Je to jav ktorý sa v menšej alebo väčšej miere deje u každého motora. Je to dané tým, že motor za studena má jednoducho väčšie vôle a tam si ten benzín vždy nájde svoju cestičku.
Leden 6, 201411 r to s tou teplotou oleje jsem našel dříve v nějaké škodovácké příručce. kamoš má stejný auto jako já, předělaný na pevnej interval a teplotu oleje nemá. údajně by se tím přechodem z LL mělo vyřadit z činnosti čidlo oleje tj. teplota a hladina a dále snímač na kapotě.
Leden 6, 201411 r Ja mám pevný interval. Snímač otvorenia kapoty mi funguje, a tak isto mi PP ukazuje aj teplotu oleja.
Leden 6, 201411 r A máš ho z výroby, nebo jsi to nechal překódovat? Já mám na Fabii pevný z výroby a mám jak teplotu oleje, tak signalizaci nízké hladiny a i otevření kapoty. To, co píše vormen, jsem tady na foru také někde zaregistroval, ba dokonce mám pocit, že to zmizlo někomu i u OII RS.
Leden 6, 201411 r Mám to z výroby. QG2 = No possibility of activating service interval prolongation / Prodl. servisní interval deaktivován Hm, nejak nechápem, že aký by to malo zmysel, že by sa tie veci deaktivovali. Ale ak je to tak, potom by som určite nenechal premenlivý servisný interval (QG1) nastaviť na pevný (QG0/QG2), jednoducho by som iba chodil skôr na výmenu oleja. Nevýhodou v takomto prípade ale môže byť, že servis asi nebude ochotný tam dať iný olej ako 5W-30-ku so schválením VW 504.00.
Leden 6, 201411 r to bude záležať zasa len o prístupe daného servisu...niekde ani počuť,niekde nie je problém
Březen 1, 201411 r Včera poprvé dlouhá cesta s roumíkem Ústí - Budapešť cca 650km, spotřeba 6,7 při plným autě a jízda podle předpisů. Olej klesnul z maxima tj. ten ohyb na měrce na horní označení, takže tak 5mm. Měřeno na studeným motoru před a po jízdě. Nájezd mám od novoty 4000 takže teď nevím zda to sežralo olej nebo se odpařil benzin :-) uvidim co ukáže cesta zpět.
Březen 1, 201411 r A ty předchozí trasy jsi najezdil delší nebo bratší? Předpokládám, že rozvody se neozývají při startu.
Březen 2, 201411 r Předchozí trasy 90% město, takže spíš se odfiltroval ten benzín. Uvidím až se vrátím jak se hladina pohne, ten benzín už je snad pryč i když teda měrka smrdí pořád stejně :-) Rozvody jsou ok, ale jak říkám zatím najeto 4000km.
Březen 2, 201411 r Mohlo tam byť trochu benzínu ktorý sa na dlhej trase spálil, a zároveň ti mohlo súčasne ubudnúť aj trochu tej 5W-30-ky, ktorú leju vo fabrike. Tiež máš ešte takmer surový motor. Ak to nebude naďalej nejak drasticky ubúdať, vôbec by som to neriešil. Počítaj s tým, že ten motor si poriadne sadne až po nejakých 30 tisíc km. Zároveň by som zvážil skoršiu výmenu prvej olejovej náplne a olejového filtra, totiž pri novom motore sa dostáva počas zábehu do oleja viac kovových pilín a iného humusu ako bežne.
Březen 2, 201411 r Jj, díky za radu a uklidnění :-) nebaví mě bejt otrokem auta, ale někdy je to prostě nutné zlo. Je to moje první auto od novoty tak nechci prokaučovat něco čemu se dalo třeba předejít. Určitě to mám v plánu přesně jak říkáš.
Březen 2, 201411 r Prostě ten přímo vstřikový benzín trpí prolínáním benzínu do oleje při krátkých jízdách. Tenhle způsob provozování mu nesvědčí. Kolika km jsou ty cesty?
Březen 2, 201411 r Město tak vždy 10km ráno a pak to samý odpou. Jj dělal, ale asi se na to neumím správně podívat :-) Jinak cesta zpět z Budapeště za 6.6 a oleje neubylo ani milimetr. Takže je jasný, že cestou tam se odpařil benzín.
Březen 2, 201411 r Docela rád bych věděl kolk toho benzínu tam proteklo a kde je hranice, že už to ničí motor a musí se to vyměnit, při krátkých trasách každé 3 000 km? To je absurdní.
Březen 2, 201411 r Víceméně by ten olej neměl jít přes maximum.. Takže je lepší alespoň jednou za měsíc udělat delší trasu, při které bude mít možnost se benzín odpařit.. ideálně tak půlhodiny jízdy kdy bude teplota oleje kolem 90°.
Březen 2, 201411 r Ptal jsem se proto, že stejně jako uživatel Rooma já jezdím především 10 km do práce, tak proto mě zajímá, co ten motor "dělá". Pawouku, díky za odkaz.
Březen 2, 201411 r Ja jazdim trasy každy den okolo 5 km tam a 5 nazad. Zatial takýto jav nepororujem naštastie. Olej menený pri 15 tis. Momentalne ma auto rok a jeden mesiac. Najad. 18 tis km.
Březen 2, 201411 r mino2, ale z tveho najezdu vyplyva, ze jezdis take delsi trasy, protoze dennimi trasami 5 km za rok 18 tis. km nenajedes.
Březen 3, 201411 r Tak výměn olej po 5000km za 5w40 a uvidis A co si tím pomůže, že bude ředit 5w40?? Benzín se dostává do motoru přes vstřikovače, které po odstavení motoru kapou benzín na píst a protékají do bloku.. máš (měl jsi) tam cca 20-25% benzínu, což je pro motor dřív nebo později likvidační hodnota. Urychleně bys to měl reklamovat, než tě nařknou z toho, že jsi zanedbal údržbu Ja jazdim trasy každy den okolo 5 km tam a 5 nazad. Zatial takýto jav nepororujem naštastie. Olej menený pri 15 tis. Momentalne ma auto rok a jeden mesiac. Najad. 18 tis km. nějak ti nejdou počty
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.