Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník
Vloženo

A nespozoroval niekto nejake negativa prechodu na 0W 30?

Auto uz ma dost km.

A zasa Shell som pouzival v kazdom aute, len tu som spekuloval, lebo 5w zrusili.

Vloženo (editace)

Mohol by si prsosim viac vysvetlit, co ma viskozita s kvalitou oleja? Resp. ako suvisi kvalita oleja s 0W/5W t.j. viskoznymi vlastnostami v zimnych podmienkach?

Editováno: , autor: Martttin
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ako zrušil Shell 5w 30 som pouzil Mobil 5w 30 auto po naštartovaní  klepalo ako starý Disel a aj olej sa stracal. Po 10000 km som musel dolievať olej. Na dalsiu vymenu som tam nalial Shell 0W 30  a je pokoj auto po štarte neklepe a mam tesne pred výmenou 14000 km a olej od vymení som nedolieval.

Návštěvník
Vloženo

Tak som nakoniec presiel na Shell 0W-30, uvidime ci nebude brat olej.

Za poslednych 15 000km som mal Liqui Moly, zobralo 2dcl (ale na chybe bolo tesnenie vane, motor nebral nic).

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)

Zjistil jsem, že do octávky přítelkyně naléval její otec už asi po dobu 5 let 5W-40 :angry:. Co konkrétně hrozí, když se nepoužívá ten 5W-30? Jak to teď řešit? Někde jsem četl, že změnou typu oleje může dojít k vyplavení usazenin a poškození. Díky za rady

Editováno: , autor: PillMaister
Návštěvník
Vloženo

Existuje aj 5W 40 pre CR motory, ale normu 507.00 to nema.

Pouzivat to moze...

Vloženo

Samozřejmě, že existují 5w40 pro motory s DPF, ale ty musí zároveň plnit ACEA C3 (a to PillMaister neuvedl). Takže nikdo tu nemůže napsat, že to je v pořádku!

Vloženo

No jeden z mých vozů který byl jeden z prvních 1.6 TDi s pevným interval 15K km měl z výroby olej 5W40 se specifikací 504.00 a dávali ho tam pak ještě jednou při první výměně. Pak se přešlo na 5W30, takže asi tam s 5W40 504.00 není problém, protože to auto už má dost najeto a pořád jezdí a filtr taky filtruje...

Návštěvník
Vloženo

Mam znameho co ma 300tis km na Passate 1,9 BLS s DPF a od vyroby tam dava 505.00 (rotacka).

DPF uz mal cistene (ale na PD vydrzi menej ako na CR).

Vloženo
před 15 hodinami, 15degren napsal:

No jeden z mých vozů který byl jeden z prvních 1.6 TDi s pevným interval 15K km měl z výroby olej 5W40 se specifikací 504.00 a dávali ho tam pak ještě jednou při první výměně. Pak se přešlo na 5W30, takže asi tam s 5W40 504.00 není problém, protože to auto už má dost najeto a pořád jezdí a filtr taky filtruje...

oleje s VW504.00 jsou lehkoběžné oleje pro benzínové motory - omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly, takže to byl patrně olej 5w30 a ten patrně plnil i 507.00 (předpokládám) 

Návštěvník
Vloženo

Ja som spozoroval odkedy mam 0W-30 Shell /predtym liqui moly 5w 30/, ze motor sa skor zohreje a takisto pri beznej jazde drzi okolo 85-90°C teplotu oleja, na 5w 30 to bolo okolo 80...

Vloženo

Jezdím už pár let na Shell 0W30 a olej nebere vůbec. Měním každý rok a nějakých extra změn jsem si nevšiml... Jen si říkám, že asi může za relativně vysoké teploty oleje, 85-110°C, na dálnici se pohybuje mezi 100 a 110 cca... občas vídám i přes 110.... Jak jsou na tom ostatní?

Návštěvník
Vloženo (editace)

Kym som mal 5W 30 tak teploty boli o 5-10°C nizsie za rovnakych podmienok...

Ale stale je to v norme, nad 110°C som sa nedostal ani pri 150km/h+ na dialnici....

V zime je olej skor zohriaty.

Editováno: , autor: Návštěvník
Vloženo

Já tam dávám orignál škoda olej... on to asi bude castrol si myslím, vychází to na stejné peníze...

 

Nevíte náhodou kdo teď škodovce dodává olej do originálního balení ?

Vloženo (editace)

Jaký máte názor na používání "výplachu motoru" před výměnou oleje, třeba BG 109?

 

Jinak já kupuju už léta Shell a nějak nemám potřebu ho měnit. Kupuju většinou kolem 155 Kč/l.... A Castrolu nějak nevěřím, viděl sem na něj pár nadávek i podivně zasraných motorů...

tomxassDíky za tvoje teploty, asi to teda odpovídá. Že je mám já o kapku vyšší bude určitě vyšším namáháním motoru čipem...

Editováno: , autor: Aleš Veigend
Vloženo (editace)
před 3 hodinami, Clerfayt napsal:

Na stejné peníze? Přesně ten, co Ovce uvádí používám taky. za 220 Kč/litr

 

5l pixla se 5W30 od škodovky 507.00 stojí 920 to jest 184 Kč/litr.... popřípadě 1199 Kč z velkých a ověřených obchodů to jest 240 Kč/l, proto moc nechápu proč tu řešíte castrol a shell :-D

 

Olej

 

Levnější dodavatel

 

Osobně si myslím že výplach je blbost a když už ho dělat, tak tím že tam naliji olej a po 1000 km ho vyměním znova, nový olej má také silné detergentční účinky, které po ujetí 3K km rapidně klesají, si myslím že lepší než tam lít co si od koho si...

Editováno: , autor: 15degren

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...