Přejít na obsah

Benzin v oleji 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

stále furt a dokola se tady prezentuje zažitý blábol u LL intervalu 2 roky a 30000km - já jsem u proměnlivého intervalu najel cca 25000km za 1,5 roku než mě PP poslal do servisu, nic nebrání tomu udělat si výměnu oleje v polovině třeba doma.

 

Ten LL interval je samozrejme premenlivý, ako píšeš, ale zároveň maximálne 2 roky alebo 30 tisíc km, podľa toho čo nastane skôr, resp. ako tvoju jazdu vyhodnotí palubný počítať. Samozrejme palubný počítač ti podľa tvojho štýlu jazdenia môže zahlásiť potrebu návštevy servisu skôr, ako sa to aj u teba stalo. V každom prípade ja osobne by som jeden olej v aute nenechával na tak dlhú dobu. Stačí sa pozrieť ako vyzerá a koľko špiny vyplavuje po 10 tisíc km, nechcem si predstaviť že by sa mi točil v motore ešte ďalších 15-20 tisíc km, a naberal by na seba ďalšiu špinu.

 

A tiež je pravdou, že netreba kvôli tomu vôbec ísť do servisu, olej si môže vymeniť v strede intervalu bez nulovania počítadla každý sám, a kludne sa dá použiť aj lacnejšia VW 502.00-ka. Pri ďalšom vypúšťaní servis nezistí že aký tam bol olej, môže im byť divné maximálne to, že olej bude trochu svetlejší/čistejší ako by mal byť po 25-30 tisíc km, ale pochybujem že to mechanik bude sledovať a ešte aj hlásiť prijímaciemu technikovi. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej by po benzíne nemal smrdieť, ale je to normálny jav. Dôležité je, že koľko toho benzínu v oleji je. Niekde som čítal (takže JPP), že ideálne je, keď obsah benzínu je pod 1%, v normále to je do 2% a riešiť to treba nad 4%. Benzín sa do oleja dostáva väčšinou pri krátkych jazdách so studeným motorom, takže najčastejšie ho registrujú majitelia, ktorí jazdia hlavne v meste a krátke trasy. Ak má niekto taký štýl jazdy, doporučuje sa mu, aby z času na čas absolvoval dlhšiu jazdu napr. na diaľnici.

 

S tím souhlasím, akorát, že ten olej smrdí po benzínu u motoru TSI, ale u motoru 1,4 63 kW si na to uživatelé nestěžují při krátkých režimech jízd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to s tou teplotou oleje jsem našel dříve v nějaké škodovácké příručce. kamoš má stejný auto jako já, předělaný na pevnej interval a teplotu oleje nemá. údajně by se tím přechodem z LL mělo vyřadit z činnosti čidlo oleje tj. teplota a hladina a dále snímač na kapotě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš ho z výroby, nebo jsi to nechal překódovat? Já mám na Fabii pevný z výroby a mám jak teplotu oleje, tak signalizaci nízké hladiny a i otevření kapoty. To, co píše vormen,  jsem tady na foru také někde zaregistroval, ba dokonce mám pocit, že to zmizlo někomu i u OII RS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám to z výroby.

QG2 = No possibility of activating service interval prolongation / Prodl. servisní interval deaktivován

Hm, nejak nechápem, že aký by to malo zmysel, že by sa tie veci deaktivovali. Ale ak je to tak, potom by som určite nenechal premenlivý servisný interval (QG1) nastaviť na pevný (QG0/QG2), jednoducho by som iba chodil skôr na výmenu oleja. Nevýhodou v takomto prípade ale môže byť, že servis asi nebude ochotný tam dať iný olej ako 5W-30-ku so schválením VW 504.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Včera poprvé dlouhá cesta s roumíkem Ústí - Budapešť cca 650km, spotřeba 6,7 při plným autě a jízda podle předpisů. Olej klesnul z maxima tj. ten ohyb na měrce na horní označení, takže tak 5mm. Měřeno na studeným motoru před a po jízdě. Nájezd mám od novoty 4000 takže teď nevím zda to sežralo olej nebo se odpařil benzin :-) uvidim co ukáže cesta zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohlo tam byť trochu benzínu ktorý sa na dlhej trase spálil, a zároveň ti mohlo súčasne ubudnúť aj trochu tej 5W-30-ky, ktorú leju vo fabrike. Tiež máš ešte takmer surový motor. Ak to nebude naďalej nejak drasticky ubúdať, vôbec by som to neriešil. Počítaj s tým, že ten motor si poriadne sadne až  po nejakých 30 tisíc km. Zároveň by som zvážil skoršiu výmenu prvej olejovej náplne a olejového filtra, totiž pri novom motore sa dostáva počas zábehu do oleja viac kovových pilín a iného humusu ako bežne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak výměn olej po 5000km za 5w40 a uvidis

 

 A co si tím pomůže, že bude ředit 5w40??

 

Benzín se dostává do motoru přes vstřikovače, které po odstavení motoru kapou benzín na píst a protékají do bloku.. máš (měl jsi) tam cca 20-25% benzínu, což je pro motor dřív nebo později likvidační hodnota. Urychleně bys to měl reklamovat, než tě nařknou z toho, že jsi zanedbal údržbu ;)

 

Ja jazdim trasy každy den okolo 5 km tam a 5 nazad. Zatial takýto jav nepororujem naštastie. Olej menený pri 15 tis. Momentalne ma auto rok a jeden mesiac. Najad. 18 tis km.

 

nějak ti nejdou počty :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...