Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Ekkar má pravdu (ale chování neslušné), ten řetěz drhne celou dobu, po startu samozřejmě extrémě.

Pokud jde o "sytič" tak název sytič není zrovna správný. Víte, že toto zařízení bylo součásťí karburátorů, mělo by se raději říkat obohacení směsi, i když sytič dělal to samé, ale to je jedno ....

Mám však pocit, že je hodně majitelů, kteří nevědí, proč jim někdy (a někdy ne) po startu chvíli drží zvýšené otáčky. Je to kvůli splnění exhalační normy, která musí být dodržena jen v určitém rozmezí teploty okolí, takže pokud je teplota mimo tento rozsah, tak se exhalace neřeší. Tyto zvýšené otáčky, a zejména hluk v oblasti turba, jsou z důvodu tzv. druhého vstřiku (přivstřiku), který má rychle ohřát katalyzátor, aby co nejrychleji začal plnit svou funkci a norma byla splněna. Někdy to majitelé chybně považují za nějakou poruchu, nebo zvláštní chování motoru, ale je to jen neznalost zaviněná nedostatečným (žádným) vysvětlením v návodu či prodejcem a někdy možná i servisem.

Ono je v manuále popsáno jen, že po startu může být zvýšená hlučnost motoru kvůli natlakování hydraulického vymezování ventilů, ale i to málokdo čte. Jinak máš samozřejmě pravdu. Ovšem celé toto se tady již mnohokrát probíralo. A jak je vidět, stále se to vytahuje na světlo boží.

KubinoPv "rozvody měly být servisem dávno vyřešeny"

problém je v tom, že takto sa správa motor aj po vymene opravnej sady, tj. Rachtanie do 3 sek. Potom všetko normálne.

Po vymdne za sadu co je v Rapidu to rachoti do 3 vterin??

Třeba mně to dělá když jedu na krátkou trasu a motor úplně nezahřeju. Při přištim startu to skoro určitě vždycky zarachtá :) jinak problém taky nemám :) taky čím víc se blíží výměna oleje tak taky je to znát...

Upraveno od unuc

tak pantáta po nátlaku od tchýně kdy jsem jí vysvětlil jakej to může být průser chrastící řetěz, tak dostal instrukce co si má nechat přeměřit a řetěz měl o 2cm natažený :)

 

Co je na tom nejlepší je to, že musel do Pardubic a klidně to napráším, v autorizovaném servisu v Lysé nad Labem o problémech s řetězem nic nevědí a udělali z něj debila jestli tam má olej...

Ono je v manuále popsáno jen, že po startu může být zvýšená hlučnost motoru kvůli natlakování hydraulického vymezování ventilů, ale i to málokdo čte. Jinak máš samozřejmě pravdu. Ovšem celé toto se tady již mnohokrát probíralo. A jak je vidět, stále se to vytahuje na světlo boží.

To je přeci normální, snad nečekáš, že každý bude číst desítky či stovky příspěvků, aby se náhodou neopakoval, či aby našel nějakou tu odpověď ... To už je podstata volné diskuse (fóra), prostě někdo to pročítá stále, někdo ne, někdo na to nemá čas, někdo je nový účastník atd., je ale přirozené to akceptovat.

Třeba mně to dělá když jedu na krátkou trasu a motor úplně nezahřeju. Při přištim startu to skoro určitě vždycky zarachtá :) jinak problém taky nemám :) taky čím víc se blíží výměna oleje tak taky je to znát...

 

Souhlasím s tebou.

Práve som v servise a požiadal som ich premeranie svojej reťaze. Vraj môj motor už spadá medzi tie ktoré sú bezproblémové, ale aj tak mi to zmerali. Výsledok je 69 mm, takže výmena reťaze mi nehrozí. Najazdených mám 57 tisíc km. Pravidelne nerachotím, ale klamal by som ak by som tvrdil, že mi to ešte nikdy nezarachtalo. Vtedy je to okolo 1-3 sekúnd, čo je podľa ŠA normálne.

 

Včera bol na meraní reťaze aj môj kamarát. Motorizáciu má rovnakú ako ja, vrátane DSG, ale auto mladšie o 3/4 roka, vyrobené niekedy začiatkom 09/2012, tj. dva roky dozadu. Aktuálne má najazdených 45 tisíc km a nejaké drobné. Výsledok merania: 71 mm.

Zaujímavé to je oproti mojim 69mm preto, lebo moje auto je staršie, mám viac km, jazdím častejšie kratšie trasy ako on, z času na čas jazdím ako prasa a bol som s tým autom už 2x aj na okruhu (čo je trochu iná zátaž).

Jediné dva podľa mňa zaujímavé/podstatné rozdiely v prevádzke našich áut lepšie v prospech môjho auta sú tieto:

  1. Mením častejšie olej a dávam výhradne 0W oleje.
  2. Vždy parkujem na N (v prípade potreby s ručnou brzdou), a on zase parkuje vždy na P.

Alebo máte iný nápad, že v čom môže byť ešte rozdiel pri automatoch?

Upraveno od e1.

kecy kecy kecicky

Dneska mi to chrčelo asi deset sekund....jel sem dvakrat kratkou cestu že se motor uplně neohřal a řetěz mi to plně oplatil...čekal sem zda skoči nebo ne...takhle dlouho mi to nikdy neudělalo :D

Jak dlouhou cestu jsi jel? Dnes byly letni teploty, co teprve kratke cesty v zime...

