Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Zdravím, včera jsem musel poprvé po třech letech dolévat olej a všiml jsem si jedné věci a sice netěsného horního (plastového) víka rozvodů. Rozvody byly vyměňovaný cca před rokem. Asi jestě dneska sjedu do servisu, aby mi to hezky grátis přetěsnili. Taky to někomu prosakuje?

post-69315-0-06811200-1401094659_thumb.j

Tiež mi to už ako záruku na opravu rozvodov pretesňovali. Záruka na opravu rozvodov je dva roky.

  • 2 týdny později...

Dnes je Fabia po druhé výměně rozvodového řetězu a napínáku (najeto 75 010 km), první výměna v 40 240 km. Servis také vyměnil řetěz pohonu olejového čerpadla, s tím, že prý byl již dost protažený...  :kol-32:

Taky sem byl na výměně dvakrát......teď už mám klid :)

Ja rozmýšlam, že by som si dal reťaz preventívne vymeniť teraz pred skončením záruky (mám ešte 7 tisíc km do jej konca), ale ak nemám výrazný problém s rachtaním (doteraz som počul reťaz iba pár krát na približne 1-2 sekundy) tak asi bude problém servis presvedčiť, aby mi dali dole kryt a reťaz premerali/vymenili.

reťaz ti zmerajú bez zhadzovania krytu a uznajú/neuznajú 

A netočí sa náhodou reťaz v oleji?

nie , a keby áno čo to má s tým ?

A netočí sa náhodou reťaz v oleji?

To si myslíš, že provoz v olejový lázni zabrání vytahování řeťázku nebo co?

suri.: Pánům pravděpodobně není jasné, jak můžou změřit vytaření řetězu bez sundání krytu, že?

suri: Asi to, že by bolo treba najprv spustiť olej a dať dole kryt.

 

Ekkar_z_Bastlírny: Pán vševed, ak nedokážeš na normálne položenú otázku odpovedať inak, len ďalšou otázkou (ku všetkému jebnutou), tak sa prosím ťa choď už niekam vypchať. Alebo ty naozaj potrebuješ ku všetkému niečo napísať? To bola iba rečnícka otázka...

 

McMatej: Vlastne áno. Viem že sa na to používa nejaká skrutka, ale myslel som si, že sa kvôli tomu dáva dole aj kryt reťaze.

Meria sa to cez otvor napinaku reťaze.

ako píše kolega vyššie , je tam presný postup merania predlženia reťaze cez prípravok dierov po napínáku , funguje to normálne a robí sa to už nejakú chvílu , + je toho nového viac ale to nemá význam komentovať 

Žádný přípravek. Jen ustaví motor do polohy volné měřené strany, zaaretují a dírou po napínáku tam vrazí posuvné měřidlo(šupléru) a nad danou mez rozhodnou co s tím.

dáva sa tam merací prípravok bez tesniaceho krúžku napínáku a tak sa to meria ... 

Tak to jsem asi stál u jiného auta a nebo to měřili v zádeli.... A nebo to byli skřítkové z jiné pohádky.

Případně vytunili způsob.

Upraveno od KubinoPv

Neviem kde si stál ale viem a myslím si o tom svoje ... 

Nevím o čem si myslíš svoje, ale měřící přípravek je cokoli se stupnicí a tím pádem, z názvu tohoto jasné i posuvné měřítko neboli šupléra.

Pro méně chápavé obrázek....

post-55309-0-33871900-1402509981_thumb.j

Upraveno od KubinoPv

Dneska ráno jsem v práci náhodně narazil na kontrolní předpis k jedný mašině, kde se píše, že pohonnej řetěz se považuje za nadměrně protaženej už při prodloužení o 2% svojí počáteční dýlky - a tam jde o klasika válečkovej 2- nebo 3-řadovej řetěz, v podstatě shodnej s řetězem na "ohavě" - akorát u nás v práci má každej ten řetěz celkovou dýlku několik metrů a na lince jich je celkem asi půl kilometru... Netuším kolik je mez prodloužení řeťázku u TSI, kdy už to nedokáže kompenzovat napínák - ale přitom my tam máme pohyb rychlostí menší než 5m/s a napínání je trvale pomocí šroubovacích napínáků - a při prodloužení o 2% se řetěz mění...

Tak sa asi v tom horku blbo chápeme . Meria sa to skutočne šuplérov ale namiesto pôvodného napínáku sa tam našroubuje prípravok a až tak sa to meria  

No jak se umíme domluvit. Ovšem nepozoroval jsem nic co by bylo jako distance mezi šuplérou a blokem motoru. Naopak si dobře vybavuji jejich výraz ve tvářích po změření té mojí kšandy, která se nazývala řetězem.

Po výměně zarachotí každej řetěz napínaný olejem, ale tohle bylo dost dlouho. Navíc se mi zdá, že rachtá pořád i po tom počátečním kraválu.

Kandidát na nový motor. Rachotí to i po hrubém ustálení prvního marastu a následuje i při zvýšeném volnoběhu, kdy by to měl vyšší tlak oleje srovnat(tady evidentně už nemá co srovnávat). I sebevětší ignorant  to musí dát do řešení. Divím se, že to ještě běží.

Jj, zvuk to má jak vyběhaná felda

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.