Upraveno od Pandora

Byla to jizda kdy se olej neohřal na 60 stupňu...jel jsem cca 2 max 3 kilometry....potřeboval sem na chatu autem...ale zavrčelo to dost vyhružně.... Řikam...tolik mi to nikdy neudělalo ani na prvnich rozvodech bez inovace...a to mam rozvody v pořadku...napinak byl na jaře vyjetej na 70 mm

Upraveno od unuc

Namerali niekedy niekomu viac ako 74 mm?  75,76.....mm

Menili niekedy niekomu rozvody a rozvodove koleso na klukovke po záruke s kulanciou od ŠA?

 

Mne namerali 73,2 mm, neviem či prekroči 74mm o 5000 km alebo defacto nikdy?!

hele, pantáta má cca 2 roky po záruce a chrastil mu řetěz jako prase. Tak na můj nátlak na tchýni se rozhoupal a dal auto do servisu. Bohužel hodnotu která se měří jsem z něj nedostal, ale prej byl řetěz natažený o 2cm, tak někdo si to snad dokáže vypočítat jaká je výchozí hodnota...

 

Bylo mu vyměněné všechno a neplatil ani korunu...

Zdravim, tak bol som tento tyzden na rocnej prehliadke resp. dal som si urobiť uz 60. tisicovu a zaroven som reklamoval rozvody ( o 2 týždne mi končí záruķa) pričom som im dal asi 15 videonahravok chrastiacich štartov -dokonca to islo este aj cez znameho technika. Vysledok: udajne to zhodili, premerali, odkonzultovali a ze je to v tolerancii s tym ze uz mam retaz vymenenu za "bezproblemovu" - takze reklamacia bola zamietnuta. Inak aj tak mam pocit,ze s tym nieco robili, lebo tie prejavy su zatial minimalne oproti poslednemu tyzdnu pred vymenou oleja -ale zrejme to je podiel toho noveho oleja. Takze uvidime .....

Koľko mal ten predchádzajúci olej nabehané ?

kleofil:

 

Kedy ti menili rozvody, že už máš bezproblémovú reťaz a koľko ma ta reťaz nabehané?

Olej mal zhruba po roku 12 tis.km, a retaz mi menili v 10/2012, mal som cca 36 tis . km na povodnej retazi od prvovyroby d.v. 9/2010

Když mění rozvody za ty jak se lisuje nové ozubené kolo tak dávaj zároveň i novej olej? Přemýšlím že nechám vyměnit rozvody za svoje a s autorizovaným servisem končím jednou provždy .....

Zdravim, tak bol som tento tyzden na rocnej prehliadke resp. dal som si urobiť uz 60. tisicovu a zaroven som reklamoval rozvody ( o 2 týždne mi končí záruķa) pričom som im dal asi 15 videonahravok chrastiacich štartov -dokonca to islo este aj cez znameho technika. Vysledok: udajne to zhodili, premerali, odkonzultovali a ze je to v tolerancii s tym ze uz mam retaz vymenenu za "bezproblemovu" - takze reklamacia bola zamietnuta. Inak aj tak mam pocit,ze s tym nieco robili, lebo tie prejavy su zatial minimalne oproti poslednemu tyzdnu pred vymenou oleja -ale zrejme to je podiel toho noveho oleja. Takze uvidime .....

Je to tak..sleduju to i u sebe...čím má olej víc najeto tak tím se řetěz víc projevuje..ono je to logický protože ten olej ztrácí své vlastnosti...myslím si že u TSI by se měl měnit olej při 10 000 km aby se nezačal víc projevovat :D

Tak vám tam všem pro jistotu lejou Longlajf 0W-30...

v 10/2012 ta "definitivní" nebyla ta definitivní, protože se zjistilo, že to staré zkurví pastorek, nový řetěz obrousí starým pastorkem a tudíž to lisování pastorku. Ten je samozřejmě levnější než shortmotor.

Zdravim, tak bol som tento tyzden na rocnej prehliadke resp. dal som si urobiť uz 60. tisicovu a zaroven som reklamoval rozvody ( o 2 týždne mi končí záruķa) pričom som im dal asi 15 videonahravok chrastiacich štartov -dokonca to islo este aj cez znameho technika. Vysledok: udajne to zhodili, premerali, odkonzultovali a ze je to v tolerancii s tym ze uz mam retaz vymenenu za "bezproblemovu" - takze reklamacia bola zamietnuta. Inak aj tak mam pocit,ze s tym nieco robili, lebo tie prejavy su zatial minimalne oproti poslednemu tyzdnu pred vymenou oleja -ale zrejme to je podiel toho noveho oleja. Takze uvidime .....

To je úplně jedno, jaký řetěz tam kdo má - postup je u všech stejný, tzn. změřit hloubku vysunutí napínáku. pokud tato nedosahuj 74 mm. Pokud je to opakovaná reklamace a hodnota vysunutí také nedosahuje 74 mm. musí se ještě zkontrolovat těsnění pod olejovým filtrem. Pokud je i toto v pořádku, máte smůlu.

 

Když mění rozvody za ty jak se lisuje nové ozubené kolo tak dávaj zároveň i novej olej? Přemýšlím že nechám vyměnit rozvody za svoje a s autorizovaným servisem končím jednou provždy .....

Pokud je závada reklamována v rámci servisní prohlídky, nelze výměnu motorového oleje + filtru provést na záruku. Motorový olej a filtr je již měněn právě v rámci servisní prohlídky.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.